Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Pasowanie wałków w łożu
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
m52owner
Zna ktoś jakie powinno być pasowanie wałków w łożach głowicy w silniku m52?Jaki jest dopuszczalny maksymalny luz?
kirpek
Dla m40 znalazłem luz promieniowy 0,020-0,054, nie mogę doszukać się do m52...
kirpek
O mam! Osiowy 0,15-0,33 promieniowy 0,02-0,061
m52owner
A nie odwrotnie? Bo mi promieniowy wyszedł 0,175
soltyk
na pewno nie, przy takim luzie nie będzie ciśnienia
m52owner
Mierzyłem paskami,na każdym łożu tak samo ,ciśnienie oleju jest takie.Zimny ok 4b a przy 100°C 0,6-6-08bara.

Aguirre
Mówiłem ci jakie luzy powinny być i że na pewno będziesz miał za duże to szukasz nie wiadomo czego rolleyes.gif .
Mis
W czym leży problem? To ciśnienie oleju jest za niskie? Przy jakich rpm na jałowych na gorącym mierzysz? Może wystarczy podnieść jałowe i zalać inny olej zamiast szukać problemów w silniku M52 tam, gdzie ich nie ma.
m52owner
CYTAT(Aguirre @ Sun, 29 Oct 2017 - 15:03) *
Mówiłem ci jakie luzy powinny być i że na pewno będziesz miał za duże to szukasz nie wiadomo czego rolleyes.gif .

Wiem wiem wink.gif .Po prostu zapomniałem wartości o jakich rozmawialiśmy a w necie nic nie mogłem znaleźć na ten temat więc wolałem się upewnić jak jest według serwisówki.Mogłem to zrobić według twojego sposobu ale jeśli się uda w szlifierni za 300zł za stronę to jest to jeszcze kwota do przełknięcia.
m52owner
CYTAT(Mis @ Sun, 29 Oct 2017 - 17:09) *
W czym leży problem? To ciśnienie oleju jest za niskie? Przy jakich rpm na jałowych na gorącym mierzysz? Może wystarczy podnieść jałowe i zalać inny olej zamiast szukać problemów w silniku M52 tam, gdzie ich nie ma.

Skoro pasowanie wyszło jakie wyszło to jednak chyba problem jest znaleziony.Ciśnienie ok 0,5 b na jałowym przy rozgrzanym to chyba za mało jak na silnik z nowym dołem.Wiem że mieści się w normie ale jednak.Silnik po rozgrzaniu procował głośno (klawiatura)Szklanki potrafiły klepać po ostrzejszym przegonieniu.Pompa ok,olej też .przegrody w misce są więc chyba problem leżał właśnie tu.
m52owner
Ok,złożyłem wszystko do kupy i lipa ,a może i nie.
Tzn silnik chodzi cichutko nie ciapie,tylko wtryskiwacze słychać .Z tego jestem zadowolony,ale ciśnienie nie wzrosło ani grama.Olej zalany rzadszy niż wsześniej bo 5W50.Ciśnienie przy rozgrzanym do 100°C wynosi ok O,6b ale w przeciwieństwie do wcześniejszych testów szklanki(nowe) i silnik pracują cichutko przy takim ciśnieniu.
I teraz pytanie czy olać tu temat i jeździć czy jednak coś jest nie tak?
A co na to serwisówka ,ma ktoś jakieś dane jakie są normy ciśnienia oleju w m52?
Martwi mnie co by było gdybym rozgrzał olej do np 120°c albo jeszcze dał zasilanie do turbo to wtedy wogule by nie było ciśnienia.
maaaad
CYTAT(m52owner @ Fri, 08 Dec 2017 - 15:25) *
A co na to serwisówka ,ma ktoś jakieś dane jakie są normy ciśnienia oleju w m52?

0,5 bar na wolnych, 4 bary na podniesionych obrotach (wg Bentley's).
m52owner

A podane są temperatury oleju przy jakich te ciśnienia mają być?
Bo może się okaże że szukam dziury w całym? smile.gif
Mis
Jakie masz jałowe rpm na rozgrzanym?
m52owner
600? Musiałbym dokładnie sprawdzić na impie bo w E30 mi trochę wskazówka oszukuje.

GrzesiekK.
CYTAT(m52owner @ Fri, 08 Dec 2017 - 16:25) *
Ok,złożyłem wszystko do kupy i lipa ,a może i nie.
Tzn silnik chodzi cichutko nie ciapie,tylko wtryskiwacze słychać .Z tego jestem zadowolony,ale ciśnienie nie wzrosło ani grama.Olej zalany rzadszy niż wsześniej bo 5W50.Ciśnienie przy rozgrzanym do 100°C wynosi ok O,6b ale w przeciwieństwie do wcześniejszych testów szklanki(nowe) i silnik pracują cichutko przy takim ciśnieniu.
I teraz pytanie czy olać tu temat i jeździć czy jednak coś jest nie tak?
A co na to serwisówka ,ma ktoś jakieś dane jakie są normy ciśnienia oleju w m52?
Martwi mnie co by było gdybym rozgrzał olej do np 120°c albo jeszcze dał zasilanie do turbo to wtedy wogule by nie było ciśnienia.


Czyli przed robotą łoży na górze silnika na hydraulice i wałkach to ty niemal nie miałeś ciśnienia już smile.gif
m52owner
Myślałem że jak na górze zrobię porządek to na dole też trochę wzrośnie.A może przy szlifie wału ktoś dał dupy ?
GrzesiekK.
CYTAT(m52owner @ Sat, 09 Dec 2017 - 13:48) *
Myślałem że jak na górze zrobię porządek to na dole też trochę wzrośnie.A może przy szlifie wału ktoś dał dupy ?


Możliwości jest wiele, nawet pomiędzy panewkami do tego samego silnika od różnych producentów potrafi zmieniać się pasowanie nawet do 2 setek smile.gif
Mis
CYTAT(m52owner @ Sat, 09 Dec 2017 - 05:38) *
600? Musiałbym dokładnie sprawdzić na impie bo w E30 mi trochę wskazówka oszukuje.

Gorąco polecam 850rpm, mam tyle w M52 turbo na Valvo 5W50 i żadnych nie mam problemów takich.
maaaad
CYTAT(m52owner @ Fri, 08 Dec 2017 - 20:17) *
A podane są temperatury oleju przy jakich te ciśnienia mają być?
Bo może się okaże że szukam dziury w całym? smile.gif

Temperatura robocza silnika, chociaż napisali też, żeby sprawdzić i na zimnym, i na ciepłym. Dla zimnego silnika nie podali jednak żadnych wartości. Dorzucili za to dopisek, że aby pomiar był jak najbardziej miarodajny, powinno się go robić na świeżych oleju i filtrze.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.