Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Auto do 1049 ccm na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
mario1942
Witajcie!

Zabrałem się za przygotowywanie auta do jazdy torowej, głównie na Ringu.
Ja wiem, że zaraz będzie lament, że pod górkę tym nie podjadę - ale takie jest założenie i już.
Do tej pory jeździłem prywatnym autem, ale szczerze mówiąc boje się je rozwalić na którymś zakręcie i prowadzę zbyt ostrożnie;)

Wymagania:
- co najmniej rollbar
- fotel + pasy czteropunktowe
- silnik do 1049 ccm
- rocznik w okolicy 2000

I tutaj prośba do Was o radę co wybrać, auto będzie przygotowywane i rejestrowane w Polsce.
Do tej pory następujące auta zwróciły moją uwagę:
- VW Lupo / Arosa
- Micra
- Yaris
- Seicento 0.9
Nie mam natomiast pojęcia jak wygląda z możliwością modyfikacji tych aut, szczególnie pod względem klatki. Na dobry początek potrzebuję zaledwie innych sprężyn i porządne hamulce, zobaczymy jak sytuacja będzie rozwijała się dalej.

coolice
Nie wiem które z wymienionych przez Ciebie aut, będzie najlepsze na Ring'u, ale ostatnio w ogłoszeniach rzuciło mi się w oczy C1 przygotowane do ścigania. http://tiny.pl/gp3p6
W Polsce na torach chyba najbardziej popularne są Seicento, ludzie mają dosyć dobrze rozpracowane mody tych aut - zawieszenia, klatki itp.
exocet
C1/aygo/107 ?
W UK mają ciekawą serię C1 http://c1racing.club/
borman
club 1000? :>
cinquecento/seicento, dół 1.0 fire od fiata uno (999ccm pojemności) góra do wyboru 8v od 1.2 mpi 75 albo 16v(powinno pasować, ale nie widziałem 1.0 16v), dostępne 6 biegowe skrzynie z różnymi przełożeniami, można założyć turbo i wyjdzie pewnie ze 120km na 8 zaworowej głowicy, waga poniżej 700kg
minusy takie, że nie ma szper za bardzo do tych skrzyń i buda z tektury więc klatka obowiązkowo
[Yossarian]
Klatkę w każdym z wymienionych raczej da sie zrobić bez problemu. Natomiast co do auta, to chyba Seicento najsensowniej, bo najbardziej rozpracowane. Ludzie głownie tam 1.1 i 1.2 ładują, no ale wyżej juz masz przepis na zmieszczenie się ponizej 1049ccm. Zaś na początek najlepiej by chyba było zostawić te 900 i pobawić się w zawieszenie i hamulce. Minus taki, że to trochę stare auto już.

Alternatywnie może Kia Picanto i wzorować się na tym co jeździło/jeździ w pucharze, pozostając przy silniku 1.0?
soltyk
CYTAT(mario1942 @ Sat, 04 Nov 2017 - 21:29) *
- VW Lupo / Arosa
- Micra
- Yaris
- Seicento 0.9
Seja od razu skreśl, jeśli stać cię na Arosę. Kolosalna różnica w prowadzeniu, jak Wartburg do M3. Mówię o seryjnych zawieszeniach. Dodatkowo Lupo/Arosa były 1,0.
pinin
CYTAT(borman @ Sun, 05 Nov 2017 - 16:28) *
club 1000? :>
cinquecento/seicento, dół 1.0 fire od fiata uno (999ccm pojemności) góra do wyboru 8v od 1.2 mpi 75 albo 16v(powinno pasować, ale nie widziałem 1.0 16v), dostępne 6 biegowe skrzynie z różnymi przełożeniami, można założyć turbo i wyjdzie pewnie ze 120km na 8 zaworowej głowicy, waga poniżej 700kg
minusy takie, że nie ma szper za bardzo do tych skrzyń i buda z tektury więc klatka obowiązkowo


Na k03 to mu pod 150km wyjdzie spokojnie smile.gif
Szpery Quaife są dostępne od ręki - zarówno do skrzyni 514, jak i do 510 smile.gif
addam24
Seicento najbardziej rozwojowe.Ale po zamontowani tej gory 1.2 8v na 999cm blok,nie bedzie duzo wiecej niz w picanto.Tez trzeba wziac pod uwage ze wiekszosc fiatow uno jest juz na zlomie.I rowniez ich nie produkuja dosc dlugi czas.Kazdy silnik do remontu.Picanto produkowali do 2010
addam24
Ciekawe czy do 1.0 z lupo/arosy podchodza klamoty z 1.4 i 1.6.Bo tak to wydech,sprzeglo,kolektory,przepustnice mozna zapozyczyc.Moze glowice da sie tez zapozyczyc,jesli ma wieksze zawory.Walek ma swiatek do tego.
szybciutki
A w lupo 1.0 to przypadkiem nie siedzi archaiczny silnik ze skody 105?

Ja nie widzę sensu wyważania otwartych drzwi, albo sc albo ax/106/saxo.
addam24
Napewno tam siedzial silnik vw,ale tez wkladali chyba,ten od skody.A jaki jest przepis na 106/saxo/ax w klasie 1050?Pytam z ciekawosci.
yeti86
106/saxo/ax w tej klasie to raczej nie jest spotykane auto, w mocniejszych to owszem robi się dużo modów

a coś takiego jak daihatsu cuore ?
Techno
Zacznijmy od tematu niemieckiego TUV'u, bo skoro mieszkasz w Stutgardzie a chcesz latać po pętli to zapewne auto bedzie na niemieckich blachach, a to komlikuje rozważania, no chyba ze auto zarejestrujesz na kogoś w PL.
zmoświ
1-szy post

CYTAT(mario1942 @ Sat, 04 Nov 2017 - 21:29) *
auto będzie przygotowywane i rejestrowane w Polsce.

soltyk
CYTAT(szybciutki @ Sun, 12 Nov 2017 - 20:13) *
A w lupo 1.0 to przypadkiem nie siedzi archaiczny silnik ze skody 105?

Ja nie widzę sensu wyważania otwartych drzwi, albo sc albo ax/106/saxo.

Powiem to samo, ale w drugą stronę. VW 1.0 seria szła mi zawsze 160 km/h, z lekkiej górki łapał odcinkę przy prawie 175. Te liczby nie oddają rzeczywistej przewagi nad Sejem. Widać ją dopiero na zakrętach. Słowo klucz: zawiecha.
done4
W dziale ''projekty i modyfikacje'' jest arosa z silnikiem motocyklowym zamontowanym na przedniej osi o pojemności 1 litra.
https://www.youtube.com/watch?v=TGxdbDQweQQ
nomad66
jak już idziemy w takie swapy to trzeba wybierać możliwie najlżejsze, z dobrym zapleczem części do zawieszenia i jak najlepszym rozkładem mas. MX-5, z3 (lub stary klamot e30) z takim swapem mogłoby być ciekawe. Jak seria bez swapów to trojaczki C1/aygo/107 wyglądają bardzo obiecująco.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.