Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Jakie turbo do 1.8 BP mazdy TD04L12T volvo czy TD04L13? subi
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Stron: 1, 2
Bolson
Witam.Zaczynam zbierać graty do dmuchnięcia mojej mazdy(323f BA 1.8 BP 114hp) ,jest to ''projekt'' mocno budżetowy w sensie nie ma parcia na liczby.Ma być zwykłe uliczne GTi na dojazdy do pracy,wyjazd na weekend itp,raz do roku Tor Poznań(zloty Mazdaspeed).Cel:ok 180-200hp
Kolektor bedzie najprostszy skrzynkowy (rozważam jeszcze opcję seryjnego żeliwa z BPT i wyrzeżbić adapter z IHI na TD04 ale raczej turbo bedzie wtedy za nisko),wtryski RX8 czerwone 360,DeT3,ebc itd
Do rzeczy ,jako że seryjnie w BPT siedzi malutka IHI VJ20 i idzie z tego setupu wykrzesać 190-200 hp czyli pułap który mnie interesuje,zdecydowałem się na równie malą turbinkę TD04L12T z volvo s60 gdzie seryjnie z 2.0 daje ona 160hp.Jest ona tania,trwała,ogólnodostepna i tania w regeneracji w odróżnieniu od IHI.Co prawda flansze itp juz mam pod nią (12T)ale nachodzą mnie wątpliwości czy jednak nie pójść w ciut większą TD04 z subaru imprezy 220hp lub forestera s turbo 170hp .Z drugiej strony wynik miedzy 180 a 200 mnie w zupełności zadowoli więc nie wiem czy jest sens zmieniać koncepcję.Jest ktoś w stanie określic czy ta 12T da radę wykrzesać taki wynik z tego silnika i od jakich obrotów wstanie i do jakich +- bedzie pompować?
Silnik :
Mazda BP 1.8 114hp kompr.9,0 : 1
Z góry dzięki za porady wink.gif
tom cio
Nie wiem w jakich obrotach sprężarki wstaną, ale wiem, że 180-200hp Ci nie wystarczy po krótkim czasie - Bierz większą tongue.gif
Bolson
Wiem,jestem dziwny-wystarczy ;-)
Rzecz w tym ze najmocniejsze auto jakie miałem do tej pory miało 125hp ale ze wzgledu na 4x4 było wolniejsze od obecnego 114hp ;-)
Jechałem kilka razy taką 323f Ba z 2,5 V6 klde 170 i klze 190 hp i to naprawdę w tej budzie wystarczy,zwłaszcza bez szpery która kosztuje krocie i cięzko wogóle znależć.Zresztą wersja 190hp robi 6-6,5 sek do setki więc do moich celów(daily) w zupełnośi wystarczy.Wiadomo że idąc grubiej juz dochodza kolejne mody hamulców,zawieszenia i opon żeby to przenieść a to już potraja budżet.
Dlatego moje pytanie - czy TD04L12T ogarnie taką moc i się sprawdzi na te zakładane ok 190hp?
Barejka
obrobic oobrobi, ale bedzie puchła przy końcu nie lepiej pojsc kroczek do przodu i wsadzic td04hl-13t lub wieksza??
Mis
Na 200KM wsadzaj budżetowo TD04 13stkę z 2.5TDSa BMW, na złomie 100zł, 200KM robi i śmiga bez luzów długo. Wstaje bardzo fajnie, ma twardy aktuator wg seryjnie!
Bolson
Miedzy tą 12T a 13T bedzie jakaś wielka różnica? Pytam bo pod 12T mam już flansze kupione .Nie jest to jakis wielki problem ale jeśli różnica ma być znikoma to wiadomo.kolejna sprawa to te 13T z TDSów to już dosyć wiekowe sprzęty z nakulaną sporą ilościa km,12T są z volvo s/v60 i chyba są jednak ''mlodsze''? .Czy to mało istotna sprawa?
Bolson
To inaczej- zakładając że wynik ok 180hp Jet wystarczający, czy ta TD04L12T jest dobrym wyborem? Czy nie będzie z a wcześniej wstawać i walić nm po korbach(jeśli tak to czy EBC rozwiąże ten problem?) ,Przy jakim doładowaniu powinna być taka moc z tego silnika?0,5-0,6b wystarczy? Wiem że ona spuchnie przy ok 6krpm,ale właśnie po to zakładam turbo by była lepsza elastyczność w średnim zakresie obrotów i żebym nie musiał piłować pod odcinką aby sprawnie jeździć/wyprzedzać.W tej chwili to auto jakoś jedzie od 4krpm,a najlepiej między 5,5 a 7krpm
W tej chwili wybieram między
TD04L12T a TD04L13t z sub.impreza GT
250zl vs 450 plus flansze pod sub
Czy różnica między nimi jest warta zachodu?
Czy ta TD04l13t z BMW tds to to samo co 13t z Subaru?(wydajność)
Jest jeszcze TD04HL13T z Volvo 2.4 t i chyba na tej się skończy właśnie.
Wygląda że flansze to to samo co do 12t
Cenowo na poziomie tej z subaru ok 450zl
Al Ed Upek
Bierz tą td04hl13t z volvo i dmuchnij jakieś 0,8 bara (będzie w okolicach 3,5 k rpm), powinno wyjść koło 200. Tanie, pancerne turbo z największym wirnikiem wydechowym z rodziny i zintegrowanym dv, który śmiało możesz wykorzystać przy tym doładowaniu. Flansze są te same co w 12t.
Bolson
Tak też zrobię.Jestes pewien na 100% że flansze takie same?
Zintegrowany DV?
Al Ed Upek
Flansze 100% te same. Montowałem już 12t, 13t, 15g, a nawet k24 z s60r i wszystkie miały te same flansze. Zintegrowany dv działa bardzo sprawnie, podłączasz wężyk i po robocie. Od bara w górę warto go zaślepić i zastąpić zewnętrznym bov'em. Przed montażem naciągnij tylko sprężynę wg, bo seryjna jest miękka niestety.
Zibi122
W MX5 1.8 z TD04 13T przy 0,7-0,8 bara wychodzi około 220KM i 270-290Nm tylko tam wyjściowo jest 140 około ale to raczej bliźniacze silniki.
Bolson
Hmmm.DV zintegrowany w turbinie? Nie wiedziałem że są takie cuda
;-) czyli psssst nie będzie jak jest DV,to nici z lansu pod remiza hehe.
Jak w MX5 BP jest 220 przy 0.7 b to u mnie docelowe 180-200 nie powinno być problemem,może nawet przy niższym booscie.A jak wstaje ta turbina w MX5?Ile dmucha przy 3krpm?
Co do sprężyny to już mam zamowione EBC mac.
Al Ed Upek
Dv jest dość głośny, więc jakiś stopień lansu zostanie zachowany wink.gif Ebc nic nie ugrasz jak Ci będzie górą klapkę uchylało. Podkręć tyle na ile pozwala seryjna regulacja i będzie cacy. Ta turbina w silnikach o Twojej pojemności wchodzi w nadciśnienie już przy 2 k, a przy trzech już dość dobrze dmucha.
sophisty
U mnie w B6 w mx5 na TD04HL-13T miałem bara przy 3,5 tyś obr więc w BP będzie szybciej. DV zawsze możesz zaślepić i dać standardowy BOV i będziesz miał pssst.
Bolson
Łopatologicznie - gdzie się ten DV w turbinie znajduje i na jakiej zasadzie działa ?
Mis
CYTAT(Bolson @ Mon, 06 Nov 2017 - 15:45) *
Łopatologicznie - gdzie się ten DV w turbinie znajduje i na jakiej zasadzie działa ?

Na muszli ssącej jest taka pokrywka na 3 śrubki przykręcona z króccem wyjściowym. Przy zamykaniu przepustnicy podciśnienie w kolektorze ssącym wędruje do tego krócca i turbo upuszcza nadmiar powietrza do wlotu swojego.
mitusm
Jaki szacowany koszt 180-200KM z takiego 1.8 po taniości ale bez drutmodów ?
Bolson
Miś dzięki za wyjaśnienie.Miales pewnie na myśli nadciśnienie ;-)
mitusm szacuje ok 4kzl
Vendorowicz
CYTAT(Mis @ Mon, 06 Nov 2017 - 16:18) *
Na muszli ssącej jest taka pokrywka na 3 śrubki przykręcona z króccem wyjściowym. Przy zamykaniu przepustnicy podciśnienie w kolektorze ssącym wędruje do tego krócca i turbo upuszcza nadmiar powietrza do wlotu swojego.

Warto otworzyć tą pokrywkę i sprawdzić czy membrana jest cała, bo czasem się przerywają. Jak przerwana to chyba taniej dać zewnętrznego BOVa niż kupować ori membranę.
Al Ed Upek
DV jest sterowany podciśnieniem, a kwota nierealna jeśli ma się to w miarę trzymać kupy.
Bolson
Wyjdzie w praniu ;-)
sophisty
Kwota realna jeśli upoluje graty po taniości i wykona wszystko sam a z wypowiedzi autora wnioskuję, że tak nie będzie. Tak więc jeśli ma to robić ktoś, Ty temu komuś masz za to zapłacić i chcesz się w 4 tyś zł wyrobić no to lekko się zagalopowałeś smile.gif
Bolson
W lutym mam termin na montaż.We własnym zakresie będę robił montaż IC,orurowanie,wydech,zasilanie /spływ oleju i wody.W planie był samodzielny montaż deta i turbiny,ale będę miał to w cenie.Nie chce pisać ile będzie mnie kosztowało podłączenie deta,spawanie kolektora i dp,oraz poskładanie tego plus strojenie bo mam mega promocyjna cenę .Kolega też u niego robił tylko B6 w miacie i autko zapindala aż miło.Ponad 220hp,upalane na torach,chłostanie na ulicy i nic się nie dzieje.Jak auto wyjedzie na drogę to na pewno zdam relacje ile wyszla cała zabawa i jak jeździ.;-)
Bolson
Żeby nie było za prostojuż miałem jechac po suszarkę ,ale dostałem wiadomość od tunera że ma na stanie TD04 13T z BMW 2,5 TDS w idealnym stanie za połowe ceny tej z volvo i jest to praktycznie blizniacza konstrukcja ,jedynie wirnik ciutke mniejszy (ale może założyć większy) no i nie ma wbudowanego DV .
Z drugiej strony krążą opinie że turbo z diesla nie bardzo bo temperatury inne,bo materiały inne,bo nie pożyje długo itp.
Co o tym sądzicie?
Bolson
Zakupiona TD04 13T z BMW tds .
Misior
Ile utrzyma nie naciągnięta gruszka od WG z takiego tds'a?
Mis
Zależy od setupu, fabrycznie jest na około 1-1,1b ustawiona. Jak się poluzuje to może uda się zejść na 0,8b, niżej raczej nie, bo ma twardą sprężynę.
mlody1921
A TD04hl-16t?
Misior
Ciekawe czy jakoś by ją podpasował do takiej jak napisał mlody?
Bo seryjna od volvo to lipa jest.
Bolson
Jeśli 16T to to samo co w Subaru GT to 0.8 seria dmucha.
Miś na tds mówisz 1.0-1.1 seria ,minimum 0.8 , a mając EBC mac da się niższe ustawić? Np 0.6b?
Misior
Tak dmucha 0.8 ale sam WG bez podciągania to około 0.3b a da się go podciągnąć maks na 0.5b. Plus mbc oczywiście. Ale jak pisali tu na forum mądrzejsi to minimum połowę zakładanego doładowania powinien utrzymać sam WG.
Ja na chwilę obecną podkręciłem regulację i założyłem helper spring co dało efekt w postaci 0.7-0.75b ale wolałbym jakiś "normalne" rozwiązanie smile.gif
jarek1111
ja mam u siebie 2 turbiny tdo4 13 z przerobionymi kołami kompresji z 15 świetne tanie turbiny
Bolson
Pytanie z czego dać aktuator żeby było 0.3-0.4b plus EBC i docelowe 0.6-0.8b?
jarek1111
ja mam ustawione doladowanie na 0,7 bar na wg mam dane springi jako przeciwaga tych w akuratorach
Bolson
Chyba bym wolał przełożyć aktuator z subarowej żeby było te 0.3 i wtedy resztę zrobić EBC.Dobrze kombinuje ?
tom cio
Dobrze kombonujesz, na tyle sprezyna powinna ogarnac.
Bolson
Żeby nie było za łatwo- pojawiła misię opcja kupna oem kolektora wydechowego z BPT żeliwnego na którym oryginalnie wisi IHI VJ21(czyli małe gówienko drogie i trudne w regeneracji) podobno pasuje na ten kolektor Garrett T28/T25. Czy jeśli to prawda to gra warta świeczki?Wyspawany z kwasu kolektor mam mieć za 750 i do tego igłę TD04L13T z tdsa za 250 czyli łącznie 1000zł .Ten żeliwny OEm za 200zł,czyli żeby gra była warta świeczki musiałbym mieć jakiegoś garretta o podobnej wydajności co TD04l13t za ok 500-600zł. Znajde coś takiego?jakieś propozycje?
krzysiek50
no to własnie t25/28, o którym piszesz. czasem sie trafiaja T25 za 300 PLN, ale jest tego ogolnie mało
Bolson
W jakich samochodach występują te turbiny T25 i T28?Jak z ich żywotnością w porównaniudo np serii TD? No i jaki one mają układ tzn czy po przykręceniu w miejscu IHI np wylot nie będzie skierowany w blok silnika?
Tak wygląda ten kolektor i flansza
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t34....amp;oe=5A4AFCC6
Bolson
W jakich samochodach występują te turbiny T25 i T28?Jak z ich żywotnością w porównaniudo np serii TD? No i jaki one mają układ tzn czy po przykręceniu w miejscu IHI np wylot nie będzie skierowany w blok silnika?
Tak wygląda ten kolektor i flansza
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t34....amp;oe=5A4AFCC6
Bolson
Czy może jakis myk żeby na ten kolektor powiesić TD04L13T z tdsa?jakaś przejściowa flansza ?
Mis
EBC albo MBC można tylko podnieść boost w gruszce nadciśnieniowej z jednym króccem. Gruszka z TDSa nie da raczej mniej, niż 0,8b w większości przypadków nawet gdy będzie poluzowana mocno.
Bolson
Mis a co sądzisz o dylemacie z kolektorem któy opisałem w poprzednim poście?
Al Ed Upek
Jeśli znajdziesz na to miejsce, możesz wykonać prostą przejściówkę z jednej flanszy na drugą. Sam kolektor wygląda całkiem rzetelnie.
Bolson
Jednak sie okazało że T25/T28 tylko na oko pasuje.Są inne rozstawy śrub.Czyli zostaje kwestia czy na ten kolektor da się sensownie powiesić TD04 z tdsa.Myślę że tą decyzję zostawię jż tunerowi.
Bolson
Tak wygląda kolektor i jego flansza oraz turbina IHI VJ21 ,jak sądzicie da się to pożenić z TD04 ? równiez jeśli chodzi o wyjście strony ssącej itp.
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t34....amp;oe=5A4C6933

https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t34....amp;oe=5A4C9A30

http://www.mazdaspeed.pl/forum/download/fi...=150270&t=1

http://www.mazdaspeed.pl/forum/download/fi...3&mode=view
na ostatnim zdjęciu kolektor jesst oczywiście do górynogami i od tyłu
Al Ed Upek
Wszystko się da. Pytanie powinieneś skierować do swojego tunera.
Bolson
A więc nadszedł ten dzień kiedy jest termin.smile.gif
W poniedziałek auto jedzie do tjunera.Czas zabiegu 3-4 tyg.
Jednak stanęło na spawanym kolektorze z turbo z TDSa ,wydech też jednak robię -2.5 cala na 2 tłumikach przelotowych turboworksa.
Sprzęgło na tą chwilę zostawiam serie 200mm + Kevlar,przy okazji zdjęcia skrzyni będziemy oceniać czy wejdzie tam sprzęgło o większej średnicy: zamach oryginalnego BPt(225mm) plus docisk i tarcza z V6(230).
Bolson
Projekcik na ukończeniu ,koniec tygodnia ma być gotowe.Niestety lipa z wydechem bo te rury z kadexa co kupiłem maja jakiś chiński rozmiar 64mm i do niczego nie pasują, więc zostaje na razie seryjna średnica ok 1.9- 2 cale tylko będzie cały przelot.Wylatuje kat ,środkowy ''parówa'' przelot a końcowy bedzie przelot 2,5 cala.Mam nadzieję że wypluje te 170-180hp.Pewnie po sezonie wleci już docelowy cały na 2,5 cala.W sumie to nie ma płaczu bo i tak sprzęgło będzie trzeba większe kombinować na 200+
NIe wiem jak dodać zdjęcia więc wrzucam link do mojego tematu na Mazdaspeed

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.p...0&start=240
Bolson
Dzisiaj ożyła
https://youtu.be/qjrxeI8uXC4
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.