Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Focus ST - kupować teraz czy czekać
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
andorDrakon
Dzień dobry,

Jeżdżę teraz Fiestą ST 2016. Bardzo fajny samochód, tylko mały i zbyt niekomfortowy w przypadku gdy mam jechać gdzieś dalej lub po prostu nie mam ochoty na szybszą jazdę.
Dlatego chcę kupić coś większego ale w tym stylu. Najprościej byłoby oddać Fiestą i zabrać Focusa ST. I teraz pytanie, za chwile pojawi się nowa Astra OPC, nowy Focus ST w sumie też niedługo (prawdopodobnie końcówka 2018) dodatkowo Hyundai N30 ma być sprzedaży jeszcze w tym roku. VAGów nie chce. Czekać na nowe konstrukcje czy kupować teraz? Jeszcze jedno - nie chce mieć takiego hardcora jak fiesta (chodzi mi o twardość zawieszenia).
PS Jazdę próbną Focusem ST mam dopiero za tydzień+.
lagadula
Zdecydowanie poczekaj na I30N i nowego ceeda 2018 z 2.0 t
kompot
Na Focusa na pewno dostaniesz rabat, bo zaraz wychodzi z produkcji, pytanie czy Ci on odpowiada. Z tego co czytałem Focus jest twardy, osobiscie nie znoszę estetyki, a już szczególnie wnętrz Forda.
A jeśi jednak VAG to może Octavia RS lub używane S3 w tym samym budzecie?
Nowe Megane RS pewnie będzie twarde, ale moze bedzie adaptacyjne zawieszenie w opcji?
MatiSC
Focus ST po lifcie to bardzo dobra opcja, jeśli nie jesteś fascynatem ostatniego krzyku mody.
Lift znacznie poprawił estetykę wnętrza i przede wszystkim prowadzenie. Wozowi nie brakuje niczego, a bardzo dobrze wyposażony egzemplarz kupisz za jakieś 120 000PLN - to tak reklamowo-dziennikarskim żargonem mówiąc.
Przejedź się najlepiej, jeśli masz taką możliwość. Spodoba Ci się. A jak nie masz możliwości, to zapraszam wink.gif
Koniecznie poliftowy, a najlepiej z SYNC3.
Zdecydowanie na kołach 18". 19" nie poprawiają walorów jezdnych, a odbierają komfortu.
Świetnie brzmi, daje mnóstwo czucia w prowadzeniu i jest dość komfortowy właśnie.
GIB
Świetnie brzmi? W porównaniu do czego? Subaru STI, Focusa T5 czy Ecoboost 1.0?
grale
W porównaniu np. do swojego głównego rywala Golfa GTI
Honada
[Focus ST] Mega ostry układ kierowniczy (1,8 obrotu!), mięsista kierownica, plus sztywny zawias i mega fotele Recaro świetne spisują na zakrętach. Do tego fajny manual pracujący z porządnym oporem (dużo lepszy niż w Scirocco R czy Golfie R). Jak wyrwiesz w dobrej cenie to nie będziesz raczej żałował. Auto ma to coś, co spaja go z kierowcą. Czujesz jego przechyły i wiesz ile jeszcze jest przyczepności. Szkoda, że szpery nie ma.
wierzba123
to w tej cenie ~120k nie lepiej ctr albo cuprę?
mile
Nie kupisz nowej Cupry za 120. Ogólnie to hot hatche w kategorii 2.0 turbo sporo podrożały na przestrzeni 3 ostatnich lat.
gucior
QUOTE (wierzba123 @ Wed, 06 Sep 2017 - 16:58) *
to w tej cenie ~120k nie lepiej ctr albo cuprę?


nowy CTR kosztuje 156k biggrin.gif
wierzba123
jeśli w grę wchodzi tylko nowe - to nie było tematu i cofam swoje propozycje
!kuchar
Z tymi rabatami dodatkowymi na Focusa ST bym nie przesadzał ale od cen detalicznych pewnie powyżej 10 tyś.
Do autora tematu - odezwij się na PW.

Użytkuje od początku roku nowe ST i po lifcie ten samochód jest świetny i wygląda aczkolwiek swoje wady ma - największa to brak fabrycznej szpery. Trzeba tam kilka opcji dorzucić, których brakuje w podstawowym wyposażeniu ( radio SYNC 3, czujniki, spoiler, xenony). Zawieszenie jest fantastyczne i nie przesadnie twarde a układ kierowniczy tak jak ktoś pisał wyżej ostry ale zawracanie na 2 razy gwarantowane prawie wszędzie - coś za coś.

W porównaniu do Fiesty ST (jeździłem ) zawias w Focusie jest bardziej komfortowy ale jednak został bym przy kołach 18" - choć podczas jazdy na granicy przyczepności z oponami 235/40 czuć, że ściana boczna opon się poddaje, to samo jest przy hamowaniu pełnym butem z wysokich prędkości - opony lekko pływają ale chyba taki ich urok - dają tam Goodyear F1 Asymetric 2 (na mokrym za to można sobie pozwolić na dużo w zakrętach). "Problem" ten pewnie znika przy wyborze felg 19" z gumą Michelina ale umówmy się to już czepianie się szczegółów a skoro chcesz zamienić Fieste ST na coś lepszego, większego z charakterem ale bardziej komfortowego to te seryjne 18" będą idealne.
Na pewno hamulce są dużo lepsze niż w Fieście i 4 tłoczki Brembo z tarczą 350mm od RS pasuje P&P

Nowy Focus będzie w 2018 a ST pewnie 2019r - pytanie czy zostawią sprawdzonego 2.0 250KM czy będą kombinować i zmniejszać pojemność jak zrobili to w nowej Fieście ST, która się w 2018r pojawi.

CYTAT(GIB @ Wed, 06 Sep 2017 - 00:44) *
Świetnie brzmi? W porównaniu do czego? Subaru STI, Focusa T5 czy Ecoboost 1.0?


Świetnie brzmi w porównaniu do większości HH - mowa tu o dźwięku wewnątrz pojazdu bo ST mk3 ma jakis "sound symposer", który przy mocniejszym wdepnięciu naśladuje troche dźwięk R5, warczy.... nie jest to dźwięk z głośników i jest to fajne, na pewno wole to mieć niż nie mieć.
Na zewnątrz wydech brzmi tak sobie... w każdym VAG'u z DSG jest sporo lepiej ale mimo wszystko kierowca siedzi w środku.
piwo
Z nowości to zaraz w salonach pojawi się Megane rs z 4 kołami skrętnymi i silniczkiem z Alpiny 1,8. Cena pewnie będzie podobna
https://m.youtube.com/watch?v=xK3HrQC_WW0
https://m.youtube.com/watch?v=oxtrmetARP0
wizard
Focus ST to świetne auto. Nie sprawia wrażenia szybszego od Fiesty ST oprócz prędkości autostradowych 160+, za to jest bez dwóch zdań bardziej komfortowe i praktyczne.

Ja bym poczekał na propozycję którą posłał piwo.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.