Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Problem ze szlifem bloku
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Mwoodoo
Witam,

Odebrałem ostatnio blok ze szlifu (rozwiercony o 1mm w stosunku do serii) od znanego i polecanego szlifierza w mojej okolicy. Niestety zauważyłem coś co mnie mocno zaniepokoilo. Wygląda na to ze otwory cylindrów nie są centrycznie wywiercone w tulei cylindra. Czy to jest możliwe ze tak wyszło? Jakie są tego konsekwencje? Zaznaczam ze nie pamietam jak bylo przed szlifem. Silnik ma byc doprezony i znacznie mocniejszy od serii. Załączam zdjecie. Dzięki za wszelkie sugestie.

http://imgur.com/a/SFAFv

Pozdrawiam,
Mateusz
GrzesiekK.
Blok to odlew, szlif jest robiony w osi starego cylindra - to że optycznie wygląda nie centrycznie nie znaczy że tak jest wykonane. Spójrz sobie na obróbkę bloku Hondy pod tuleje Dartona. Jeśli używasz Facebooka wejdź na stronę Dziak MotorSport czy NG-MotorSport i znajdź sobie film z osadzana Dartonów, zobaczysz że fabrczne tyleje w odlewanym bloku nie są równe.


Mwoodoo
Dzięki za odpowiedź. Zdaje sobie sprawę ze odlew nie jest idealny ale zobacz ze tutaj nie centrycznie musiałaby być osadzona stalowa tuleja w aluminiowym bloku w fabryce.. Jakoś nie chce mi się wierzyć że fabryka wiercac otwory pod tuleje w odlewanym bloku pomyliła się o milimetr i potem już tuleje rozwiercala nie centrycznie żeby zniwelować ten blad. Przecież łatwiej by było przy obróbce aluminium zrobić poprawnie otwory pod tuleje i potem już tylko je przygotować (honowanie) pod montaż. Możliwe to?
GrzesiekK.
Weż dużą suwmiarę w dłoń i zmierz po prostu rostaw cylindrów i będziesz miał jasność czy jest równo czy lewy skrajny ucieka tak jak optycznie na to wskazuje osadzenie tulei w bloku.
Mwoodoo
Nie mam długiej suwmiarki. Zmierzylem grubość ścianki między poszczególnymi cylindrami i wygląda ze jest raczej wszędzie równo. Niecentryczne otwory mam na 1 i 3 cylindrze. 2 i 4 jest w miarę centrycxnie. Co ciekawe od strony walu widać ze te cylindry która są nie centrycxnie tez maja delikatny rancik na fabrycznym roziwerceniu bloku.
GrzesiekK.
Jeszcze inna sprawa że robiąc rozwiert o 1mm nie da się "przesunąć" cylindra też o 1mm i mieć okrągłego wyhonowanego po całości nowego cylindra.
marcin137
zawieź to gdzieś na pomiar a rozstaw weź z głowicy (np między zaworami) lub z wału da się wyliczyć smile.gif
RasPL
Na wale zawsze jest lekki zapas na niecentrycznosc tulej. Póki korba ma trochę zapasu do przeciwwagi wału nie ma się co obawiać. Jak wychodzi na granicy to juź lipa.
Dużo silników rozwierca się niecentrycznie by zachować możliwie grube ścianki pomìędzy cylindrami.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.