Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Manual/instruktaż Z20LET// co to za dzwiek
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > GM Power Corner
PatrykGDA
Witam,
Posiada ktos z Was instruktaż do "rozbiorki" silnika Z20LET. Istnieje cos takiego czy tylko ingo znalezione w necie.
Spodziewam sie manualu, w ktorym bedą info na co uważać przy demontazu/ składaniu, momenty dokrecania srub, może jakies obrazki;) itp.
Pytanie jeszcze czy UPG victora reinza bedzie dobra, czy jednak szukać ori GM w salonie?
Pozdrawiam
Mjecio
skladasz po remoncie czy awarii? ogolnie silnik sklada sie na momenty jak zwyklego ecoteca. uszczelka reinz/ elring jest jedna najwytrzymalszych elementow tego silnika o ile jest sprawny.
PatrykGDA
Zbieram sie powoli na rozbiórke tego silnika, chyba głowica będzie do naprawy/wymiany. Szukam momentow itp.
Licze na jakis kompletny manual, ale poradze sobie i bez niego biggrin.gif
Jakieś rady, podpowiedzi?
Mjecio
prowadnice do sprawdzenia/wymiany, uszczelniacze supertech, nowe szpilki do turbosprezarki, uszczelka pod podstawe egr/cewki nowa najlepiej oem. sprawdz czy pekniecia przy swiecach nie sa za glebokie.
PatrykGDA
Panowie, potrzebuje Nm dla przykręcenia mostkow wałków. Nigdzie nie moge znaleść. Wiem ze znikomy moment ale wartość chciałbym znać =)
I jak to jest z dokrecaniem srub głowicy w tym silniku? Zaczac od 25Nm i pozniej 3x90°, ale tu slyszalem ze gwinty puszczaja. Czy lepiej na momenty? Jesli tak, to jakie.
Pozdrawiam
Swir
CYTAT(PatrykGDA @ Mon, 25 Sep 2017 - 12:23) *
Panowie, potrzebuje Nm dla przykręcenia mostkow wałków.


8Nm, tak podaje autodata.
PatrykGDA
Śmiesznie malo, jak odkrecałem wydawały sie znacznie mocniej dokrecone. Dziekuje za pomoc.
exim
Jeśli chodzi o głowice to 25Nm a potem 3x90 stopni a na koniec 15 stopni (z tego co pamiętam)
Kilka razy zmieniałem uszczelkę w tych silnikach i za każdym razem dokręcałem zgodnie z instrukcją na nowych śrubach.
Fakt że wrażenie jest takie że niektóre śruby się przeciągają i potrzeba trochę siły ale po wymianach nie było problemów.
Porszak
za pare pln kupisz tis'a na allegro i bedziesz miał wszystko
PatrykGDA
Poskladane, dokrecone. Momentybtak jak pisze kolega wyzej. Faktycznie, duzy moment wyszedl jak na te sruby, ale wszystko trzyma. Jutro odpalam. Tis'a niechcialem kupywac bo nie mialem w planach zagłębianie sie w silnik a wyszlo jak wyszlo;)
Dzieki za podpowiedzi i odpowiedzi.
Teraz tylko trzymac kciuki.

Odpalone i działa.
Pozdrawiam
PatrykGDA
silnikZ20LET.mp3
https://www104.zippyshare.com/v/EuMIBU5D/file.html

Panowie, trudne dla mnie pytanie,co to za dźwięk przy dodaniu gazu.
-co sprawdziłem do tej pory:
*Rolki na pasku osprzętu
*Rolki na rozrządzie
* Zostało coś jeszcze, ale nie chce o tym myśleć, bo auto potrzebne.
Słyszał ktoś z Was może takie piszczenie?
Dodam że dźwięk występuje tylko po odpaleniu po krótkiej jeździe go nie słychać już.
ryba1
źle dokręcone turbo dlatego po rozgrzaniu cichnie
PatrykGDA
Oo, tzn musiało się rozkrecic, bo po regeneracji już 20tys km przejechało, albo się cos rozpadło. Oby skończyło się a sprawdzeniu dokręcenia muszli.
ryba1
CYTAT(PatrykGDA @ Mon, 11 Mar 2019 - 06:06) *
Oo, tzn musiało się rozkrecic, bo po regeneracji już 20tys km przejechało, albo się cos rozpadło. Oby skończyło się a sprawdzeniu dokręcenia muszli.

nie rozkręciło tylko źle dokręciłeś ,częsta bolączka mechaników którzy nie wiedzą jak prawidłowo dokręcić turbo w Z20LEx
PatrykGDA
Dokręcone, nic nie piszczy, syczy itp
Pozdrawiam
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.