witam , tak się zastanawiam do ilu można zakręcić silnik m111.982 + turbo , zaciekawił mnie turbobandit który m104 kręci do 8 tys znaleziony cytat na jego stronie:
"M103 i M104.992 (3.2) mają pojedyncze sprężyny zaworów i nie powinny być odkręcane więcej niż 6800 obr / min
M104.980 3.0 ma podwójne sprężyny i może być reved do 8000 rpm"
jak dla mnie konstrukcyjnie m111 i m104 to to samo
znalazłem zdjęcia tych podwójnych sprężyn z m104 i faktycznie ciekawie wyglądają :
http://turbobandit.com/dualsprings
https://www.youtube.com/watch?v=_7Yo1_u9M9w&t=555s
zauważyłem też ze liczniki obrotomierza w w124 300-24 jest wyskalowany do 8 tys a reszta m103 i m104 3.2 i m111 do 7 tys , czy te sprężynki są faktycznie lepsze czy te z m111 evo z 2002 r są już może równie dobre
moje sprężynki maja taki numer A 111 053 00 20 oryginalnie odcinka ma około 6.200-6500
M104.980
gasoline 2 960
Cylinders 6
In-Line 24
Compression ratio 10 : 1
Performance 162 kW 272 Nm
Bore x Stroke 88.5 x 80.25
Year of production 1986 - 1992
M111.982 (2.3)
Cubic capacity 2 295 ccm (140 cui)
Performance 145 kW (197 PS) @ 5500
Torque 280 Nm (207 ft/lb) @ 2500
Year of production 2000 - 2002
Cylinders 4 / In-Line
Valves no. 16
Compression ratio 9 : 1
Bore x Stroke 90.9 x 88.4