Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Test: CAI vs "pcv dolot+stożek" B16A2 [wykresy]
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Japanese Performance
wojtrek
Witam

Zrobiłem test na mojej hamowni, jak wynika z tytułu był to pojedynek takich właśnie wynalazków:
vs

Home made vs knock-off BATTLE!!! (poniosło mnie, troche za dużo bestMOTORing )

- pomiary był zrobione w odstępie około 30minut,
- warunki to 1007hPa i 20stC,
- koszty: knock-off CAI z ebaya ~300zł, PCV+stożek 170zł

a oto wynik:


nie będę sie rozpisywał na temat tego co widać bo co trzeba to widać

a tak wygląda owy CAI w porównaniu do seryjnego dolotu z seryjnym używanym wkładem:


Wnioski:
Wyszło w praniu, że dłuższy dolot na pewno jest lepszy, więc w najblizszych dniach mam zamiar dolożyć troche kolanek i pcv-kibel-rury do mojej domowej roboty dolotu, by tez go schowac w zderzaku. wtedy porownam wyniki i pokaze Wam co wyszlo. wtedy tez okaze sie czy lepszy wynik w górnym zakresie to wpływ chłodniejszego powietrza czy może tylko wynik zwiększonej pojemności dolotu.

EDIT: tytuł za długi dałem
danielCRV
To CAI w porównaniu do seryjnego filtra dało 8 KM i 6 Nm. Dużo, więc warto założyć.
p.s Jaki jest koszt pomiaru auta 4x4
Dino WGM
Spróbuj może dać troszke większej średnicy rure tak od stożka do 40cm

przed przepustnića coś na wzór dolotu AEM - a V2 do ITR

Wombat
ameryki tos pan nie odkrył. od zawse twierdze że produkty marki Nakayma kupione na ebay a bedace dosc wiernymi kopiami dolotów AEM CAI sa skuteczne.
Zresztą kiedys juz PATi publikował pomiary z hamowni w soim civie po tym dolocie i tez przybyło stadka pod maska - a to był krótki dolot
hałasu też przybyło
wojtrek
CYTAT("Wombat":2uste7pc)
ameryki tos pan nie odkrył
[...]
hałasu też przybyło

hehe, to nie byl test, ktory mial pokazac czy kopia dolotu AEM coś daje, tylko jak sie ma w porownaniu do recznej domowej roboty

co do dzwieku, to home made lepiej brzmi (choc to subiektywna ocena). dzwiek jest glosniejszy, bardziej basowy. przy CAI jest troszke ciszej, dzwiek jest jakby ktos pierdział w puszke jak sie zalacza 'witold' i mniej straszy ludzi hehehe
danielCRV
CYTAT("Dino WGM":2z3fvd74)
Spróbuj może dać troszke większej średnicy rure tak od stożka do 40cm

przed przepustnića coś na wzór dolotu AEM - a V2 do ITR



Nie tylko do ITR, jeszcze tydzień a montuje V2 u siebie , niestety przyrost mocy sprawdzę tylko dupohamownią
kivik
No jak dupohamownia to przyrost murowany zwlaszcza jak nie mozesz oddac tej czesci
gondoljerzy
Nie miałem okazji trzymać w łapach takiego AEM-a ale jak tak na zdjęcie patrzę, to wydaje mi się, że w środku siedzi cienka rura, a na wierzchu grubsza, a między nimi izolacja termiczna.
Ale mogę się mylić.

Dzięki Wojtrek. Czy mógłbyś podać jeszcze orientacyjną długość tej ebay-owej rury, a lepiej odległość przepustnica-stożek?
Dino WGM
CYTAT("gondoljerzy":1j6g35fb)
Nie miałem okazji trzymać w łapach takiego AEM-a ale jak tak na zdjęcie patrzę, to wydaje mi się, że w środku siedzi cienka rura, a na wierzchu grubsza, a między nimi izolacja termiczna.
Ale mogę się mylić.



Może nie do końca , raczej powiedział bym że mieli na celu powiększenie jeszcze bardziej dolotu, stąd to przegrubienie, bo akurat w tym miejscu to w ITR niema od czego sie tak szybko nagrzewać IMO.
wojtrek
CYTAT("gondoljerzy":ttp4fx11)
Nie miałem okazji trzymać w łapach takiego AEM-a ale jak tak na zdjęcie patrzę, to wydaje mi się, że w środku siedzi cienka rura, a na wierzchu grubsza, a między nimi izolacja termiczna.
Ale mogę się mylić.

tez mi sie tak wydaje

CYTAT("gondoljerzy":ttp4fx11)
Dzięki Wojtrek. Czy mógłbyś podać jeszcze orientacyjną długość tej ebay-owej rury, a lepiej odległość przepustnica-stożek?

odleglosc przepustnica-wlot stożka to ~92cm
Koniu
CYTAT
Nie miałem okazji trzymać w łapach takiego AEM-a ale jak tak na zdjęcie patrzę, to wydaje mi się, że w środku siedzi cienka rura, a na wierzchu grubsza, a między nimi izolacja termiczna.


"The AEM V2 incorporates a revolutionary breakthrough in inlet system design that utilizes a dual chamber (using two different diameters and lengths of piping). This design creates multiple frequency sound waves that help charge the cylinders with more air throughout the entire rpm range"
bzyq2001
czyli jest tam pewnego rodzjau strumienica dolotu
gondoljerzy
CYTAT("Koniu":3s757rgt)
"The AEM V2 incorporates a revolutionary breakthrough in inlet system design that utilizes a dual chamber (using two different diameters and lengths of piping). This design creates multiple frequency sound waves that help charge the cylinders with more air throughout the entire rpm range"


Racja. [url:3s757rgt]http://www.aempower.com/product_intake.asp[/url:3s757rgt]
Trochę niżej po lewej stronie jest ścieżka do demo o tym dolocie.
Tam nie ma izolacji.
Koniu
CYTAT("bzyq2001":2dmm6pr0)
czyli jest tam pewnego rodzjau strumienica dolotu

już prędzej komora rozprężna..
typeR
CYTAT("wojtrek":1zk0vclb)
Wyszło w praniu, że dłuższy dolot na pewno jest lepszy, więc w najblizszych dniach mam zamiar dolożyć troche kolanek i pcv-kibel-rury do mojej domowej roboty dolotu, by tez go schowac w zderzaku. wtedy porownam wyniki i pokaze Wam co wyszlo. wtedy tez okaze sie czy lepszy wynik w górnym zakresie to wpływ chłodniejszego powietrza czy może tylko wynik zwiększonej pojemności dolotu.


Tak trzymac wojtrek! Świetny post i czekam na dalszą częsc testu. Swoją drogą ciekawe jaka jest różnica między oryginalnym AEM'em za XXX $$$, a "oryginalną" podróbka z ebaya. To jest moj typ na kolejny tescik.
danielCRV
CYTAT("typeR":1ikr63wo)
Tak trzymac wojtrek! Świetny post i czekam na dalszą częsc testu. Swoją drogą ciekawe jaka jest różnica między oryginalnym AEM'em za XXX $$$, a "oryginalną" podróbka z ebaya. To jest moj typ na kolejny tescik.


A mnie bardziej interesuje różnica między V2 a wkładką K&N, lub zwykłym filtrem papierowym

Smith
Owiń może tą rurę jeszcze jakimś izolatorem termicznym dla jeszcze lepszych efektów...
Walter
Jestem ciekaw jakiej średnicy wew jest ten dłuższy dolot(CAI). Bo bym sobie z chęcią taki sprawił we własnym zakresie.

Widze że wszyscy milczą. Czy nikt nie wie jakie są wymiary tego dolotu? Czy może źle pytam czy co? Albo ktoś ma linka do takowych informacji.
MisioLBN
Wykopuje ! tongue.gif Szkoda że fotki wygasły sad.gif Czy robił ktoś testy apropo wpływu odleglości filtra powietrza (Airbox simoty) od przepustnicy przy zachowaniu tej samej długości dolotu ?
MadeInPoland
Tak
MisioLBN
MiP podzielisz się wynikami takiego testu ? Nie mam możliwości wjechania na hamownie i sprawdzania różnych dolotów z kibel rurki więc szukam osób które testowały takie rzeczy w wolnossaku. Teraz mam baaardzo krótki dolot tj silikon 90 stopni i na to airbox, nie zauwazyłem żadnych negatywnych efektów, wręcz bardzo fajnie się dokręca górą. To tylko wersja tymczasowa bo coś trzeba było założyć. Szukam info jak zbudować w miare senswony dolot. 1wszy plan był dać airbox tam gdzie ori siedział i doprowadzić powietrze z nadkola czyli praktycznie kopia oryginału. Teraz się zastanawiam czy nie lepiej przenieść airboxa w nadkole. Długość ta sama, pojemność też tylko filtr zmienia położenie.
MadeInPoland
Wg mnie gorzej od seryjnego rozwiązania, ale lepiej od 1wszego planu.
Ale uczciwie rzecz ujmując musisz to sprawdzić. Jak nie masz racelogica to chociaż kup sobie Gtecha albo DET3, żeby mieć jakąkolwiek opcję hamowania.
MisioLBN
Do RL jestem w stanie załatwić dostęp chociaż to tak znajomego przez znajomego więc nie bardzo chce prosić. W trakcie strojenia też tunerowi dupy truć nie wypada żeby po wystrojeniu jeszcze przelecieć 2 pomiary z różnymi dolotami. W takim razie puszka wlatuje w nadkole.
jackkpl
CYTAT(MisioLBN @ Tue, 26 Jan 2016 - 14:41) *
Do RL jestem w stanie załatwić dostęp chociaż to tak znajomego przez znajomego więc nie bardzo chce prosić. W trakcie strojenia też tunerowi dupy truć nie wypada żeby po wystrojeniu jeszcze przelecieć 2 pomiary z różnymi dolotami. W takim razie puszka wlatuje w nadkole.

To sobie kup interfejs OBD za 30zl i sciagnij racedroid na androida smile.gif.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.