Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: TD04HL-19t i podobne - odłączenie chłodzenia wodą
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Frik
Cześć,
1.8t agu z td04hl-19t, moc ~300km.
Czy Waszym zdaniem, jazda z niepodłączonym chłodzeniem wodą do turbosprężarki wpływa mocno negatywnie na nią?
Nie znam dokładnie budowy tego turbo, i nie wiem czy w tym przypadku jest to możliwe, ale jestem prawie pewien że puszcza płyn w wydech.

marszall
Tak po mojemu to cala robote wtedy przejmie olej. I o ile stosujesz dobry i masz odpowiednio chlodzony to chyba nie powinno byc problemu. Co innego ze woda moze nadal chlodzic turbo po zgaszeniu gdyasz dodatkowa pompke. Ale tak BTW to ttoche mi sie nie chce wierzyc ze turbo pije plyn chlodniczy ale to tylko moje zdanie
tom cio
Jezdzilem bez podlaczonej wody, szybko padly uszczelnienia strony goracej i puszczala olej. Po regeneracji wode podlaczylem juz i smiga drugi sezon.
Frik
Miałem zapięte węże wodne do turbo, to silnik pracując na wolnych obrotach puszczał wydechem lekki "wodny dymek", sięgając palcem w wydech wyczuwałem wilgoć, no woda ewidentnie. Teraz mam odłączone, po pierwszej próbie dymek jakby ustąpił. Będę obserwował jeszcze przez pare dni i dam znać.
Mis
Bez podłączonego chłodzenia wodą mocno grzeje olej takie turbo. Lepiej mieć podpięte.
Maxim555
Przy spalaniu węglowodorów zawsze powstaje woda, na nie rozgrzanym wydechu jest wyraźnie wyczuwalna jak się podstawi rękę pod wydech.
MisioLBN
Mam szybkie pytanko odnośnie właśnie chłodzenia wodą w tej turbinie. Króćce mają okolice m8 ( nie pamiętam poprostu) więc raczej na to nie zakuje węża przynajmniej 12mm co powoduje pewne komplikację. Seryjna magistrala wodna ma węże 18mm, mam wstawione 2 trójniki do LPG z króćcem 16mm. Czy istnieją jakieś trójniki 16/12/16 albo 18/10/18 czy coś z tych kombinacji ? Poprostu zastanawiam się jak tu się wpiać w układ jak np zakują mi przewód 8mm. Jeszcze nie byłem w firmie gdzie bd zakuwać więć moze martwię się na zapas ale najlepiej jak by udało się zakuć 10mm przewód wtedy kupuje trójnik 20/10/20 i wszystko bangla. Chciał bym uniknąc jakiś bezensownych redukcji po drodze.
RasPL
Wyspawaj se z nierdzewki trójnik jaki tam potrzebujesz.
MisioLBN
CYTAT(RasPL @ Wed, 23 Aug 2017 - 16:34) *
Wyspawaj se z nierdzewki trójnik jaki tam potrzebujesz.

Myślałem już o tym, jedynym problemem jest poprostu brak odpowiedniego materiału, nie kupie 3m rury 18mm i 3m 8mm.
xxMAXIMxx
Ale po 20cm sprzedają np sklep: metal-e.pl
Al Ed Upek
W td04 są gwinty m12x1,5 do chłodzenia.
MisioLBN
CYTAT(Al Ed Upek @ Wed, 23 Aug 2017 - 21:28) *
W td04 są gwinty m12x1,5 do chłodzenia.

Masz rację jest to m12 chociaż nypelki które mi sprzedali są tak malutkie że wpadają do środka ( podfrezowane otwory w rdzeniu). Zastanawiam się czy gdzieś nie było by tych nypelków z szerokim kołnierzem a nie takim na klucz 12...
MisioLBN
Dobra udało się śruby banjo i na to 10mm silikon, trójniki 19/12/19 i wszystko bangla. Zasilanie olejem mam wkręcony nypelek zaspawany i przewiercony na 1,5mm i tu jest pewny problem. Jak podepnę się od razu wężem to się przypali dlatego chciałem się odsunąć kawałek. W sklepie sprzedali mi przewód hamulcowy 6mm i końcówki. Wszystko fajnie pasuje tylko martwi mnie jego średnica bo 6mm ma po zewnątrz czyli wewnątrz jakieś 4mm max ( nie zmierzyłem), później na to idzie przewód 6mm (wewnętrznie) i już do motorowni. Czy na bank tak może być?
mlody1921
Ja mam pytanie czy w td04hl nie ma znaczenia wejscie wyjscie chlodzenia wody , jak mi pasuje moga dac wejscie wody lub wyjscie ?
MisioLBN
Tak
matteusz
Wejście powinno być niżej od wyjścia, tyle w teorii, praktycznego doświadczenia nie mam.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.