Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Civic EK4
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2
KrzychuNaTorze
MODEL:
EK4 1995

SILNIK:
b18c4
poduszki silnika StrongFlex
przegrody miski
przelot 2,25
Millers cfs 5w40

UKŁAD NAPĘDOWY:
S80 96spec
Oem lsd
fd 4.4
biegi ATS
Sprzęgło Competition clutch stg3
Zamach Fidanza


ZAWIESZENIE:
gwint MeisteRR
staby 26/24
Poliuretan na całym zawieszeniu
klatka

UKLAD HAMULCOWY
seria 262/240
Klocki RC6/Winmax
Pompa 1cal
Ręczny korektor
usunięty abs
Motul RBF660

ŚRODEK:
kierownica RRS
pasy RRS
fotel OMP
Lekka nagrzewnica

BODY:
maska laminat,
zapinki areocatch
tylna klapa laminat + szyba poliwęglan




siewcu
Ty zmieniasz samochody jak rękawiczki tongue.gif tu też chcesz do 800 kg zejść?
Dziku
Jakie jest przeznaczenie auta? Nagrzewnica i nadmuch widzę wyjechały, będzie jeździć tylko w ciepłe słoneczne dni?
Spawos
ciekawi mnie jaka będzie moc no waga najważniejsza smile.gif , a patent na zimne wilgotne dni , Pianka do golenia biggrin.gif sprawdza fajnie smile.gif wysmarować troche i wycierać do sucha smile.gif
@agresja
przy ilu ustawiliście odcinkę? Masz jakieś kreski tego?
Fawor
Przy 1.6 lepiej zalać te 100zł za hamownie do baku wink.gif Okolice 180KM +-3-4KM w zalezności od kondycji, zgrania całego setupu, strojenia no i hamowni oczywiście.
KrzychuNaTorze
CYTAT(siewcu @ Sun, 13 Aug 2017 - 12:43) *
Ty zmieniasz samochody jak rękawiczki tongue.gif tu też chcesz do 800 kg zejść?


To już ostatni civic jakiego robię tongue.gif 800kg raczej nię, ale poniżej 900kg powinno być wink.gif

CYTAT(Dziku @ Thu, 17 Aug 2017 - 07:22) *
Jakie jest przeznaczenie auta? Nagrzewnica i nadmuch widzę wyjechały, będzie jeździć tylko w ciepłe słoneczne dni?


będzie nagrzewnica z wentylatorem bezpośrednio pod podszybiem

CYTAT(Spawos @ Thu, 17 Aug 2017 - 10:35) *
ciekawi mnie jaka będzie moc no waga najważniejsza , a patent na zimne wilgotne dni , Pianka do golenia sprawdza fajnie wysmarować troche i wycierać do sucha


około 180km powinno być, przy wadze +/- 900kg całkiem nieźle się porusza,


CYTAT(@agresja @ Thu, 17 Aug 2017 - 12:47) *
przy ilu ustawiliście odcinkę? Masz jakieś kreski tego?


jeszcze nie było strojone, we wrześniu pojedzie do dohcvtec.pl we Wro na mapowanie wink.gif

ale

CYTAT(Fawor @ Thu, 17 Aug 2017 - 15:16) *
Przy 1.6 lepiej zalać te 100zł za hamownie do baku wink.gif Okolice 180KM +-3-4KM w zalezności od kondycji, zgrania całego setupu, strojenia no i hamowni oczywiście.


wink.gif


w końcu klatka pospawana, teraz już będzie z górki biggrin.gif


zostało ogarnąć ten syf w środku, geometria, poprawić wydech, emg pogmera w ecu i attack!!
KrzychuNaTorze
wstępnie poskładane, jutro trening i pierwsze testy w Oleśnicy smile.gif






Mis
Spartańsko, powodzenia, ważone już było?
dzej007
z czego jest ta nagrzewnica czy tez dmuchawa ?
soldi
wygląda jak wentylator nagrzewnicy do ciągników - fajne i relatywnie tanie
KrzychuNaTorze
CYTAT(Mis @ Sun, 24 Sep 2017 - 12:35) *
Spartańsko, powodzenia, ważone już było?


jeszcze nie smile.gif

CYTAT(soldi @ Mon, 25 Sep 2017 - 09:17) *
wygląda jak wentylator nagrzewnicy do ciągników - fajne i relatywnie tanie


ciepło smile.gif to jest wentylator przypięty do seryjnej nagrzewnicy z civica, daje lepiej radę niż seryjny wink.gif
mogę ogarnąć taki wentyl z przerobioną wiązką i przełącznikiem 3 biegowym za około 2stówki wink.gif


pierwsze koty za płoty smile.gif jak na auto poskładane dwa dni wcześniej całkiem spoko smile.gif po pierwszym miałem już jechać do domu bo myślałem, że coś się urwało. Okazało się że akumulatora nie przykręciłem rolleyes.gif i wydech spadał z wieszaka więc trzeba to poprawić. Ogólnie jest potencjał, bo jeszcze sporo do poprawienia w zawiasie i w silniku. trasy były dwie, ale na pierwszej było słabo z racji wymienionych problemów tongue.gif
to jest trening więc czasy z przymrużeniem oka, ale jest światełko w tunelu i apetyt na więcej wink.gif

https://www.youtube.com/watch?v=Qwq3s4heDYQ





KrzychuNaTorze
Civic gotowy do sezonu wink.gif





Przejechany pierwszy trening w tym roku organizowany przez Time4rally w Oleśnicy z najlepszym czasem smile.gif
warunki dosyć ciężkie, wilgotno, zimno, brudno. Opona Race GC, średnia/miękka

KrzychuNaTorze
po pierwszej rundzie TAP
10 w generalce
1 w klasie sport
best lap - 01:01.844
całkiem ok, myślę, że jest możliwe zejście do bardzo niskiej minuty wink.gif

tyle nagrałem z w miarę czystych przejazdów, best lap padł w 4 sesji na którą nie włączyłem videowania tongue.gif
https://www.youtube.com/watch?v=sYGkp5cekCY...eature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=3SrkJWLdlsA

Impreza dla mnie Bomba!!!! widzimy się na Pixer

pozdro biggrin.gif
KrzychuNaTorze
Il runda TAP na pixer ring okazała się gorzka, w silniku obróciło panewkę :/ przejechałem niecałe 3 sesje z 5 i na osłodę wystarczyło to na zajęcie 2miejsca w klasie i wykręcenie całkiem przyzwoitego czasu 1:00.3 smile.gif


Nowy silnik b18c4 już czeka a stary wyjechał


Dla bezpieczeństwa dodatkowo montuje chłodnica oleju, powinna tu już być dawno zresztą smile.gif


Następny start IV runda TAP w Kielcach 2czerwca
KrzychuNaTorze
Pierwsza wizyta w Kielcach podczas TAP dosyć udana, na sucho całkiem niezły czas 1:29 w tej konfiguracji, na mokro to trochę loteria była ale przekonałem się jak to ślizgi tor bo nawet deszczowy slick pirelli, miałem wrażenie, że nie wiele daje tongue.gif No ale jest szczęśliwie I w klasie sport, szczęśliwie bo w paru momentach robiło się gorąco ale obyło się bez opon i 360 wink.gif

nie zabrałem kamery i niestety nie ma video :/

tylko takie z zewnątrz na którym niewiele widać
https://www.youtube.com/watch?v=mGD_lRylBkw

ale fajne foty są laugh.gif




na Sielsie i Poznań mały upgrade zawiasu
były sprężyny 8kg/4kg, teraz będzie 12kg/8kg co by się mniej wychylał wink.gif

dzej007
z czego to sprężyny jak to nie tajemnica wink.gif
jackkpl
Pewnie z katalogu eibacha lub coś podobnego wink.gif.
Rexsio
Byłeś wczoraj w Łodzi i od Ciebie pożyczałem może podnośnik? smile.gif
KrzychuNaTorze
CYTAT(dzej007 @ Sat, 09 Jun 2018 - 15:31) *
z czego to sprężyny jak to nie tajemnica wink.gif


To są ISC wink.gif

CYTAT(Rexsio @ Sat, 09 Jun 2018 - 19:37) *
Byłeś wczoraj w Łodzi i od Ciebie pożyczałem może podnośnik? smile.gif


Nie to nie ja tongue.gif
KrzychuNaTorze
TAP na Silesia Ring całkiem udanie.
Best lap 2:00.695, także chyba całkiem spoko jak na 170km i pierwszy raz na tym obiekcie smile.gif 2min do złamania

Takie słabe video mam
https://youtu.be/kO1MmmuPWJM
KrzychuNaTorze
TAP tor Poznań
Best lap 1:52.1
https://www.youtube.com/watch?v=_sRkfd-5y0A

Z nowych modów jest "nowy" zawias kei office + sprężyny 16kg/12kg
Na takim Poznaniu daje radę, ale na Kielce chyba byłoby za twardo tongue.gif
KrzychuNaTorze
up bo trochę się zmieniło i są jakieś dzbany na koniec sezonu tongue.gif

sezon zakończyłem tytułem w klasie Sport TAP smile.gif Na ostatnią rundę w Jastrzębiu wjechał kolejny silnik B18c4, rozwiercony na 82mm, tłoki z jdm'a b18c, kolektor ssący edelbrock, wydechowy Toda no i zaczęło to w końcu przyspieszać biggrin.gif


on board z Jastrzębia,
https://www.youtube.com/watch?v=d36RcPzcLMw
pojechałem na starych gumach po w sumie całym sezonie na dobitke bo i tak już jechałem w nowej klasie club z racji nowego motoru. Mimo to czasy były całkiem bez wstydu i udało się nawet wskoczyć na pudło w Clubie biggrin.gif


Przygotowania do 2019 trwają dalej i wjechała w końcu prawdziwa szpera Kaaz 1.5way by te konie lepiej wykorzystać tongue.gif

Jestem po pierwszych testach w Oleśnicy, z nową szperą wyjście z zakrętu jest dużo lepsze, mam wrażenie, że też stabilniej w szybkich... generalnie zadowolony smile.gif potwierdzeniem tego jest najlepszy czas dnia na oponach race gc objeżdżając 4 łapy na rajdowych Michelin, Extreme itd tongue.gif

on board z Oleśnicy
https://www.youtube.com/watch?v=xKiZHlZBvHc


Dalsze prace to ściągnięcie jeszcze troche kg, pare poprawek w zawiasie i dobrze pojechać TAP 2019 w nowej klasie biggrin.gif
Kunis
Strasznie szybkie auto z tym B18... Coś tu jest nie tak tongue.gif
KrzychuNaTorze
No w sumie sam jest zdziwiony, że tak to jedzie biggrin.gif

w silniku nic specjalnego nie ma, bo tłoki z b18c robią cr tylko ~11,5, wałki seryjne b18c4 no i kolektory, czyli tylko takie 200+ powinno być smile.gif
siewcu
To kiedy wnętrzności głowicy zmieniasz? Wałki, sprężynki, trochę rozwiercania... tongue.gif

Wsadź prawy fotel, przejechałby się człowiek ale na podłodze bez pasów trochę lipa
Kunis
To nie ten motor z bialego 4 gena? Tamten w STW wyplul 215KM...
KrzychuNaTorze
CYTAT(siewcu @ Wed, 05 Dec 2018 - 10:48) *
To kiedy wnętrzności głowicy zmieniasz? Wałki, sprężynki, trochę rozwiercania... tongue.gif


Serio narazie nie czuje takiej potrzeby, choć taki lightowy wałek z b18c6 ładnie by sie wpasował w ten silnik tongue.gif rozwiercony jest już blok, styknie biggrin.gif

CYTAT(siewcu @ Wed, 05 Dec 2018 - 10:48) *
Wsadź prawy fotel, przejechałby się człowiek ale na podłodze bez pasów trochę lipa


Zróbcie kalendarz i regularne zawody w Oleśnicy i montuje cool.gif laugh.gif

CYTAT(Kunis @ Wed, 05 Dec 2018 - 11:18) *
To nie ten motor z bialego 4 gena? Tamten w STW wyplul 215KM...


tak to z Jackowego 4g, widziałem nawet wykres stw na 220km tego motoru ale kurde z czego? nawet na tłokach pctx z wałkiem c4 ten wynik jest nierealny huh.gif
siewcu
CYTAT(KrzychuNaTorze @ Wed, 05 Dec 2018 - 12:09) *
Zróbcie kalendarz i regularne zawody w Oleśnicy i montuje cool.gif laugh.gif

Na grupie jesteś, Mikołaj coś tam rzeźbi i pisze na bieżąco w miarę.
Andrzejsr
CYTAT(KrzychuNaTorze @ Wed, 05 Dec 2018 - 08:16) *
....szpera Kaaz 1.5way by te konie lepiej wykorzystać tongue.gif
...Jestem po pierwszych testach w Oleśnicy, z nową szperą wyjście z zakrętu jest dużo lepsze, mam wrażenie, że też stabilniej w szybkich... generalnie zadowolony smile.gif potwierdzeniem tego jest najlepszy czas dnia na oponach race gc objeżdżając 4 łapy na rajdowych Michelin, Extreme itd tongue.gif
...


Mało ich chyba tych szper wokół (Kaaz) więc zbieram wrażenia innych
- czy na wolnych parkingowych zakrętach "strzela" skręcając bez wysprzęglania ?
- olej Kaaz zalałeś czy inny ?
- jakbyś kiedyś miał możliwość zmierzenia napięcia wstępnego metodą jaką mi tu GrzeiekK doradzał - jedno koło uniesione i kluczem dynamometrycznym za nakrętkę centralną kręcącąc zobaczyć przy ilu Nm można koło przekręcić (mu mnie było to zaraz po dotarciu szpery coś 90Nm, po 1 czy2 trackdayach ok 50 Nm)

KrzychuNaTorze
CYTAT(Andrzejsr @ Sat, 08 Dec 2018 - 18:16) *
Mało ich chyba tych szper wokół (Kaaz) więc zbieram wrażenia innych
- czy na wolnych parkingowych zakrętach "strzela" skręcając bez wysprzęglania ?
- olej Kaaz zalałeś czy inny ?
- jakbyś kiedyś miał możliwość zmierzenia napięcia wstępnego metodą jaką mi tu GrzeiekK doradzał - jedno koło uniesione i kluczem dynamometrycznym za nakrętkę centralną kręcącąc zobaczyć przy ilu Nm można koło przekręcić (mu mnie było to zaraz po dotarciu szpery coś 90Nm, po 1 czy2 trackdayach ok 50 Nm)


Andrzejsr no troche strzela ale to norma, olej załełem Motula a z tym sprawdzeniem ciekawe. Dorwe klucz i sprawdzę. Ale ogólnie jakiegoś ogromnego wow nie ma, myślałem, że bardziej będzie czuć wyrywanie kierownicy itd... Jedzie się gładko smile.gif




Andrzejsr
CYTAT(KrzychuNaTorze @ Wed, 12 Dec 2018 - 14:02) *
Andrzejsr no troche strzela ale to norma, olej załełem Motula a z tym sprawdzeniem ciekawe. Dorwe klucz i sprawdzę. Ale ogólnie jakiegoś ogromnego wow nie ma, myślałem, że bardziej będzie czuć wyrywanie kierownicy itd... Jedzie się gładko smile.gif


No właśnie, też fajerwerków nie stwierdziłem, bo spotyka się zdania, że własnie wyrywa itp. A wcześniej miałeś torsena czy otwarty mech różnicowy ? ja wcześniej wiskozę miałem, może dlatego tak wielkiej różnicy nie czułem.
(tu coś próbowałem zebrać inf. o szperach w FWD :
http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...t&p=1306322
KrzychuNaTorze
Odkopie trochę temat

Jest nowa buda, nowy motor, nowy zawias, koła te same rolleyes.gif

Wszystko podobne ale jak sie okazuje sporo szybciej wink.gif

Buda to nadal srebrny civic ek4 ale 98r polift trochę bardziej powycinany
silnik bardzo podobny do poprzedniego, czyli doprężone b18vtec, około 200km
skrzynia z płytką mfactory i biegami mfactory na prostych zębach
zawias to YellowSpeed Competition i brak stabilizatorów
hebel seryjne 262/240 z usuniętym absem i ręcznym korektorem
koła nadal melexowe czyli 13 ze slickiem

Na tą chwile poprawiony czas na Silesi z 2:00.6xx na 1:54.7xx, łódz z 1:02 na 1:00 ale tu jeszcze auto nie działało jak powinno i myślę, że 58s jest w zasięgu smile.gif

onboard z Silesi
https://www.youtube.com/watch?v=A-3WUtmw-aA...eature=youtu.be







scoobany111
Świetny czas na Silesii jak na tak mała moc..
Ile auto waży w tej chwili?
KrzychuNaTorze
No myślę przyzwoicie smile.gif

Na wadze zlomowej z połową baku 890kg,

Brak mocy odczuwalny dość na prostych bo nie mogłem wyprzedzić np clio2 które jechało ponad 2 minuty huh.gif

Jest plan wsadzić jeszcze ostrzejsze wałki które wykorzystają cr
Mateo010
Jak mam awersje do hond, to tutaj mi się micha cieszy do tej fury! Fajne auto! Gratki umiejętności:)
arssss
Sprawdzałeś ile waży felga z slikiem?
KrzychuNaTorze
CYTAT(Mateo010 @ Wed, 30 Sep 2020 - 21:28) *
Jak mam awersje do hond, to tutaj mi się micha cieszy do tej fury! Fajne auto! Gratki umiejętności:)


hehe, dobre! biggrin.gif
jakie tam umiejętności, szybki furacz po prostu tongue.gif

CYTAT(arssss @ Thu, 01 Oct 2020 - 02:13) *
Sprawdzałeś ile waży felga z slikiem?


no jakoś lekko nie jest bo felga intra 13/7 która wchodzi na heble waży aż 6,5kg i sama opona 240/570/13 8,5kg wiec całe koło dysć cięzkie bo 15kg, wiec tyle co 17 z opona 240 a cięższe niż 15

no ale jest tani grip biggrin.gif
kontrolm
CYTAT(KrzychuNaTorze @ Thu, 01 Oct 2020 - 08:36) *
no jakoś lekko nie jest bo felga intra 13/7 która wchodzi na heble waży aż 6,5kg i sama opona 240/570/13 8,5kg wiec całe koło dysć cięzkie bo 15kg, wiec tyle co 17 z opona 240 a cięższe niż 15

no ale jest tani grip biggrin.gif

Nie mam intry tylko Mohaga też 7 cali i opona 210/550 i to i waży 12,4kg. Aż taka byłaby różnica w samej oponie czy ta Intra taka ciężka jest?
KrzychuNaTorze
intra wazy 6.5kg
opona 240/570/13 8.5kg
opona 200/540/13 7kg

ja jeżdżę na michelinach i one sa dosyc ciezkie

wrzucam jeszcze pare foto z budowy

































KrzychuNaTorze
sezon rozpoczęty na Silesi podczas Vteccup

Mała poprawa czasu o 0.5s do starego roku ale trochę zimno było okolo 0 i człek zastany po zimie, będzie na pewno lepiej wink.gif

best 1:54.2xx

https://www.youtube.com/watch?v=BRddPc-78c0
Andrzejsr
A jak w tej temperaturze opony - na tych samych co latem jeździłeś też teraz (michelin s412 ) ? wyraźnie dłużej się nagrzewały ? dały siędogrzać do takiej przyczepności jak latem ?


Na Silesii chyba trudno czasy porównywać z różnych imprez - inne trochę "wysłupkowanie" szczytów i już czas się zmienia, a tu jeszcze zimno, więc może i poprawa byłą większa wink.gif
KrzychuNaTorze
CYTAT(Andrzejsr @ Mon, 22 Mar 2021 - 14:03) *
A jak w tej temperaturze opony - na tych samych co latem jeździłeś też teraz (michelin s412 ) ? wyraźnie dłużej się nagrzewały ? dały siędogrzać do takiej przyczepności jak latem ?


Na Silesii chyba trudno czasy porównywać z różnych imprez - inne trochę "wysłupkowanie" szczytów i już czas się zmienia, a tu jeszcze zimno, więc może i poprawa byłą większa wink.gif


Tak cały czas jeżdżę na s412
No generalnie działalo ale mogło by lepiej chyba smile.gif

tak opona wygląda a latem tego nie było, z rożnymi ciśnieniami próbowałem i cały czas to samo. Ustawienie zawiasu bez zmian


Andrzejsr
Myślę że to powstaje w okrążeniach chłodzących / na parkingu (ta nalepiona "obręcz" śmiecia/gumy). I odzwierciedla tylko statyczny kamber z już spokojnej jazdy, nie to co się dzieje w zakręcie podczas jazdy na max , nie dynamiczny.
Do oceny tego patrzyłem na same krawędzie - czy zewnętrzna się zaokrągla jeszcze czy już nie, jak tak to zwiększałem kamber aż widać było że nie pracuje .
No ale to w zakręcie , na hamowanie znów za dobrze to nie działa choć przy radialnych oponach ponoć nie ma to tak dużego wpływu i można właśnie kąt zwiększać dość znacznie.


KrzychuNaTorze
Mały up happy.gif

Wjechał nowy silnik k24, na pierwsze testy od razu wybrałem się na silesie na VtecCup i HHC

czas poprawiony na 1:51 ale jest duzo wiekszy potencjał. Zmiana silnika wymusza też zmianę przedniego wózka z przekładnią na te z civica 5g i tu chyba poszło coś nie tak bo auto znacznie gorzej się prowadzi. Ale jestem zadowolony bo w sumie z buta po strojeniu pojechane dwie imprezy i jest apetyt na więcej wink.gif

kamere miałem na dwie ostatnie sesje i jest nagranie z 1:52
https://www.youtube.com/watch?v=uP8x9LNDQQU
kontrolm
a róźnica masy pomiędzy B18 a k24 nie ma wpływu ?
Ile masz mocy teraz ?

To 1.6-1.7g w zakręcie aż ciekawe jest laugh.gif
KrzychuNaTorze
Nie chodzi o pluzenie, tylko o latanie ogolnie auta po drodze. Zbieżność do sprawdzenia ponownie w pierwszej kolejności. Waga jest podobna

No GPS był podłączony Garmin glo2
kontrolm
na jakiej oponie to było jechane ?
KrzychuNaTorze
Michelin s8m 240/61/17
Andrzejsr
A jaka jest ta moc z takiego 2,5 litra-niemal ?

Co do tych odczytów G to ja tam 1,6 nie widzę, bo tych mignięć to nie można uznawać za "przeciążenie w zakręcie", tu podskoczy, tam zatrzęsie itp, tak patrząc to i ponad 2 gdzieś wyskakuje. Dominuje 1,3 z chwilami 1,4 czyli chyba normalnie ? W tym Garminie trochę skakały te odczyty pamiętam .
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.