Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Tuning 2.0TDCI w S-max - gdzie i co w Warszawie?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
Agamek12
Cześć.
Od jakiegoś czasu jestem właścicielem Forda S-max 2.0TDCI 140KM z 2008 roku. Jest to auto krajowe, więc szczęśliwie nie ma w nim DPF.
Dokucza mi w tym aucie niewystarczająca moc, fakt niechęci do wkręcania się na wysokie obroty i (ale to już tak właściwie bez większego znaczenia) wysokie spalanie oleju napędowego (przesiadłem się do niego ze 175-konnego Passata B6 BMR)
Chodzi za mną bardzo mocno chęć podniesienia mocy, spowodowania chęci żwawego wkręcania na obroty powyżej 4RPM i spadek spalania.
Czego mogę się spodziewać po tuningu, u kogo w Warszawie to zrobić (chodzi przy okazji o jakąś fajną cenę - mam rozrzut pomiędzy 800 a 1500zł z programem indywidualnym i hamownią)
FF2004
Najpierw pojedź do Mayak z forum FocusKlubPolska na wgranie oryginalnego softu z wersji 163KM i dopiero rób chipa.
MichalST
Dla tunera nie ma znaczenia czy siedzi tam soft 140 czy 163km i niby czemu dopiero po zmianie na mocniejszy soft może robić chipa? Uzasadnij to proszę...
Agamek12
z tego co pamiętam to wgranie mapy z wersji 163KM jest możliwe w poliftach.
poza tym zależy mi na programie indywidualnym z hamownią - gdybym chciał gotowca zrobiłbym to za 600zł w przynajmniej 3 miejscach - w tym w przynajmniej dwóch które mają program od heko.

PS: mayak jest też na forum Forda.
Mis
Na Twoim miejscu pojechałbym w miejsca gdzie wgrywają ten soft od GCSa, byle zrobili diagnostykę przed i zlogowali Twoje auto po sofcie, tak żeby to miało ręce i nogi. smile.gif
G-CSheko
dopiero od 2010r. w poliftach jest nowszy silnik z mapami 115, 140 i 163KM które można naprzemiennie kodować smile.gif
dla przedlifta w dobrym stanie 170-180KM 400 Nm to standard
Agamek12
G-CSheko, a powiedz mi jeszcze o co chodzi z proponowanym przez przynajmniej dwóch forumowiczów z fordclubpolska.org wgrywaniem Twoich programów i kalibrowaniem podczas jazdy (bez hamowni) - podobno dostają od Ciebie program, wgrywają go, robią jazdę próbną i proszą Cię o ewentualne korekty programu i wgrywają go ponownie.
As_
A nie lepiej zrobić sobie przedłużony weekend w Krakowie? W końcu miasto fajne, knajpy tanie, atrakcji wokół kilka też jest.
Wydaje mi się że robienie bez hamowni to trochę dziadostwo.
G-CSheko
zdecydowanie polecam "zabawę"na rolkach smile.gif
zazwyczaj podczas ferii zimowych, mam pełno klientów z Wawy...w drodze do Zakopca biggrin.gif
Agamek12
As_, teoretycznie (i praktycznie) to ja jestem z Katowic (tzn. pracuję cały tydzień w Katowicach i w Jaworznie) - czyli godzinkę od heko, ale doświadczenie z poprzednim dłubanym autem 300km od domu (okolic Warszawy, czyli miejsca, gdzie auto spędza 95% czasu) pokazuje, że tuningować trzeba tam, gdzie auto najczęściej przebywa (bo inaczej może być problem z diagnostyką błędów).
Poza tym Kraków to ja widzę właściwie 1-2 razy w miesiącu - zapiekanki w Okrąglaku, kiełbasa z Nyski czy w końcu sauna z widokiem na Wawel skutecznie mnie przyciągają
G-CSheko, ja też wolę zabawę z hamownią - z ciekawości tylko pytam jak to jest z tymi "gotowcami" od Ciebie...
G-CSheko
mam tego nawalone cały dysk biggrin.gif
nie przesadzając, zrobiłem ich z 300 sztuk biggrin.gif
pod okrąglakiem zanim zamówisz bagietkę, wgram ze 3 wersje biggrin.gif biggrin.gif
Agamek12
Tylko że ja jeżdżę na Śląsk do pracy Pendolino... Nie mam zdrowia, cierpliwości i chęci na męczenie się samochodem na "gierkówce"...
Mis
Raz można zrobić wyjątek, o czym ta dyskusja, przecież Heko do Ciebie nie przyjedzie z litości. biggrin.gif
Agamek12
Dlatego wiem, że muszę temat ogarnąć w Warszawie - i o polecany adres jest moje pytanie.
Mis
Zapytaj w R-Performance, robią indywidualnie i z diagnostyką też diesle poza grupą VAG.
As_
kremator na stówe robi fordy
Mis
CYTAT(As_ @ Mon, 11 Dec 2017 - 18:37) *
kremator na stówe robi fordy

A polecasz Kreatora Mocy?
fzhut
W tym motorze to bym najpierw sprawdził jak z jego kondycją. Końcówki wtryskiwaczy są bardzo podatne na wypłukanie i auta w serii plują znacznie więcej niz powinny. Często na serii potrafi przez to wypalić tłoki, więc przed modem solidna diagnostyka bardzo wskazana. A sam przebieg momentu mają niestety niekorzystny i niewiele z tym zrobisz.
As_
CYTAT(Mis @ Mon, 11 Dec 2017 - 19:20) *
A polecasz Kreatora Mocy?


Nic mądrego tu nie powiem. Po prostu wiem ze robia i tyle.
Swoje samochody wozilem na Mineralną.
pinin
CYTAT(Mis @ Mon, 11 Dec 2017 - 19:20) *
A polecasz Kreatora Mocy?


W sumie czemu nie? To zwykły soft. Tego to oni robią kilkanaście sztuk dziennie, reklamacji wcale tak dużo nie ma. Sam mam 3 auto z softem od nich, bo jest to sprawdzone i działa. Jak chcesz robić mega projekty, gdzie bijesz się o każdego konia, to zły adres. Jeśli chcesz soft do dupowozu, to można tam jechać.
Mis
CYTAT(pinin @ Wed, 13 Dec 2017 - 15:13) *
W sumie czemu nie? To zwykły soft. Tego to oni robią kilkanaście sztuk dziennie, reklamacji wcale tak dużo nie ma. Sam mam 3 auto z softem od nich, bo jest to sprawdzone i działa. Jak chcesz robić mega projekty, gdzie bijesz się o każdego konia, to zły adres. Jeśli chcesz soft do dupowozu, to można tam jechać.

Nie napisałem, żeby tam nie jechał i że nie polecam. Zgadzam się z tym co napisałeś, ale nie wiem czy autorowi tematu to spasuje, w końcu on ma problem raz pojechać samochodem do GCSa przy okazji zamiast pociągiem, więc dosyć wybredny z niego klient. Może się okaże, że w pobliżu Kreatora nie ma dobrej kawiarni i zaś problem jest, będzie dodatkowe wymaganie odnośnie firmy od softu. Będzie trzeba też w Kreatorze zapytać czy robią diagnostykę z krótkimi terminami, bo przecież auto trzeba koniecznie diagnozować tylko tam, gdzie był robiony soft, nikt inny nie będzie w stanie znaleźć usterki w przyszłości. wink.gif
Agamek12
Po doświadczeniach po usunięciu DPF w polecanym, znanym i renomowanym serwisie specjalizującym się w usuwaniu DPF-ów (do którego jechałem specjalnie ponad 300km) i późniejszych problemach z zapalającą się z nieznanego powodu kontrolką DPF i utratą mocy po dłuższym jeżdżeniu z tą palącą się kontrolką (gdzie diagnostyka komputerowa w kilku serwisach - w tym również w serwisie współpracującym z serwisem, który usunął DPF - nie pokazywała żadnych błędów) wiem, że muszę mieć możliwość dojazdu do specjalisty, który w samochodzie "grzebał".
Twoja złośliwość jest niepotrzebna.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.