Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Mini Cooper R53 lub inny na track days / dd - 40k
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
swirlization
Witam,

Szukam nieduzego auta do dwoch celow: na track daye i ogolnie jazdy dla przyjemnnosci oraz na krotkie dojazdy do pracy w miescie, min 160-170 KM i 7s do paki, z jajem i w miare tanio serwisowalnego, powiedzmy do ok 40k PLN. Z racji prowadzenia i mozliwosci latwego podkrecenia osiagow mysle nad Mini Cooperem S R53 - chcialbym spytac jakich problemow sie spodziewac, mysle o nim bo slyszalem, ze R53 z racji kompresora jest fajniejszym wyborem, niz uturbiony R56, myslalem tez nad Z4 E86, ale jest spory problem z podaza.

Bede bardzo wdzieczny za ew sugestie innych aut, generalnie nie ukrywam, ze wole niemiecka motoryzacje, ale Alfy, Abarthy etc tez jak najbardziej wchodza w gre wink.gif

Pozdrowienia
kinko
Megane RS
h8r
albo 350Z, kilka osób jeździ po torze i zabawa jest, warto trochę przygotować auto po zakupie, dosyć ciężkie 280-313 koni, nie ma taniego podnoszenia mocy, ale RWD,
Sebas01
Jak tor i miasto to: Mx-5 NC, Clio 3 RS no i Mini Cooper też niezły gokart smile.gif Najlepiej jakbyś trafił właśnie R53 ale wersje John Cooper Works.

Co do 350Z to nie wpisuje się w "tanio" serwisowanego smile.gif + ciężko znaleźć cokolwiek wartego uwagi na naszym rynku...ja odpuściłem po pół roku szukania smile.gif
smietnik
Dlaczego r53 JCW będzie lepszą opcją? Ze wzgledu na kompresor (lepszy niż turbo?), czy może ze względu na coś innego? Bo chyba r56 jest lżejszy i gdzieś czytałem, że lepiej się prowadzi.
Civic Type R (ep3) jest jeszcze fajną opcją, ale to już trochę większe auto.
http://www.racingforum.pl/Clio-3-rs-czy-cl...rt-t118760.html tu kilka info o clio 3 rs co prawda dosyć stary wątek, ale jakoś mnie trochę zniechęcił do tego auta, może niesłusznie.
Sebas01
R53 jest lepszą opcją bo się mniej psuje niż R56 z turbo smile.gif Był wątek tutaj nawet o Mini, gdzie Ci co mieli R53 byli zadowoleni a drudzy z R56 wręcz odwrotnie smile.gif

Clio 3 RS to się przewija raz w miesiącu. Shymek z forum na pewno by tutaj dużo powiedział. Renault poza tym, że ma trochę słabą skrzynie i delikatny zawias na polskie drogi to bdb fura smile.gif
h8r
co prawda mało jest ładnych 350Z (jak to sportowe wozy porozbijane), ale auto dosyć dobrze znosi upalanie na torze, aż tak drogie w utrzymaniu to nie jest
swirlization
dzieki za feedback smile.gif Generalnie pracuje na wyspach, auto chce kupic i bede uzywac glownie lokalnie, Irlandia - Mondello i lokalne pojezdzawki i moze okazyjnie UK 2-3x w miesiacu, wiec stan drog nie jest problemem, raczej bardziej bezawaryjnosc i koszty obslugi

350Z - juz kiedys przymierzalem sie do tego auta, nie ma tam jakichs problemow z silnikiem? Zeszperowane RWD jest bardzo pozadane, mialem kiedys zeszperowane Z3 2.8 i jako funcar sprawdzalo sie to swietnie

Co do Meganki i Clio, sprobuje sie umowic i przejechac oboma autami i jakos je porownac, bo nigdy nie mialem do czynienia z francuzami (chyba bardziej z przekonania), podobne pytanie o awaryjnosc, czy silnikowo nie ma w tych autach jakichs duzych problemow? Przegladalem tematy o Clio i widzialem, ze niektorzy userzy mieli problemy ze skrzyniami

Na te chwile myslalem glownie o Miniaku, ale 350Z tez jest fajna propozycja. Chcialbym spytac przy okazji, czy w R53 wystepowala seryjnie jakakolwiek szpera?
coolice
CYTAT(swirlization @ Mon, 30 Oct 2017 - 13:40) *
Na te chwile myslalem glownie o Miniaku, ale 350Z tez jest fajna propozycja. Chcialbym spytac przy okazji, czy w R53 wystepowala seryjnie jakakolwiek szpera?


W poliftowym R53 była jako opcja szpera, w JCW była chyba seryjnie. Do r53 nawet aftermarketowe szpery nie są jakieś straszne drogie, np. Mfactory można mieć za 3,3k zł, a quaife jakoś za 620 funtów.
pinin
Nie musisz brać JCW, których jest jak na lekarstwo i kosztują sporo więcej niż zwykłe Coopery S.
Różnica miedzy JCW a CS'em to kompresor z teflonem (w CS po lifcie było to samo już), głowica, kółko -11%, program, IC, dolot. Czyli generalnie oprócz głowicy wszystko i tak zmieniasz na aftermarket, więc nie widzę sensu.
Szpera to jedyny plus JCW, ale to za zaoszczędzoną kasę spokojnie można wrzucić. Kółko od razu 15 lub 17% wrzucasz, wydech kosztuje normalnie jak w innych autach, wałek to 1000zł.

Ogólnie zajefajne auto do zabawy, a ceny są bardzo przyjemne teraz smile.gif
swirlization
Dzieki za odpowiedzi, dokladnie, skupilem sie na R53, szukam dobrego egzemplarza wink.gif Zglebilem troche temat i faktycznie chyba jedyna znaczaca roznica w stosunku do JCW to glowica i te wirniki kompresora pokryte teflonem + reszta gratow, ciezko o JCW wiec raczej skupie sie na znalezieniu jakiegos polifta po 2006 w fajnym stanie.

Moze komus przyda sie to na przyszlosc - znalazlem bardzo fajne zestawienie na co zwracac uwage przy szukaniu Coopera S R53: http://www.gtt.uk.com/hello-world/ - mysle, ze warte przeczytania.
pinin
CYTAT(swirlization @ Sun, 05 Nov 2017 - 01:37) *
Dzieki za odpowiedzi, dokladnie, skupilem sie na R53, szukam dobrego egzemplarza wink.gif Zglebilem troche temat i faktycznie chyba jedyna znaczaca roznica w stosunku do JCW to glowica i te wirniki kompresora pokryte teflonem + reszta gratow, ciezko o JCW wiec raczej skupie sie na znalezieniu jakiegos polifta po 2006 w fajnym stanie.

Moze komus przyda sie to na przyszlosc - znalazlem bardzo fajne zestawienie na co zwracac uwage przy szukaniu Coopera S R53: http://www.gtt.uk.com/hello-world/ - mysle, ze warte przeczytania.


Do tego poradnika bym dodał jeszcze oring czujnika położenia wału. Może przerazić zalany silnik olejem, wygląda to jak by kompresor się lał. Oryginał w BMW kosztuje niecałe 13zł, wymiana za pierwszym razem to jakieś 2,5 godziny. Za drugim już mniej niż godzina wink.gif
Druga sprawa to standardowy rozszczelniony zbiorniczek płynu chłodzącego. Czasem strzela, nie przejmuj się tym - zmień i po sprawie smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.