Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: MatiTuned Miatador (MX5 turbo)
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Logan
Nudzi mi się dziś, więc postanowiłem zrobić coś czego nie robiłem od dawna, opisać projekt na forum. Jest to projekt o tyle dziwny, że udało się go skończyć, i już nic więcej przy nim nie robić laugh.gif

A więc, Mazda MX5 1,8 1994r. Kupiłem ją bo zawsze chciałem mieć miatę, a ta była tania. Na początku miałem ładować 13B, i nawet kupiłem silnik i skrzynie, ale za dużo z tym byłoby pracy, poza tym robiłem wtedy swap 1JZ do Skyline'a i chciałem się odstresować robiąc coś łatwiejszego.

Specyfikacja na szybko:

silnik:
1,8 seria
wtryski żólte RX8
kolektor pod turbo custom Przemocar
turbo Holset HX27 z wewnętrznym wastegate
aktuator od Forestera
wydech Kakimoto od civica pocięty
intercooler fmic.pl
chłodnica oleju PWR
Walbro
EMU strojone u Miniaca
290KM / 320Nm

Przeniesienie napędu:
seria + elektroszpera

zawieszenie:
gwint HSD dualtech
stabilizatory Cusco
wszystkie tuleje Powerflex

Hamulce:
zaciski Porsche Boxster
tarcze 330mm

koła:
7Twenty 8x15 et0

masa innych dupereli o których nie pamiętam.

tak wyglądała jak ją kupiłem:



Następnego dnia wpadła moja ulubiona kierownica Nardi Deep Corn:


Silnik nie wyglądał zbyt ciekawie:



Umyłem silnik, zaspawałem dyfer, założyłem jakiś gwint Bilstein, felgi od E30 i jeździłem tak przez lato:





jesienią sprzedałem ją koledze.

po dwóch latach odkupiłem ją od niego laugh.gif



kupiłem Holseta HX27:


zamówiłem w UK fotele pasujące idealnie do mojego tyłka i małego wnętrza MX5:




gwint zmieniłem na HSD, i przejedziłem kilkanaście trackdayów:


a Holset cały czas czekał....

przed uturbieniem postanowiłem zrobić coś z hamulcami:


tylne zaciski od Boxstera + tarcza 330mm.

wchodzi pod 15"
Logan
Niestety nowe felgi i hamulce nie mieściły się w seryjnych błotnikach... więc czas na widebody.







w międzyczasie kupiłem evo 6 tongue.gif


i w końcu przyszedł czas na montaż Holseta









i wynik:
Logan
Na koniec stwierdziłem że chyba chce mieć inny kolor tongue.gif tongue.gif











tak w mega skrócie wyglądała moja sześcioletnia przygoda z MX5. Jestem mega zadowolony z tego jak wyszedł ten samochód. I nowy właściciel też jest zadowolony, bo oczywiście dwa miesiące po skończeniu znudziłem się i sprzedałem laugh.gif
THX911
Świetny projekt. Ostatnio też mi przeszło przez głowę by zbudować MX5 NA z 13B ale w końcu nie udało się kupić fajnej bazy pod taki zabieg i wróciłem do RX8K20k smile.gif
Musi do świetnie się odpychać. Co to za elektroszpera i jak nazywa się model tych foteli?
matteusz
CYTAT(THX911 @ Wed, 08 Nov 2017 - 14:34) *
Co to za elektroszpera i jak nazywa się model tych foteli?

Spaw?
Logan
CYTAT(THX911 @ Wed, 08 Nov 2017 - 15:34) *
Świetny projekt. Ostatnio też mi przeszło przez głowę by zbudować MX5 NA z 13B ale w końcu nie udało się kupić fajnej bazy pod taki zabieg i wróciłem do RX8K20k smile.gif
Musi do świetnie się odpychać. Co to za elektroszpera i jak nazywa się model tych foteli?


elektroszpera to zaspawany dyfer, fotele JK Composites.
jackkpl
Zaspawales torsena? Dalo to cokolwiek?
Logan
CYTAT(jackkpl @ Wed, 08 Nov 2017 - 17:03) *
Zaspawales torsena? Dalo to cokolwiek?


Tam byl zwykly otwarty dyfer.
jackkpl
CYTAT(Logan @ Wed, 08 Nov 2017 - 17:25) *
Tam byl zwykly otwarty dyfer.

Ok, teraz to mi pasuje smile.gif
sophisty
Potwierdzam nowy właściciel zadowolony. Nie mniej mocy za mało i na zimę zaplanowane kilka modyfikacji. Będziemy testować wytrzymałość napędu wink.gif
Blacha
W jakim pojeździe występuje hx27 i jakiej wielkości jest żeliwo?
sophisty
Daf lf 45
Logan
Dokładnie, oprócz DAFa HX27 występuje jeszcze w mniejszych silnikach Cumminsa. Wielkościowo to jest coś a'la T28, na flanszę T2.
Logan
Kilka fot z budowy jeszcze znalazłem:

najpierw była chłodnica oleju chińska, niestety cały czas ciekła, dlatego zmieniłem na PWR


Downpipe:


wzmocnienia podłuźnic:


w moim byłym garażu, aż się łezka w oku kręci:
kaziu1985pn
Zazdroszczę garażu
Logan
CYTAT(kaziu1985pn @ Thu, 09 Nov 2017 - 14:45) *
Zazdroszczę garażu


Garaż był zajebisty cool.gif

drobny offtopic zrobię, ale zdjęcia garażu też są fajne:









matteusz
Zdjęcia garażu wyglądają jak kadry z F&F! ohmy.gif
siewcu
No mega garaż ohmy.gif strach się bać jaki następny...
Fiat Turbo I.E
Jaki A/R ma strona gorąca ?, i jak wygląda EGT przy WOT do 200km/h
Na jakim doładowaniu był hamowany smile.gif
Logan
CYTAT(Fiat Turbo I.E @ Thu, 09 Nov 2017 - 19:40) *
Jaki A/R ma strona gorąca ?, i jak wygląda EGT przy WOT do 200km/h
Na jakim doładowaniu był hamowany smile.gif


Holset nie podaje A/R, ale internet twierdzu ze powinno byc ok 0.64. EGT nie sprawdzalem, doladowanie na hamowni 0,8bara.
SONIC
Ten "nietoperz" to co to???
Coobcio
Silnik kułeś na te prawie 300 koni ??
One na luzie potrafią urwać korbę takie opowiastki słyszałem...
sophisty
Coobcio 300hp BP przyjmuje bez większego zająknięcia. Nie wiem skąd te opowiastki. Nie znam ani jednej sytuacji z wypluta korbą przy takim niucie i mocy. No chyba, że dowalisz niuta z jakiejś małej suszarki z samego dołu. Nie mniej seryjna korba 300 znosi bez problemu a tłok 400.
Logan
CYTAT(SONIC @ Thu, 09 Nov 2017 - 21:22) *
Ten "nietoperz" to co to???


Westfield XTR2

CYTAT(Coobcio @ Thu, 09 Nov 2017 - 23:47) *
Silnik kułeś na te prawie 300 koni ??
One na luzie potrafią urwać korbę takie opowiastki słyszałem...


Nie kułem, ale jak Soph pisze do 300 nie ma takiej potrzeby.
Jedyny problem z korbą wystąpił po fuckupie wiesz kogo wink.gif



mlody1921
https://static.cargurus.com/images/site/200...-1600x1200.jpeg

https://www.cargurus.com/Cars/Discussion-t7719_ds443681

BPD ma chyba najmocniejsza korbe a potem BPT
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.