Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Auto dla starszego człowieka do miasta.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic > Kupujemy samochód eksploatacyjny
marcinm
Jak w temacie: poszukujemy z Ojcem samochodu do miasta. Ojciec z racji wieku bardzo niechętnie siada do osobówki. Przeszkadzają mu światła z przeciwka, bolą plecy, ciężko mu się wygrzebać z niskiego fotela itd, więc chyba będzie jakiś mały SUV grany.

Budżet jest elastyczny: rozważamy zarówno auta starsze za 20-40kzł, jak i nowe (choć z niższej półki), do max 100kzł. Ogólnie auto, "wsiąść-dojechać-wrócić", bez lawet, serwisów, ciągłych aktualizacji softu i tym podobnych. Wiem, że to ze 20 lat za późno, ale tak wyszło wink.gif

Wymagania:

- żeby nie trzeba było wspinać się przy wsiadaniu, i żeby nie siadać za nisko (obecna Corolla Verso I jest zbyt niska)
- benzyna + automat (jeśli silnik palący więcej niż 12 w mieście, to musi tolerować gaz)
- gabaryt Rav4, CR-V, tak do 4,5m max
- bez wad ukrytych, mogących generować chore koszty serwisu (wszelkie wynalazki odpadają - preferowany możliwie prosty silnik i możliwie bezawaryjna skrzynia)
- musi mieć klapę otwieraną do góry, nie może mieć otwieranych na bok drzwi (to nam skasowało dwie generacje Rav4, która była faworytem)
- wskazane czujniki parkowania, może jakaś kamera, ale nie jest to wymóg, bo to zawsze można dołożyć
- bazowe koło jak najmniejsze z jak największym balonem (krawężniki, itp), może być nawet na stalówkach
- serce ciągnie ku Japońszczyźnie, ale jeśli coś z konkurencji też zagwarantuje święty spokój, to przemyślimy (Duster ?)


1) Czy ktoś ma jakieś dane odnośnie HR-V ? Tam jest jakaś bezstopniowa skrzynia. Jak się to sprawuje, czy jest awaryjne, itp ?
2) Mazda CX-3 - wygląda rozsądnie, bo jako jedyna wśród konkurencji nie ma mikrosilniczka z mikroturbinką i makrozagadką ile to wytrzyma. Miał ktoś z tym styczność ?
3) CR-V 06-11 - te same pytania: jaki automat, jak się to sprawuje
4) konkurencja ? Jakieś Kie, Hyiundaie ? W ogóle nie znam tych producentów.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.



drag_op
Hyundai ix35 2.0?
Silnik wydaje się być bez fuck'upów, nie wiem tylko jak to z automatem gra.
nomad66
bmw x3 pierwszej generacji? Konstrukcyjnie poliftowe e46, przyjemny automat (problem z zębatką do napędu na przód, można ściągnąć same części do naprawy zza wielkiej wody) 2.5 benzyna z gazem będzie bardzo przyjemna. Łatwo znaleźć dobrze wyposażoną wersję, siedzi się wysoko ale nie na tyle żeby było ciężko wsiąść.
Z nowych fiat 500X? Coś z francuskich crossoverów?
stef
Mokka X?
Andrzejsr
CYTAT(marcinm @ Tue, 08 Aug 2017 - 20:03) *
...Ogólnie auto, "wsiąść-dojechać-wrócić", bez lawet, serwisów, ciągłych aktualizacji softu i tym podobnych. ...

2) Mazda CX-3 - wygląda rozsądnie, bo jako jedyna wśród konkurencji nie ma mikrosilniczka z mikroturbinką i makrozagadką ile to wytrzyma. Miał ktoś z tym styczność ?


Zdecydowanie powyższe. Akurat inny model użytkuję, ale w Maździe jest spora unifikacja i można doświadczenia z jednej na inne przenosić. Silniki i automaty (to całe SkyActive) od bodajże 2012-13 roku jeżdżą i nic tam się nie dzieje kompletnie (benzyny) .
Jeśli gabarytowo wam odpowiada, nic tylko zamawiać.
marcinm
iX35 może być ciekawy, zwłaszcza, że występuje bez napędu na 4 koła, który w mieście uważam za zbędny. Ten silnik jest na bezpośrednim wtrysku, czy to urban legend ?

X3 dziękuję, nie ten target. Ojciec jeździł w zeszłym roku parę dni nowymi X1 i X3 i niczym go te auta nie ujęły.

Fiat raczej odpada, a francuzy... hmm... jest coś godnego polecenia, bo chyba nie widzę...

Mokka - a awaryjnością nie będzie niebezpiecznie blisko Insignii ?

drag_op
2.0 w ix35 jest na normalnym MPI, także w razie W można śmiało gazować.
mat13por
3008? Tylko diesle, ew polift z 1.2thp.
no_fear
może Yeti ?

Teść kilka lat temu miał podobne kryteria.
ix35 - odpadł bo za duża krowa.

Stanęło na Yeti w 2.0tdi z DSG 4x4 i zachwycony jest wink.gif
Maciek1234
z tego, co obserwuję, to starsze osoby są zachwycone Nissanami Quashqaiami. Sąsiad kupił takie 2,0 i po przygodach z Audi A3 TDI jest po prostu zachwycony - zapomniał, co to mechanik.

Choć osobiście, mając do dyspozycji 100k pln, poszedłbym do salonu i kupił nowego Quashquaia, albo lepiej, Renaulta Kadjara.


Mazdę CX-3 bym odpuścił - to Mazda 2 na podwyższonym podwoziu. Ciasno w środku, ale stylowo.
QbaqBA
Ja bym dorzucił do puli wolnossącego Forestera.
no_fear
aaa Qashqai z CVT hmmm był w miarę OK dopóki Teść nie przejechał się Yeti z DSG ... wink.gif
lemur
Mitsu ASX 1.6 + lpg fabryczne.
no_fear
CYTAT(lemur @ Wed, 09 Aug 2017 - 11:57) *
Mitsu ASX 1.6 + lpg fabryczne.

jak w tym 1.6 sprawuje się automat ?
marcinm
Yeti był jednym z faworytów, ale trochę strach. Tu byłaby potrzebna Wasza rada w jakiej konfiguracji (silnik+skrzynia) go wziąć, żeby do - powiedzmy - 100-150kkm nalotu nie trzeba było naprawiać za równowartość auta.

Sporo wiemy o legendarnej jakości nowych VAGów, więc nie chcielibyśmy kupić jakiejś miny.

Forek... hmm... też do przemyślenia, jakoś nam wypadł z głowy.
no_fear
Yeti pierwszy wypust 2.0TDI 140km 4x4 DSG
Przebieg mały bo chyba dopiero ~70kkm przejechane - ale póki co totalne zero awarii.
lemur
Jak automat w asx to nie wiem.
Mogę napisać że pali 7-8 cyklonu
Mogę napisać że przez 2,5 roku tylko eksploatacja (130 tyś przebiegu)
Mogę napisać że mułowate, ale to 1.6 więc czego się spodziewać
Mogę napisać że po 130 tyś żadnych uwag jeśli chodzi o wykończenie , blachy nie stwierdzono.
lazik
Ojciec jeździ CRV '09. 2.0 + LPG

Założenia byłby podobne: średni SUV (ze względu na problemy z kręgosłupem - wszystko niższe/wyższe odpadało) + wolnossąca jednostka, która bezproblemowo znosi LPG.

Z pozycji za kierownicą zadowolony, na wsiadanie/wysiadanie nie narzeka.
Zrobione kilkadziesiąt tys. km - auto na razie mechanika nie widziało.

Auto jest na ''18 - nie wiem czy były dostępne mniejsze - ale nawet z ''18 balon jest całkiem spory.
Wyposażenie jest ok - kamerkę cofania ma.
Automat demonem prędkości nie jest i biorąc pod uwagę, że silnik kręci się dość wysoko przy przyspieszaniu czuć wyraźnie zmiany biegów - ale oprócz tego jest ok, dość bezawaryjna skrzynia, do normalnej jazdy może być.
Spalanie bez szaleństw średnio 10-12 lpg.

Oprócz tego, że auto pozbawione jest jakiś większych emocji - to do codziennej jazdy moim zdaniem niezły wybór. Póki co na razie absolutnie bezobsługowe.
To tyle jeżeli chodzi o używkę.


A jeśli chodzi o nowe auto - to w budżecie nie zmieści się nowa CRV 2.0 PB? Zaraz wchodzi nowy model, więc na aktualny powinny być spore rabaty.
flapjck1
proponuje sie przymierzac do kazdego samochodu, jak mnie pomerdalo ktoregos dnia w plecach tak ze sie ledwo skladalem to nawet nie do kazdego suva wygodnie mi sie wsiadalo, za to np znakomicie do bardzo kapeluszniczej Kii Vengi, zreszta moja znajoma ktora po wypadku ma problemy z ukladem ruchowym ( jakies uszkodzenie miednicy ) bardzo sobie venge wlasnie za komfort wsiadania chwali
CrocodileReggae
Toyota CHR w hybrydzie... trochę klaustrofobiczny na tylnej kanapie.
Wymieniony już cx3... bardzo poprawny- brat ma 2.0 benz AT i bardzo chwali.
Dużo lepsza opcja od ww koncepcji to scenic 1.6dci z edc.
HMP_inc
Na problemy z kregoslupem to chyba lepiej poszukac auta z bardzo dobrymi fotelami (np. Ople z certyfikatami AGR).

SUV w miescie to wygoda? Raczej jej przeciwienstwo.

Ja polecalbym minivana na bazie kompaktu, moze Zafira z opcjonalnymi fotelami AGR.
marcinm
Van jest na trasę, ma wsadzone Recaro Orthopäd, więc z tym nie ma problemu.

Na razie faworytem jest CR-V 2011, jak będzie chwila, to pojedziemy na jakieś dłuższe jazdy, czy to zda egzamin.

Teraz jeszcze pytanie z gatunku "przydasie": czy któreś z wymienionych wcześniej aut będzie miało klapę otwieraną elektrycznie z pilota, czy to nie ten segment ?

CZUCZU
Wsadź tatę w kie venge. Mój ojciec inwalida szukał długo i venga okazała się strzałem w1o
wizard
CX-3 to faktycznie dobra propozycja. Świetny silnik 2.0, potrafi być bardzo oszczędny i ma liniowy przyrost mocy po samą odcinkę. Wizualnie też mi się podoba. Jak bym był emerytem bez fantazji do jeżdżenia po zakrętach jak Kubica to sam bym sobie Mazdę CX-3 kupił biggrin.gif
marcinm
Jedziemy w łykend oglądać CRV 2013. 2.0 benzyna, automat.

Czy ktoś wie coś więcej o tym silniku ? Dynamika tego auta jest na poziomie starego diesla, ale to nie dla mnie, więc pomijam. Bardziej chodzi mi o to jaki ma rozrząd, czy da się zatruć gazem i czy go toleruje. Nie spodziewam się po Hondzie jakichś problemów, ale wolę na zimne dmuchać...

To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.