Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: C20ne, tloki XE i cisnienie sprezania.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > GM Power Corner
pszczelaszkov
Mam pytanie dla kogos kto uzytkowal c20ne z tlokami c20xe.
C20ne z nowymi tlokami +0.5 od xe.
Robilem tez remont glowicy(zawory,gniazda).
Przed remontem mialem 13-11-12-10 Bar
Po remoncie silnik pracowal max 1h na wolnych obrotach z sporadycznymi przegazowkami do 3k, nowa pompa oleju wybijala 5 bar na starcie.
Przed zalozeniem glowicy przejechalem olejem scianki cylindrow.
Byly lekkie wycieki i problemy z walkiem wiec musialem go troche potrzymac dla kontroli.
Tyle co czytalem to xe powinny podniesc stopien kompresji, co za tym idzie statyczne cisnienie sprezania.
Zrobilem kontrolny pomiar cisnienia i na zimnym jak i cieplym powychodzily mi czary 8.5-9Bar
Rozumiem ze silnik jest przed faktycznym dotarciem, ale tez watpie zeby po dotarciu nagle mi skoczylo cisnienie o 5 bar zeby cos z sensem wyszlo.
Zrobie nastepny pomiar po ~1000km ale mam pytanie jakiego cisnienia oczekiwac by potwierdzic ze wszystko jest ok?
Bo nie ukrywam liczylem na jakies 11Bar po zlozeniu.
Porszak
jak miałeś rozłozony silnik trzeba było sobie zmierzyć pojemnośc komory sprężania i policzyć st. sprężania....

Jesteś pewny ze manometr działa poprawnie bo wrzucajac prawie płaskie tloki od xe w porównaniu do tych z ne i jeszcze w 2 nadwymiarze powinno byc okolice 10,5:1. Rozrzad masz dobrze ustawiony?

Dorzuć jeszcze wałek z 18E
pszczelaszkov
Manometr jest nowy, chociaz jest to chyba jeden z tanszych zestawow na allegro wiec pewny nie jestem. Rozrzad pol zeba opozniony, inaczej w c20ne mi sie nigdy nie udalo.
Glownie mi chodzi o wartosci cisnienia jakie wychodza przy pomiarach, sam stopien kompresji nie uwzgledni mi otwarcia zaworow i ciezko mi nawet policzyc jaka wartosc cisnienia powinien miec(wg wzoru w idealnych warunkach to 20Bar). Dlatego bazuje na starych pomiarach i troche mnie martwi ta roznica duza. Chyba ze zle rozumuje i powinienem tylko polegac na roznicy cisnienia miedzy cylindrami.
GrzesiekK.
Sprawdź ten manometr. Spokojnie 12-13bar powinien ten silnik nabić.
Porszak
nie musisz liczyć jaka ma byc kompresja bo takie dane to są w ogolno dostępnych ksiązkach w necie typu sam naprawiam opel kadet, vectra, znajdziesz tam ne a moze i seh'a.
Roznica cisnienia miedzy cyl nie pwoinna być wieksza niż 10%.

bierzesz sie tuningi a brak Ci podstaw, ktore można miec czytajac tak ksiązki jaki i internety od biedy

10 bar- jeśli dobrze pamiętam to w duzym fiacie wychodziło, który miał 9:1 czy coś koło tego
pszczelaszkov
Calkiem mozliwe ze malo wiem, warsztatu nie prowadze po prostu gubi mi suwy pracy na PB jak i LPG, stwierdzilem ze zaczne od sprawdzenia kompresji czy dobrze wszystko przebiega, a stopnia kompresji nie odczytam manometrem tylko cisnienie, tak wiec mysle ze sam stopien malo mnie interesuje dopoki nie doladowuje go, mam "sam naprawiam" i nic nie jest wspomniane o cisnieniu, za to wyczytalem na innch forach wartosci i kazdy jak zwykle pisze inaczej, dlatego wolalem zapytac kogos kto mial konkretnie ten sam setup.
Nic nie tuninguje, poprostu robilem kapitalke bo panewka sie obrocila i bralem rzeczy po nizszej cenie, tloki od xe byly po prostu tansze i bardziej dostepne.
Dzisiaj wyszlo mi 10Bar, w drugim samochodzie 10,5 wg manometru. Z tym ze w c20ne nabilo po 3-4 pompnieciach w drugim po 6-7.
Moze faktycznie manometr pokazuje π*drzwi i wszystko jest ok, wykonam nastepny pomiar po 1-2k km innym manometrem.
Porszak
doszukałem sie na kompie (kiedys miałem w planie robić seha z ne). ciśnienie ma byc 11bar. jak chcesz jeszcze dlubac to kup sobie tis'a na alledrogo tam jest mnówstwo danych, do tych silników też jeśli pamiętam, choc akurat pod kątem 8v tego programu nie przekopywałem.
Mierzysz z pedałem w podłodze, prawda?
pszczelaszkov
Jak wychodzilo mi 9 to mierzylem na cieplo zimno i z pedalem w podlodze i bez i to samo bylo, z lekkimi wahaniami moze o 0.3. Dzisiaj wyszlo 10 z zamknieta przepustnica, mierzylem sam i jakbym usiadl zeby wcisnac pedal to nie widzial bym manometru i tempa narastania. Ale skoro ma byc 11 a jest 10 na tym magicznym manometrze przed dotarciem to uznam to za dobry wynik. Chociaz to 11 jakos tak malo brzmi w porownaniu z moimi starymi pomiarami, ale tam znowu byl jakis stary ruski manometr i nie wiadomo ile naprawde bylo.
Mjecio
moze ci popichacze podpieraja zawory i gubi sie przez to. pojezdzij troche i dotrzyj gada i wtedy zmierz.
Porszak
doprezony jest troszke, wiec jesli wszystko jest dobrze to powinno byc wiecej niz 11. najwazniejsze jednak, że jest w miare rowno
darckdraco
zdecydowanie za malo mialem taka hybryde i sprezanie bylo miedzy 11,5 a 12
badboy2673
Ja w c20ne z tlokami od omci 20se uzyskalem 16 bar(glowica zdienta 0.5mm)
Porszak
Przy jakim st sprężania i walku(seryjnym)?
badboy2673
CYTAT(Porszak @ Mon, 23 Apr 2018 - 21:52) *
Przy jakim st sprężania i walku(seryjnym)?

silnik c20ne stopien9,2 dostał tloki z omegi b 2.0 x20se stopien 10 do tego głowica splanowana 0,5mm do tego wypolerowane kanaly wydechowe i ssace(tak wiem ssacych sie nie poleruje ale wtedy tego nie wiedzialem bo to bylo w 2005) nikt nie wierzył w takie cisnienie wiec silnik byl mierzony roznymi zegarami i zawsze wybijal 16 albo bardzo blisko kwestia zegara, oleju nie bral przez ok 80tys v vectrze a a po wypadku i dachowaniu włozony do calibry i dojechal do 140tys km mieszczac sie w zuzyciu oleju od max do minimum, a sprzedana :-) i tak wałek seria
Porszak
Nie ma to jak na pałke sobie złożyć silnik i wypytywać. Ja pytałem o zmierzony st spręzania, a nie co z czego jest. Tak to możesz liczyć, ze ktoś kto ma podobny setup tu sie odezwie. jak zmierzyłbyć komore sprezania to byloby jaśniej. pewnie masz koło 10,5-11 stopien sprezania teraz wnioskujac po ciśnieniu.
badboy2673
Dlatego napisalem co z czego i jak. Przez tloki dostal 10 i plus 0.5mm zdieta glowica . nie mierzylem tego ale 10.5 to max
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.