Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 2JZ-GE/GTE + jaka skrzynia?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Japanese Performance
CaliforniaKid
Pytanie coraz częściej pojawiające się z racji rosnącej popularności JZtów. Z jaką skrzynią spiąć silnik wywalając automat?

Oczywiście pomijam w tym momencie fabryczne skrzynie jak W58, R154 czy V160/161.

Po forach i portalach aukcyjnych jest masa adapterów do skrzyń BMW oraz 350Z i tutaj pojawia się pytanie, która ze skrzyń BMW ma papiery na to by obsłużyć bez działania na granicy zmielenia te solidne 400KM i 500NM? Skrzynia z 350Z cenowo podobnie się maluje jak R154 natomiast te z BMW są wyraźnie tańsze a przede wszystkim jest ich masa.

Jeśli ktoś ma doświadczenia z skrzyniami z BMW w JZ to bardzo proszę o podzielenie się informacjami. Nie ukrywam, że skrzynia 6 biegowa byłaby najlepszym wyjściem plus oczywiście mile widziane kilka słów o sprzęgle i docisku smile.gif

Dzięki!
nomad66
zf z e36 328i i m3 3.0, 325tds, e39 2.8 i 3.0 benzyna, e46 330i. Skrzynia znosi bez problemów ponad 500km i ponad 700 Nm. Skrzynie z 350Z mają podobno problemy z synchronizatorami czy coś koło tego, znajomy zmienił 5 skrzyń w 350z, agresywna jazda po mieście. Wszystkie znane mi projekty m50 turbo jeżdżą z skrzynią ZF, jak nie bijesz w miejscu 3 i ruszasz z kopa ze sprzęgła to długo pożyje. Takie traktowanie (3jka w miejscu) wytrzymuje kilkanaście imprez driftowych. Skrzynie z TDS są trochę inaczej pochylone (silnik bardziej do pionu) i dużo tańsze przez to.
Wiem, że znajomy parował JZ-ty z Zf i jeździ to dobrze. 6b ZF nie jest już taki wytrzymały jak 5b.
ledziu
Zetkowa miała problemy z synchr ale podobno FL już nie + rzeźba. Ogólnie brałbym bmw ponieważ są gotowe zestawy spinające ją z JZetem. Co do dziadków w58 to nie lubi Nm i to bardzo wink.gif r154 w 3/4 przypadków jest agonią techniczną a do tego pracuje jak skrzynka w ikarusie + z JZ rzeźba no Vka cenowa abstrakcja + wiek.
CaliforniaKid
Dlatego właśnie skrzyń, które występowały w 2JZ nie biorę w ogóle pod uwagę. BMW wygrywa przede wszystkim dostępnością, jest tych skrzyń masa, ceny również nie zabijają. Druga rzecz, kwestia sparowania sprzęgła i docisku? Jakieś sprawdzone przepisy macie?

@nomad66 Dzięki za obszerną odpowiedź smile.gif
yaaro
Potrzebujesz kolego skrzyni 6b ZF od diesla BMW o symbolu GS6-53DZ. Wg. producenta znosi 600Nm, ale śmiem twierdzić, że więcej. Są do tego gotowe flansze do połączenia 2JZ za jakieś 1100 zł. Temat kola zamachowego i sprzęgła rozpracowany w każdym szczególe na driftforum.pl. Skrzynia od 350Z natomiast miała problem z synchronizatorami do 2005r włącznie (do potwierdzenia, bo może do 2004). Pewne jest, że skrzynia o oznaczeniu CD009 tego problemu już nie miały. Jest wyraźnie droższa od wspomnianego ZFa ale znosi większy moment. Widziałem filmy z 350Z i 1000Nm. Kola zębate w tej skrzyni są wielkie, a biegi zapina się bardzo precyzyjnie z metalicznym kliknięciem. Uwaga - spotkałem się z opiniami, że skrzynia jest głośna, ale ta od BMW bez kola dwumasowego też ponoć coś hałasuje. Skrzynia od BMW ma wyjście na gumowy krzyżak, natomiast do tej od 350Z potrzebowałbyś przednią polówkę wału do dalszych rzeźb. Połączenie skrzyni z wałem jest na wielowypust.
CaliforniaKid
Skrzynia z 3.0d nie będzie zbyt długa?
yaaro
nie wiem, jakie masz oczekiwania do tej długości. Dużo zależy od przełożenia dyfra jaki masz lub jaki ostatecznie zamontujesz.
Co z przełożeń wynika możesz sobie policzyć tu -> http://www.m-forum.de/kalkulator/getriebe/index.html

a przełożenia skrzyni GS6-53DZ znajdziesz tu
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=156875
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=715749



CaliforniaKid
Dzięki kolego za pomoc smile.gif na 99% raczej będzie to cd009
BeeMiX
Weź też pod uwagę wybierak. U mnie był robiony trzy razy i dopiero za trzecim razem udało sie go dobrze rozwiazac. Wybierak w BMW to chwila roboty
CaliforniaKid
CYTAT(BeeMiX @ Wed, 24 Jan 2018 - 19:33) *
Weź też pod uwagę wybierak. U mnie był robiony trzy razy i dopiero za trzecim razem udało sie go dobrze rozwiazac. Wybierak w BMW to chwila roboty


W takim razie będę liczył na Twoją pomoc w kwestii wybieraka biggrin.gif A tak na poważnie bardzo możliwe jest, że kwestie wrzucenia skrzyni mi ogarnie Projekt86, u nich we wszystkim co ma 2jz to jeździ więc patent mają. Bardzo możliwe, że mnie kilka miesięcy nie będzie w Polszy to podrzucę im po znajomości auto i sobie ogarną skrzynię w wolnej chwili.
BeeMiX
Znajdz sobie lepiej prawdziwy warsztat wink.gif
CaliforniaKid
wiesz co ja się już wyleczyłem z słuchania opinii z internetu. Na każdego tunera / warsztat znajdzie się hejt. Znam lexa 1jz który był tam składany, lata piecem już chyba 4 rok i jest ok. Także wolę polegać na opiniach ludzi, których auto widziałem na żywo niż opiniach z internetu. Oczywiście to żaden atak personalny, szanuję Twoją opinię ale nie zgodzę się z nią smile.gif
BeeMiX
Rozumiem. Weź tylko poprawkę na to że ludzie często nie wiedzą jak powinien działać dobrze zrobiony samochód, dwa, boją się przyznać jak wydali pieniądze i coś okazało się bublem, trzy, boją się odezwać jak firma jest rozhajpowana w internecie i gimbusy biją pod spasy i zdjęcia na fejsbuczku smile.gif Za dużo czasu i pieniędzy w to wydałem, za dużo osób znam, żeby sobię od tak coś pisać smile.gif
CaliforniaKid
Biorę pod uwagę Twoje opinie i dzięki za przestrogę. Natomiast tak jak napisałem, nie ufam opiniom z sieci. Najlepszy przykład gregor10, tutaj na RF mozna znaleźć sporo hejtu na niego, na innych forach również. Sam miałem auto strojone przez niego, znam chyba z kilkanaście osób również z autem od niego i totalnie nikt nie ma problemu po strojeniu z EGT, AFR i innymi rzeczami, o które np tutaj dostawał zarzuty smile.gif
CaliforniaKid
Panowie a ta skrzynia? KLIK
Dumel
Witam, podepnę się pod temat. Mam szybkie pytanie odnośnie głównego przełożenia. Samochod e30, Silnik 2jzge połączony ze skrzynia bmw o oznaczeniu Gs5-39DZ, najbliżej fabrycznych przełożeń będzie 2.93. Tylko czy nie lepiej zastosować coś krótszego żeby lepiej przyspieszał, a można było jechać w jakaś trasę.
Przełożenia skrzyni Gs5-39dz, znalazłem taki opis w internecie, tylko jak ma się do tego co jest rzeczywiście, ma ktoś jakieś info morze.

1st 5,24:1
2st 2,92:1
3st 1,82:1
4st 1,27:1
5st 1:00:1

Dyfer myślałem założyć o przełożeniu 3,15 z e34 bo 3,45 byłby już chyba za krotki.
yaaro
Proponuję szukaj informacji wśród użytkowników takiego setup'u, np. na forum turbobmw.pl.
Mis
CYTAT(CaliforniaKid @ Thu, 25 Jan 2018 - 07:54) *
Biorę pod uwagę Twoje opinie i dzięki za przestrogę. Natomiast tak jak napisałem, nie ufam opiniom z sieci. Najlepszy przykład gregor10, tutaj na RF mozna znaleźć sporo hejtu na niego, na innych forach również. Sam miałem auto strojone przez niego, znam chyba z kilkanaście osób również z autem od niego i totalnie nikt nie ma problemu po strojeniu z EGT, AFR i innymi rzeczami, o które np tutaj dostawał zarzuty smile.gif

Ja tam nigdzie nie znalazłem w Internecie hejtu na Gregora10. Według opinii na fb też każdy zadowolony i same 5.0, a zdania ludzi w recenzjach zawierają same mega-superlatywy. smile.gif

Temat dotyczy 2JZ, chodzi o 2 różne swapy czy zmiana planów, bo masz drugi temat o 1JZ. smile.gif

CYTAT(Dumel @ Mon, 26 Mar 2018 - 11:34) *
Witam, podepnę się pod temat. Mam szybkie pytanie odnośnie głównego przełożenia. Samochod e30, Silnik 2jzge połączony ze skrzynia bmw o oznaczeniu Gs5-39DZ, najbliżej fabrycznych przełożeń będzie 2.93. Tylko czy nie lepiej zastosować coś krótszego żeby lepiej przyspieszał, a można było jechać w jakaś trasę.
Przełożenia skrzyni Gs5-39dz, znalazłem taki opis w internecie, tylko jak ma się do tego co jest rzeczywiście, ma ktoś jakieś info morze.

1st 5,24:1
2st 2,92:1
3st 1,82:1
4st 1,27:1
5st 1:00:1

Dyfer myślałem założyć o przełożeniu 3,15 z e34 bo 3,45 byłby już chyba za krotki.

Jaka moc i przeznaczenie auta?
3,15 na ulicę uniwersalnie spisuje się najlepiej.
Dumel
Moc narazie seria 230 km, przeznaczenie; głownie jazda normalna, weekendami jakieś powjeżdżawki czasam.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.