Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: GOLF MK4 czarny rdzewiuch (800+?)
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5
dany_47
Siema,

Jakiś czas temu wrzuciłem na forum temat z pytaniem jak wyciągnąć z BAMa 400+ HP z wczesnym spoolem.
Temat się potoczył a ja wrzucam opis auta.
Ale od początku i zgodnie z regulaminem:

MODEL: Vw GOLF MK4 4motion

Modyfikacje


Silnik: Swapowany z 2.8VR6 na 1.8T BAM z Audi TT

Modyfikacje głowicy: Ręczna likwidacja ostrych kantów, garbów i pozostałości po odlewie.


Modyfikacje bloku: Kuta korba ZRP, nowe panewki, nowe pierścienie, odprężone tłoki


Układ dolotowy: FMIC 550x230x65 ze stożkiem K&N'a na orurowaniu 63mm


Układ wydechowy: Turbo A45 AMG, Kolektor custom baran pod TwinScroll by SynCar, pełny custom układ z kwasu 3" by SynCar na 1 custom tłumiku końcowym pod zderzak R32.

Układ wtryskowy: Bosch 630ccm zasilany z pompy Bosch 044

Elektronika: Stock ECU + turbo timer chińczyk + wskaźniki DEPO RACING
Układ chłodzenia: stock + chłodnica oleju 19 rzędów + podstawka mocal z termostatem

Układ napędowy: Swap skrzyni z Golfowskiej 2.8 VR6 na 1.8T BAM'owską [nie znam kodów]

Zawieszenie: Gwint AP Sportfahrwerke

BODY KIT: OEM VW GOLf MK4 R32

PODZIĘKOWANIA: dla Synka i pozostałych chłopaków z SynCar'u. Synek ojcem chrzestnym projektu i wykonawca wszystkich modyfikacji.

W dniu kupna, 2015r:


Jakaś tam zmiana bodykit'u:


Później jakieś wizualne zmiany np koło 19", jeszcze wtedy nie myślałem o mocy i szybkości:


Były "różne" spotkania biggrin.gif


Potem był montaż gwintu:


Kolejnie wycięcie katów bo wcześniej zakupiłem Millteka pod R32 ale nie brzmiał jeszcze jak chciałem:
Kliknij i obczaj film

No i nadszedł dzień pewnego zlotu, auto wypicowane:


Równolegle braciak robił, z polecenia na forum golfa. naprawę sterownika ECU i program w SynCar u Synka i wtedy poznałem ten warsztat.

Po zlocie i teście głośności takie rzeczy:


Panewki z lewej, te czarne, nie były oryginalne. Ktoś tam już kiedyś był i założył zamienniki i sprzedał auto.
Przy dobieraniu się do panewek brakującym puzzlem okazała się spawana kiedyś miska olejowa. Wtedy już historia była oczywista: rozpruta micha, przyłapane panewki i wał, druciarstwo i sprzedaż. No ale takie życie...

Pamiętny pomiar z wynikiem 121dB:


Po swapie na 1.8T od razu na dzień dobry została zrobiona hybryda K04, był wówczas plan na 280KM:


Swapowanie:


Do hybrydy K04 od razu duży FMIC, wymiary jak wyżej w opisie:


Odbiór po swapie i modyfikacjach:
Zdj do poprawki

Po dotarciu silnika po swapie do strojenia na 280KM nigdy nie doszło, stwierdziłem że ide od razu po 400+KM

W międzyczasie lekkie sportowe koło:


Na ATS'y założyłem nowe opony Eagle F1 Assymetric3:


Turbo z 7R, które miało wjeżdżać gdyby nie wypaliło założenia A45 AMG, było 70% szans że wjedzie właśnie ta turbina:


Zbierałem graty do 400+:


Udało się rozwiązać zagadkę akcji serwisowych na turbiny AMG i za śmieszne pieniądze kupić nową suszarę w ostatniej rewizji, która już nie cierpi na żadne problemy [rzekomo] a tutaj jej przymiarka:


Dwutarczowe sprzęgło custom:
Zdj do poprawki

Custom kolektor + custom DP 3" oczywiście w bandażach:
Zdj do poprawki

Wyspawany wydech:
Zdj do poprawki

O milionie rzeczy pewnie zapomniałem....
Auto aktualnie jeździ w trybie "awaryjnym" gdzie doładowanie to całe 0,3 Bara biggrin.gif
latam sobie spokojnie, wbijam kilometry a silnik i sprzęgło się układa.
Strojenie w przeciągu tygodnia może dwóch, zależne jak Synek będzie czasowo wydolny bo roboty mają ogrom.
Targetem było, pozwolę sobie przypomnieć, 400+ koni ze spoolem w okolicach 3500RPM.
Czy się udało? Sprawdzimy już niedługo, będzie wykres, film itp itd.

Co mi się przypomni to jeszcze wrzucę...
Część fotek z FB więc mogą nie być widoczne, poprawię je tylko dajcie cynk, które.

Miłego wieczoru, pozdr!
Dany
k64
kto robil poprzednia hybryde k0? widze jeden spawa nowego ssania tylko ... grubo laugh.gif
dany_47
Spokojnie K, to że widać jeden nie oznacza że tylko jeden był tongue.gif
Taka fota akurat smile.gif turbo jeździ bezawaryjnie do dziś dnia smile.gif
k64
CYTAT(dany_47 @ Thu, 10 Aug 2017 - 21:11) *
Spokojnie K, to że widać jeden nie oznacza że tylko jeden był tongue.gif
Taka fota akurat smile.gif turbo jeździ bezawaryjnie do dziś dnia smile.gif

spoko, tak wyglada a poprostu chcialem sie do****c bo po piwie tongue.gif

turbo z mietka to bardzo dobra opcja, 400 obrabia i bardzo fajnie wstaje, dobry wybor
Linarr
Odbiór po swapie i modyfikacjach:
Zdj do poprawki

Dwutarczowe sprzęgło custom:
Zdj do poprawki

Custom kolektor + custom DP 3" oczywiście w bandażach:
Zdj do poprawki

Wyspawany wydech:
Zdj do poprawki

ciekawe co to z tego będzie
dany_47
Kolektor i DP


Wyspawany wydech :


Dwutarczowe sprzęgło:
marszall
Aaaa widziałem Cię ostatnio w Łukowie na trasie na Siedlce. Czarną 80 w Avancie stałem przed Tobą, chciałem Cię podjudzić ale nic nie podkrecałeś. Stalismy razem przed przejazdem kolejowym to aż zgasiłem silnik bo myslałem że coś mi sie sypie a to u Ciebie skrzynia na wolnych grzechocze.

Też się łasiłem na takie turbo ale u mnie i tak korby by nie dały rady wiec pewnie bedzie słabsze ale wyniku jestem ciekaw.
dany_47
CYTAT(marszall @ Fri, 11 Aug 2017 - 16:12) *
chciałem Cię podjudzić ale nic nie podkrecałeś.



Nie da rady, auto skręcone żeby nie pałować. oddał bym walkowerem wink.gif

CYTAT(marszall @ Fri, 11 Aug 2017 - 16:12) *
aż zgasiłem silnik bo myslałem że coś mi sie sypie a to u Ciebie skrzynia na wolnych grzechocze.


To sprzęgło biggrin.gif zakładaj sportowe mówili, bedzie dobre mówili laugh.gif
RasPL
Tak to sprzeglo tak pracuje i skrzynia na nim. Mam tak samo.
dany_47
CYTAT(RasPL @ Fri, 11 Aug 2017 - 16:33) *
Tak to sprzeglo tak pracuje i skrzynia na nim. Mam tak samo.


Też biegi wchodzą u Cb z lekkim oporem?
1 i 2 bieg zwłaszcza, reszta już lajtowo.
karl904
jestem ciekaw jak będzie to wstawać no i jaki będzie wynik smile.gif 400 to max ze względu na silnik czy skończy się turbo ?
RasPL
Nie biegi wchodzą normalnie. Patrzyles luz walka sprzeglowego skrzyni ?
marszall
CYTAT(dany_47 @ Fri, 11 Aug 2017 - 16:23) *
Nie da rady, auto skręcone żeby nie pałować. oddał bym walkowerem wink.gif



To sprzęgło biggrin.gif zakładaj sportowe mówili, bedzie dobre mówili laugh.gif



Czyli jednak ucho mam dobre a w tylnej szybie nie za wiele widzialem bo uje..... odkad wycieraczke zdjolem. Przelotem byles czy czesciej w okolicach goscisz?
dany_47
Latam z okolic Radzynia do Warszawy gdzie pracuje.

RasPL skrzynia była umyta, przeglądana z wymianą oleju przed montażem do auta. Było wsio OK

Karl904 silnik ma kute korby, teraz ograniczeniem są tłoki które przy dojściu do okolic 600KM by odmówiły współpracy. Chcielibyśmy żeby turbo zrobiło z 430 koni i 550 niuta ale to bardzo nieśmiała i wątpliwa nadzieja. Na bank chcemy przełamać 400KM i w miarę wcześnie obudzić turbo jak na tą moc.
Czy się uda, cholera wie...
siewcu
wiesz dobrze, że do 600 to jeszcze daleka droga, a na obecny plan to ograniczeń nie masz w tym momencie...
ILKU
Siema fajny projekt smile.gif
CYTAT(dany_47 @ Thu, 10 Aug 2017 - 20:00) *
Udało się rozwiązać zagadkę akcji serwisowych na turbiny AMG i za śmieszne pieniądze kupić nową suszarę w ostatniej rewizji, która już nie cierpi na żadne problemy [rzekomo] a tutaj jej przymiarka:

Podzielisz się wiedzą o co chodziło i czego unikać szukając takiej suszarki?
dany_47
CYTAT(siewcu @ Sat, 12 Aug 2017 - 00:11) *
wiesz dobrze, że do 600 to jeszcze daleka droga, a na obecny plan to ograniczeń nie masz w tym momencie...


Oczywiście że daleka. I po 600 już nie wyciągam ręki.
Grunt właśnie że obecny setup mechanicznie jest z każdej strony "z zapasem" i nic nie ma prawa się stać.

Akcje serwisowe na turbo AMG dotyczyły smarowania. Problemy z przewodami, uszczelnieniami, turbo często zaczynało piszczec i przestawalo ładować ciśnienie, zdarzały się nieszczelności na przewodach olejowych i turbo zalewal olej który się wypalal. Takich akcji było prawdopodobnie 7 z tego co udało mi się ustalić na zagranicznych forach.
Szukając takiej turbiny trzeba szukać najnowszych wersji od MB, są to wersję AMG BLACK, ma czarną tabliczkę znamionowa z wyraźnym znakiem AMG. No i trzeba ustalić żeby turbina była jak najmłodsza. Najnowsze wersje są wolne od wad rzekomo. Te turbo występowało też w BMW którymś i można próbować ja tam namierzyć jeśli ktoś zna się na BMW.
RasPL
No to kiedy pokazesz kreski skoro wszystko gotowe
dany_47
może za 2 tyg.
Teraz byłem tydzień w delegacji na Węgrzech więc auto stało.
Ten najbliższy tydzień nim pojezdze jeszcze to trochę kilometrów wpadnie i odprowadze go potem na strojenie.
No i zobaczymy co ten cały upgrade jest warty.
m6nj
Te Ats-y kupiłeś w 18 czy 19"?
Szukam takich w 19- gdzie zamawiałeś?
mat13por
Moze zdradzisz ta tajemnice z turbinami z amg?

Dlaczego finalnie skonczylo sie na tej z amg zamiast 7r?
dany_47
Opisane wcześniej było smile.gif
CYTAT
Akcje serwisowe na turbo AMG dotyczyły smarowania. Problemy z przewodami, uszczelnieniami, turbo często zaczynało piszczec i przestawalo ładować ciśnienie, zdarzały się nieszczelności na przewodach olejowych i turbo zalewal olej który się wypalal. Takich akcji było prawdopodobnie 7 z tego co udało mi się ustalić na zagranicznych forach.
Szukając takiej turbiny trzeba szukać najnowszych wersji od MB, są to wersję AMG BLACK, ma czarną tabliczkę znamionowa z wyraźnym znakiem AMG. No i trzeba ustalić żeby turbina była jak najmłodsza. Najnowsze wersje są wolne od wad rzekomo. Te turbo występowało też w BMW którymś i można próbować ja tam namierzyć jeśli ktoś zna się na BMW.


Od początku chcieliśmy tą z AMG ale było dużo pytań odnośnie tych akcji serwisowych i problemów z tymi turbinami. Nawet ASO MB nie chciało gadać na temat wadliwych turbin.
Więc był plan B - Turbo z 7R.
Ale że w dobrej kasie trafiła się nówka sztuka z AMG i to "świeża" rewizja, w której ponoć już problemów nie ma to w ostatnim momencie postawiliśmy na AMG.

m6nj, to są 18" 7,5J. trafiły się prawie nówki ze znikomym przebiegiem w okolicach 2k
dany_47
Pojezdzone trochę z mniej pedalskim doładowaniem. Auto na 3 biegu dmucha 1 Bar przy około 3400 RPM.
Jest dobrze smile.gif
Fawor
kiedy ten bar na 3jce się pojawia? Bo to bedzie fajne odniesienie do 023 i 064. Wrzuć jakies logi najlepiej smile.gif
czerniel2
CYTAT(Fawor @ Mon, 21 Aug 2017 - 10:00) *
kiedy ten bar na 3jce się pojawia? Bo to bedzie fajne odniesienie do 023 i 064. Wrzuć jakies logi najlepiej smile.gif


podbijam, bardzo dobre pytanie smile.gif też jestem ciekaw


dany_47
Panowie proszę o cieprliwość smile.gif
Auto będzie niebawem strojone a 10 września jedzie 1/4 mili.
Będzie wykres, logi i czasy.. Oprócz RL bo nie mam biggrin.gif
dany_47
1,65 Bar'a aktualnie i 350 kuni
silnik zaczął "stawać kantem" i zaczyna marudzić z przyjęciem wyższego doładowania....
Mis
CYTAT(dany_47 @ Sat, 09 Sep 2017 - 01:20) *
1,65 Bar'a aktualnie i 350 kuni
silnik zaczął "stawać kantem" i zaczyna marudzić z przyjęciem wyższego doładowania....

Miałem pisać, że do wymarzonych 550Nm to nawet się nie zbliżysz, ale nie chciałem dołować Cię.
Jaki obecnie CR, wałki, paliwo, że nie chce przyjmować ponad 350KM?
kaziu1985pn
Bez strokera na 2.0 na wiecej bym nie liczyl z tego silnika
dany_47
Wtryski 630 bosch na pompie 044
Wałek ssący ADR
Podwójnie uszczelka i oskalpowane tłoki o 0,2mm

Nie poddajemy się, zmusimy gnoja jakoś do współpracy

Target był na moc a nie niuta, jak nie zrobi 550nm a może 500nm to może jakoś będę umiał z tym żyć.. . wink.gif
mat13por
A jaki CR ma a45 amg?
dany_47
Wedle internetow 9.8
kaziu1985pn
Na to nie ma co patrzec zupełnie inna generacja silnikow.
silverarrow_S3
Było zostać przy vr6. Zrobić swap na 3.2 dołożyć turbo i cieszyć się mocąsmile.gif
RasPL
I ja i ja bo 1.8T na mocach ponad 600 nie brakuje a tu nagle przy 350 stanął ? Coś założenia nie pykły. Pokaź wykres
Tomasz76
Sam silnik 3.2 to koszt 6-7 tysięcy a gdzie reszta gratów pod turbo burbo.
Jutro starty?
dany_47
Żadnego vr nie brałem pod uwagę bo koszty.
Jutro auto jedzie 1/4 mili z mocą 350 koni i ponad 400nm
Będziemy szukać gdzie się zablokował, 280g przepływu i stop, więcej nie chce wpuścić bo cofa zapłon. Macie jakiś pomysł?
Tomasz76
Może źle poprawiliście tą głowicę, zebraliscie materiał nie tam i nie tyle gdzie można,trzeba itd. Bo raczej nie robiliście pomiarów przepływu . Zresztą sama glowa z bama też nie ma szerokich kanałów , czemu skoro i tak ja odkrecsles z bloku nie posadzies agu np.
dany_47
U Synka soft robi chłopak z Białegostoku, on się z tym bawi. Nie znam człowieka bliżej.
Głowica z BAMa została żeby wąski kanał działał na korzyść spoola z dołu.
Moc na kołach, wykres z dynometu:

Brakuje 30-40 KM.
Przepływ zatrzymywał się w granicach 280-290 gram przy 1.75 Bara, później zaczynał cofać zapłon.
kaziu1985pn
Podstawowe pytanie jaki afr jak zaczyna cofać zapłon
Mjecio
na tym turbo z amg trzeba grubiej dmuchac niz na td05, zeby robilo moc. k04-064 hybyda jak wstsnie w takim setupie, bo w tej chwili przy 3k masz ok 280nm?
Mis
CYTAT(dany_47 @ Sun, 10 Sep 2017 - 09:08) *
Moc na kołach, wykres z dynometu:

To raczej moc i moment na silniku, a nie na kołach.
addam24
Pokrec walkami,zmniejsz przerwy na swiecach.
dany_47
W przyszły weekend porobię logi może itp itd. Ten weekend zleciał na wariata, auto dostałem dopiero w dniu wyścigu, rano. Jeździłem nim sam, trochę się kasztanil bo się kabelki urywaly ale generalnie auto przeżyło, jest sprawne, trzyma się kupy i coś tam jedzie. O czasach nie mówimy bo żałosne biggrin.gif zresztą dopiero 3 próba to był sukces.

Dajemy na luz z autem, trzeba odpocząć, przemyśleć temat, przeanalizować soft.. . Wkrótce będzie jakiś update a na chwilę obecną zamknięty na 4 zdrowaski w garażu z bezpieczną mocą z wykresu.
dany_47
Panowie, jakiś pomysł gdzie kupić regulowane kółko wałka rozrządu nie czekając 3-4 tyg na dostawe i nie wydając powyżej 1000PLN?
RasPL
Zrobić
dany_47
RasPL, jakiś kontakt do człowieka zaufanego który to ogarnie? Google tylko Świątek wyskakuje- wrócę do PL to zadzwonię tam.
FF2004
http://re5pect.pl/kolko-rozrzadu-catcams-d...0v-mot-apx.html

Przyszło po 2 tygodniach.
dany_47
FF2004 dzięki za link, właśnie do nich dzwoniłem i czas oczekiwania 3-4 tyg bo muszą ściągnąć.
Może szybciej ogarnę przerobienie albo dorobienie drugiego.
Jest parę firm od wałków rozrządu to podzwonię do nich i spytam co i jak.
tom cio
Pisz do Luckash, ogarnie ci to bez problemu.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.