Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 1.9 JTD 8V CF2/Cf3 modyfikacje
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
Stron: 1, 2, 3
Michale76
Witam jestem posiadaczem włoszczyzny napędzanej silnikiem 1.9 jtd cf2 105 koni,chciałem zacząć zabawe w podnoszenie mocy w swoim silniku. Nie chce jednak tylko chipa a pełnej przebudowy na jakaś konkretną moc dajmy na to okolice 200 koni byłyby mega.Poczytałem kilka tematów i dowiedziałem sie ze mój silnik jest podatny na mody ale trzeba z niego zrobić cf3 .Zaczynam kompletować graty i tutaj prosze drogich forumowiczy o pomoc w doborze tego wszystkiego. A wiec idąc od góry wtryski z cf3 koncówka 119 które daja spory zapas turbo garett 1749 VB ( Niestety turbina nie do znalezienia jesli ktos podpowie jakaś alternatywe bede wdzieczny ) dodatkowo mbc plus kolektor wydechowy z cf3 115 koni. cały dolot wszystko bedzie robione od nowa plus fmic. Podejrzewam ze pompa tez nie da rady wiec tutaj tez doczytałem ze pompa nr 136 140 160 z silnika 2.4 jtd 10v da rade. Standardowo do tego pewnie wyskoczy pare pierdół mam zamiar tez wywalic kata wstawic jakas strumienice badz coś w tym stylu. Na koniec oczywiscie pełny soft chip itd. Czy ma to szanse sensownie działać i jeździć moze warto zrobić coś jeszcze co umkneło mojej uwadze. Wszelkie podpowiedzi mile widziane.Jeśli ktoś ma jakaś fajną alternatywe dla turbo która jest bardziej dostepna bede wdzieczny,auto ma służyć na codzien i dawać frajde z upalania.Prosze o pomoc pozdrawiam
EcuLab
Po co ci mbc jak przechodzisz na cf3 i jak mniemam sterowanie N75 ?
Reszta w dobrze kombinujesz, dałbym ciut większą turbinę, albo hybrydę 1749. Patrz jtd 16v.
Bez strumienicy, przelot
HMP_inc
200 koni da Ci frajde z upalania? Jezeli to buda 156 to masz tam 2.4 20v, ktore po samym czipie ma 210KM, a do tego FMIC to 220-230KM. Te mody sa do zrobienia w jeden dzien i masz 30KM wiecej niz po calej zabawie z 1.9.
Michale76
Nie mam budy 156 tylko marea więc nie chce robić swapa na początek myślę że 200 koni z fabrycznych 105 da sporą frajdę z jazdy i użalania względem serii. Co do mbc turbo z cf3 ma zmienna geometrię sterowana właśnie n75 a nie chce bawić się w przekladkesterownika, bo podobno to sporo zabawy wolę ją zablokować mbc. To jaka inna turbine polecacie ??
mat13por
CYTAT(Michale76 @ Fri, 07 Jul 2017 - 20:09) *
Nie mam budy 156 tylko marea więc nie chce robić swapa na początek myślę że 200 koni z fabrycznych 105 da sporą frajdę z jazdy i użalania względem serii. Co do mbc turbo z cf3 ma zmienna geometrię sterowana właśnie n75 a nie chce bawić się w przekladkesterownika, bo podobno to sporo zabawy wolę ją zablokować mbc. To jaka inna turbine polecacie ??



Zmienna geometria nie dziala tak jak myslisz smile.gif
Michale76
ok moze sie w takim układzie myle co do zasady działania zmiennej geometrii turbiny, ale czy jest sens montować sterownik n75 z cała wiązką itd ? jest to konieczne w czymś mi to ułatwi budowę auta ? druga sprawa kolega EcuLab pisał o hybrydowej turbinie mozesz coś wiecej na ten temat napisać o jaka dokładnie ci chodzi , ponieważ sprężarka która wybrałem garett gt 1749vb z tego co sie orientowałem wystepowała własnie w jtd 16v. Co do wywalenia kata i wstawieniu przelotu czy auto nie bedzie zostawiało za sobą czarnej chmury jak radziecki czołg ? Dziekuje wam panowie za dotychczasowe odpowiedzi sa one bardzo dla mnie ważne pozdrawiam, jeszcze meczy mnie jedna rzecz mianowicie wywalajac orginalny układ dolotowy musze odpiąć odme i teraz czy składajać nowy dolot mam robić wejscie na tą odme czy zamontować catch tanka, jeśli popularny kasztanek to jak go spiąć ponieważ jedno wejscie bedzie puste ? z góry dzieki pozdrawiam
Hipo
Nie może tylko się mylisz. Skoro nie wiesz jak działa vnt i po co się je stosuje, po co jest kat i co zmieni jego wycięcie to jak chcesz zrealizować ten projekt?

1749vb to w tym kiblu nie ma najmniejszego sensu bo i tak nie wykorzystasz jego potencjału nie mówiąc o hybrydzie. W kwestii dymienia kat nie ma nic do rzeczy, jak będzie kopcić to będzie kopcić niezależnie od obecności katalizatora. Zanim dojdziesz do kresu turbo czy pompy CR to prędzej Ci sprzęgło klęknie. Do mocy jaką możesz uzyskać to nie ma sensu ruszać seryjnego dolotu, założyć tylko FMIC.

Grzebanie w CF2 nie ma sensu bo utopisz kasy w mało rozwojowym projekcie, nawet CF3 w Marei to żadna rewelacja ze względu na słabe sprzęgło 228mm. Z kolei zabawy ze swapem na coś ze Stilo to kłopoty z elektryką i powieszeniem układu napędowego w budzie.
Michale76
Po co jest kąt akurat wiem i nie chodziło mi o to co się stanie jak go wytnę tylko czy przelot to dobry pomysl. Skoro zeszliśmy na temat sprzęgła z tym nie widzę problemu zamiast dwu masy przekładka na jednomas , do tego tarcza odcisk od wersji 20v jeśli i to nie wystarczy to nabije tarcze kewlarem. Więc tutaj się nie martwię to jakiej turbiny użyć ? Tak niestety nie rozumiem pojęcia vnt ale dzisiaj się z tego doszkole i odczytam chyba że ktoś tutaj mi to wytłumaczy pozdrawiam
Hipo
Najprościej mówiąc to vnt maksymalizuje efekt rozpędzania łopatek wirnika turbiny przez odpowiednie sterowanie strumieniem gazów. Inaczej mówiąc przy niższych obrotach silnika uzyskujesz już wyższe doładowanie niż w klasycznej turbinie z westgate. Dzięki temu mamy mniejsze dymienie, szybszy dostęp do mocy itp.

Zmieniając dwumas na jednomas znowu mogą się pojawić pewne komplikacje i nie wiem np jak zniesie to skrzynia, poza tym docisk z 20v nie koniecznie musi być mocniejszy. Kolega miał CF3 zrobione na 154KM to docisk wzmacniał bo slizgało odrazu.

Michale76
Liczę się z możliwością komplikacji z dociskiem i tarcza jeśli trzeba będzie będę wzmacnial a jak jest z adaptacja sterowniki n75 do cf2 da się to wykonać ? I kolejne pytanie odnośnie sprężarki w jakich silnikach występowała 1749vb bo już zglupialem nie jestem w stanie jej znalezc. A może wybrać inne turbo np to z 1.9 jtd 16 v 140 koni ?
jakub1t
Ogólnie wszystkie 16v cf3 maja 1749vb jakieś 190km max 8v maja 1749va jakieś 170km max . Wszystkie nowsze w cf3 8v 16v sa sterowane podciśnieniowo i mbc nic tu nie zrobi , ale 2.4 cf2 mbc ma już racje bytu bo tam jest sterowane ciśnieniem . Zrób sobie mocny program i ja bym więcej nie kombinował w tym aucie . Ewentualnie turbo z 2.4 cf2 jak chcesz na grubo . Ale to tylko taki mój pomysl do weryfikacji przez bardziej obeznanych odemnie .
Ewentualnie sprzedaj fiata , kup 156 20v i tam dłub mając 175 na starcie i prosta droga do 230-250 . Wymiana samochodu wyjdzie podobnie jak tuning marei .
Michale76
Nie chce sprzedawać auta jest nietypowe i to mi pasuje. Czyli każdy cf3 16v mają turbo 1749vb ? To że są sterowane podicsnieniowo rozumiem ale mogę przecież zamiast podcisnienia wrzucić mbc i nim sterować ? Wystarczy z tego co widziałem dospawac odpowiedni nypel i mogę się wpiąć mbc. Czy wyżej wymienione turbo siądzie na kolektorze od cf3 115 koni bez przeróbek ?? Pozdrawiam serdecznie
Hipo
Co nietypowego jest w Maryśce? przecież tego do czorta na drogach biggrin.gif jakbyś zaswapował 2.4 i uturbił to by było coś u nas niespotykanego.

Każde CF 16v ma 1749vb czyli motory 140 i 150PS ( Stilo, Bravo II, Delta III, Lybra, AR147, AR 156, AR159, AR GT, pomijam Crome i Ople bo tam są turbiny zintegrowane z kolektorem), na kolektor od 8V nie pasuje bez przeróbki.

MBC nie możesz użyć przy podciśnieniu bo działa to zupełnie odwrotnie niż nadciśnieniowo. Przy vnt nie otwiera Ci się żaden zawór, zmienia się tylko pozycja żaluzji, zrozum że wszystko musi się odbywać płynnie więc po to masz zaworek który tym steruje.
jakub1t
Ja MBC widziałem tylko takie co sterują ciśnieniem , a nie podciśnieniem , ale może mało widziałem .

Hipo , ale wiesz że w 2.4 10v cf2 136km mbc to popularny mod oprócz softu ?
Michale76
Nietypowe dlatego że jest inna czyli jednym słowem mogę brać turbo z jtd 16v i dopasowywac do korektora od 115 koni czy do mojego z cf2 ?? I w takim układzie muszę wrzucić sterowniki n75 ? A jak to podłączyć ?
Hipo
Turbo z westgate to mbc ma sens, zresztą w 2.4TD125 notabene w Marei też używałem. Natomiast przy vnt to nie bedzie działać.
Hipo
Musialbys się tunera jakiegoś podpytać bo nie wykluczone ze na twoim sterowniku da się uruchomić sterowanie vnt, np w Stilo JTD 80 ps dawalo tak się zrobic.
Michale76
Czyli jednym słowem dzwonić do cinosoft co on o tym sądzi ? Mam jeszcze pytanie wymieniam cały dolot więc odpinam odme chce wrzucic catch tanka i teraz jak mam go podłączyć mam robić w dolocie gwint żeby się wpiac przewodami ,czy puścić drugi przewód w atmosferę ?? Czy powinienem przy tych modach zrobić coś jeszcze ?? Jeśli mój sterowniki nie pójdzie z turbina vnt jak jest z przerobieniem sterownika na n75 ??
jakub1t
CYTAT(Hipo @ Tue, 11 Jul 2017 - 20:59) *
Turbo z westgate to mbc ma sens, zresztą w 2.4TD125 notabene w Marei też używałem. Natomiast przy vnt to nie bedzie działać.


No własnie ale alfa 2.4 ma zmienną geometrie sterowaną ciśnieniowo , a marea ma chyba turbo bez vnt (125 km wersja)
Michale76
Marea przed liftem ma turbo bez vnt po lifcie ma już zmienna geometrię może ktoś podpowiedzieć jak podłączyć sensownie taka instalacje do zmiennej geometrii turbiny ??
Michale76
Marea przed liftem ma turbo bez vnt po lifcie ma już zmienna geometrię może ktoś podpowiedzieć jak podłączyć sensownie taka instalacje do zmiennej geometrii turbiny ??
Hipo
jakub1t a nie było czasem tak że 136PS miało westgate, 140 vnt sterowane ciśnieniowo a 150 to już po N75 raczej napewno leciało? Przy vnt sterowanym ciśnieniowo mbc będzie działać. Jednak w Alfie siedzi GT22 a to zdecydowanie za duża turbina dla projektu kolegi.

Michale76, jeśli sterownik obsłuży sterowanie vnt to kwestia dołożenia dwóch przewodów do sterownika i dodanie zbiornika podciśnienia jeśli takowego nie ma. Nie jest wielka filozofia od strony mechanicznej, podstawa żeby elektryka ogarniała.

jakub1t
Ja miałem wersje 150 . Różniła się od 140 tylko wtryskami , obydwie n75 miały . 136 było sterowane ciśnieniowo . Turbo w cf3 2256 do 220km (ja przynajmniej więcej na niej nie widziałem), a w 2.4 20v 2056 i ona jest do 250 . Gdzieś jest projekt 147 z 2256 z 2.4.
Michale76
To koledzy more jednak zmienic koncepcje. Jeśli chodzi o turbo i użyć takiej która będę mógł sterować mbc i nie bawić się w dokładnie sterowniki n75 ??
Michale76
Tak się zastanawiam właśnie nad wydajnością turbiny z 2.4 jtd 136 koni czy da ona radę do 200 koni i jeśli tak to która wybrać ??
Hipo
Da radę tylko będzie Ci to wstawalo tak późno że szybciej tą turbine wyrzucisz niż zamontujesz.
Michale76
Hipo skąd pomysł że będzie wstawać późno?? Przecież nie jest to jakieś wiadro ? Tak na dobrą sprawę obstawiam że wstanie przy 2000 spokojnie mylę się ??
gorna
Turbo z westgate to mbc ma sens, zresztą w 2.4TD125 notabene w Marei też używałem. Natomiast przy vnt to nie bedzie działać.
jakub1t
http://www.forum.alfaholicy.org/zalacznik/...9680.975332.jpg

Troszkę inny silnik i jeszcze większa turbina . 350nm przy 2krpm mniej więcej . No i z lpg biggrin.gif

Tu się natknąłem przez przypadek na jakiś film . nie oglądałem ale może Ci się przyda . https://www.youtube.com/watch?v=JChOkqVHHgU
Hipo
CYTAT(Michale76 @ Fri, 14 Jul 2017 - 19:42) *
Hipo skąd pomysł że będzie wstawać późno?? Przecież nie jest to jakieś wiadro ? Tak na dobrą sprawę obstawiam że wstanie przy 2000 spokojnie mylę się ??


Stąd pomysł że to wielka locha w stosunku do serii, w 1.9 masz jeden gar mniej do produkcji spalin więc wnioski wyciagnij sam. A żeby jako tako to obudzić do życia to trzeba będzie tak paliwem podlać że swiata za Tobą nie będzie widać.

A wykres który kolega podlinkowal to niestety ale zupełnie inna bajka, po pierwsze 16v więc dużo lepsza cyrkukacja gazów a po drugie turbo GTB które o niebo lepiej wstaje niż stare GT.
jakub1t
Oj tam , na zwykłej gt tdiki 1.9 jakoś sobie radzą i nikt nie narzeka . Ta z alfy to chyba najmniejsza wersja 2256 . Marea ma max 200nm przy 1500 to na takiej 2256 te 200 będzie miał trochę wyżej , ale później będzie już tylko lepiej . Żeby nie było to ja bym i tak się nie grzebał z tą mareą , co najwyżej program . A jak już by musiała być marea to bym kupił 2.4 130 lub 1.9 115 i tam grzebał . Tym bardziej że te samochody są w cenie nowej turbiny .

A to nie jest tak że 16v pomaga na górze a nie na dole , jak w benzynie ? w stosunku do 8v
Hipo
Ja tylko chcę koledze oszczędzić rozczarowania po wpakowaniu kasy jak efekt okaże się mizerny smile.gif A jeśli chodzi o 16v to dlaczego ilość zaworów miałaby mieć znaczenie tylko górą? w dolnej partii obrotów chyba też się otwierają a przekrój kanałów sumaryczny większy niż w 8v wink.gif
Michale76
Kurcze to już zupełnie nie wiem jaką turbine wybrać jednak wziąć turbo z 16 podłączyć moduł n75 i tyle czy szukać jeszcze czegoś innego ?? To jak myślicie w jakim zakresie obrotów obudzi się turbo z2.4 i czy ktoś może podpowiedzieć konkretną turbine która da radę i nie będzie wstawać jakos mogą późno ??
Michale76
Po rozmowie z tunerem temat zupełnie się zmienił ponieważ zaleca on przekladke całej wiązki z sterownikiem itd z silnika cf3 do tego turbo z 1.9 jtd 16v 150 koni i taki zestaw wypluje gdzieś około 180 koni mocy. Więc teraz jest rozkmina tak jak koledzy robić to czy swap??
Hipo
Jeśli spasuje wiązka p&p to tak zrobic, najmniejszy koszt w stosunku do uzyskanego przyrostu. Jednak nawet te180KM nie będzie łatwe do uzyskania bo zacznie się przeniesienie sypać.

Swap to nie taka prosta sprawa, cokolwiek bardziej rozwojowego z rodziny MJ wymaga CAN w aucie, a to z kolei znowu stawia pod znakiem zapytania sens przeróbki. Najlepiej byloby wsadzić 16v, chipsa na 190-200 kucy i latać, jednak elektryka i przeniesienie napędu mocno problematyczne do uruchomienia w Marysce.
Michale76
Wiązka nie pasuje p&p więc też jest rzeźba pytanie czy lepiej kupić,wiązkę i dłubać ja do tego turbo ze 150 plus cooler itd. Czy może kupić np silnik z alfy 2.4 20v lub 1.9 16v lub chyba najprostsza elektrycznie przekłada na 2.4 jtd 10v z alfy o mocy 150 koni i tam dlubac moc i to razem ze skrzynią i całym napędem posadzić w marysce ??
Hipo
Wszystkie z 4ma zaworami na gar wymagają CAN, co byś nie chciał robić to wymaga ogromnego nakładu środków. Najprościej to zmienić auto na coś z CF4 pod maską.
Michale76
Lub ładować wiązkę z kompem i wszystkimi czujnikami z cf3 i grzebać to co jest. Pytanie czy pompę wtryskowa też od razu przerzucić z cf3 ??
jakub1t
Rozwój 2.4 150 10v to program daje nam max okolice 200km . Fmic dodatkowe 20 . Na 220 kończy się turbo . Na 240 układ paliwowy .
Michale76
No to nie ma sensu robić swapa w takim układzie przerzuce wiązkę wraz z pompą wtryskowa plus map sensor 2 barowy plus turbo z 150 konnej wersji uważam że jest to najlepsze rozwiązanie. Martwię się tylko co jeszcze poza wiązka kompem plus wszystkimi podcisnieniami n75 . zastanawiam się czy moja vacum pompa będzie ok i czy nie muszę przełożyć kolektora ssacego ?? Może coś jeszcze pominalem ? Pozdrawiam
156_sw
Przeczytałem cały temat i odradzam Ci zabawę.

Pomyśl. Hajs ktory wladujesz w ta babcie lepiej dolozyc do kupna czegoś z jtd 16v pod maską. Ja mam cf4: fmic, mocny program i 200 kucy wypluła smile.gif Tak jak napisali alkcja do zrobienia w jeden dzien. A z ogarnianiem maryski bedziesz sie bawil dluzszy vzas i nikt nie da Ci pewnosci ze to bedzie dzialac.

Albo zainstaluj wielkie turbo bez zmiennej geo i daj max z wtrysków wink.gif
Michale76
No to jest kolejna opcja jakie turbo bez geo konkretny model najchętniej mam wtyki 119 plus dołożę inna pompę fmic i tyle pytanie jakie turbo ??
156_sw
No przeciez masz dostęp do internetu wink.gif
Michale76
Ale nie bardzo wiem jak znaleźć turbo jakimi parametrami się kierować w takim przypadku dlatego proszę was o pomoc jak dobrać turbo
mlody2788
CYTAT(jakub1t @ Thu, 13 Jul 2017 - 06:58) *
Ja miałem wersje 150 . Różniła się od 140 tylko wtryskami , obydwie n75 miały . 136 było sterowane ciśnieniowo . Turbo w cf3 2256 do 220km (ja przynajmniej więcej na niej nie widziałem), a w 2.4 20v 2056 i ona jest do 250 . Gdzieś jest projekt 147 z 2256 z 2.4.


2.4 20v ma 3 rodzaje turbo
2256v - 2.4 175KM ( to samo turbo co w 2.4 cf3 tylko z większą muszlą wydechową ).
KKK 2056v - 2.4 200KM
GTB25056V - wstaje szybciej niż kkk i lepiej trzyma boost

do 1.9 najlepiej gtb2056v wstaje podobnie jak seria a góra dużo lepsza.

ad 2256v w 1.9 8v http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=60746
Michale76
A gdzie wsytepowalo gtb2056vb ?? W jakich,motorach itd ?? Czy ma zmienna geo ?? Pozdrawiam
Hipo
A widziałeś nowoczesnego diesla bez vnt? pomijam najslabsze odmiany 1, 4 czy tam 1,6. Wszystkie 2.4 20v maja turbiny z vnt. GTB2056vb wystepuje przy odmianie na 210KM
tomek 1980

Witam, co do
CYTAT(Hipo @ Thu, 13 Jul 2017 - 17:50) *
Da radę tylko będzie Ci to wstawalo tak późno że szybciej tą turbine wyrzucisz niż zamontujesz.


ma rację, jeździłem brawo II z 1,9 na pokładzie i tam siedziało turbo właśnie z 2,4jtd, tragedia. Po każdorazowym dodaniu gazu samochód myśli muuuuszę jechać. Rekcja na gaz przy moim 1,9tdi ASV z turbiną CAHA, niebo, a ziemia.
Zastanawiałem, się właśnie czy tuner który to stroił dopiero się uczył, czy na tej turbinie tak jest.
Jednak jak już się obudziła ta turbina to, fiacik dość fajnie jechał.
Pozdrawiam.
Michale76
Ale gtb 2056v nie ma vnt ?? I jeżeli występowało w 2.4 to chyba jednak,ma zmienna geometrię ??
jakub1t
CYTAT(Hipo @ Sat, 15 Jul 2017 - 18:32) *
A widziałeś nowoczesnego diesla bez vnt? pomijam najslabsze odmiany 1, 4 czy tam 1,6. Wszystkie 2.4 20v maja turbiny z vnt. GTB2056vb wystepuje przy odmianie na 210KM


omg , wystarczy przeczytać ze zrozumieniem post kolegi Hipo .
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.