Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 1.8T Uboga mieszanka
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Audi Sport
BartDave
Witam

Sprawa wyglada nastepujaco ze przed oddaniem auta do mechanika bylo wszystko idealnie,a u niego zostaly zrobione takie rzeczy ktora sa na liscie ponizej.

Auto odebralem i okazalo sie ze obroty faluja na biegu jalowym,po odpieciu przeplywki ustaly. Po zrobienu logow okazalo sie ze jest cos nie tak z mieszanka paliwa.

Jesli chodzi o jazde nie ma zadnych problemow. Musze jeszcze dodac ze w niektorych miejscach popekal mi kolektor wydechowy ale watpie zeby była to winna kolektora.

Ponziej logi z problemem

http://vaglog.pl/log-002_033_J8P1yr0.html

http://vaglog.pl/log-002_033_020_4wU2f.html

LOGI na sprawnym aucie

http://vaglog.pl/log-115_118_29TAWa9.html

http://vaglog.pl/log-003_020_1i3Xw.html

http://vaglog.pl/log-002_033_KGiFQ.html

- Wymiana oleju

- Wymiana filtru oleju

- Zalozenie podkladki pod czujniki

- Wymiana filtra paliwa

- Wymiana Tarcz P+T oraz klockow

- Nabicie klimy



Jak myslicie moze byc to niewlasciwy filtr paliwa ??? Bo najbardziej mi ta opcja pasuje.
Fawor
Zrob 115/118 w obecnym stanie.
Mis
Rozgrzej silnik, skasuj błędy (nawet jeśli nie ma) i wrzuć statyczny log z 001.
Według mnie masz nieszczelny układ dolotowy pomiędzy turbo --> ic --> przepustnica --> kolektor ssący.
Na ile to auto było schamowane? Jaki setup? Napisz coś dokładniej.
BartDave
Auto na poczatku bylo schamowane na 291 hp potem obnizone na 260-270 co wynika z tego ze ma 194 wynik na przeplywie. Logi byly sprawdzane ostatnio wlasnie przed awaria silnik trzymal zadane parametry przez program zrobiony u gregor10.

Z tego co zauwazylem popekal kolektor wydechowy,niestety zamontowany chinczyk wiec wiadomo.
Zdjecie popekanego kolektora
http://www.tinypic.pl/vl5nwdq2kcll


Na dniach wleci nowy kolektor wydechowy,zamowiony na rancingfactory spawany. Niestety logow teraz nie jestem w stanie zrobic. Jedynie co moge powiedziec auto sie zbieralo jak zawsze zero problemow,tylko wystepowalo falowanie obrotow na biegu jalowym. Zaczelo sie to odrazu po tym jak odebralem auto od mechanika,dzis zaprowadzilem i stwierdzil ze slyszeli taka prace i mysleli ze to praca normalna wysilonego silnika ;//////// i powiedzieli ze filtr paliwa byl zalozony ten sam po numerach co stary. Ale kazalem im zmienic na stary i wtedy sprawdzic. Przeplywka byla sprawdzana i dzialala ok

Setup auta
- turbo hybryda k03
- kolektor wydechowy chinol
- wtryski 525cc
- przepływka 3"
- TIP całość 3"
- filtr powietrza k&n
- intercooler 230mm z orurowaniem 63 mm
- wydech od początku 2,75" dalej rozdzielone na 2x60mm
- wałek ssący od adr
- sprzęgło awx
palmas
Rozgrzej silnik, skasuj błędy (nawet jeśli nie ma) i wrzuć statyczny log z 001.
Według mnie masz nieszczelny układ dolotowy pomiędzy turbo
Mis
Na ile auto było shamowane robiąc "LOGI na sprawnym aucie"?
Co było obniżane? Samo się obniżyło czy zdjęliście koksu?
Co ma filtr paliwa do przelanego auta przy wstawaniu turbo to ja nie wiem.
Tytuł tematu powinien brzmieć 1.8t mieszanka uboga mieszanka bogata.
BartDave
CYTAT(Mis @ Tue, 25 Jul 2017 - 10:36) *
Na ile auto było shamowane robiąc "LOGI na sprawnym aucie"?
Co było obniżane? Samo się obniżyło czy zdjęliście koksu?
Co ma filtr paliwa do przelanego auta przy wstawaniu turbo to ja nie wiem.
Tytuł tematu powinien brzmieć 1.8t mieszanka uboga mieszanka bogata.



Bylo zdjete z koksu. Auto powinno miec 250-260 hp w tyg granicach. Po takim zdjeciu auto jezdzilo 7-8 tys km i nie bylo problemow nawet z trasami 1500 km. Tylko wlasnie teraz oddalem do mechanika zrobil mi to co wyzej napisalem,odebralem i sie zaczelo falowanie obrotow na jalowym....
Fawor
turbo wstaje lekko gorzej? Większe spalanie na wolnych obrotach i srednie? JAk zrobisz 118 to bedzie widać czy wypełnienie N75 nie musi byc wieksze, zeby utrzymać zadanego boosta. To też wskazuje na nieszczelnosć.
BartDave
CYTAT(Fawor @ Tue, 25 Jul 2017 - 12:59) *
turbo wstaje lekko gorzej? Większe spalanie na wolnych obrotach i srednie? JAk zrobisz 118 to bedzie widać czy wypełnienie N75 nie musi byc wieksze, zeby utrzymać zadanego boosta. To też wskazuje na nieszczelnosć.



Wymieniony filtr paliwa na stary i juz obroty przestaly i auto chodzilo jak wczesniej,teraz bede wymienial kolektor na dniach. Filtr paliwa był wlozony MAHLE
Mis
Jak zrobisz kolektor to zrób proszę i wrzuć logi, 194g/s i 270KM brzmi ciekawie, paliwo PB98 czy LPG?
sudemi
Na dniach wleci nowy kolektor wydechowy,zamowiony na rancingfactory spawany. Niestety logow teraz nie jestem w stanie zrobic. Jedynie co moge powiedziec auto sie zbieralo jak zawsze zero problemow,tylko wystepowalo falowanie obrotow na biegu jalowym
BartDave
CYTAT(Mis @ Tue, 25 Jul 2017 - 23:43) *
Jak zrobisz kolektor to zrób proszę i wrzuć logi, 194g/s i 270KM brzmi ciekawie, paliwo PB98 czy LPG?



Przeciez dobre logi masz u samej gory,i potem sie poprawilem ze jest 250-260hp nie mierzylem na hamowni ale na paliwie 98 wyszlo 194g/s na peknietym kolektorze. Kumpel po zrobieniu logow i tak stwierdzil ze to turbo mozna jeszcze wykrecic wiecej. Najbardziej jednak mnie ciekawi ta sytlacja z tym filtrem bo to dosc dziwny temat.
Mis
CYTAT(BartDave @ Wed, 26 Jul 2017 - 19:34) *
Przeciez dobre logi masz u samej gory,i potem sie poprawilem ze jest 250-260hp nie mierzylem na hamowni ale na paliwie 98 wyszlo 194g/s na peknietym kolektorze. Kumpel po zrobieniu logow i tak stwierdzil ze to turbo mozna jeszcze wykrecic wiecej. Najbardziej jednak mnie ciekawi ta sytlacja z tym filtrem bo to dosc dziwny temat.

Czy to są dobre logi to kłóciłbym się, lambda trzyma dobrą chwilę -15% przy wot, a 194g/s sugeruje rzeczywiście bliżej 250KM, niż 270KM. Jedyne co to pęknięty kolektor jest w stanie namieszać w temacie, ale ciężko mi powiedzieć czy aż tak.

Z tym filtrem dziwna sytuacja, najlepiej byłoby zmierzyć ciśnienie paliwa na jałowych obrotach na jednym filtrze i drugim, nawet wystarczyłoby zrobienie statycznych logów, o których pisałem, a ich tu nie ma.
BartDave
CYTAT(Mis @ Wed, 26 Jul 2017 - 19:44) *
Czy to są dobre logi to kłóciłbym się, lambda trzyma dobrą chwilę -15% przy wot, a 194g/s sugeruje rzeczywiście bliżej 250KM, niż 270KM. Jedyne co to pęknięty kolektor jest w stanie namieszać w temacie, ale ciężko mi powiedzieć czy aż tak.

Z tym filtrem dziwna sytuacja, najlepiej byłoby zmierzyć ciśnienie paliwa na jałowych obrotach na jednym filtrze i drugim, nawet wystarczyłoby zrobienie statycznych logów, o których pisałem, a ich tu nie ma.



Co masz na mysli ze lambda trzyma dobra chwile -15% ??? Powymianie kolektora wskoczylo na 202g/s tylko tutaj nie wiem jaki bedzie przelicznik gdyz maf jest 3 calowy wiec idzie juz inne przeliczenie.
Dzis wstawie logi, Tylko powiedz mi jakie logi Ci sa potrzebne do zbadania sprawy ?
gural
tankuj tylko na statoil teraz circle k tam najlepsze paliwko !
BartDave
Daje nowe logi po zalozonym starym filtrze paliwa i kolektorze nowym.

http://vaglog.pl/log-002_033_rlHlP.html
http://vaglog.pl/log-002_020_Aws2E6T.html
http://vaglog.pl/log-115_118_HHj7PRE.html
BartDave
Umieszczam wszystkie logi

Logi Dynamiczne
http://vaglog.pl/log-002_033_rlHlP.html
http://vaglog.pl/log-002_020_Aws2E6T.html
http://vaglog.pl/log-115_118_HHj7PRE.html

Log Statyczny 001
http://vaglog.pl/log-001_033_5944u3.html
http://vaglog.pl/log-001_dM3Ygc.html

Błedy


Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-910-517.lbl
Control Module Part Number: 8E0 910 517 E HW: 8E0 614 517 AL
Component and/or Version: ESP8 quattro H05 0120
Software Coding: 0004871
Work Shop Code: WSC 06335 000 00000
VCID: 295DF997FB39
2 Faults Found:

01826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 11
Reset counter: 27
Time Indication: 0

Freeze Frame:
Hex Value: 0x0000
Hex Value: 0x4222
Hex Value: 0x0024
Hex Value: 0x0195
Hex Value: 0x0001

18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 9
Reset counter: 32
Time Indication: 0

Freeze Frame:
Hex Value: 0x0000
Hex Value: 0x4022
Hex Value: 0x0028
Hex Value: 0x01AD
Hex Value: 0x0001

Fawor
Nie wydaje mi się, zeby z k03, 200 gram i 14 stopni zapłonu było 270KM...
BartDave
CYTAT(Fawor @ Thu, 03 Aug 2017 - 13:52) *
Nie wydaje mi się, zeby z k03, 200 gram i 14 stopni zapłonu było 270KM...

Tam jest wlozone k03rs2 hybryd.
Z tego co wiem przy maf3 innaczej sie liczy wartosci,ale co i jak nie wypowiadam sie.
Prawdopodobnie problemem z mieszanka okazala sie przeplywka,niestety moj bład polegal na tym ze za bardzo nasaczylem filtr k&n
Mis
CYTAT(BartDave @ Sun, 30 Jul 2017 - 11:39) *
Co masz na mysli ze lambda trzyma dobra chwile -15% ??? Powymianie kolektora wskoczylo na 202g/s tylko tutaj nie wiem jaki bedzie przelicznik gdyz maf jest 3 calowy wiec idzie juz inne przeliczenie.
Dzis wstawie logi, Tylko powiedz mi jakie logi Ci sa potrzebne do zbadania sprawy ?

Logi statyczne z 001+032. Jeśli te statyczne co wrzuciłeś są po skasowaniu błędów od razu zrobione (nawet jeśli błędów nie ma to kasowanie zeruje adaptacje paliwowe) no to jest okej.
Przy bucie jak turbo wstanie i jest najwyższe doładowania sonda lambda odejmuje Ci 15% paliwa, popatrz na trzecie okienko kanału 001. Na tych logach na starym filtrze i nowym kolektorze to jakaś komedia, na niskich obrotach odejmuje paliwa ponad 20%...
Mając MAF z S3 na przykład po przepisaniu wartości linearyzacji przepływki (funkcji eksponencjalnej przeliczającej napięcie w V na przepływ w g/s) wartość g/s jest rzeczywista.

CYTAT(Fawor @ Thu, 03 Aug 2017 - 13:52) *
Nie wydaje mi się, zeby z k03, 200 gram i 14 stopni zapłonu było 270KM...

+1

270KM na PB98 na takim setupie (K03RS2, TIP, FMIC, DP + wydech, orurowanie, wtryski, pompa) wychodzi mi zazwyczaj będąc z okolicach zamknięcia fabrycznej przepływki, jeśli dobrze pamiętam takie egzemplarze łapały mi pod 215g/s.

Na realne 270KM z takiego setupu zawsze dmucham też więcej górą, niż u autora tematu.

Dla przykładu pokażę jak wyglądają logi w trakcje strojenia na mocnym sofcie na K03RS2 w 1.8t, fabryczna przepływka zamknięta cały czas powyżej 6000rpm, układ dolotowy 100% szczelny, przepływka nowy fabryczny Bosch, tutaj jest niepodważalne 270KM+, zresztą 1,4b przy 6300rpm mówi samo za siebie, dla dociekliwych korba seryjna, żyje nadal i ma się dobrze. smile.gif
http://vaglog.pl/log-002_N01Zq1.html
http://vaglog.pl/log-002_020_115_zto5iu.html
BartDave
[quote name='Mis' date='Thu, 03 Aug 2017 - 22:58' post='1273090']
Logi statyczne z 001+032. Jeśli te statyczne co wrzuciłeś są po skasowaniu błędów od razu zrobione (nawet jeśli błędów nie ma to kasowanie zeruje adaptacje paliwowe) no to jest okej.
Przy bucie jak turbo wstanie i jest najwyższe doładowania sonda lambda odejmuje Ci 15% paliwa, popatrz na trzecie okienko kanału 001. Na tych logach na starym filtrze i nowym kolektorze to jakaś komedia, na niskich obrotach odejmuje paliwa ponad 20%...
Mając MAF z S3 na przykład po przepisaniu wartości linearyzacji przepływki (funkcji eksponencjalnej przeliczającej napięcie w V na przepływ w g/s) wartość g/s jest rzeczywista.


Tak wrzucone logi sa na starej przeplywce,starym filtrze paliwa oraz nowym kolektorze. Wiec log statyczny jest ok wychodzi na to ale jaja sie takie dzialy ze wskaznik boost czasami podbijal,wiec to dawalo mi dalej do myslenia. No i wyszlo ze zaczely sie objawy braku mocy w typie takim ze turbo pompowalo do konca na zegarze boost 1,5 bara a auto jechalo jak muł,wiec stwierdzilem ze odepne przeplywke i pojezdze troszke bez i wkoncu auto zaczelo ciagnac jak trzeba,czuc bylo zadana moc. Potem juz zamowilem przeplywke od s3 nowa ori bosch i zmienilem wklady,no i auto przestalo podbijac na jalowym biegu boost ,wrocila moc,mniejsze spalanie. Wiec wychodzi na to ze zawalilem stara przeplywke olejkiem do filtrow K&N.

Co do mocy nie bede sie klocil jaka jest zadana,autko bylo strojone przez poprzedniego wlasciciela,ja wiem i widzialem wykres jak wylecialo z niego 291hp i 380nm. Potem wlasciciel stwierdzil ze zmniejszona bedzie moc,ja tez mu powiedzialem ze chce tym autem pojezdzic jak najdluzej i zostalo jak zostalo. Program bedzie pisany od nowa wiec kto wie poprawi sie dane bledy i pewnie podniesie moc. Najwazniejsze ze auto sprawne i dziala tak jak trzeba.
BartDave
Panowie musze odswiezyc temat bo ponownie zaczal sie pojawiac problem w przelewaniu paliwem jak Turbo wstaje. Wiec tak szczelnosc była sprawdzana i jest okkey wszystko.

Logi w formie jpg.
Nowa przeplywka
https://postimg.org/image/q7p71mn23/6ab1d4b3/

Na Starej przeplywce

https://postimg.org/image/6d35fjxkr/
https://postimg.org/image/nqdfugawb/
https://postimg.org/image/6pujlwnm3/

Prosil bym o pomoc.
Wieśmac
Zacznijmy od tego czy masz wogóle jakieś logi z tego auta gdzie działało wszystko prawidłowo?
Mis
Logi wskazują na nieszczelność na odcinku turbo-ic lub ic-przepustnica lub nieszczelne ic.
BartDave
CYTAT(Wieśmac @ Wed, 03 Jan 2018 - 09:56) *
Zacznijmy od tego czy masz wogóle jakieś logi z tego auta gdzie działało wszystko prawidłowo?


Mam potem wstawie.

CYTAT(Mis @ Wed, 03 Jan 2018 - 13:00) *
Logi wskazują na nieszczelność na odcinku turbo-ic lub ic-przepustnica lub nieszczelne ic.


Szczelnosc byla sprawdzana i jest okey. Ale calkiem cos moze byc nie tak z ta sczelnoscia bo ostatnio przy wstawaniu turbo pojawil sie gwizd. Zaczyna sie od 2800 tys obrotow. Turbina to nie moze byc bo pompuje zadane wartosci. Na jalowym biegu ten dzwiek sie nie pojawia dopiero po przyspieszaniu tez turbo bylo wylaczane i dalej gwzid sie pojawial.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.