Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: VKLR z innym żeliwnem i kolektor rurowy
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
Hipo
Panowie mam takie pytanie czy vklr o ile da sie ożenić z zeliwem z innej turbiny (da sie przykreci do chra) to ma to prawo dzialac prawidłowo? cala geo od spalin zostaje orygi, chodzi mi tylko o użycie zeliwa z bmw z vbandem bo ulatwi mi to wykonanie barana.
DSTurbo
Przekładasz całe chra łącznie z geometrią i koszem. Korpus z bmw ma większy a/r, niższe egt, większa moc na nim uzyskasz. Jakbyś miał problem ze wstawaniem turbiny, będziesz musiał skorygować pozycje zderzaka.
Hipo
Tzn chciałbym użyć do vklr z merceda, żeliwo z gtb2260 z bmw, czyli rozumiem że będzie pasować?
DSTurbo
tak
Fiodor
Jak egt ma być mniej skoro wirnik wydechowy zostaje bez zmian?
muszla będzie pasować ale pytanie czy dociśnie koszyk VNT przecież w VKLR koszyk jest dociskany muszlą wydechowa. Mogę ci sprawdzić jak chcesz bo mam niemal wszystkie gtb
Hipo
EGT mniejsze ze względu na srednice wlotu spalin do sprężarki, żeliwo z mercedesa jest ciasne i sądzę ze to jest przeszkodą w oproznianiu cylindrów ze spalin a nie okna vnt czy wirnik. Ale to tylko taka moja teoria która sprawdzę w praktyce. Dawce żeliwa już mam, muszę pożyczyć vklra od kumpla żeby na wierzchu sprawdzić czy wszystko mi siądzie.
Fiodor
Z tym ze ja dawno temu to sprawdziłem smile.gif co z tego ze wlot jest większy? jak 5cm dalej jest nadal przetkany... zresztą jak pasuje vklr to i tak docinam muszle wiec wlot z automatu się powiększa. Można by było pomyśleć ze sama muszla bmw jest grubsza i ze jak zawór wydechowy się otworzy to spaliny całkowicie wylecą z cylindra co spowoduję lepsze napełnienia i wzrost mocy. Podobny test robiłem na muszli VK i VKLR pojemnościowo miedzy nimi przepaść ale jakość egt na większej mi nie spadło jedynie wstawanie było szybsze na mniejszej. Ale może u ciebie będzie inaczej. Z kolei jak chcesz robić barana to jak wtedy chcesz zmierzyć egt? Nie mów ze założysz na każdy kanał wydechowy od razu za głowicą sondę? Bo jak dasz w muszle wydechowa to egt na pewno będzie mniejsze smile.gif
Hipo
EGT mierze obecnie na żeliwnym kolektorze w punkcie zejścia się kanałów przed wlotem w żeliwo turbiny i podobnie chcę zrobić przy kolektorze rurowym. W ostateczności 4 sondy bym mógł dać bo UKP którym monitoruje parametry, pozwala na to.

Zastanawia mnie jedno, dlaczego mam kłopoty z EGT przy mocy około 300KM skoro dla VKLR to nie powinno być jeszcze granicą. Czapka jest po portingu, wstawione większe zawory, wszelkie kombinacje z kątami wtrysku były robione i niestety EGT ciągle jest wysokie. Albo taki urok multijeta, nie wiem i póki co chcę sprawdzić jeszcze kolektor i zeliwo z bmw.



Może podpowiesz coś odnośnie samego kolekora.
Pomierzyłem dokładnie okno w głolwicy i wychodzi że pole powierzchni ma dokładnie 1382,865mm2. I teraz mam zgryz bo runer z rury 42,4 ma pole powierzchni 1086.3mm2 z kolei przejscie na wyzszą kolejną średnice daje nam już 1458,2 mm2. Mniejsza średnica wydaje się sporo za ciasna, z kolei jesli rozluźnie wydech zaraz na kolektorze to boje się żeby spaliny nie straciły zbyt duże energii jeszcze przed turbiną. Co z tym fantem zrobić ?
Fiodor
Moim zdaniem to jest wina walka albo zużyty albo po prostu ma takie fazy przecież te auta maja dpfy dla przyklady2.0tdi bmm tez ma dpfa i na ori wałku egt rośnie mocno dopiero po wymianie na tdi, sdi opada.
jak zrobisz kolektor rurowy i dasz sondę przy muszli albo w portki to egt będzie mniejsze prze to ze masz zbyt daleko sondę od komory spalania. Moim zdaniem 42mm to już jest zbyt duża średnica trzeba pomiatać ze dojdzie jeszcze długość razem będzie zbyt duża pojemność z dołu będzie słabsze. ja bym większe jak 38 w 1,9 bym nie robil.
Hipo
Silnik w serii jest bez DPF.

Kolektor robie tego typu https://www.facebook.com/sprintautoservice/...e=3&theater
Fiodor
nigdy nie napisałeś ile masz egt? ponad 1000?
Hipo
Powyżej 930 *C odpuszczam ale 1000 juz widziałem.
Fiodor
ale to chyba na 2060vklr?
Hipo
2260 vklr
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.