Siema,
Jakiś czas temu wrzuciłem na forum temat z pytaniem jak wyciągnąć z BAMa 400+ HP z wczesnym spoolem.
Temat się potoczył a ja wrzucam opis auta.
Ale od początku i zgodnie z regulaminem:
MODEL: Vw GOLF MK4 4motion
Modyfikacje
Silnik: Swapowany z 2.8VR6 na 1.8T BAM z Audi TT
Modyfikacje głowicy: Ręczna likwidacja ostrych kantów, garbów i pozostałości po odlewie.
Modyfikacje bloku: Kuta korba ZRP, nowe panewki, nowe pierścienie, odprężone tłoki
Układ dolotowy: FMIC 550x230x65 ze stożkiem K&N'a na orurowaniu 63mm
Układ wydechowy: Turbo A45 AMG, Kolektor custom baran pod TwinScroll by SynCar, pełny custom układ z kwasu 3" by SynCar na 1 custom tłumiku końcowym pod zderzak R32.
Układ wtryskowy: Bosch 630ccm zasilany z pompy Bosch 044
Elektronika: Stock ECU + turbo timer chińczyk + wskaźniki DEPO RACING
Układ chłodzenia: stock + chłodnica oleju 19 rzędów + podstawka mocal z termostatem
Układ napędowy: Swap skrzyni z Golfowskiej 2.8 VR6 na 1.8T BAM'owską [nie znam kodów]
Zawieszenie: Gwint AP Sportfahrwerke
BODY KIT: OEM VW GOLf MK4 R32
PODZIĘKOWANIA: dla Synka i pozostałych chłopaków z SynCar'u. Synek ojcem chrzestnym projektu i wykonawca wszystkich modyfikacji.
W dniu kupna, 2015r:
Jakaś tam zmiana bodykit'u:
Później jakieś wizualne zmiany np koło 19", jeszcze wtedy nie myślałem o mocy i szybkości:
Były "różne" spotkania
Potem był montaż gwintu:
Kolejnie wycięcie katów bo wcześniej zakupiłem Millteka pod R32 ale nie brzmiał jeszcze jak chciałem:
Kliknij i obczaj film
No i nadszedł dzień pewnego zlotu, auto wypicowane:
Równolegle braciak robił, z polecenia na forum golfa. naprawę sterownika ECU i program w SynCar u Synka i wtedy poznałem ten warsztat.
Po zlocie i teście głośności takie rzeczy:
Panewki z lewej, te czarne, nie były oryginalne. Ktoś tam już kiedyś był i założył zamienniki i sprzedał auto.
Przy dobieraniu się do panewek brakującym puzzlem okazała się spawana kiedyś miska olejowa. Wtedy już historia była oczywista: rozpruta micha, przyłapane panewki i wał, druciarstwo i sprzedaż. No ale takie życie...
Pamiętny pomiar z wynikiem 121dB:
Po swapie na 1.8T od razu na dzień dobry została zrobiona hybryda K04, był wówczas plan na 280KM:
Swapowanie:
Do hybrydy K04 od razu duży FMIC, wymiary jak wyżej w opisie:
Odbiór po swapie i modyfikacjach:
Zdj do poprawki
Po dotarciu silnika po swapie do strojenia na 280KM nigdy nie doszło, stwierdziłem że ide od razu po 400+KM
W międzyczasie lekkie sportowe koło:
Na ATS'y założyłem nowe opony Eagle F1 Assymetric3:
Turbo z 7R, które miało wjeżdżać gdyby nie wypaliło założenia A45 AMG, było 70% szans że wjedzie właśnie ta turbina:
Zbierałem graty do 400+:
Udało się rozwiązać zagadkę akcji serwisowych na turbiny AMG i za śmieszne pieniądze kupić nową suszarę w ostatniej rewizji, która już nie cierpi na żadne problemy [rzekomo] a tutaj jej przymiarka:
Dwutarczowe sprzęgło custom:
Zdj do poprawki
Custom kolektor + custom DP 3" oczywiście w bandażach:
Zdj do poprawki
Wyspawany wydech:
Zdj do poprawki
O milionie rzeczy pewnie zapomniałem....
Auto aktualnie jeździ w trybie "awaryjnym" gdzie doładowanie to całe 0,3 Bara
latam sobie spokojnie, wbijam kilometry a silnik i sprzęgło się układa.
Strojenie w przeciągu tygodnia może dwóch, zależne jak Synek będzie czasowo wydolny bo roboty mają ogrom.
Targetem było, pozwolę sobie przypomnieć, 400+ koni ze spoolem w okolicach 3500RPM.
Czy się udało? Sprawdzimy już niedługo, będzie wykres, film itp itd.
Co mi się przypomni to jeszcze wrzucę...
Część fotek z FB więc mogą nie być widoczne, poprawię je tylko dajcie cynk, które.
Miłego wieczoru, pozdr!
Dany