Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Vitara G16A 8V + kompresor + LPG
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Japanese Performance
miksior.
Witam,

pacjent jest raczej nie do konca popularny na tym forum, bo 27 letnia Vitara 1.6 8V (silnik G16A 8V), który fabrycznie miał z 79 KM. W aucie jest założona instalacja LPG 1 gen. Nie ma pompy paliwa, przewodów paliwowych, baku, ani komputera w ogóle.
tutaj są dane silnika: http://suzuki.info.pl/?t=2;&a=67

W Aucie brakuje mocy, w związku z czym chce dołożyć kompresor. Czy jest to rozwiazanie najlepsze/najprostsze/najtansze - nie wiem, pewnie nie, ale chce to zrobic bo mam taką ochotę.

Założenia:
- lekkie dmuchnięcie 0,3-0,4 bar
- oczekuje lekkiego przyrostu mocy. Za duży przyrost mocy jest wręcz niewskazany (jakies 115KM +/- 10 było by ideał)
- silnik dalej musi pracować tylko i wyłącznie na LPG i nie mieć żadnego komputera
- rozwiązanie musi być bezpieczne - wolal bym uninac puszcznaia mieszanki przez cały układ
- wydaje mi się żę przy tak lekkim dmuchnieciu nie trzeba odprężać silnika
- auto robie sobie sam, w garażu domowym ale nie ma problemu zeby udać się do specjalisty jak nie bede sobie z czymś radził
- nie oczekuje że zrobie modyfikacje bez kosztów smile.gif
- licze sie z tym, że ilnik może tego nei wytrzymać - aczkolwiek po lekturze forów jestem dobrej myśli

Na forach off-road/Suzuki Vitara nikt nie zrobił takiego rozwiązania - ale było trochę rozważań. Natomiast wiem że takie mody były robione (na kompresorze EAton m45 i lancia), tylko ludzie nie chca się podzielić informacjami.
Ludzie inaczej sobie radza z brakiem mocy i to są sprawdzone rozwiązania:
- swap silnika na innych (1.8 z Baleno lubi 1.9 VAG)
- zmiana przełożeń w reduktorze lub zmiana reduktora na wolniejszy
- nie zakładaja tak dużych kół
Natomiast tak jak napisalem - ja chce zrobic cos inaczej smile.gif

Przechodzac do rzeczy:
- Chce zamontowac kompresor, najprawdopodbniej Eaton M45 lub Eaton M65 (łatwiej dostępny, tańszy) - możecie doradzic który zastosować?
- Czy zmieniac oryginalną przepustnice na coś innego? I gdzie ją umieścic, przy kolektorze czy pomiedzy filtrem a kompresorem?
- By pass chce dac z Mini coopera S, jezeli bedzie IC to wpiac go za czy przed?
- Jak podłączyć gaz, jaki mikser czy może BLOS?
- Jaki reduktor?
- W układ chce wpiąc czujnik doładowania
- Czy IC w tej konfiguracji jest niezbędny/warty montowania? Tak czy siak, jezeli bedzie to tylko nad silnikiem wiec jego wydajność bedzie średnia

tutaj sa 2 schematy układów, gdze sa rozne rozwiaznaia, podejrzewam, że ostatecznie wyjdzie zlepek rozwiazan z 1) i 2):



PS: Czytałem wszystkie watki na ten temat jakie znalazłem - nie znalazłem odpowiedz na cześć pytań z tej listy, albo były niewystarczające. Nie chciałem się tam dopytywać, żeby nie dostać złotej łopatki za odkopywanie tematów z przed 5-10 lat.
krzysiek50
BLOS albo mikser musza byc przed kompresorem, bo na nadcisnieniu nie podadza gazu. Poza tym nie wiem czy bedziesz w stanie ustawic stabilne, ba, jakiekolwiek wolne obroty po otwarciu bypassu. Ogolnie pomysl ciezki do zrealizowania na tej generacji gazu.
miksior.
CYTAT(krzysiek50 @ Fri, 03 Nov 2017 - 15:15) *
BLOS albo mikser musza byc przed kompresorem, bo na nadcisnieniu nie podadza gazu. Poza tym nie wiem czy bedziesz w stanie ustawic stabilne, ba, jakiekolwiek wolne obroty po otwarciu bypassu. Ogolnie pomysl ciezki do zrealizowania na tej generacji gazu.


Generacje Gazu chce pierwszą bo nie mam komputera, a cały układ musi pracować zanurzony w wodzie. Jeżeli miałbym zmieniać generacje gazu to elektronika będzie potrzebna, wtedy już bym całe auto przerzucił na benzynę i pewnie komputer gdzieś wyrzucił pod dach. Ale dalej jest to element który może nawalić i nie da się go "w polu" naprawić.

jeżeli dać tak jak piszesz mikser/Blos i przepustnice przed kompresor, to bypass chyba można by pominąć?
Niby było wiele wpisów na tym forum, ze ludzie tak robili i nic się nie stało, ale bardzo bym nie chciał mieć tak długiego układu dolotowego w nadciśnieniu, pełnego mieszanki...

Chociażby w tym temacie pisali, ze jeżeli zrobi się kompensacje w reduktorze to powinien podawać gaz w nadciśnieniu
snafu
nie chcę cię załamywać ale to będzie droga przez mękę huh.gif
starałem się kiedyś zaturbić Micre K10 1,2 na Blosie,
kosztował mnie to 6 uszczelek pod głowicą masę kombinacji i roboty a efekt i tak był taki sobie tongue.gif
silnik miał swoje kaprysy grzał się niemiłosiernie a spalanie na poziomie 13 lub 15 litrów LPG to była norma tongue.gif
Dziku
Jak chcesz go topić w błocie i mieć ~115 to najlepszym pomysłem jest swap na xud9/11, xud11 ma 112KM w serii, więcej momentu niż zniesie biedny wał z g16 imożesz go topić ile wlezie...
trbman
swap na większy silnik z Blosem ( polecam) mniej do psucia
miksior.
CYTAT(krzysiek50 @ Fri, 03 Nov 2017 - 15:15) *
BLOS albo mikser musza byc przed kompresorem, bo na nadcisnieniu nie podadza gazu. Poza tym nie wiem czy bedziesz w stanie ustawic stabilne, ba, jakiekolwiek wolne obroty po otwarciu bypassu. Ogolnie pomysl ciezki do zrealizowania na tej generacji gazu.


No jak dam blos i przepustnice przed kompresor, to wlasciwie moge chyba pominac bypass? Takie rozwiaznaie widziałem w praktyce: BLOS -> Przpeustnica -> Eaton M45 -> silnik, jak dotad 1,5 roku bez awarii, bez problemów na wolnych obrotach.
Nie podoba mi sie tylko tłoczneie mieszanki przez kompresor+cały dolot, ale jak rozumiem nie da się tego zrobic inaczej. Tylko po co w takim razie istneija dedykowane parowniki do turbo zk ompensacja I i II stopnia?

Co do propozycji swapów -> jak projekt z kompresorem nie wypali to zrobie swap. na razie chce sprobowac tego. XUD 11 chyba troche przyciezki, wydaje mi sie ze sa lepsze alternatywy
carinus
Bedzie niebezpiecznie jak cofnie płomień i walnie w całym dolocie.
L5turbo
Jesli chodzi o blosa, to bez problemu jest w stanie pracowac na nadcisnieniu. Potrzeba oczywiscie reduktor do silnikow z turbo z kompensacja, ktora wpinamy przed blosem.
Kiedys w starym audi tak smigalem z doladowaniem 1bar.

A jesli chodzi o vitare, to widzialem ciekawa z silnikiem od bmw 1.8is. moze isc podobnym tropem wstawic poprostu mocniejszy wolnossak, np 16v tez od vitary, i chyba 2litry tez byly, bedzie podobny efekt do dmuchania 0,3 bar. bo doladowanie to spora komplikacja.
miksior.
CYTAT(L5turbo @ Wed, 17 Jan 2018 - 01:32) *
Jesli chodzi o blosa, to bez problemu jest w stanie pracowac na nadcisnieniu. Potrzeba oczywiscie reduktor do silnikow z turbo z kompensacja, ktora wpinamy przed blosem.
Kiedys w starym audi tak smigalem z doladowaniem 1bar.

A jesli chodzi o vitare, to widzialem ciekawa z silnikiem od bmw 1.8is. moze isc podobnym tropem wstawic poprostu mocniejszy wolnossak, np 16v tez od vitary, i chyba 2litry tez byly, bedzie podobny efekt do dmuchania 0,3 bar. bo doladowanie to spora komplikacja.

O i to jest konkretna odpowiedz smile.gif
To teraz pytanie czy dawac Bypass przy takim układzie?

Co do swapa to, jak bym miał swapowac to jest mnóstwo przetartych szlaków, łacznie z gotowymi rozwiazaniami na kilka silników. Akurat 16V od vitary to kiepskie wyjscie, predzej bym psozedl w 1,9 VAG, mozna sie pokusic o 2,5 V6 z Grand Vitary. Wszystko ładnie opisane na forach vitarowiskich, z problemami, w montazu ,wadami poszczególnych rozwiazań etc.

Co do BMW 1.8is to w praktyce porownanie takiego swapa i vitki 1.6 +Eaton M45+kompresor:

Vitara 1.6 supercharger automat vs. 1.8 BMW manual
pinin
Idź w większy silnik.

To jedyne sensowne rozwiązanie, bo jeśli boisz się kompa (bo w polu nie naprawisz), to co dopiero układ dość skomplikowany z kompresorem i blosem - miejsca to zajmie od cholery, złączek, rurek i innych pierdół dołożysz sporo. A jak gdzieś nieszczelność złapiesz, to dopiero w polu postoisz szukając wiatru w polu wink.gif

Serio, jak ma być prosto i w miarę bezawaryjnie, to przykładowo v6 z vitary lub 2.0 16v z vaga zrobi Tobie robotę.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.