Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Najmocniejsze kombi do 40-50k
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic > Kupujemy samochód eksploatacyjny
plasma555
Cześć,
Mam dylemat odnośnie kolejnego auta.

Mam pomysł żeby kupić coś większego typu Kombi z możliwie najmocniejszym silnikiem i paka.

Budżet do 40-50k zł
Benzyna albo diesel
Min. 280KM
Kombi
Rok. Im młodsze tym lepsze ale wiadomo jak jest.

Ma ktoś jakieś pomysły oprócz RS6 C5 albo BMW 535D?

Bo ja już sam nie wiem co mam patrzeć....

Pozdrawiam,
Jasiek
bamboocha
W211 E500 E55?
300C 5.7Hemi?
the Hitcher
W210 E55 po taniości
albo W211 476KM raczej niemało..
plasma555
A Mercedes trzyma raczej moc? Czy tak jak rs6?
bamboocha
E55 w211 raczej mniej problematyczny jeżeli chodzi o silnik jak polift czyli e63. Skrzynia wolniejsza ale trwalsza, bo to klasyczny automat a 7g-tronic to już wynalazek nowożytny.
No i łatwiej moc podnosić bo kompresor a e63 w211 to wolnossak.
w210 e55 fajne auto ale gnije masakrycznie. Oglądałem kilka i naprawdę podobały mi się, jednak zostałem przy słabszych autach - wole walczyć z mechaniką niż rudą...
plasma555
A jak to się ma np. Do porobionego 535d czy 335d na 400km? Tego jest więcej i łatwiej dostepny.

E55 w ogóle nie brałem pod uwagę a jak teraz się patrzę to opcja ciekawa. Tylko kasowo nie wiem czy się zamieszczę.....
TeddyBear
E55 też można porobić i to na grube moce.
Słyszałeś jak gada takie AMG ?
Wogóle co to za bezsensowne porównanie E55 AMG do 535d.
MadeInPoland
S211 E500. Innej opcji nie ma w tej kasie.
plasma555
Jak się patrzę na W211 i szukam ich to ceny nie schodzą poniżej 55000zl. W210 można trafić ale Buda już jest bardzo stara.

Chce mieć kombi bo muszę od czasu do czasu coś przewieźć.

Chociaż jak się patrzę na sedany to też są spore....

BMW 535d po zrobieniu na 450km też robi robotę, ale wiadomo że przy mocach v8 to gadanie robi swoje.
plasma555
Normalnie. Chłopaki ostatnio w Krakowie takie coś wystroili. Dokładnie coś ok 430km
MarianKrakow
Ladne e55 AMG w211 kosztuje 70 i na kombi bym nie liczyl.
Po lifcie 211 jest 3.5 v6 m272 i ma okolo 270 koni.
Niestety bywaly wadliwe kola zebate walka wyrownowazajacego.
Kola nie da się wymienic . Jest na stałe z wałkiem.
Po lifcie jest tez e500 5.5 m273 i tam ma jakies 388 koni jak dobrze pamiętam.
M273 w miejscu walka ma samo kolo prowadzące więc jest pozbawione tego problemu
W211 po lifcie NIE MA SBC. Co jest pewnym atutem.
Jesli chodzi o skrzynie ... Byly po lifcie i 7g jak i 5.

Jesli podoba Ci sie mercedes i chcesz o cos zapytac to smialo gdyz serwisuje je od dawną
TeddyBear
Po lifcie chyba tylko 4 matic miały 5b. Przynajmniej jeśli chodzi o te mocniejsze.
E55 AMG w kombi to za Odrą. Od 15k € + opłaty. Ale po zrobieniu na 600KM+ dobry dzik. I ten dźwięk.

Nie ma takiej opcji żeby zrobić 430KM w 535d na seryjnych turbinach.
Chłopaki z TC z tego co wiem ogarniają sprawy kompleksowo, łącznie z tym, że sami robią turbiny na wymianę. Wtedy 430KM jak najbardziej.
W 535d po lifcie można wgrać do skrzyni program z Alpiny dzięki czemu szybciej chodzi. W przedliftowej nie ma takiej możliwości.

Tak czy inaczej oba auta są ciężkie i napęd na jedną oś nie ułatwia startu. Dzięki momentowi 800NM +++ ruszyć tym sprawnie zamiast w kłębach dymu wcale nie jest proste. Jak dobrze pamiętam 535d ponad 400KM nie dało się zejść poniżej 4,9 do 100 bo był problem żeby nim ruszyć.
MarianKrakow
Mam duzo 211 po lifcie z skrzynia 722.6 czyli 5b
A co ciekawe cls byl tylko i wylacznie ze skrzynia 722.9 czyli 7g
Zadnej z tych skrzyn nie nalezy sie bac.

Podobnie w204 a nawet w207
Często sa z skrzynia 5b.

W kazdym razie . e500 przed fl miala super silnik 113 .
Niby tylko 300 koni ale silnik jest pancerny.
Owszem ma 16 swiec i kabli .
Leje sie tez czesto z dekli i uszczelniacza na wale po stronie skrzyni.

Ale silnik jest odporny na wszystko.
I jest to ta sama jednostka co w e55 amg tylko ze ma wyzszy stopien sprezania i mniejsza pojemnosc o 0.5
3 zawory na cylinder i tuleja nicasil.


Odnosnie 535d.
Malo pali. Dobrze jedzie.

Tylko ze mowimy w tym temacie o skrajnie roznych pojazdach.
535d to zwykly diesel taki daily car .
A porownanie tego z benzynowym v8 ...
Mija sie z celem.
Inny dzwiek i kultura pracy .
Inaczej rozwiajana moc .

Ja juz pomijam czy to oska czy x4
X4 czy to mb czy bmw ... Zawsze oznacza wyzsze koszty.
A wielki NM diesla zazwyczaj jest destrukcyjny dla reszty ukladu napedowego.

I nie bede tutaj debatowal na temat wytrzymalosci napedu bmw ( zwyczajnie nie mam w bmw takiego doswiadczenia)

To jednak zauwazylem na autach moich klientow ze duzy NM to duze luzy na dyfrach ,walach itd .
To okropnie irytuje podczas jazdy .
Pojawia sie dyskomfort podczas zmiany biegu.

A jednak takie bmw czy mercedes to limuzyny.
Owszem szybkie ... Ale doznania z malej wydmuszki nie sa tam mile widziane .

Juz pozwole sobie pominac wysoka awaryjnosc malej sprezarki 535
I urwanych lancuchow rozrzadu .
Krzywe walki tez odpuszczę.

Mimo iz specjalizuje sie w mb ...
Czasem naprawiam auta stalych klientow.
W tym 3.5d

Zintegrowany filtr w misce skrzyni bmw
Oraz spektakularne awarie ...
Rowniez odpuszczam.

Bo kazde auto ma jakies slabdze punkty.

Tylko ze moim zdaniem ( a moge sie mylic )
535 to bardziej auto na codzien. Pali max 13l w miescie.
To 5l mniej niz 5l pb
I w trasie roznice tez sa spore .

I tutaj warto policzyc jaka jest roznica w kosztach utrzymania.

coolice
Volvo V70 R? Dosyć rzadkie, choć ciekawe auto tongue.gif albo nowsze V70 T6
CrocodileReggae
superb 2 albo passat b7 z 3.6 FSI
ew a6 c6 4.2
Grand_
Jako posiadacz ( dwa i pół roku ) 535d z ostatnim wykresem na 430 koni i 770nm. to się wypowiem.

Auto bardzo fajne ciche mocne wygodne na trase idealne i tylko tam.

na codzień troche za duże, na wyścigi zapomnij, na upalanie spod świateł porażka biggrin.gif
Oczywiście do przodu jadąć klepę focusa RS'a golfa R pogrzebanego, civica type R i inne takie, ale tylko od 100 i tylko na wprost...


Ale trasa Kraków - Rzym tempomat na 160, zbiornik 71 L - zasięg 1000 km ;]

Fajnie skręca hamuje wygląda ( mam wszystko eMpakietowe )

Za rozjebanego ulepa trzeba dać 35 za średnią 50 za ultra igłe z przebiegiem 178tys. 60 tys zł.
Wyposażenie strasznie zmienia cene, ale było go dużo w opcjach i dlatego .

Tarcze przód zmieniałem - 1700 zł
Tarcze tył 1500 zł
Amorki przód z odbojami 1450
Amorki tył 1200zł

klocki przód 700zł

Zamienników niema, podałem ceny części, bo robocizne ogarniam sam,
Generalnie co byś nie robił przy E60 idzie w tysiące

co do wad to jeszcze
Moja wazy 1720 kg, osobiście troche mi przeszkadza też przedliftowa skrzynia, bo jest wolna,

Ktoś tutaj mówił o mercedesie W211 czy W210, w mojej opinii te auta mają jedną zasadniczą wadę.
postarzają właściciela o 20 lat, i robi się statecznym panem w średnim wieku
plasma555
Dzieki za propozycje.

A jakby miało stanąć na SEDANIE ? To co byście polecieli ? KOMBI jest priorytet ale może coś mniejszego też jest godne uwagi?


Pzdr!
CrocodileReggae
Dochodzi A8 4.2 334KM
W211 5.0 też dobra propozycja

sadam55
powtórze kolegę z drugiego posta:
300c 5,7l.
Plastik, ale jedzie to super.
jiGsaw
Jak ma być naprawdę szybkie, a rocznik niewiele psuje to sztampa - S4/RS4 2.7 biturbo B5 z pakietem 500+.
ledziu
CYTAT(jiGsaw @ Thu, 10 Aug 2017 - 16:42) *
Jak ma być naprawdę szybkie, a rocznik niewiele psuje to sztampa - S4/RS4 2.7 biturbo B5 z pakietem 500+.


Tylko nie zapominaj że rs4 b5 musisz mieć budżet 50-60% większy a dojście w s4b5 do jeżdżącego 500+ to zbliżenie się już do rs4ki z tym że rs4kęb5 odsprzedaż za normalne pieniądze a kapcia s4 oddasz za darmo w stosunku do tego co włożysz albo będzie 5lat rozsprzedawania na graty.
Już nie wspomnę o przyjemnościach serwisowania starego dłubaka...
sztybor
Hehe.. 5 lat rozsprzedawania na graty dobre smile.gif
Rijndael
5 lat to może przesadza, ale ze 2 trzeba liczyć. wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.