Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Infiniti Q50 vs Lexus IS
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
Czitos
Witam.

Zastanawiam się nad jednym z tych dwóch samochodów. Miałby mały SUV a jednak wygrało serce wink.gif Nie bierzemy w tym porównaniu wersji silnikowych bo tego nie da się porównać. Chodzi mi o całą resztę. Właściwości jezdne, zawieszenie itd.
kompot
IS Mk3? Precyzyjny układ kierowniczy, ale bez czucia, zawieszenie dosyc twarde, ale nadal komfortowe, malo sie przechyla, zdecydowanie lepsze niz mk1 i mk2. Siedzi sie nisko, wnetrze moim zdaniem swietne, dobre materialy, ogolnie samochod swietnie wykonany i niezawodny, niezle heble, dobrze brzmiacy silnik w IS250. Z wad, obsluga multimediow bardzo trudna, silnik w IS250 za slaby, automat troche ospały, sporo pali.
Czitos
Jeśli chodzi o samochody to interesują mnie opcje z salonu. IS po liftingu ( słyszałem, że po wymianie przedniej osi to samochód dużo lepiej trzyma się w zakrętach ) Jeśli chodzi o opcje to IS200t chociaż kusi mnie I 5Q50 Hybryda ze względu na silnik V6 smile.gif
SajneK
Ja mam polifta 200t, generalnie polecam, rzeczywiscie media są kiepskie ale za to deklasuje ceną konkurencje, dlatego na niego sie zdecydowałem. Świetnie sie prowadzi, wygodne głębokie fotele, dobre materiały, jestem zadowolony.
kompot
A jak ten nowy silnik i skrzynia? Jeździleś może czymś z konkurencji dla porównania?
Czitos
Hmm media masz na myśli obsługę ? Bo z tego co wiem Mark Levinson jest mega. ( Testowałem w RX450h )

Ja w sobotę jestem umówiony na jazdę IS 200t IS 300h, Nx200t i q50 hybryda. smile.gif Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Tom-Lee
CYTAT(SajneK @ Mon, 21 Aug 2017 - 14:58) *
Ja mam polifta 200t, generalnie polecam, rzeczywiscie media są kiepskie ale za to deklasuje ceną konkurencje, dlatego na niego sie zdecydowałem. Świetnie sie prowadzi, wygodne głębokie fotele, dobre materiały, jestem zadowolony.


Jak spalanie?
SajneK
CYTAT(kompot @ Mon, 21 Aug 2017 - 21:58) *
A jak ten nowy silnik i skrzynia? Jeździleś może czymś z konkurencji dla porównania?

Jezdziłem mercedesem C i bmw 3

Silnik i skrzynia nie jest chyba jakas specjalnie nowa, w sensie byly tez w przedlifcie. Silnik jest ok, nie mam zastrzeżeń (moze poza brzmieniem, ale ja nie jestem fanem R4 a przesiadłem się z V8 więc jestem nieobiektywny), raczej podobnie jak konkurencyjne 2.0t, w infiniti jest najslabsze wiec one odpadło z konkurencji, mercedes i bmw zostały tylko na placu boju.

Skrzynia biegów bez rewelacji, zwykła hydro, bardzo przypominała mi 7G z merca, ani dobrze ani zle, nie specjalnie lubi redukowac mocno, 8 bieg typowo autostradowy przez to fajnie sie lata szybciej bo niskie obroty.

CYTAT(Czitos @ Mon, 21 Aug 2017 - 22:28) *
Hmm media masz na myśli obsługę ? Bo z tego co wiem Mark Levinson jest mega. ( Testowałem w RX450h )


Mark jest super, ale ja go nie mam, podstawowy pionek tez jest wystarczający dla mnie, gorzej ogolnie z interfejsem, jest wolny, ma kiepska grafike, kilka dziwnych rozwiązań związanych ze sterowaniem a do dziś nie wiem jak zaprogramować ulubione stacje FM.... R-link też jakoś nie bardzo działa o czym wiedzą nawet handlowcy. Ale audio po BT lata miło, usb działa, generalnie da sie żyć. BMW ze swoim idrive moim zdaniem jest najlepszy.

CYTAT(Tom-Lee @ Mon, 21 Aug 2017 - 23:37) *
Jak spalanie?


Z tym to jest temat rzeka, u mnie auta zawsze palą jakoś niedużo, a jak dziad nie jeżdżę. Może po prostu czasami trzeba używać głowy a nie tylko nogi zero jedynkowo ?

Escalade 6.0V8 też palił mi względnie niedużo wink.gif

A lexus miasto 11-12l
trasa 7-8l
średnio zawsze wychodzi mi ok 10l, nigdy na zbiorniku nie zrobiłem mniej niż 5xx paredziesiąt km a bak tam zdaje się jest ok 60l ale ja nigdy nie wyjechałem go do 0
Czitos
SajneK a jak ten silnik radzi sobie w trasie z wyprzedzaniem? Idzie bez problemu ? Czy może przy gwałtownym wyprzedzaniu masz jakieś opóźnienie na skrzyni biegów ?
kompot
CYTAT(SajneK @ Tue, 22 Aug 2017 - 10:39) *
Jezdziłem mercedesem C i bmw 3

Silnik i skrzynia nie jest chyba jakas specjalnie nowa, w sensie byly tez w przedlifcie. Silnik jest ok, nie mam zastrzeżeń (moze poza brzmieniem, ale ja nie jestem fanem R4 a przesiadłem się z V8 więc jestem nieobiektywny), raczej podobnie jak konkurencyjne 2.0t, w infiniti jest najslabsze wiec one odpadło z konkurencji, mercedes i bmw zostały tylko na placu boju.

Skrzynia biegów bez rewelacji, zwykła hydro, bardzo przypominała mi 7G z merca, ani dobrze ani zle, nie specjalnie lubi redukowac mocno, 8 bieg typowo autostradowy przez to fajnie sie lata szybciej bo niskie obroty.

A lexus miasto 11-12l
trasa 7-8l
średnio zawsze wychodzi mi ok 10l, nigdy na zbiorniku nie zrobiłem mniej niż 5xx paredziesiąt km a bak tam zdaje się jest ok 60l ale ja nigdy nie wyjechałem go do 0

No wlasnie w przedlifcie byl silnik z MK2 z dodatkowymi 5 KM, czyli 2.5 V6 213 KM i 6-biegowy AT.
Spalanie widzę, że okolo 1-2 litry mniej niz przy mojej jezdzie IS250.
Ogólnie świetne auto dla ludzi, którym nie zależy na ściganiu się, nawet mi ostatnio przeszło przez myśl, tylko ten kulawy silnik...
SajneK
CYTAT(kompot @ Tue, 22 Aug 2017 - 21:05) *
No wlasnie w przedlifcie byl silnik z MK2+5KM, czyli 2.5 V6 213 KM i 6-biegowy AT.
Spalanie widzę, że okolo 1-2 litry mniej niz przy mojej jezdzie IS250.


Aha ok myslalem ze pytasz o przedliftowy 200t smile.gif

Wolałbym zeby to bylo V6 biturbo no ale cóż...

Z wyprzedzaniem nie ma problemu, w standardzie są manetki wiec mozna przygotowac bieg, nie jest na pewno to tak szybka skrzynia jak dsg w audi a4 ale da sie zyc.

W trybie sport dzieje sie wszystko zdecydowanie szybciej, tryb normal jest mocno nastawiony na komfort, ogolnie to komfortowe auto z zawiasem ktore pozwala miec radosc z jazdy, ale bmw to to nie jest. Za to F30 jest zdecydowanie glosniejsze i mniej komfortowe.
Czitos
No właśnie mnie te osiągi trochę martwią. Oczekiwałbym czegoś koło 6s lub w tych okolicach. Infiniti właśnie ma te osiągi no i ten silnik i jego dźwięk. Ehh w sobotę przejadę się i tym i tym i zobaczymy.
stef
W infiniti masz przede wszystkim awd, jakie 5s do 100, i spalanie poniżej 10l/100km. Przetestuj auto z DAS i bez, bo nie każdemu to pasuje, ja uważam, że rewelka. Niestety media bardzo słabe, oparte na starej nawigacji, słabe aktualizacje, inTouch masakra, ale może coś już poprawili. Przy hybrydzie masz też mały bagażnik, bez możliwości powiększenia. I to dwie główne wady, z reszty będziesz zadowolony. No i teraz maja bardzo dobre ceny na Q50. Już miałem pisać, że w sobotę to sobie nie pojeździsz bo zamknięte, ale widzę, że tu też się zmieniło na lepsze.

SajneK
Dla mnie główna wada hybrydy to była + 100 tys do mojego lexa, wiec nie było w ogole zastanawiania
stef
Dla mnie też by nie było, tylko na odwrót smile.gif. Podaj kwoty o jakich mówisz i wyposażenie, bo sytuacja cenowa na pewno się zmieniła a za 120 tysi raczej lexa nie kupisz.
SajneK
Lexa mozna bylo kupic z wyprzedazy rocznika za ok 136 tys, infiniti w hybrydzie ok 230 tys
stef
Jeśli ten lexus to nie jest zupełny golas to cena naprawdę dobra!
Czitos
To chyba podstawowa wersja IS jest po 136. Ja celuje albo w IS200t w wersji Sport plus Mark Levinson lub właśnie Q50 hybryda. Owszem jest drożej ale mamy już 3.5 V6 smile.gif Fakt bagażnik mały ale na dwie osoby starczy. Mój tata miał 2 lata Q70 i dał radę z takim bagażnikiem. ( Dużo większy chyba nie jest niż w Q50 ). Wiadomo narty to musi być już trumna ale to przecież jest z 2/3 razy w roku.

Stef co do mediów to chyba i w Lexusie i Infiniti to leży. Lexus ma kiepskie nawigowanie po mediach. Szczerze to ta nawigacja w Q70 nie była tak tragiczna. Nie wiem jak dotykowy ekran w Q50 bo testowałem go 2 lata temu więc teraz mogli coś pozmieniać.
SajneK
Tak, podstawa + pakiet z wyprzedazy rocznika byla w tej cenie, tylko trzeba pamietac ze w lexie podstawa to nie podstawa w bmw/audi/mercedes, w aucie jest polskora, grzane stolki, el kierownica, skladane lusterka, ekranik 8 cali, tempomat, telefon i muzyka przez bt, xenony i oswietlenie led, no i przede wszystkim automat, kierownica multifunkcyjna z łopatkami, 245 koni i rwd smile.gif Zeby kazda marka dawała takie podstawy to by było miło, w zasadzie brakuje mi tylko el. foteli chociaz i tak sam jezdze, ale jakos to slabo wyglada.

Ale jak masz budżet ok 200k to patrzyłbym o wiele przychylniej na ta hybryde ze wzgledu na moc, tylko przejedź się nią bo to jest już spaślak (zdaje się ponad 1800kg w dowodzie vs 1560kg lexa).

F sport jest jeszcze milej wyposazona, wygląda jeszcze zadziorniej od standardu, ale w tej cenie raczej bym się na to nie skusił.
kompot
Nie jeździłem żadnym Infiniti, ale hybrydę przez zakupem polecam dobrze objeździć. Na pełnej baterii, pustej, torchę pomęczyć z odpalaniem silnika w czasie jazdy - w hybrydach można wyjątkowo łątwo spartolić przyjemność z jazdy irytujacym zachowaniem. Coś jak słaby automat, tylko sporo gorzej.
Czitos
A wiec jeździłem dziś Q50, IS200 a nawet NX200. NX to porażka w porównaniu do tych dwóch. Zacznę od Q50 którym jeździłem krócej.

Q50 zalety:
-napęd na 4 bardzo fajnie trzyma w zakrętach przy tej mocy.
- Hybryda, silnik i to przyśpieszenie. Jest petarda
- Kamera 360 stopni
-Spalanie w stosunku do mocy

Teraz zalety IS200t ( jechałem podstawową wersją ale nastawiam się na sport plus dodatki, za to tym jechałem ponad 1h sam więc mogłem się pobawić )
- Mega wygodne fotele ( czujesz się jak w domu w wygodnym fotelu z książką )
- Super wyciszenie
- Klasa, mam wrażenie, że to nie jest auto by się ścigać tylko dla kogoś kto ceni to coś i nie patrzy tylko na przyśpieszenie
- Czerwona skóra na fotelach i w kabinie ( jest to dostępne tylko w wersji Sport i widziałem na innym modelu ale jest po prostu mega, robi wrażenie, wyróżnia się
- Kształty samochodu ( o ile z przodu i Q50 i IS200 bardzo mi się podobają o tyle z tyłu wygrywa IS200t i to jeszcze przed startem )
- Bardzo duży bagażnik ( w porównaniu do Q50 )
- Niebieski kolor który jest tylko dla wersji SPORT ( Niby podobny ma Infiniti ale tutaj bardziej robi to wrażenie )
- Mark Levinson ( Słuchałem tylko w RX450h którym jechałem świeżo co kupiony przez innego członka rodziny. Bije BOSE na głowę. Słyszałem od dyrektora sprzedaży, że przy montażu tego zestawu to właśnie producent Mark and Levinson mówi gdzie chce głośniki i ile miejsca na nie a inżynierowie muszą się dostosować. Ogólnie jest moc.



Dziś wracając już do mojego miasta wpadło mi do głowy idealne porównanie tych samochodów.

W IS czujecie się jak w wypasionym WŁASNYM domu. Macie bajery itp. i czujecie się jak u siebie. W q50 czujecie się jak w czyimś domu. Też są tutaj super bajery, niektóre nawet lepsze niż w waszym "domu" jednak ciągle macie wrażenie, że nie jesteście u siebie. Nawet jeśli gospodarz powie wam " Czuj się jak u siebie " zawsze zostaje z tyłu głowy, że jesteście tu obcy. Nie wiem czemu czułem się tak w Infiniti Q50 ( może to jasna skóra która aż raziła w oczy ? bardzo zła jak na mój gust, dużo lepsza była brązowa. Z drugiej strony w czasie jazdy nie patrzyłem na wnętrze poza zegarami i ustawieniami a jednak takie wrażanie nie opuściło mnie na krok)

A więc po dzisiejszym dniu skłaniam się w stronę Lexusa IS200t wersja Sport, plus Mark Levinson i parę dodatków. Wiem, że skrzynia ma lekki zacięcie przy ostrym ruszaniu ( dużo mniejsze niż NX200 ) wiem że ma dużo mniejsze przyśpieszenie niżQ50 ( ale czy 7s to mało ? ). Teraz muszę się z wszystkim przespać.


Kompot co do tej hybrydy to mówili mi, że w czasie jazdy silnik benzynowy ładuje ten elektryczny więc w praktyce bardzo trudno go rozładować. Niestety nie miałem możliwości bardziej się pobawić, gdyż jechałem z handlowcem. W Lexusie po znajomości dostałem auto na ile chce i proponują mi nawet na cały dzień.


P.S. Jeszcze takie przemyślenie. Jako, że jestem sprzedawcą taka małą dygresja. Pan z Lexusa wykazał się wielkim profesjonalizmem. Nie naciskał na sprzedaż, powiedział, że wyśle ofertę kiedy będę zainteresowany ( mówiłem mu, że myślę o zakupie na koniec roku lub I cześć roku 2018 ) i nic złego nie mówił o konkurencji. Z perspektywy osoby która też jest sprzedawcą pełen profesjonalizm. Z drugiej strony sprzedawca w Infiniti ukazywał zalety Q50 przez pokazywanie, że Lexus jest w tym gorszy. Plus podejście, żeby tylko odbębnić przejazd. Może am mylne wrażenie. PLus czekałem na jazdę testową z 40 minut bo tylko jeden handlowiec w sobotę był. ( To jestem wstanie zrozumieć. )
SajneK
Ze wszystkim sie zgodze, dodam tylko ze posprzedazowa obsluga w lexie jest na najwyzszym poziomie rowniez... wiesz juz dlaczego kupilem IS'a? smile.gif wsiadam w ten fotel i jestem w domu hehe
Szkoda ze u nas nie ma tego V6 z USA, 300 koni + dzwiek V6 + wersja F sport w tym niebieskim kolorze i auto byloby kompletne
Czitos
Zgadzam się. Gdybym był ten silnik dostępny u nas plus napęd na 4 koła to bym by to samochód prawie idealny. Przynajmniej dla mnie. O bym zapomniał że jeszcze obsługa mediów i nie było by się do czego przyczepić. ;p Sajnek a jeszcze mam pytanie. Jak napęd na tył zimą się u Ciebie sprawuje? Bo nie miałem jak co przetestować w gorszych warunkach. Było sucho więc nie mogę o nim nic więcej powiedzieć.
SajneK
Nie byl u mnie zimą jeszcze wiec nie wiem, ale przezimowałem poprzednio CLS'a 350tke i bylo ok wiec nie spodziewam sie zeby bylo tu gorzej.
exocet
Skoro q50 hybryda, to czemu nie IS300h?

W ogóle, to chyba temat jest w złym dziale?
SajneK
Bo lexus 300h jest sporo slabszy od q50, w zasadzie to jest sporo wolniejszy od 200t
kompot
Jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy - Lexusy bardzo mało tracą na wartości, Inifiniti są na drugim końcu skali. A używane hybrydy to już w ogóle...
Czitos
A to ciekawe z tym traceniem wartości. Z tego co wiem po 2 latach w praktyce 35% do 40% w przypadku Infiniti. ( Przebiegi do 60 000 ) Nie wiem jak się to ma do Lexusa bo w praktyce nie miałem styczności. Wcześniej były u nas w rodzinie 2 Infiniti. Teraz są 2 Lexusy i może będzie trzeci jeśli się zdecyduje.

No 300h osiągi ma już na poziomie klasy średniej. Z drugiej strony teraz to trudno określić na ulicy kto jaki ma silnik i jaką moc. smile.gif Z drugiej strony moc to nie wszystko. Nie można męczyć się w samochodzie i setki innych.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.