Witajcie.
Prezentowane auto to W211 w wersji elegance wyprodukowane pod koniec 2003 roku, om648, 722.626. Mercedes był całkowicie fabryczny, pozbawiony druciarstwa, wszelkie naprawy robione jak producent przykazał. Mimo tego, iż pochodzi z Niemiec, nie został przeze mnie kupiony jako "świeżo sprowadzony". Były właściciel sprowadził go w pełni sprawnego, po czym użytkował auto w kraju 8lat. Generalnie wersja bieda lecz osobiście nie potrzebuję wodotrysków. Ma wszystko czego mi potrzeba.
Przez dłuższy czas pozostawało fabryczne, jednak w ostatnim czasie zrodził się pomysł budowy jednego z najmocniejszych (przypuszczam) R6 w kraju jak i obaleniu - moim zdaniem - kilku teorii dotyczących wytrzymałości mechanizmów.
Założenie jest proste. Auto ma być typowym sleeperem a moc jaką chciałbym uzyskać to 400KM+ a co przyniesie dalsza przyszłość..?
Na początek wprowadziłem podstawowe modyfikacje aby pokazać, że "bezpieczny" soft wcale nie musi ograniczać się do 240KM/580Nm jak to powszechnie "tjunerzy" szacują.
Z moich doświadczeń wynika, że bolączką W211 czy to przedlift, czy polift jest intercooler. I tak np.
E280 (3.2R6 ograniczone programowo) z zachowanym DPFem i EGRem pro programie max = 240KM/585NM (DPF mocno dławi jak widać)
E320 R6 z zachowanym katalizatorem, EGR off max = 260KM/620Nm
E320 R6 bez katalizatora, customowym IC, EGR off max = 294KM/640Nm (moje auto)
Wszystkie te wartości są bezpieczne dla silnika R6. Sama zmiana IC i wykonanie przelotowego wydechu dała u mnie + 24KM/20Nm na fabrycznej mapie. Spalanie spadło o ok. 0,8l.
Stan dotychczasowy:
- Intercooler BEHR 2206689 wymiary rdzenia 400x400x52 ( z czasem wiem, że jeszcze lepszym rozwiązaniem jest Iveco Eurocargo)
- całkowity przelot na 2 fabrycznych tłumikach
- EGR off (programowo)
- soft zrobiony przez Dieselsoft z Płocka
- hamulce przód 4 tłoki brembo 330mm + klocki półceramiczne JURID
- dodatkowa chłodnica ASB sterowana termostatem
Na tym setupie auto jeździło rok czasu czyli jakieś 20-30 000km.
Wygląda to tak:
Dzięki dodatkowej chłodnicy ASB max osiągnięta temperatura w upalny dzień podczas upalania to 100 stopni. Podczas jazdy autostradą 180-200 non stop max temperatura to 75 stopni.
Tutaj foto turbiny, która nie była myta rok czasu po programie. Mam auto ponad 3 lata i osobiście nie am pojęcia czy kiedykolwiek ktoś dotykał turbosprężarkę. Silnik ma nakulane ok 400k.
Obecnie przystępuję do STAGEa 2:
- pompa 400cdi
- wtryski C30AMG odbudowane od podstaw
- kolektor wydechowy z kwasu bez EGR
- z dolotu wycięty EGR i rezonator
- przewody gumowe zastąpione kwasem
- turbo GTB2260VK by FTWL
- wszystko owinięte bandażami termicznymi
- dodatkowo EGT + ciśnienie oleju
- hydrokinetyk na kewlarowych tarczach + twardsze sprężyny
- płyta sterująca zbudowana przez jedną z firm w USA parających się przebudową skrzyń do DRAGu
- felgi 19' AMG + pirelli p zero 245/275
- przekonstruowana chłodnica oleju z MLa 2.7cdi (ponieważ fabryczna podczas testów w 30 stopniowym upale momentalnie dochodziła do 119 stopni i musiałem odpuszczać)
- eibach prokit
Dorzucam też foto jak wygląda motor po przejechaniu 100 000km na Motulu X-max 0W40
Odnośnie wtryskiwaczy. Jeśli ktoś z Was śledzi wyczyny Tuikku wraz z Black Smoke Racing wie, że wtryski AMG szału nie robią. Jak twierdzą zbudowali wtryski, które są w stanie wykarmić motor na 700KM+ . Podczas pracy nad wtryskami udało mi się uzyskać to samo. Wiem które elementy wzięli do budowy i jak ciekawe dawki wychodzą. Niemniej jednak nikt wprost otwarcie nie powie jak faktycznie zachowa się to w aucie, jaki wydatek będzie miało turbo. Audi 3.0 na tej turbinie po upgradzie dmucha przy 2.3bar 420KM/770Nm. Podobno można ją śmiało kręcić do 2.8bar. Niemniej jednak ciśnienie a masa powietrza nieco od siebie odbiegają. Były już testy oryginalnych wtrysków z końcówkami AMG + pompa 400cd w 2.7cdi. Niestety projekt nie dotrwał do końca z racji zbyt małej turbiny a potem nagłej sprzedaży. Moc finalna to 266KM i momentu coś koło 610Nm. Paliwa był zapas. Tutaj zobaczymy. Jeśli początkowo nie będzie 400+ i 800Nm+ to wyciągam AMG i wrzucam custom. Aby nie było, że wyssałem to sobie z palca możecie spróbować poszukać podobieństw i różnic:
Pod tym linkiem widać customy black smoke https://www.engineswapdepot.com/?p=17460
A tu custom vs AMG(bardziej z tyłu)
Dużo by pisać czemu tak a nie inaczej. Zanim coś przebudowałem kilkakrotnie sprawdziłem. Miło będzie, gdy podzielicie się ze mną spostrzeżeniami czy sugestiami tudzież podzielicie doświadczeniem.