Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Calibra 2.0 16v zużycie oleju
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > GM Power Corner
Andrew87
Cześć.

Mam od jakiegoś czasu Calibrę z c20xe.

Problem czy zagwozdkę z nią mam taką, że przy wysokich obrotach znika olej na bagnecie, trasa 100-200km na ostro i 1/4-1/3 bagnetu znika (niby coś 0,3l na 100 km, co daje 3l/1000km spalania oleju!
Nie wiem czy to normalne, ale przy spokojnej jeździe (udało mi się przez 2 tys km) nie wzięła ani kropli oleju. Jazda była raz miasto, pare tras, ponizej 3,5tys obrotów.
Olej 5w40 valvoline synpower.
Silnik był po jakimś remoncie 30-35tys temu około, pierścienie wymieniane, uszczelki itp.
Góra (zawory prowadnice) stare, same uszczelniacze zaworów wymienione.
Zbiorniczek plynu ok, nie ma masla nigdzie, silnik lekko zapocony.
Po nocnym odpalaniu nie puszcza dymka ani nic.

Co może być powodem tego, że tylko przy ostrym katowaniu bierze, to normalne w tych silnikach?
Dziwi mnie brak zużycia przy spokojnej jeździe.
Ktoś miał coś podobnego?

Mechanik, po opisaniu sytuacji powiedział, że jak po przegazowaniu nie kopci to pierścienie ok, a gdy rano nie ma dymka to uszczelniacze są dobre. Jedynie co wskazał jako powód to przypuszczalnie prowadnice zaworów, maja luzy i na wysokich obrotach wylatuje nimi olej bo uszczelniacze nie nadążaja zgarniać, do wymiany prowadnice i frezowanie gniazd zaworowych pod nie - ma racje czy chce naciągnąć?
Chyba, że ten typ tak ma i nie przejmować się i lać olej?
kuki_VU
C20xe?
Zdejmij kolektor wydechowy i zobacz jak kanały wyglądają.
Może odma nie pracować i będzie ciągnąć olej
Andrew87
Tak, 2.0 150 koni
Okej rzucę okiem na te kanaly.
O którą odmę chodzi, tą z przodu czy tą do dolotu? Bo z przodu jest jedną i w pokrywie zaworów jedną gruba i jedną chuda, jak sprawdzić czy pracują dobrze?
Woj.Tek
a robiles cos z gladziami cylindrow? np honowanie?
Andrew87
Problem w tym, że to nie ja robiłem remont, auto mam od niedawna.
Nie robiono honowania, podobno była ładna jodła bez progów, wymiana samych pierścionków.

Co ciekawe kanały wydechowe tylko okopcone sadzą, schodzi pod palcem/paznokciemci widac aou, brak jakiegos spalonego oleju.
Czyli musi wyciekać a nie być spalany. Może ktoś rozwinąć temat odm?
Szukając w necie trafiłem na "breather mod" do c20xe
http://www.pngclub.com/forum/showthread.ph...XE-Breather-Mod
http://www.corsasport.co.uk/board/viewthread.php?tid=437334

Czy to może pomóc? Bo moze cisnienie rosnie i dlatego olej wyciska/znika i takie dowiercenie umozliwi lepszą pracę odmy?
badboy2673
witam trzeba zdjac głowice i pomierzyc poprostu, prawdopodobnie tuleja sa wydarte i by sie zgadzalo nowe piercienie po kilku lub kilkunastu tys zaczynaja brac olej, pewnie ktos sprzedal auto po nieudanym remącie
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.