W sumie nie miałem zakładać tematu ibizy ale z racji końca Sezonu i jest troche czasu żeby opisać moje nowe auto, poprzednio Ibiza 6L 1.9TDI z którą odniosłem wiele sukcesów przez 6lat i zakończyłem jazde bedąc najszybszym FWD dieslem w polsce , z racji że mój znajomy zbudował bardzo ciekawe Auto jakim jest właśnie ibiza 6k w 4x4 z Pompowtryskiem pod maską z praktycznie identycznym Setupem jaki miałem w swojej Biedronce a postanowił się jej pozbyć w bardzo sensownej kwocie a to sie powiązało z awarią w biedronce ( złapała panewka ) to postanowiłem wejść w 4x4 bo jak nie teraz to nigdy
Także Bazą jest Ibiza 6k 1997 bazowo z silnikiem 1z 90KM po różnych przeróbkach osiągnieta moc to 237KM , Potem nastąpiła zmiana napędu na 4x4 i po krótkiej histori z VP poprzedni właściciel wsadził 1.9TDI PD ARL :
- Turbo GTB2260VKLR
- Wtryski HF120 na korpusach BA ( dawki tylko 105mg )
- Głowica Po Portingu
- Kolektor Ssący LT
- Słupek Seria nie dotykana
- FMIC
- Wydech 2,75cala
- Naped Haldex z Kontrolerem EMU
- Sprzegło na podwójnym docisku Valeo
- Skrzynia Biegów 6biegowa przerobiona z Przełożeniam DRW ( najdłuższa TDI )
- Instalacja Nitro NX
- Lekkie felgi 15' japan Racing plus 4x Semislick Race GC Soft 195/50/15
Buda Aktualnie Jest odelżona mocniej niż za poprzedniego własciciela - Aktualnie Waży 1120kg z pustym środkiem . Ibizą zdążyłem być w Toruniu na zawodach Gdzie udało mi sie wykręcić bardzo Fajny czas 11.40 gdzie uważam że było jeszcze do urwania coś no i warunki pogodowe były średnie na następnych zawodach na które dotarłem niestety awari uległa skrzynia biegów wiec nie zrobiłem żadnego czasu.
Aktualnie Auto ma 325KM/546NM na samej Ropie ( na programie pod Nitro także nie do użytku bez nitro ) dodatkowo zrobiłem Soft na dojazdy 250KM/420NM , na nitro Nie udało sie sprawdzić faktycznej mocy z racji że sprzegło się ślizgało - Szacuje że moc to około 380-390KM na wiecej Nie ma szans z racji że wtryski jeszcze nie użyte są w 100% no i sprzegło wiecej i tak niechce przenieść.
z bardziej przyziemnych osiągów to 0-100 3,4sek , 100-200 8,3sek ( pomiary oczywiście Racelogic)
Co do planów inwestycyjnych w Ibize to są proste na przyszły sezon : Nowe sprzegło Dwutarczowe ( ma przenosić bez problemu 1000NM) , Wtrysk Metanolu , Zrobienie całego Kompletu nowych Półosi i przegubów ( jedną półoś już ukreciłem w toruniu wiec mam w głowie że temat sie może powtarzać a niechce przez takie rzeczy nie ukończyć zawodów ) i w zasadzie to tyle - mocowo licze że sam metanol z nitro da kolejne 20-30KM czyli około 410-420KM/700NM bez dorzucania Paliwa wzgledem tego co ustawiłem teraz (czyli jest jeszcze zapas paliwa )i to moim zdaniem wystarczy żeby walczyć o czasy w granicach 11.0-11.1 ( przy dobrych warunkach pogodowych) i to jest jakby mój cel czasowy na przyszły sezon.
https://www.youtube.com/watch?v=lzGySFzjL5g...eature=youtu.be