Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Skrzynia 6 S4B6 do B4
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Audi Sport
FOOR!4
Witam panowie czy ktos montowal skrzynie z A4B6 manual 6b do swojej 80 ? Rozumiem ze dzwon podpasuje na silnik AQH (V8 360KM) potrzebny dystans.
Jakbym mial graty (tylny dyfer) to da sie przemontowac zeby sie przelozenia zgrywaly ze skrzynia ?? W tej chwili nie moge znalezc ale wydaje mi sie ze moje 2.8 w B4 mialo inne przelozenia.
Duzo jest kombinacji zeby przelozyc wybierak i czy trzeba katowac bude przytunely zeby wszystko weszlo ?
Kris0109
Hej ja tylko mogę powiedzieć że wybierak musisz przerabiać z b6 czyli ciąć, giąć, spawać a druga sprawa ze w tej skrzyni nie masz impulsatora do licznika bo w b6 to idzie po ABS.
marszall
Ale miejsce na czujnik chyba jest. Trzebaby tylko sprawdzic czy da sie zrezac w skrzyni
Kris0109
Nie ma miejsca na czujnik. Ta skrzynia 0A3 ma zupełnie inna obudowę jak stare 01E. Ja tam nie widzę miejsca na czujnik jak ktoś coś wie na ten temat to chętnie zobaczę jak to przerobić smile.gif
kuba411vm
Nie lepiej pójść w 01E?
marszall
A my nie mowimy o 01e wlasnie? Jaka jest w b6?
Linarr
nie wiem jak w s4, ale ogólnie są obie, do 2003/4 (nie pamiętam) jest 01e a później ta nowsza
FOOR!4
Dzieki panowie za odpowiedzi.
To ze trzeba by kombinowac z kaseta z B6 to wiem dlatego sie pytalem czy trzeba ciac bude bo...szkoda mi.
Sugestia z 01E do rozpatrzenia tym bardziej ze nie ma wyjscia na czujnik predkosci. Pewnie jeszcze czujniki przy kolach sa inne, takie jak w Fabiach gdzie wianek jest wtopiony w lozysko?
Kuba...Twoja audica nidoscigniony ideal dla mnie. Wszystko ladnie upchane ze smakiem.
Moj problem polega tez na tym ze to coupe 2.8 dyfer 3,89 trzeba by dobrac odpowiednia skrzynie. Macie jakies linki do przelozen w skrzyniachi dyfrach ?

klinton
nie wiem jak z tą nowszą, ale do coupe b4 montowałem do 01E cały mechanizm wybieraka z a4 b6 i był plug&play (mowa o wyrzuceniu tej jakby blachy w której siedzi wybierak b4 i założeniu całego plastikowego elementu z dwoma drążkami i lewarkiem z b6)
marszall
Jak z lapami? Bo mam taka w garazu z b6 do fwd i sie zastanawiam czy nie zapodac
klinton
łapy niestety jak w każdym b3/b4 01e czyli s2/rs2 lub custom (słyszałem że podobno ktoś robi i sprzedaje stalowe)
FOOR!4
CYTAT(klinton @ Wed, 20 Sep 2017 - 08:48) *
nie wiem jak z tą nowszą, ale do coupe b4 montowałem do 01E cały mechanizm wybieraka z a4 b6 i był plug&play (mowa o wyrzuceniu tej jakby blachy w której siedzi wybierak b4 i założeniu całego plastikowego elementu z dwoma drążkami i lewarkiem z b6)


Jak dobrze posluchac doswiadczonego.
Jeszcze jedno. Czy srednica kola zamachowego w 5-tce i 6-tce jest taka sama ? Pytam, bo mam dorobione kolo zamachowe z dwutarczowym dociskiem do 5.
Pewnie frez na walku jest inny ale to jest do przejscia. Oczywiscie zawsze pozostaje mozliwosc sprzedazy tego co mam i dorobienie nowego od podstaw.
Kris0109
Skrzynia w S4 b6 i b7 to 0A3 i jest zupełnie inna konstrukcyjnie niż 01E bo posiada karbonowe synchronizatory i jest nowszym typem. Licznik da się ogarnąć ale potrzebny jest modół który konwertuje sygnał z czujnika abs.
kuba411vm
CYTAT(FOOR!4 @ Thu, 21 Sep 2017 - 09:56) *
Jak dobrze posluchac doswiadczonego.
Jeszcze jedno. Czy srednica kola zamachowego w 5-tce i 6-tce jest taka sama ? Pytam, bo mam dorobione kolo zamachowe z dwutarczowym dociskiem do 5.
Pewnie frez na walku jest inny ale to jest do przejscia. Oczywiscie zawsze pozostaje mozliwosc sprzedazy tego co mam i dorobienie nowego od podstaw.


Średnica koła jest taka sama, wieloklin na wałku również. Siądzie bez żadnego problemu. Jedyne co, to w 01E jest większy mechanizm różnicowy, stąd troszeczkę mniej miejsca na sprzęgło. Ja u siebie mam też koło custom + dwutarcz z B8 3.0 TDI i w piątkę się mieści bez problemu, a w szóstce docisk opiera się delikatnie o obudowę różnicówki. Musiałem zastosować dystans między silnik a skrzynię z S4 C4 (występuje też w innych modelach z szóstką i dwumasą) bodajże 6mm i wszystko się mieści jak trzeba.

PS. Odnośnie wcześniejszego komentarza - miło słyszeć. Ja kiedyś podglądałem Twoje auto w kwestii hamulców smile.gif
FOOR!4
CYTAT(kuba411vm @ Mon, 25 Sep 2017 - 08:11) *
PS. Odnośnie wcześniejszego komentarza - miło słyszeć. Ja kiedyś podglądałem Twoje auto w kwestii hamulców smile.gif


Tez milo slyszec. Ale Ty poszedles do przodu a moj kwitnie w garazu bo nie mam czasu. blink.gif
cowboy
jakbyś zmieniał dyfer na standardowe 4,11 to daj znać
nie problem kupić taki bo wiekszość quattro ma takie przełożenie
chetnie odkupie twój dyfer CAU wink.gif
Dred
CYTAT(klinton @ Wed, 20 Sep 2017 - 11:40) *
łapy niestety jak w każdym b3/b4 01e czyli s2/rs2 lub custom (słyszałem że podobno ktoś robi i sprzedaje stalowe)



Owszem Grzesiek z Suwałk robi stalowe.
Ja od niego brałem. Te łapy wytrzymały moc 800+ Oryginał nie wytrzymał wink.gif
FOOR!4
CYTAT(cowboy @ Mon, 25 Sep 2017 - 21:22) *
jakbyś zmieniał dyfer na standardowe 4,11 to daj znać
nie problem kupić taki bo wiekszość quattro ma takie przełożenie
chetnie odkupie twój dyfer CAU wink.gif


Jakbym mial Cie wq... tongue.gif to bym powiedzial ze mam 2 sztuki. Jeden seria w samochodzie drugi z Torsenem z V8.
Jak sie cos wyjasni to dam znac w pierwszej kolejnosci. Na ta chwile nie rozsprzedaje.
Albert
Zastanawiam się czy ktoś mógłby potwierdzić fenomenalne właściwości synchronizatorów w skrzyni 0A3 ?
Czy warto spinać się z wymianą 01E na 0A3 ?
Która skrzynia jest cięższa ?
Czy dostępne są jakieś szpery do 0A3 ?
Kris0109
CYTAT(Albert @ Thu, 28 Sep 2017 - 09:11) *
Zastanawiam się czy ktoś mógłby potwierdzić fenomenalne właściwości synchronizatorów w skrzyni 0A3 ?
Czy warto spinać się z wymianą 01E na 0A3 ?
Która skrzynia jest cięższa ?
Czy dostępne są jakieś szpery do 0A3 ?


To nie jest jakaś hiper mega super skrzynia, jak każda da się zakatować ale na pewno jej plusem jest wiek.
Oryginalne synchronizatory tez da się zniszczyć mimo że są karbonowe.
Możliwe że 0A3 jest lżejsza bo cały korpus skrzyni jest aluminiowy ale to trzeba by sprawdzić.
Ja nie znalazłem szpery na przód do tej skrzyni ale możliwe że ktoś takową produkuje.
Najlepsza 0A3 to ta z RS4 bo ma inny torsen który rozdziela inaczej moment niż ten w S4 a wygląda tak: https://www.youtube.com/watch?v=Z-BcED_tgnQ
Dosyć dużo produktów (miedzy innymi ulepszony zestaw synchronizatorów) do tej skrzyni można znaleźć za oceanem w firmie JHM Motorsport jak również poczytać ich forum.


Albert
do 01E jest caly kit z karbonowymi synchronizatorami w JHM. Plusem 01e jest to ze sa do tej skrzyni szpery płytkowe (przod + centralna) i CAI shifter.

Torsen jest ok ale dopiero szpera płytkowa daje pełną kontrole nad rozkładem momentu. Na ulice Torsen bedzie ok ale tam gdzie jest luźna nawiedzenia potrzeba płytek.

Plusem 03A sa potrójne synchonizatory i ogólny młodszy wiek skrzyni. Jest spora szansa ze bez remontu nadal bedzie mozna upalać. 01e w większości przypadków wymaga rewizji.
sajmondesign
Do 03A JHM też robi graty, ale niestety ceny są iście zza wielkiej wody, można wziąć zwykłą sprawdzoną 01E. może być z b6.

Potrzebujesz krótszy wał (np. RS/S2 ze skrzynią 6b, łapy też od takiego auta i wybierak) wtedy wszystko pasuje plug&play. Od razu mówię, że ceny są za graty zaporowe, można przerobić wybierak z S4/B5 2.5tdi ale jest trochę roboty, łapy custom ale też kosztują trochę itp. itd.
Co do dyfra wszystko w zależności od tego jaką skrzynie będziesz miał, bo b6 miały różne przełożenia w 6tkach.

Nie wiem jak przy v8, ale przy 5cyl, dystans jedynie zakładany był przy dwumasie.

Ja osobiście nie budując auta typowo do robienia czasów itp. jak np. Albert, wybrał bym 01E, do której są gotowe sprawdzone rozwiązania itp. itd. smile.gif

Albert Wavetrac robi szpery do 03A, ale nie wiem czy to torsen czy płytki

A co do łap do 01E, powinniśmy mieć na stanie stalowe robione na wzór z moich RS2'kowych do końca bieżącego roku
Albert
Wavetrac ma torsena z wstępnym napięciem. Generalnie nadaje się do przedniej osi na tor, rozważam to do torowego S2. Szuter już średnio.

Ja też postawiłem na 01E z Allroad C5 2.7T. Pełna rewizja skrzyni + części jak poniżej. Zobaczymy jak to się sprawdzi w "boju".

ps. też będziemy mieli łapy do 01E 6b niebawem





marszall
Jakie to bedą koszty tych łap do 01E do b4?
To może zdecyduje czy nie zapodam jednak 6B do swojej ośki bo jakoś samemu robić mi sie nie chce
sajmondesign
~700-800zł
klinton
uwaga muszę poprawić trochę swoją poprzednią wypowiedź odnośnie wybieraka - ten wybierak który montowałem musiał być chyba ze statku kosmicznego, bo wczoraj robiłem b4 z 01E i naszykowałem sobie wszystko, a przy montażu było kuku - wybierak z b6 ma za długie te drążki o jakieś 2-3cm. ja sobie to przerobiłem ale cofam swoje słowa że to pasuje p&p. najbardziej mnie ciekawi co to był za wybierak który wtedy dostałem ze skrzynią (plastikowa pucha i na 2 drążki, po numerach wychodziło A4B6/B7
sajmondesign
klinton a nie z b5?
marszall
Panowie dobrze kminie ze pod skrzynie 6B w b4 podejdzie wal z b5 6B np ze skrzyni od diesla?
Leo
a zalezy jakim b4, w sedanie - tak. z tym, że wyyyydaaaaajemisię, że tylko z pierwszych roczników A4 do 97.
marszall
Ale Avant to to samo co sedan. Rozumiem ze do Avanta tez. A do 97 to wogole byly 2.5 tdi v6 w a4?
sajmondesign
marszall musiał byś pomierzyć, jest możliwość taka, że podpora wału będzie w innym miejscu i wtedy dupa smile.gif
marszall
Podpora to nie problem. Mocowanie mozna przerobic. Kumpel swapowal do b4 quattro z a4 i przynajmniej mowil ze wsio pasi
sajmondesign
tak samo jak i skrócenie wału to nie problem tongue.gif
marszall
Sily dzialajace na mockwanie podpory sa jednak nieck inny niz sily skretne walu. Tak samo jak ustawienie jednego a ustawienie drugiego
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.