m52owner
Mon, 02 Oct 2017 - 21:22
Zna ktoś jakie powinno być pasowanie wałków w łożach głowicy w silniku m52?Jaki jest dopuszczalny maksymalny luz?
kirpek
Mon, 16 Oct 2017 - 22:06
Dla m40 znalazłem luz promieniowy 0,020-0,054, nie mogę doszukać się do m52...
kirpek
Mon, 16 Oct 2017 - 22:08
O mam! Osiowy 0,15-0,33 promieniowy 0,02-0,061
m52owner
Wed, 18 Oct 2017 - 05:19
A nie odwrotnie? Bo mi promieniowy wyszedł 0,175
soltyk
Sat, 21 Oct 2017 - 01:10
na pewno nie, przy takim luzie nie będzie ciśnienia
m52owner
Sat, 21 Oct 2017 - 08:34
Mierzyłem paskami,na każdym łożu tak samo ,ciśnienie oleju jest takie.Zimny ok 4b a przy 100°C 0,6-6-08bara.
Aguirre
Sun, 29 Oct 2017 - 15:03
Mówiłem ci jakie luzy powinny być i że na pewno będziesz miał za duże to szukasz nie wiadomo czego
.
Mis
Sun, 29 Oct 2017 - 17:09
W czym leży problem? To ciśnienie oleju jest za niskie? Przy jakich rpm na jałowych na gorącym mierzysz? Może wystarczy podnieść jałowe i zalać inny olej zamiast szukać problemów w silniku M52 tam, gdzie ich nie ma.
m52owner
Mon, 30 Oct 2017 - 06:36
CYTAT(Aguirre @ Sun, 29 Oct 2017 - 15:03)
Mówiłem ci jakie luzy powinny być i że na pewno będziesz miał za duże to szukasz nie wiadomo czego
.
Wiem wiem
.Po prostu zapomniałem wartości o jakich rozmawialiśmy a w necie nic nie mogłem znaleźć na ten temat więc wolałem się upewnić jak jest według serwisówki.Mogłem to zrobić według twojego sposobu ale jeśli się uda w szlifierni za 300zł za stronę to jest to jeszcze kwota do przełknięcia.
m52owner
Mon, 30 Oct 2017 - 06:48
CYTAT(Mis @ Sun, 29 Oct 2017 - 17:09)
W czym leży problem? To ciśnienie oleju jest za niskie? Przy jakich rpm na jałowych na gorącym mierzysz? Może wystarczy podnieść jałowe i zalać inny olej zamiast szukać problemów w silniku M52 tam, gdzie ich nie ma.
Skoro pasowanie wyszło jakie wyszło to jednak chyba problem jest znaleziony.Ciśnienie ok 0,5 b na jałowym przy rozgrzanym to chyba za mało jak na silnik z nowym dołem.Wiem że mieści się w normie ale jednak.Silnik po rozgrzaniu procował głośno (klawiatura)Szklanki potrafiły klepać po ostrzejszym przegonieniu.Pompa ok,olej też .przegrody w misce są więc chyba problem leżał właśnie tu.
m52owner
Fri, 08 Dec 2017 - 16:25
Ok,złożyłem wszystko do kupy i lipa ,a może i nie.
Tzn silnik chodzi cichutko nie ciapie,tylko wtryskiwacze słychać .Z tego jestem zadowolony,ale ciśnienie nie wzrosło ani grama.Olej zalany rzadszy niż wsześniej bo 5W50.Ciśnienie przy rozgrzanym do 100°C wynosi ok O,6b ale w przeciwieństwie do wcześniejszych testów szklanki(nowe) i silnik pracują cichutko przy takim ciśnieniu.
I teraz pytanie czy olać tu temat i jeździć czy jednak coś jest nie tak?
A co na to serwisówka ,ma ktoś jakieś dane jakie są normy ciśnienia oleju w m52?
Martwi mnie co by było gdybym rozgrzał olej do np 120°c albo jeszcze dał zasilanie do turbo to wtedy wogule by nie było ciśnienia.
maaaad
Fri, 08 Dec 2017 - 21:05
CYTAT(m52owner @ Fri, 08 Dec 2017 - 15:25)
A co na to serwisówka ,ma ktoś jakieś dane jakie są normy ciśnienia oleju w m52?
0,5 bar na wolnych, 4 bary na podniesionych obrotach (wg Bentley's).
m52owner
Fri, 08 Dec 2017 - 21:17
A podane są temperatury oleju przy jakich te ciśnienia mają być?
Bo może się okaże że szukam dziury w całym?
Mis
Fri, 08 Dec 2017 - 21:34
Jakie masz jałowe rpm na rozgrzanym?
m52owner
Sat, 09 Dec 2017 - 05:38
600? Musiałbym dokładnie sprawdzić na impie bo w E30 mi trochę wskazówka oszukuje.
GrzesiekK.
Sat, 09 Dec 2017 - 12:15
CYTAT(m52owner @ Fri, 08 Dec 2017 - 16:25)
Ok,złożyłem wszystko do kupy i lipa ,a może i nie.
Tzn silnik chodzi cichutko nie ciapie,tylko wtryskiwacze słychać .Z tego jestem zadowolony,ale ciśnienie nie wzrosło ani grama.Olej zalany rzadszy niż wsześniej bo 5W50.Ciśnienie przy rozgrzanym do 100°C wynosi ok O,6b ale w przeciwieństwie do wcześniejszych testów szklanki(nowe) i silnik pracują cichutko przy takim ciśnieniu.
I teraz pytanie czy olać tu temat i jeździć czy jednak coś jest nie tak?
A co na to serwisówka ,ma ktoś jakieś dane jakie są normy ciśnienia oleju w m52?
Martwi mnie co by było gdybym rozgrzał olej do np 120°c albo jeszcze dał zasilanie do turbo to wtedy wogule by nie było ciśnienia.
Czyli przed robotą łoży na górze silnika na hydraulice i wałkach to ty niemal nie miałeś ciśnienia już
m52owner
Sat, 09 Dec 2017 - 13:48
Myślałem że jak na górze zrobię porządek to na dole też trochę wzrośnie.A może przy szlifie wału ktoś dał dupy ?
GrzesiekK.
Sat, 09 Dec 2017 - 14:31
CYTAT(m52owner @ Sat, 09 Dec 2017 - 13:48)
Myślałem że jak na górze zrobię porządek to na dole też trochę wzrośnie.A może przy szlifie wału ktoś dał dupy ?
Możliwości jest wiele, nawet pomiędzy panewkami do tego samego silnika od różnych producentów potrafi zmieniać się pasowanie nawet do 2 setek
Mis
Sat, 09 Dec 2017 - 14:49
CYTAT(m52owner @ Sat, 09 Dec 2017 - 05:38)
600? Musiałbym dokładnie sprawdzić na impie bo w E30 mi trochę wskazówka oszukuje.
Gorąco polecam 850rpm, mam tyle w M52 turbo na Valvo 5W50 i żadnych nie mam problemów takich.
maaaad
Sat, 09 Dec 2017 - 16:22
CYTAT(m52owner @ Fri, 08 Dec 2017 - 20:17)
A podane są temperatury oleju przy jakich te ciśnienia mają być?
Bo może się okaże że szukam dziury w całym?
Temperatura robocza silnika, chociaż napisali też, żeby sprawdzić i na zimnym, i na ciepłym. Dla zimnego silnika nie podali jednak żadnych wartości. Dorzucili za to dopisek, że aby pomiar był jak najbardziej miarodajny, powinno się go robić na świeżych oleju i filtrze.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.