Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Kawasaki ZX12R maszyna wyścigowa
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3
agressor
Cześć,
chciałbym przedstawić Wam projekt mojego życia, cały czas w budowie już od 8 lat.
W chwili obecnej motocykl waży 220kg (oem 25 kg)

Silnik:
-Polerowane porty (bez zmiany kształtu, głowica jest b. dobrze zaprojektowana)
-na nowo zrobione konty gniazd zaworowych
-splanowana głowica(kompresja oem 11.5 w tech chwili od 12.1 do 13.5)
-brak alternatora i koła magnesowego (z wału 1,2kg plus uzwojenie 1,5g z wagi moto)
-Lejki dolotowe
-K&N filtr
-Power Commander IIIr z mapą paliwa i zapłonu (maksymalne wyprzedzenie do 5 stopni)
-Tytanowe kolektory Akrapovic ze stalowym łącznikiem z zamontowaną sondą AFR (na tym bandaż)
zakończone tłumikiem Racefit (waga tłumika i dolotu 750g) wszystko na tytanowych śrubach, podkładki carbon
i tytan itd.

Zawieszenie:
-Tylny amortyzator Ohlins rear z ZX9
-Podwyższenie tyłu
-Nowe sety skręcone tytanowymi śrubami
-Regulowane kierownice alu
-Przerobiona półka górna z amortyzatorem skrętu robionym na zamówienie na wzór innej marki

Napęd:
-Zębtaka tył 52 zęby
-Wyścigowy rolgaz skórcony manetka 1/6 obrotu

Aero/owiewki:
-Pokrywa baku Karbon
-Tylny błotnik Karbon
-Karbonowy zadupek z pokrywa cf
-Karbonowe lotki i skrzydełka boczne
-Karbonowe lusterka
-Karbonowe dekle silnika.
-Korek wlewu oleju alu Yoshimura ze szybkozłączka hydrauliczną do wlewu oleju.
-Ledowe kierunki
-Zmodyfikowane lampy przód tył, soczewka xenon itd.
-Dodatkowa lampa tylna (endurance 24h)
-Podnośniki tylnego wachacza alu
-Śruba tylnego koła tytan
-Alu lejki przód tył (szybka zmiana koła, imitacja... jeszcze)
-Sportowa szyba
-pokrywka akumulatora karbon
-mocowanie tłumika karbon
-rozwiercona stelaż zadupka
-manetki od crossa
-polerowabny wachacz
-Klamka sprzęgła alu, nawiercana wszystko skręcone alu lub tytan.

Elektronika:
-Mychron3 datalogger
-wskaźnik biegu i napięcia V
-wskaźnik AFR


Hamulce:
-Ducati 999 zaciski przód z cnc alu adapterami tytanowe śruby tytanowe odpowietrzniki, tytanowe szybko złączki
przewodów hamulcowych
-Pływające tarcze hamulcowe żeliwne na pierścieniach segera przód (klocki organiczne)
-tarcza tył carbon-carbon pływająca (montaż na kręgosłup jak w ferrari) klocki tytan plus cf, materiał tarczy pochodzi z tarczy od F16
-Pompa hamulcowa przód cnc (beringer największy tłoczek), tył oem ze zbiorniczkiem HRC
-wszystkie śruby alu lub tytan

Aktualnie zgłębiam tajniki aerodynamiki.

Zdjęcia z budowy i aktualne:



Podkładki wycinane wodą:









agressor




korek paliwa

Jest jeszcze dużo modów o których zapomniałem, ciągle coś robię.

Tytanowa obejma, którą zrobiłem sam:









agressor













agressor












agressor








agressor




Szybkozłączki owiewek mój projekt


kubzik123
Konkretnie. Podoba mi sie;))
agressor
Teraz aero.
Używam materiałów dotyczących lotnictwa.



Objaśnienie działania skrzydła w kształcie kropli (tak traktujemy motocykl jako kroplę widzianą z góry)

https://qph.ec.quoracdn.net/main-qimg-f8e8e...rt_to_webp=true







Jeżeli kogoś interesują zagadnienia aero mogę się rozpisać.

Pozdrawiam
STELMI
CYTAT(agressor @ Thu, 22 Jun 2017 - 09:43) *
Jeżeli kogoś interesują zagadnienia aero mogę się rozpisać.

Pozdrawiam


pewnie, wrzucaj, mega projekt! Coś więcej o mocy możesz napisać? Dalsze plany z silnikiem? Przeznaczenie?
agressor
CYTAT(STELMI @ Thu, 22 Jun 2017 - 10:36) *
pewnie, wrzucaj, mega projekt! Coś więcej o mocy możesz napisać? Dalsze plany z silnikiem? Przeznaczenie?


Na razie silnik pozostaje taki jak jest, mógłbym w miejsce wałka wydechowego wstawić ssący,
zmienić czasy na kółkach i dać napinacz manualny. Może zajmę się tym w przyszłości, ale powiem szczerze
już teraz jest rakietą. Żeby uniknąć falowania wolnych obrotów aktualne ma wolne obroty na poziomie 1600 rpm.
Nie wiem jakby to było z wałkiem smile.gif

Przeznaczenie motocykla... ciągła budowa, generalnie robiłem go na wzór motocykli
do wyścigów endurance. To co mi się marzy to maszyna wyścigowa z homologacją drogową smile.gif

Dalsze plany to mniejszy zbiornik paliwa (lżejszy), zawór w misce olejowej, który sprawia, że nic się nie syfi
podczas wymiany i moje wielkie marzenie lekkie koła. Jedyna opcja to felgi magnezowe.
Niestety przy magnezie trzeba bardzo uważać, magnez charakteryzuje się swoistą korozją.
Felgi magnezowe muszą być zawsze pomalowane i zaraz po kupnie trzeba przebadać je rentgenem (!).

Jeżeli chodzi o aero to w motocyklach jest bardzo dużo do zrobienia, jednakże każda zmiana aerodynamiczna wpływa
na prowadzenie. Maszyny moto gp, które jeszcze sezon temu miały skrzydła wymagały nadludzkiego wysiłku podczas prowadzenia.
rado00
CYTAT(agressor @ Thu, 22 Jun 2017 - 09:31) *
-brak alternatora i koła magnesowego (z wału 1,2kg plus uzwojenie 1,5g z wagi moto)


co w takim razie produkuje prąd w tym moto?

CYTAT(agressor @ Thu, 22 Jun 2017 - 10:47) *
Dalsze plany to mniejszy zbiornik paliwa (lżejszy)


a nie myslales zeby zrobic jak w nowych motocyklach - widoczny zbiornik to plastikowa atrapa a faktyczny zbiornik z paliwem znajduje sie nisko pod siedzeniem - znacznie poprawia to zachowanie moto w zakretach, tylko trzeba mocno porzezbic zeby wszystko zmiescic

CYTAT(agressor @ Thu, 22 Jun 2017 - 10:47) *
Jeżeli chodzi o aero to w motocyklach jest bardzo dużo do zrobienia, jednakże każda zmiana aerodynamiczna wpływa
na prowadzenie. Maszyny moto gp, które jeszcze sezon temu miały skrzydła wymagały nadludzkiego wysiłku podczas prowadzenia.


jak testujesz te wszystkie zmiany? masz np. jakies porownanie czasow na jakims torze?
agressor

co w takim razie produkuje prąd w tym moto?

Tylko akumulator, zasięg maszyny to ok. 35km.
Zawęża to zakres jazdy... smile.gif Jest opcja sportowego alternatora, ale na razie nie czuję się na siłach żeby to robić.
Natomiast w sklepie taki wynalazek kosztuje dość dużo.


a nie myslales zeby zrobic jak w nowych motocyklach - widoczny zbiornik to plastikowa atrapa a faktyczny zbiornik z paliwem znajduje sie nisko pod siedzeniem - znacznie poprawia to zachowanie moto w zakretach, tylko trzeba mocno porzezbic zeby wszystko zmiescic

Tak właśnie jest u mnie, ale zbiornik jest bardzo duży można spokojnie odkroić górę i zyskać trochę na wadze.
Są zbiorniki z cf i włókna szklanego, ale są drogie. W związki z tym muszę kombinować samemu.

jak testujesz te wszystkie zmiany? masz np. jakies porownanie czasow na jakims torze?

Powiem szczerze testuję je na sobie, kręcę filmy i je analizuję. Nigdy nie byłem na torze i raczej się tam nie pojawię ze względu na ogrom pracy i unikatowe części.
Bałbym się wywrotki. Wiem, że to jest takie trochę oderwane, ale wyścigi i maszyny wyścigowe to moja pasja i robię to dla siebie.
no_fear
czyli tworzysz torowego killera... po to, żeby nigdy nie pojawić się na torze ? ohmy.gif

Tak czy inaczej szacunek za całokształt cool.gif
rado00
CYTAT(agressor @ Thu, 22 Jun 2017 - 12:24) *
co w takim razie produkuje prąd w tym moto?

Tylko akumulator, zasięg maszyny to ok. 35km.
Zawęża to zakres jazdy... smile.gif Jest opcja sportowego alternatora, ale na razie nie czuję się na siłach żeby to robić.
Natomiast w sklepie taki wynalazek kosztuje dość dużo.


poważnie zrezygnowałeś z realnego korzystania z motocykla żeby mieć dodatkowe 5km na silniku? ohmy.gif z takim zasiegiem to nawet na stacje paliw nie dojedziesz rolleyes.gif

CYTAT(agressor @ Thu, 22 Jun 2017 - 12:24) *
Powiem szczerze testuję je na sobie, kręcę filmy i je analizuję. Nigdy nie byłem na torze i raczej się tam nie pojawię ze względu na ogrom pracy i unikatowe części.
Bałbym się wywrotki. Wiem, że to jest takie trochę oderwane, ale wyścigi i maszyny wyścigowe to moja pasja i robię to dla siebie.


powodzenia zatem w realizacji
Tommo
Pewnie byłeś nim w Poznaniu. Jakie czasy jesteś w stanie nim osiągnąć?
[Yossarian]
CYTAT(Tommo @ Thu, 22 Jun 2017 - 12:51) *
Pewnie byłeś nim w Poznaniu. Jakie czasy jesteś w stanie nim osiągnąć?



CYTAT(agressor @ Thu, 22 Jun 2017 - 12:24) *
Powiem szczerze testuję je na sobie, kręcę filmy i je analizuję. Nigdy nie byłem na torze i raczej się tam nie pojawię ze względu na ogrom pracy i unikatowe części.
Bałbym się wywrotki. Wiem, że to jest takie trochę oderwane, ale wyścigi i maszyny wyścigowe to moja pasja i robię to dla siebie.
matteusz
Tak z ciekawości: co oznacza kompresja od 12.1 do 13.5 (rozumiem, że masz na myśli CR)?
Tommo
Czyli taka sztuka dla sztuki smile.gif
EssiRS
Nie kumam tego projektu, chociaż zapowiadał się fajnie.
Ani tym nie pojeździsz na ulicy (zasięg) ani po torze (koszta)...
[Yossarian]
Jeśli zasięg 35 km jest dla właściciela wystarczający, to może to przerobić na motocykl elektryczny? Na tak krótki dystans dużo akumulatorów nie trzeba, to może by było nawet całościowo lżejsze od silnika spalinowego tongue.gif
agressor
CYTAT(matteusz @ Thu, 22 Jun 2017 - 13:07) *
Tak z ciekawości: co oznacza kompresja od 12.1 do 13.5 (rozumiem, że masz na myśli CR)?


Na różnych cylindrach maiłem różne liczby, nie wiem z czego to wynikało,
motor na nakręcone 70 tys. więc i tak byłem zadowolony z osiągniętych rezultatów.
Głowica splanowana o 0,25mm i skręcona na fabrycznej uszczelce jest bezawaryjna.


Rado00 nie chodziło o 5km tylko szybkość wkręcania się wału, pomyśl z takiego małego wału 1,2kg,
nie muszę tego wyważać, tylko jedna wada wibracje no i brak prądu.

Tommo nie byłem w Poznaniu i nie będę, motocykl osiąga przy 6 tys RPM 120db więc to już się wyklucza.
Napisałem także wcześniej, że jest mi go żal, bałbym się wywrotki.

Yossarin daj spokój...


Kocham jazdę na motocyklu, ale zawsze mnie bardziej kręciło samo projektowanie i tworzenie części.
Tuning i modyfikacje. Najnowsze materiały itd. Robiłem tą 12 jeszcze z ładowaniem 10 tys km rocznie,
ale w końcu sama inżynieria była dla mnie bardziej stymulująca.
Np. te lotki aero (VG), każda jest identyczna, ma te same parametry, odpowiednią odległość od siebie, wysokość
i miejsce, w którym powinna być naklejona. Zrobiłem ileś stron obliczeń żeby wszystko było idealnie wyliczone.


rado00
wszystko fajnie tylko robisz to wszystko dla samej sztuki robienia, bez sprawdzenia w warunkach rzeczywistych czy to ma sens, rownie dobrze mozesz dokleic to tylnego ogona spojler rodem z szybkich i wscieklych i szczycic sie mega aerodynamika i super zaawansowanymi karbonowymi uchwytami na spojler smile.gif

sam fakt ze jezdzisz na niedoladowanym akumulatorze sprawia ze wszystkie pozostale mody sa bezuzyteczne, podejrzewam ze nie zrobisz 35km wykorzystujac pelnej mocy silnika (ja w 400tce z rozwalonym regulatorem napiecia, na full naladowanym aku zrobilem 2 okrazenia pelnym ogniem na jastrzebiu i przy wyzszych obrotach brakowalo pradu, dojechalem do pit stopu i moto zgaslo), o rozgrzaniu karbonowej tarczy hamulcowej juz zapomnij smile.gif a jak wiesz w moto gp np podczas deszczu wiekszosc zrzuca carbony i zakladaja stalowe tarcze

skoro kreci Cie samo tworzenie i projektowanie, a nie jezdzenie to moze po prostu skup sie na tworzeniu i projektowaniu samych czesci, ktore mozesz dawac innym do realnych testow na torze i wspolnego poprawiania, niestety bez tego to co robisz calkowiscie nie ma sensu
agressor
CYTAT(rado00 @ Thu, 22 Jun 2017 - 17:01) *
wszystko fajnie tylko robisz to wszystko dla samej sztuki robienia, bez sprawdzenia w warunkach rzeczywistych czy to ma sens, rownie dobrze mozesz dokleic to tylnego ogona spojler rodem z szybkich i wscieklych i szczycic sie mega aerodynamika i super zaawansowanymi karbonowymi uchwytami na spojler smile.gif

sam fakt ze jezdzisz na niedoladowanym akumulatorze sprawia ze wszystkie pozostale mody sa bezuzyteczne, podejrzewam ze nie zrobisz 35km wykorzystujac pelnej mocy silnika (ja w 400tce z rozwalonym regulatorem napiecia, na full naladowanym aku zrobilem 2 okrazenia pelnym ogniem na jastrzebiu i przy wyzszych obrotach brakowalo pradu, dojechalem do pit stopu i moto zgaslo), o rozgrzaniu karbonowej tarczy hamulcowej juz zapomnij smile.gif a jak wiesz w moto gp np podczas deszczu wiekszosc zrzuca carbony i zakladaja stalowe tarcze

skoro kreci Cie samo tworzenie i projektowanie, a nie jezdzenie to moze po prostu skup sie na tworzeniu i projektowaniu samych czesci, ktore mozesz dawac innym do realnych testow na torze i wspolnego poprawiania, niestety bez tego to co robisz calkowiscie nie ma sensu


Nie jest to doklejenia spojlera i szczycenia się nim, ponieważ opieram się na obliczeniach matematycznych, Einstein nie pokazał naocznie zakrzywienia czasoprzestrzeni.
Miarodajne wyniki daje tylko tunel, ale badanie jest niewyobrażalnie drogie w samej aerodynamice większość teamów porusza się trochę po omacku nawet największe tuzy z F1.
Z tą tarczą też nie jest tak do końca, tylne koło nie musi być blokowane.

Jeżeli chciałeś wykazać swoim postem, że mój projekt jest bez sensu to wykazałeś to i ja potwierdzam tę opinię.
rado00
CYTAT(agressor @ Thu, 22 Jun 2017 - 17:07) *
Jeżeli chciałeś wykazać swoim postem, że mój projekt jest bez sensu to wykazałeś to i ja potwierdzam tę opinię.


to moze zrob cos co sprawi, ze ten projekt nabierze sensu? cool.gif
agressor
CYTAT(rado00 @ Thu, 22 Jun 2017 - 17:36) *
to moze zrob cos co sprawi, ze ten projekt nabierze sensu? cool.gif


biggrin.gif intensywnie myślę, o lekkim systemie ładowania, mam schemat jak zrobić lekki akumulator, tylko musiałbym mieć lekkie koło magnesowe.
Coś takiego w wzór maszyn crossowych, motor odpalany może być z pychu, ale żeby miał prąd na pracę silnika.

coś takiego zrobił Durbahn



Masz jakiś pomysł?
AT89S52
Masz tam seryjną korekcje czasów wtrysków w funkcji napięcia? Jest różnica w AFR pomiędzy naładowanym aku a prawie pustym?
agressor
CYTAT(AT89S52 @ Thu, 22 Jun 2017 - 19:11) *
Masz tam seryjną korekcje czasów wtrysków w funkcji napięcia? Jest różnica w AFR pomiędzy naładowanym aku a prawie pustym?


Nie ma takiej możliwości, mogę jedynie dawkować paliwo w całej listwie i zmieniać zapłon, żeby móc grzebać dalej ludzie montują motec (ewentualnie coś innego).
Ja osobiście nie odczuwam zmian wraz ze spadkiem napięcia, zaczynam jazdę w okolicach 12v i i koło 9v muszę już wracać smile.gif
Afr wskazuje to samo nie jest cyfrowy więc dokładność jest dyskusyjna, ale nie ma wielkich zmian.

Zastanawiałem się nad wzmacnianiem zapłonu etc. ale rozmawiałem z gościem od wyścigów endurance i właściwie oprócz tego,
że nie można daleko jeździć to innych wad nie odkryłem. Mógłbym wyłączyć datalogger to pewnie zyskałbym trochę voltów smile.gif
RasPL
Jak nie ma takiej mozliwosci skoro kazde nawet z 80 lat ecu tak robi.
Smieszna sprawa kastrowac silnik z alternatora. Zaloz se dynamo na kolo i wal bedzie mial lekko albo inna konstrukcję skoro to lubisz.
hubi91
CYTAT(RasPL @ Thu, 22 Jun 2017 - 21:00) *
Zaloz se dynamo na kolo i wal bedzie mial lekko albo inna konstrukcję skoro to lubisz.

Albo panel fotowoltaiczny na plecy.
Tak serio można prosić jakieś zdjęcia z zewnątrz lub/i filmik?
agressor
CYTAT(RasPL @ Thu, 22 Jun 2017 - 21:00) *
Jak nie ma takiej mozliwosci skoro kazde nawet z 80 lat ecu tak robi.
Smieszna sprawa kastrowac silnik z alternatora. Zaloz se dynamo na kolo i wal bedzie mial lekko albo inna konstrukcję skoro to lubisz.


Dzięki men, ale myślę, że możesz spuścić z tonu...


CYTAT(hubi91 @ Thu, 22 Jun 2017 - 21:10) *
Albo panel fotowoltaiczny na plecy.
Tak serio można prosić jakieś zdjęcia z zewnątrz lub/i filmik?


Postaram się coś znaleźć.
RasPL
Bo mnie to śmieszy. Maszyna wyscigowa ale na tor nie wpuszczą. Profi robota ale przejedzie pare km bo nie ma ładowania. Trochę tu sprzeczności.
Tommo
Może zmień tytuł tematu z maszyny wyścigowej na maszynę eksperymentalną?
rado00
CYTAT(hubi91 @ Thu, 22 Jun 2017 - 21:10) *
Albo panel fotowoltaiczny na plecy.


mialem to napisac wink.gif ewentualnie mozesz sprobować wyprzedzić ruskich:

http://www.polskatimes.pl/fakty/swiat/a/w-...0-lat,12198647/

powaznie to motocykl wyglada na prawde ciekawie tylko brakuje tu troche bardziej racjonalnego podejscia smile.gif pokaz wiecej zdjec motocykla
nevada
W tym przypadku wszelkie sprawy dotyczące aerodynamiki trzeba rozważać dla zestawu maszyna + człowiek, samo badanie motocykla jest bez sensu...
Pełne koła przód + tył, demontaż przednich tarcz hamulcowych- opór, tylna styknie, w końcu to po torze nie lata wink.gif
RU35
Jeżeli zasięg jest około 35 km to zbiornik paliwa może być w formie strzykawki , elektryki mają się troche lepiej Czegoś tu nie rozumiem sam jestem motocyklistą od 30 lat ?
_adams_
Jestem pod wrażeniem zarówno poświęceń jakim właściciel poddaje siebie budując maszynę wyścigową jak i idei tworzenia takiej maszyny ale nie do ścigania się po torze. Strach spotkać Cię na drodze. Życzę Ci jak najlepiej, ale pomyśl czy aby na pewno Twoje podejście do sprawy jest właściwe? Nie zagalopowałeś się?
addam24
CYTAT(Tommo @ Thu, 22 Jun 2017 - 22:16) *
Może zmień tytuł tematu z maszyny wyścigowej na maszynę eksperymentalną?


Jeblem
agressor
CYTAT(nevada @ Thu, 22 Jun 2017 - 22:44) *
W tym przypadku wszelkie sprawy dotyczące aerodynamiki trzeba rozważać dla zestawu maszyna + człowiek, samo badanie motocykla jest bez sensu...
Pełne koła przód + tył, demontaż przednich tarcz hamulcowych- opór, tylna styknie, w końcu to po torze nie lata wink.gif


Nie masz racji do końca, jeźdzca nie da się już usprawnić oprócz kasku smile.gif na którym mam spojler jak z resztą większość obecnie produkowanych.
Co do koła przedniego zostawiłem tarcze i hamulce w drodze kompromisu... smile.gif Z resztą pewnie wiesz, że są zabiegi uniwersalne, ja chcę tylko rozdzielić pęd
powietrza i przytrzymać go trochę dłużej i bliżej owiewek, żeby zmniejszyć tarcie



Bardzo chciałbym zrobić małe wyścigowe ładowanie, ale jakoś brak mi zapału (czasu także).
Może Wasze uwagi mnie zmobilizują.

Co do zbiornika muszę w nim zostawić 14L (fabrycznie 18), bo tyle pali na 100km.... smile.gif

Powiem szczerze z tym alternatorem poszedłem bo bandzie, wynikało to po części z wady fabrycznej zx12r, gdzie uzwojenia alternatora palą się z powodu kostki.
Uznałem, że ciekawie będzie spróbować jak silnik wkręca się bez magneta.

Chciałbym cały czas rozwijać maszynę, ale zachowaniem możliwości poruszania się po drodze. Adams muszę przyznać, że na drodze robi "piorunujące" wrażenie, wiesz o co mi chodzi... smile.gif
agressor
CYTAT(Tommo @ Thu, 22 Jun 2017 - 22:16) *
Może zmień tytuł tematu z maszyny wyścigowej na maszynę eksperymentalną?


Dobra Byku zróbmy po krakowsku w połowie, wyścigowo-eksperymentalny,
ale musisz mi powiedzieć jak to zrobić.
siewcu
Po co rzeźbisz aerodynamikę, skoro i tak nie sprawdzisz efektów obliczeń? Teoria teorią, ale w praktyce może wyjść inaczej...
agressor
CYTAT(siewcu @ Fri, 23 Jun 2017 - 09:02) *
Po co rzeźbisz aerodynamikę, skoro i tak nie sprawdzisz efektów obliczeń? Teoria teorią, ale w praktyce może wyjść inaczej...


Nie jest tak do końca, przecież ja nim jeżdżę, nie muszę sprawdzać aero w warunkach torowych.
Po uspokojeniu pędu powietrza wokół motocykla jadąc np. 140 km/h po autostradzie jestem w stanie stwierdzić
mniejsze wibracje. Poza tym pewne informacje są sprawdzone. Tak jak VG na skrzydle samolotu,
one zawsze pomagają i tyle. Co więcej licząc moje dodatkowe aero seryjne skrzydełko, które było już fabrycznie zamontowane
idealnie wpasowało się w moje obliczenia co dodatkowo utwierdziło mnie w poprawności mojego działania.

Nie wiem jakim autem jeździsz, ale bez sprawdzania mogę powiedzieć Tobie, że płaska podłoga na pewno
polepszy czas na torze.
_adams_
CYTAT(agressor @ Thu, 22 Jun 2017 - 23:19) *
Adams muszę przyznać, że na drodze robi "piorunujące" wrażenie, wiesz o co mi chodzi... smile.gif



No wiem, dlatego piszę że strach Cię spotkać na drodze skoro tylko tam testujesz a z wydechem nie łapiesz się nawet na tor. Ale chyba nie tylko w Poznaniu można jeździć po torze...? No tak, tylko skąd prądu na dojazd?
Zbiornik wystarczy wobec tego 5l, bo po co więcej? Sporo masy zejdzie smile.gif
agressor
CYTAT(_adams_ @ Fri, 23 Jun 2017 - 09:36) *
No wiem, dlatego piszę że strach Cię spotkać na drodze skoro tylko tam testujesz a z wydechem nie łapiesz się nawet na tor. Ale chyba nie tylko w Poznaniu można jeździć po torze...? No tak, tylko skąd prądu na dojazd?
Zbiornik wystarczy wobec tego 5l, bo po co więcej? Sporo masy zejdzie smile.gif


Haha no w sumie tak, ale wszystkie testy są wykonywane na zamkniętym odcinku drugi przez profesjonalnego kierowcę wyścigowego...
Dziś będę mierzył magneto i szukał jakiegoś lżejszego zamiennika, żeby zakończyć temat ładowania tongue.gif
siewcu
CYTAT(agressor @ Fri, 23 Jun 2017 - 09:20) *
Nie jest tak do końca, przecież ja nim jeżdżę, nie muszę sprawdzać aero w warunkach torowych.
Po uspokojeniu pędu powietrza wokół motocykla jadąc np. 140 km/h po autostradzie jestem w stanie stwierdzić
mniejsze wibracje. Poza tym pewne informacje są sprawdzone. Tak jak VG na skrzydle samolotu,
one zawsze pomagają i tyle. Co więcej licząc moje dodatkowe aero seryjne skrzydełko, które było już fabrycznie zamontowane
idealnie wpasowało się w moje obliczenia co dodatkowo utwierdziło mnie w poprawności mojego działania.

Nie wiem jakim autem jeździsz, ale bez sprawdzania mogę powiedzieć Tobie, że płaska podłoga na pewno
polepszy czas na torze.

Ale tu chodzi o tor... Robisz coś nowego, a nie kopiujesz gotowe rozwiązania - jak to teraz mawiają, propsy za to - i nie wiesz jak to wyjdzie na torze... Dlatego ten projekt to taka sztuka dla sztuki, do postawienia w gablocie, bo nawet nie sprawdzisz tego w boju. A ja nie jeżdżę teraz, bo mi zdrowie nie pozwala...
Tommo
agressor z całym szacunkiem do Twoich matematycznych obliczeń i teorii aerodynamiki, ale gdyby to spełniało oczekiwania konstruktorów, nikt nie porywałby się na budowanie kosmicznie drogich tuneli aerodynamicznych. Motocykl który modyfikujesz z łatwością seryjnie osiąga 300 km/h i kierowcy nic się nie dzieje. Producent już o to zadbał. Oczywiście masz prawo uważać że po tych modyfikacjach jest to znacznie lepszy motocykl. Ale to są tylko Twoje domniemywania nie podparte żadnymi sensownymi wynikami i wartościami. Dlatego dla mnie jak i pewnie wielu innych dość wątpliwe.
agressor
CYTAT(Tommo @ Fri, 23 Jun 2017 - 10:53) *
agressor z całym szacunkiem do Twoich matematycznych obliczeń i teorii aerodynamiki, ale gdyby to spełniało oczekiwania konstruktorów, nikt nie porywałby się na budowanie kosmicznie drogich tuneli aerodynamicznych. Motocykl który modyfikujesz z łatwością seryjnie osiąga 300 km/h i kierowcy nic się nie dzieje. Producent już o to zadbał. Oczywiście masz prawo uważać że po tych modyfikacjach jest to znacznie lepszy motocykl. Ale to są tylko Twoje domniemywania nie podparte żadnymi sensownymi wynikami i wartościami. Dlatego dla mnie jak i pewnie wielu innych dość wątpliwe.


Masz rację, ale tylko częściowo, badanie w tunelu jest bajecznie drogie, nie ma możliwości zweryfikowania wszystkich działań aerodynamicznych w 100%,
nawet najlepsze teamy tego nie robią (dlatego są testy z farbą w f1).
Wiem, że nie uwierzysz mi na słowo, ale budowanie aero to metoda prób i błędów.

Nie wiem do końca jakbym miał udowodnić swoje "badania" czy tylko test torowy jest miarodajny?
Cały motocykl mam w nitkach, Żona robi mi filmy z przejazdów z różnymi prędkościami.

Na załączonym obrazku masz sytuację sprzed modyfikacji bocznych owiewek, powietrze jest chaotyczne,
a za granicą nóg całkowicie zmarnowane.




Tutaj przykłady z gp jak uspokoić i wykorzystać pęd wokół maszyny i jeźdzca.





Niestety z obliczeń boczne skrzydło dla całości wysokości od kół do głowy wychodzi duże...



Model 3d.





Ostatnie foto (wiem nie mam stroju).



http://i1277.photobucket.com/albums/y492/t...zpsp3fz6i5p.jpg

Niestety efekt niezadowalający, wydaje mi się, że winę ponosi niska prędkość pojazdu.
matteusz
CYTAT(agressor @ Thu, 22 Jun 2017 - 15:22) *
Na różnych cylindrach maiłem różne liczby, nie wiem z czego to wynikało,
motor na nakręcone 70 tys. więc i tak byłem zadowolony z osiągniętych rezultatów.
Głowica splanowana o 0,25mm i skręcona na fabrycznej uszczelce jest bezawaryjna.

Ok, czyli jednak nie o CR chodziło, dzięki za wyjaśnienie wink.gif
agressor
Wniknąłem w temat alternatorów żeby motocykl jeździł i miał prąd potrzebuję ok. 200w. O ile uzwojenie alternatora to nie problem, mogę je dopasować od innego moto, albo zlecić zrobienie mi takiego uzwojenia. Kwestią do rozwiązania pozostaje koło magensowe, oem waży 1200g, najlżejsze jakie widziałem w necie waży 170g.

Tak wygląda OEM


Tak tuningowe, jak widać jest to mały cylinder wokół śruby.


Domyślam się, że poprawne podejście do tematu to zmierzenie indukcji magnetycznej oryginału i kupno magnesu o identycznej wartości, następnie zrobienie w nim otworu u tokarza.

Teraz pytania:
-czy można to olać i zrobić po prostu dać b. silny magnes?
-skąd i jak uzyskać wystarczający trwały magnes, na jakimś forum przeczytałem, że ludzie kleją magnesy za pomocą epoxy do stalowych wałków, czy to ma sens?
Tommo
Ale masz świadomość, że z takimi doczepionymi skrzydełkami, po drogach publicznych poruszasz się nielegalnie?
agressor
CYTAT(Tommo @ Fri, 23 Jun 2017 - 14:08) *
Ale masz świadomość, że z takimi doczepionymi skrzydełkami, po drogach publicznych poruszasz się nielegalnie?


... blink.gif biggrin.gif

Przepraszam z góry, ale naprawdę masz tylko tyle do powiedzenia, czy to jest Twoje stanowisko w dyskusji,
nie lubię robić wybiegów personalnych, ale jeżeli zdejmę aero, które jest nie sprawdzone i beznadziejne i założę alternator
i pojadę do Poznania to co wtedy wymyślisz. Jak bardzo chcesz mi obrzydzić ten projekt?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.