Witam,
pacjent jest raczej nie do konca popularny na tym forum, bo 27 letnia Vitara 1.6 8V (silnik G16A 8V), który fabrycznie miał z 79 KM. W aucie jest założona instalacja LPG 1 gen. Nie ma pompy paliwa, przewodów paliwowych, baku, ani komputera w ogóle.
tutaj są dane silnika: http://suzuki.info.pl/?t=2;&a=67
W Aucie brakuje mocy, w związku z czym chce dołożyć kompresor. Czy jest to rozwiazanie najlepsze/najprostsze/najtansze - nie wiem, pewnie nie, ale chce to zrobic bo mam taką ochotę.
Założenia:
- lekkie dmuchnięcie 0,3-0,4 bar
- oczekuje lekkiego przyrostu mocy. Za duży przyrost mocy jest wręcz niewskazany (jakies 115KM +/- 10 było by ideał)
- silnik dalej musi pracować tylko i wyłącznie na LPG i nie mieć żadnego komputera
- rozwiązanie musi być bezpieczne - wolal bym uninac puszcznaia mieszanki przez cały układ
- wydaje mi się żę przy tak lekkim dmuchnieciu nie trzeba odprężać silnika
- auto robie sobie sam, w garażu domowym ale nie ma problemu zeby udać się do specjalisty jak nie bede sobie z czymś radził
- nie oczekuje że zrobie modyfikacje bez kosztów
- licze sie z tym, że ilnik może tego nei wytrzymać - aczkolwiek po lekturze forów jestem dobrej myśli
Na forach off-road/Suzuki Vitara nikt nie zrobił takiego rozwiązania - ale było trochę rozważań. Natomiast wiem że takie mody były robione (na kompresorze EAton m45 i lancia), tylko ludzie nie chca się podzielić informacjami.
Ludzie inaczej sobie radza z brakiem mocy i to są sprawdzone rozwiązania:
- swap silnika na innych (1.8 z Baleno lubi 1.9 VAG)
- zmiana przełożeń w reduktorze lub zmiana reduktora na wolniejszy
- nie zakładaja tak dużych kół
Natomiast tak jak napisalem - ja chce zrobic cos inaczej
Przechodzac do rzeczy:
- Chce zamontowac kompresor, najprawdopodbniej Eaton M45 lub Eaton M65 (łatwiej dostępny, tańszy) - możecie doradzic który zastosować?
- Czy zmieniac oryginalną przepustnice na coś innego? I gdzie ją umieścic, przy kolektorze czy pomiedzy filtrem a kompresorem?
- By pass chce dac z Mini coopera S, jezeli bedzie IC to wpiac go za czy przed?
- Jak podłączyć gaz, jaki mikser czy może BLOS?
- Jaki reduktor?
- W układ chce wpiąc czujnik doładowania
- Czy IC w tej konfiguracji jest niezbędny/warty montowania? Tak czy siak, jezeli bedzie to tylko nad silnikiem wiec jego wydajność bedzie średnia
tutaj sa 2 schematy układów, gdze sa rozne rozwiaznaia, podejrzewam, że ostatecznie wyjdzie zlepek rozwiazan z 1) i 2):
PS: Czytałem wszystkie watki na ten temat jakie znalazłem - nie znalazłem odpowiedz na cześć pytań z tej listy, albo były niewystarczające. Nie chciałem się tam dopytywać, żeby nie dostać złotej łopatki za odkopywanie tematów z przed 5-10 lat.