Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Problem z ciśnieniem doladowania 2.2 turbo s4
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Audi Sport
walus501
Mój problem polega na tym ze w overbost mam okolo 0.8 bar maxymalnie mi wbija 0.9 bar cisnienia rzeczywistego.
na BC odpowiednio 1.8 i 1.9 bar.
Przy wyrównaniu cisnienia przez N75 jest 0.5/0.6 bar w zaleznosci od tego jaka droga.
Układ w 100% szczelny, DV sprawny, nowy. N75J sprawny, nowy od rs2. WG sprawny po regeneracji. Turbo (hybryda) po regeneracji.
Przy zaciśnietych przewodach od N75 do WG bije ponad 1.5bar czyli samo turbo jest w stanie ładnie pompowac.
Na vagu nie ma żadnych błędów.
Ponadto dzisiaj jeszcze sprawdzilem potencjometr przepistnicy, czujnik wysokościowy, czujnik temperatury chlodziwa i czujnik temperatury powietrza w kolektorze. Przeplywomierz podmienialem ze sprawnej s6 2.2T
Co może być jeszcze przyczyna tak niskiego doładowania?
walus501
Dodam jeszcze ze Śruba od WG jest wkrecona o 3 obroty...
marszall
Komp nie od automatu przypadkiem?
W jakim stanie stukowce?
Waz od kolektora do kompa drozny, szczelny?
Zawor odmy pod kolektorem sprawny?
Ogolbie duzo rzeczy do obadania
A i jeszcze jeden wykresik powinienes zobaczyc z serwisowki 2.2T jak znajde to wkleje.
Przedstawia on zalezbosc docelowego cisnienia w zalezbosci od temperatury. W pewnych warunkach ma prawo byc tylko 0.9 w overbooscie. Jak jest np blisko 0 st
walus501
No to jest automat.
Czujnika stukowego jeszcze nie sprawdzalem, a błędu z niego nie ma.
Wąż drozny i szczelny.
Zawor na trojniki od odmy nowy i tez szczelny...

Temperatura okolo zera powietrza w kolektorze spowoduje nizsze ladowanie? Czujnik temperatury by zaklamywal?
RasPL
Temperatura plynu chlodzacego
marszall
Byly takie wersje aan w automacie co bily tylko 0.9. Najlepiej podmienic kompa. Jak masz mozliwosc to zmiefz tez AFR.
Tak jak Ras pisze przy zbyt duzej temp plynu chlodniczego obetnke boost. Tylko problem jest ze jest oddzielny obwod w czujniku od tego i to nie samo co komp pokazuje. Jest to taki styk przegrzania ale nie wiem czy wszystkie AAN to miale bo jednak te starsze sie troche roznily
marszall
walus501
Tego bym nawet nie ruszal ale pamietam czasu kiedy na BC pokazywalo mi 2.1 bar nawet...
Jutro jeszcze sprawdze opory na czujnikach temperatur. Sprawdze sonde testerem do Lambdy.(jakis czas temu mierzyłem i robilem testy mieszanki to auto ladnie reagowalo)
walus501
https://youtu.be/5f3bnqIjhgY
walus501
https://youtu.be/PlAnVt0YB0c

W tych linkach sa filmiki z manometrem pokazujacym moje doladowanie w AAN
walus501
Okazało sie ze miałem przestawiony rozrząd od 1 ząb w prawa. czyli przez około 3.5 roku jezdziłem z przestawionym rozrzadem i w tym z uszkodzana n75 i zaworem DV
w tej chwili maksymalne doładowanie mam 0,8 bar i sie utrzymuje ale nie ma overbosta...
zastanawia mnie czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym.
ma około 430 do 450 ohm przy temperaturze otoczenia około 10-25 stopni



z wykresu wynika ze to jest poniżej 0 stopni.
Pewnie jakiś związek to będzie miało ze sobą?
walus501
https://youtu.be/_UE5L7MKKqY

tak teraz pompuje. BC pokazuje tak samo jak manometr dodatkowy bez overbostu...



według tego wykresu jest jeszcze chyba trochę lipa...
marszall
Ale odczyt z temp doloty masz akurat w kompie
walus501
Czyli zmirzona temperatura powietrza tez moze miec wplyw na doładowanie?
marszall
Oczywiscie ze moze. Ale tak jak napisalem mozesz ja przecierz podejzec w wartosciach w kompie.
walus501
A chodzi Ci o bloki danych w vagu... jutro to jeszcze przepatrze. Tylko właśnie mnie zastanawia to ze byl podłączony pod multimetr na omy i np pokazywal 480 ohm. Po chwili wskoczylo na 1060 ohm i powoli spadalo do 900 ohm.w tej chwili bylo ptaktycznie caly czas od 430 do 460max ohm.
walus501
Temperatura cieczy chłodzącej: 89 stopni
temperatura powietrza dolotowego 18 stopni
czas wtrysku: 2,5 mS
wyprzedzenie zapłonu przed GZP: 6 stopni

Ale nadal jest cos nie tak. Nie ma overbost i cisnienie zamiast spadac np z 0.8 bar do 0.6 wraz z obrotami to u mnie jest odwrotnie. Jest 0.6 przy okolo 3tys obr i rosnie do 0.8 bar przy okolo 6 tys obrotów


RasPL
sprawdz uklad czy nie masz wezyków zle pozapinanych
Mis
Za słabo napięty wg?
walus501
Wezyki i ich szczelność byla sprawdzana juz po kilka razy. Podpiecie N75 i DV tez jest tak jak trzeba... jak sprawdzic Map sensor w ECU?
walus501
WG byl regenerowany, nowa prowadnica i zawor polerowany. Membrana cala, sprezyna cala, sruba regulacyjna wkrecona o 6 obrotów. To kest jakies 8mm.
A moze miec jakis wpływ ze turbo mam hybryde? Kolo kompresji 2 mm wieksze i agresywniejsze niz w seryjnej K24?
RasPL
podlacz woltomierz do wyjscia MAP sensora i przy max podcisnieniu powinno byc koło 0.5V a max cisnieniu dla niego koło 4.5V względem masy
walus501
ale ja mam map sensor wbudowany w ECU, w jaki sposób to zrobić?
RasPL
obudowe rozkrecic. sa 3 piny w nim, masa +5V i sygnał
walus501
Problemem braku doładowania w moim aucie jest uszkodzony sterownik.
Naprawia ktos?
RasPL
co w nim jest uszkodzone moge sie podjac
walus501
Nie wiadomo co właśnie... włożyłem drugi ECU i auto normalnie jezdzi. Ogólnie brak doładowania i spadek mocy
Mis
Może przy sofcie ktoś majstrował?
walus501
Obudowa nie byla otwierana. To mylse ze raczej nie
sajmondesign
a auto jest strojone pod ta hybryde? czy tak o hybryda na pale wsadzona? biggrin.gif
walus501
A turbina nie steruje ecu poprzez n75?
Mis
Steruje, ale seryjny soft ma pewne ograniczenia, na przykład jak włożysz GT35, przelot 2,75 cala, kolektor wydechowy baran i wastegate ze sprężyną na 1b bazową to ecu z n75 nie poradzi sobie na seryjnym sofcie.
walus501
Auto jest seryjne za wyjątkiem turbiny. wtryski, dolot, wydech i WG ori. Wiec wydaje mi się ze seryjny soft spokojnie tym poinien sterować. Z resztą na drugim kompie bylo ok
Leo
do pewnego stopnia elektronika sobie poradzi, nie wiadomo co to za hybryda.
tetis
Co może być jeszcze przyczyna tak niskiego doładowania?

Przeplyw powietrza
walus501
To teraz pytanie czemu na drugim ecu jest ok?
Mis
Pomimo hybrydy widocznie rzeczywiście ECU jest uszkodzone lub soft inny w nim (dłubany lub niedłubany).
walus501
Właśnie mi sie wydaje ze jakby była hybryda przyczyna zlego doladowania to albo overboost byl by duzy albo odconalo by go. A nie brak ob i ladowanie w granicach 0.6 bar. Po za tym ciezki rozruch z rana...
marszall
Mnie te silniki nauczyły jednego. Ma byc wszystko na tip-top. Bo niestety sterownik Ci nic nie podpowie (przynajmniej w obrazowy sposob) i nie mo co gdybac ze to ze tamto ze sterownik poradzi czy nie. W tak wiekowych autach jakosc polaczen ma niemale znaczenie- dla sterownika zmiana rezystancji na styku to bedzie juz calkiem inny parametr. Dla nowszego sterownika ktory wiele wiecej analizuje to juz bedzie blad, a tu nie.
Zmiana ecu to moglo byc poptosu odpiecie i zapiecie kosci na nowo i juz wszystko dziala. Nie mowie ze to byl powod ale wiem ze te silniki wymagaja wytrwalosci.

Ps. Biorac pod uwage ze to hybryda to wlasnie bardziej spodziewalbym sie owerboostu wynikajacego z przeplywu niz braku w doladowaniu
walus501
Właśnie chodzi o to wszystkie czujniki byly sprawdzane a przeplywka i ecu zamieniane na inne. Jedynie na drugom ecu bylo tak jak powinno być. Nie wiem czy to moze miec wplyw na ecu ale 3 lata jezdzilem na przestawiomym rozrzadzie. Nie wiadomo ile na dziurawum dolocie i z pol roku bez map sensora (spadli wezyk podcisnienia do map). Do tego uszkodzona turbina (stad wzial sie pomysł aby odrazu zrobic hybryde do dalszych modyfikacji) n75 i WG
Mis
Uznajmy, że masz uszkodzone ECU, kup następne i śmigaj jeśli jest okej na innym.
Kosmos
Ja mam ten sam problem z s6 też max ładuje 0.9 bar i jeszcze śrube na wg wkrecilem na maxa i żadnej różnicy wszystko dobrze posprawdzane według tej strony http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vboost.html
Juz zaczyna mi brakować pomysłow w nocy spać nie można...
A wcześniej jechała jak szatan cieżko było utrzymać lejce.
Może też mam uszkodzony mapsensor ale kupiłem komputer drugi na podmiane i bez różnicy moze też uszkodzony.
walus501
Uszkodzony WG albo N75?
Kosmos
N 75 nowy WG zregenerowany jak ktoś pomoże to sie odwdzięcze smile.gif
Leo
No to podmień ten cholerny komp. Ja się bujałem też sporo z padniętym kompem. Tyle, że od 3B, ale technologia ta sama. One po prostu mają już dość.
walus501
Ewentualnie ja Ci moge użyczyc moj ECU
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.