Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [ E64] odpowietrzenie układu chłodzenia
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
SONIC
sprawa ma sie tak : 2 razy wywaliło mi płyn chłodniczy - spadł górny wąż idący do chłodnicy no to załozyłem na miejsce dolałem płynu, objemka i ogien ( no o odpowietrzeniu zapomniałem ) no i znów wywaliłlo wiec wg. mnie termostat zaraz bede go wyciągał ale teraz pytanie jak pózniej odpowietrzyc układ ???
SONIC
Dobra widze ,ze 100 wyswietleń i nkkt nie ma pojecja jak to ugryżć..., silnik to n62b44 przez kilka ostatnich lat wypadłem z obiegu i nie wiem jak sie za to wziac .... a musze dziada odpowietrzyc bo przede mna trasa koło 1000km i nie chce miec niespodzianki
Mis
Na zimnym silniku włącz zapłon bez odpalania, włącz ogrzewanie i zalej układ, a następnie pompuj wężem chłodnicy ściskając go i puszczając. Jak przestanie ubywać płyn tą metodą to dolej do max poziomu, zakręć korek, odpal, ogrzewanie zostaw włączone i trzymaj 1500-2000rpm obserwując temperaturę i ewentualne wycieki.
SONIC
2000 rpm to wiewiórki z lasu uciekają - no ok spróbje - misiu to sprawdzona metoda czy rppm chybiłn trafił ? pytanie proste : 63b44 jak to odpowietrzyc ? no nie ma zadnego zaworu upustowego moze ten silnik wystepował w innych wersjch????
SONIC
A no tak , zapomniałem dodac ,ze tydzien temu padła mi nawigacja tzn ten wyswietlacz sie nie włacza i nie wiem jaka jest temperatura...pewnie skonczy sie lawetą do polski...
Mis
Ta metoda działa na 90% egzemplarzy BMW. Próbuj, nie masz nic do stracenia, temperaturę możesz klikać na ślepo na gorące i już albo z poziomu diagnostyki zmienić. Ekran to częsta usterka.
SONIC
no cała diagnostyka jest w tym zje*anym idrive czy jak to sie nazywa nic nie moge podejrzec na wyswietlaczu predkosciomierza wszystko jest przez ten system nawigacji i wyswietlacz w konsoli srodkowej i nie mam pojecia co sie dzieje, dobra spróbuje zrobic tak jak pisałes a pózniej wychłostam bete a ringu Antwerpii jak bedzie lipa to laweta i do pl... no mówili: Będziesz Miał Wydatki
Bio
Jak robiłem ostatnio po wymianie chłodnicy, w warunkach ulicznych. (to nie jest fizyka kwantowa... chyba, że w NXX coś BMW na tyle pomieszało, że nie da rady nic zrobić). Ogólnie w necie jest tyle tutoriali, że osoba "niemechaniczna" osttnio w swoim E36 była w stanie skutecznie odpowietrzyć układ chłodzenia, więc nie ma co panikować.

1. Zalałem płyn,
2. Molestowanie górnego węża chłodnicy, aby "przepchać" jak najwięcej płynu.
3. Dolewka (i powtarzamy punkt 2 i 3 dopóki więcej nie da się wlać - oczywiście, trzymamy się wskazań poziomu płynu)
4. Odpalenie silnika nagrzewanie na full. zostawiamy na 5-6 minut (w lato wystarcza, w zimie trzeba dłużej)
5. Odkręcamy trochę odpowietrznik - miałem ustawiony przód nieco wyżej od tylnej osi - odpowietrznik w chyba najwyższym możliwym miejscu.
6. Czekamy aż przestanie "pierdzieć" powietrzem. Wyłączamy - ja na ciepłym dolałem płynu do wskazania "na ciepło".
7. Pojeździłem po średnio równej drodze 5 minut - żeby ew. "wytrzepać" jakieś resztki powietrza jakie zostały.
8. Dolewka jeśli trzeba.

Suma spędzonego czasu - ok. pół godziny.

Ponad pół roku jazdy - wskazówka temp w idealnym pionie. Poziom płynu też zgodnie z oznaczeniami.
R_poweR
Bio, wszystko fajnie, ale jak to zrobić gdy odpowietrznika brak?
luisgomes6
Navi mogła się tylko zawiesić, zresetuj wciskając jednocześnie eject CD, DVD i pokrętło głośności. Kolega zrobił tak u siebie przed dwoma dniami i pomogło od razu.
Bio
CYTAT(R_poweR @ Tue, 28 Nov 2017 - 12:31) *
Bio, wszystko fajnie, ale jak to zrobić gdy odpowietrznika brak?

w sumie otwierasz najwyższy punkt i dalej robisz swoje...
W poprzednim E36 miałem zyebany odpowietrznik - wlew otwarty i zrobiłem powyższe podobnie. Też odpowietrzone i działało jak trzeba.
SONIC
BIO ale ja mam E64 a nie E36, e36 to ja miałem 15 lat temu i wiem jak odpowietrzyc tutaj w e64 nie ma tej plastikowej sruby na chłodnicy a najwyzszym punktem jest zbiornik wyrównawczy ...
nomad66
http://7er.pl/showthread.php/37886-Wymiana...85cego-e65-745i
w ten sposób próbowałeś? ten sam silnik, zbliżona bardzo konstrukcja.
SONIC
no tak to jeszcze nie próbowałem... ide poszukac jakiejs górki bo tu (holandia ) wszędzie płasko biggrin.gif
SONIC
no górka jest jutro spróbuje biggrin.gif ale tak ogólnie to niezłe jaja z tym odpowietrzeniem tym bardziej ,ze ten silnik wystepował w kilku wersjach a nikt nie wie na 100 % jak to zrobic (tym bardziej na tym forum ) biggrin.gif no ale dobra rospoczynam przygode z tym modelem to bede dawał znac o postępach biggrin.gif
SONIC
luisgomes6-dzieki za podpowiedz ale niestety nie działa ... / no mam jeszcze jeden pomysł .... jak nie wypali to laweta do polski,generalka serducha i suszarka wjedzie a ch*j albo grubo albo wcale biggrin.gif
Bio
CYTAT(SONIC @ Tue, 28 Nov 2017 - 20:11) *
BIO ale ja mam E64 a nie E36, e36 to ja miałem 15 lat temu i wiem jak odpowietrzyc tutaj w e64 nie ma tej plastikowej sruby na chłodnicy a najwyzszym punktem jest zbiornik wyrównawczy ...

ale wiesz, że układy chłodzenia w praktycznie wszystkich dieslach i benzynach działają podocnie? Wystarczy spojrzeć na swój układ, pomyśleć (wyobraźnia przestrzenna się przydaje + spojrzenie na realoem.com) i zrobić. Tak jak mówiłem - to nie jest nauka ścisła i nawet dziecko było by w stanie to zrobić.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.