Grizzli
Wed, 14 Jun 2017 - 13:01
Witam Panów i Panie (o ile jakieś tu zajżą) chcę kupić mazdę mx 5 i już planuję mody (wysokoobrotowe 1.6 N/A) Jeden z pomysłów to zwiększenie stosunku długości korbowodu do skoku tłoka do wartości 2
(Mniejsze siły działające na wał i sworzeń) tylko brakuje trochę bloku silnika XD
I tu pojawia się moje pytanie, czy działał by taki układ: blok silnika z wkręconymi szpilkami, na to płyta z żeliwa wycięta tak, żeby pokrywały się cylindry i kanały (albo plaster z innego bloku). Pomiędzy to dwie cieniutkie miedziane blachy jako uszczelka, skręcić to delikatnie i szlif z honowaniem. Potem standardowa uszczelka, głowica i skręcić na nakrętki tak, by zachowany był moment dokręcania. Czy ma to prawo działać?
wojti RAYLLE
Wed, 14 Jun 2017 - 13:16
a co z rozrzadem bo się zmieni odrazu długosc paska lub łancucha, taki cudak mogłby zadzialac, o ile będzie perfekcyjnie spasowanie bo jak się pierscien wychyli poza twoj blok i napotka jakąś krawędż to wiesz co bedzie
Grizzli
Wed, 14 Jun 2017 - 13:41
Wystarczy dać dłuższy pasek/łańcuch (raczej będzie ten drugi) bo ilość zębów w przekładni jaką jest układ rozrządu się nie zmieni.
Odnośnue pierścieni, z tego powodu wszysto by przechodziło szlif razem, najbardziej zastanawia mnie, czy "uszczelka" z miedzi nie wycierała by się na tyle szybko, że wymagała by wymiany razem z olejem. I czy nie było by przedmuchów w tym miejscu.
Widzi ktoś jeszcze jakieś możliwe problemy?
Dzięki za szybką odpowiedź
wojti RAYLLE
Wed, 14 Jun 2017 - 14:39
o jakich wogóle obrotach rozmawiamy, i jaki wałek wchodzi w grę
Grizzli
Wed, 14 Jun 2017 - 14:59
Wałki najpeeniej będą robione u świątka. Korby tytan z NSX, tłoki kute do civic'a przeliczyłem, to do około 12k nie powinien wybuchnąć
Jak ktoś zacznie krzyczeć, że HLA nie wyrobi, to już odpowiadam. Głowica będzie z Z serii mazdy, bo pasuje i ma stałe popychacze, no i większe kanały
P.S.
I wał korbowy z 1.5
P.P.S
Tak wszystko było sprawdzane pod kątem wymiarów.
RasPL
Wed, 14 Jun 2017 - 15:49
Zeby takie cos dzialalo to tuleja cylindra w tym plastrze MUSI wejsc w pogłebioną tuleje bloku. Inaczej przy obciążeniach termicznych wszystko sie rozjedzie i rozsypie
Grizzli
Wed, 14 Jun 2017 - 15:52
Masz na myśli, że cylinder w bloku powinien być zfazowany, a dokładka mieć wypust?
Pietrek.L
Wed, 14 Jun 2017 - 15:59
Grizzli ten mod co chcesz zrobić nazywa się
tall deck plate, żeby to zadziałało musisz zatulejować blok razem z płytą (RasPL napisał dokładnie OCB). Jest pełno info jak o zrobić na forach hond i chevroleta.
No i na start dłuższy pasek rozrządu
https://www.s2ki.com/forums/s2000-naturally...8/#post24157263
Grizzli
Wed, 14 Jun 2017 - 17:43
Dzięki Piotrze, szukałem sporo u hamburgerów (od nich mam info, że głowica z Z serii pasuje) pod różnymi hasłami typu "how to make engine block higher" itp i nie znalazłem. Pytanko jeszcze, jak dużo miejsca trzeba mieć między cylindrami, żeby tuleje weszły, bo w B6ZE(RS) po rozwiercie do 81mm między cylindrami zostaje, o ile mnie pamięć nie myli 2.1 mm i to może być mało, ale się nie znam nigdy jeszcze nie tulejowałem po rozwiercie. Ktoś jest w stanie się wypowiedzieć?
Pietrek.L
Thu, 15 Jun 2017 - 01:39
Pytaj w krasnobrodzkiej/autoszifie/dziaka, nie mam takiej wiedzy.
Damian1234
Thu, 15 Jun 2017 - 02:30
Takie pytanie czysto hipotetyczne, po włożeniu takiego nakładu pracy i pieniędzy na jaki wynik jeśli chodzi o moc byś liczył?
Grizzli
Thu, 15 Jun 2017 - 11:54
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, czyli uda się zaadaptować zmienne fazy rozrządu z 1.8, zrobić też na wydechu to tak ze 190 koni mechanicznych, jeśli nie, to uwaźam, że 160 jest realne, bo jednak wtedy rozrząd trzeba będzie ustawić ciut pod elastyczność, żeby to jakoś jechało od 6k rpm, a nie od 8.7k
!markos
Thu, 15 Jun 2017 - 11:55
Jaki by nie wyszedł, to ten pomysł jest totalnie bez sensu jak wziąć pod uwagę nakład i koszt prac, które trzeba wykonać. Zmień obiekt zainteresowań na coś, co zrobi konkretny wynik bez przebudowy, w której seryjne zostanie 5 śrubek.
Tom-Lee
Thu, 15 Jun 2017 - 12:05
CYTAT(!markos @ Thu, 15 Jun 2017 - 11:55)
Jaki by nie wyszedł, to ten pomysł jest totalnie bez sensu jak wziąć pod uwagę nakład i koszt prac, które trzeba wykonać. Zmień obiekt zainteresowań na coś, co zrobi konkretny wynik bez przebudowy, w której seryjne zostanie 5 śrubek.
+1 sztuka dla sztuki a efekt bedzie marny.
Grizzli
Thu, 15 Jun 2017 - 12:16
Wiem, że sztuka dla sztuki i lepiej było by zbudować hondowskie B16B i je wsadzić, ale chcę sztuki dla sztuki. Jak ktoś ma 1.6 w miacie to jest "swapuj, albo uturb" wiem, że pomysł jest szalony, kosztować to będzie drugie tyle co samochód. Nie dbam o to, chcę pójść inną drogą, choć to głupie, a miaty nie zamienię na nic innego, do czasu, aż dwa miejsca staną się zbyt małą ilością. Coraz śmielej myślę, czy nie założyć warsztatu i chcę się sprawdzić, czy będę w stanie zrealizować tak szalony projekt.
Pietrek.L
Thu, 15 Jun 2017 - 13:49
CYTAT(Grizzli @ Thu, 15 Jun 2017 - 12:16)
Wiem, że sztuka dla sztuki i lepiej było by zbudować hondowskie B16B i je wsadzić, ale chcę sztuki dla sztuki. Jak ktoś ma 1.6 w miacie to jest "swapuj, albo uturb" wiem, że pomysł jest szalony, kosztować to będzie drugie tyle co samochód. Nie dbam o to, chcę pójść inną drogą, choć to głupie, a miaty nie zamienię na nic innego, do czasu, aż dwa miejsca staną się zbyt małą ilością. Coraz śmielej myślę, czy nie założyć warsztatu i chcę się sprawdzić, czy będę w stanie zrealizować tak szalony projekt.
Z hondowską b i d serią jest ten problem , że kręci się w przeciwną stronę niż normalny silnik. Jak koniecznie ma to być 1.6 to szukaj SR16VE albo 4G92-MIVEC.
Najrozsądniej K24 i można z tym robić co się chce.
!markos
Thu, 15 Jun 2017 - 14:27
CYTAT(Grizzli @ Thu, 15 Jun 2017 - 12:16)
Nie dbam o to, chcę pójść inną drogą, choć to głupie, a miaty nie zamienię na nic innego
No spoko... To jedziesz. Koniecznie daj znać w projektach jak już uda Ci się ten motor uruchomić. Byle nie wcześniej, bo wątek spadnie na 17 stronę zanim zaktualizujesz go o postępy w pracach.
Grizzli
Thu, 15 Jun 2017 - 19:05
Nie omieszkam. Przed swapem trochę się bronię psychicznie. Że to nie będie ten sam samochód, no i praktyczne. Dorabianie łap, modyfikowanie ramy (silnik jrst połączony z dyfrem specjalną ramą), dzwona w skrzyni/flansza a potem i tak silnik do zera i poskładać na nowych gratach, no drożej wychodzi. I za K24 wyższe OC i więcej pali (taki żarcik XD)
Grizzli
Thu, 15 Jun 2017 - 20:21
Może wypowiedzieć się ktoś, kto zna się na tulejowaniu, bo nie wiem, czy mój projekt ma szansę zadziałać.
Porszak
Thu, 15 Jun 2017 - 22:03
nie pytaj tutaj tylko w zakładzie, ktory moze to zrobić. 160KM to pewnie zrobisz kupujac walki, jakis dolot i dobry wydech. jesli 1.8 jest na tyle blizniacze, ze wejdzie Ci do 1.6 wal z 1.8 to wiadomo co dalej. przedluzanie bloku z praktycznego punktu widzenie to raczej bezsens. samo zrobienie tego nie bedzie problemem, ale w trwałe uszczelnienie-w sensie na lata smiem wątpic. Twoj sielnik pewnie jest zeliwny, hondowski jest alu. podkrecone K24 robiłoby robote.
wiekszac ludzi tu mowi pewnie z doswiadczenia. zamiast jezdzic bedziesz grzebał. madrzejszych slucha sie ciezko, ale lepiej sie na tym wychodzi na koncu. najpierw sobie policz koszty roznych wersji.
Jak chcesz robic sam to ze swapem k24 pewnie w 5 bys sie zamknął. przy dlubaniu 1.6 to dopiero otwarcie, a mocy mniej
aaa ciekawy jestem czy w PL ktos juz robił takie wydłuzenie bloku
Grizzli
Thu, 15 Jun 2017 - 22:30
Nie są, 1.8 to niemal idealna kopia 1.6, tyklo o kilka % powiększona dla przykładu 81mm to max rozeiertu w 1.6, a w 1.8 seria ma 85 bodajże. Krótko mówiąc wał korbowy jest dłuższy. Ktoś wie ile waży k24, bo przekonujecie mnie powoli, ale fenomen miaty polega na balsnsie. Znając mnie, najpierw zrobię po swojemu, a jak mi tłok wpier***i przez maskę, to stwierdzę, że byliście mądrzejsi i wrzucę K24 albo B16B, bo zmiana kierunku obrotów to nie taka trudna rzecz, trzeba zrobić lustrzane odbicia wałków, zająć się zapłonem i rozrusznik puścić w drugą stronę.
addam24
Thu, 15 Jun 2017 - 22:46
Ile to chcesz krecic?Mowisz ze do 12kola ma nie wybuchnac?Mi sie wydawalo ze na przestrzeni lat,kazda firma ktora budowala taki motor.Dzialala w ten sposob ze zwiekszala srednice cylindra i zmniejszala skok tloka.A ty na odwrot..Ten smietnik w serii po duzych modach,da sie zakrecic na 12 tys chociaz raz?A co dopiero po zwiekszeniu skoku tloka?
Grizzli
Thu, 15 Jun 2017 - 22:52
Nigdzie nie napisałem, że chcę zwiększyć skok. Chcę dać większe tłoki, wał korbowy o mniejszym skoku i znacząco dłuższe korbowody, bo dłuższe korbowody przy takim samym wale generują mniejsze siły działające na ten drugi. W F1 stosunek długości korbowodu do skoku tłoka przekracza dwa. I żeby dojść do wartości 2 brakuje mi bloku i od tego zaczął się temat.
P.S.
W serii jedynym, co powstrzymuje przed kręceniem tego motoru do 9-10k są hydrauliczne popychacze, które bez zmiany pompy oleju na dającą wyższe ciśnienie nie wyrabiają się i na tłokach mamy piękne wgłębienia po zaworach.
addam24
Thu, 15 Jun 2017 - 22:54
To zle zrozumialem.Za duzo wina..
Grizzli
Thu, 15 Jun 2017 - 23:06
Bredzisz przyjacielu, wina nigdy dość
GrzesiekK.
Thu, 15 Jun 2017 - 23:22
CYTAT(Grizzli @ Thu, 15 Jun 2017 - 22:52)
Nigdzie nie napisałem, że chcę zwiększyć skok. Chcę dać większe tłoki, wał korbowy o mniejszym skoku i znacząco dłuższe korbowody, bo dłuższe korbowody przy takim samym wale generują mniejsze siły działające na ten drugi. W F1 stosunek długości korbowodu do skoku tłoka przekracza dwa. I żeby dojść do wartości 2 brakuje mi bloku i od tego zaczął się temat.
P.S.
W serii jedynym, co powstrzymuje przed kręceniem tego motoru do 9-10k są hydrauliczne popychacze, które bez zmiany pompy oleju na dającą wyższe ciśnienie nie wyrabiają się i na tłokach mamy piękne wgłębienia po zaworach.
Wiesz że gdzieś dzwoni tylko nie wiesz w którym kościele ...
CYTAT(Grizzli @ Thu, 15 Jun 2017 - 22:30)
....... bo zmiana kierunku obrotów to nie taka trudna rzecz, trzeba zrobić lustrzane odbicia wałków, zająć się zapłonem i rozrusznik puścić w drugą stronę.
Yhymmmm a offsety tłoków to co ? Że już o innych niespodziankach nie wspomnę.
Odstaw wino, przestań bujać w obłokach
Grizzli
Thu, 15 Jun 2017 - 23:40
Możesz mmie Grzegorzu (o ile taka bezpośredniość Ci nie przeszkada) powiedzieć o co tam dokładnie chodzi? Po tym jak dowiedziałem się, że głowica jest w zasadzie do wyjeba... Znaczy się wyrzucenia, to zamiast skupiać się na niej zacząłem szukać alternatywy, którą z resztą znalazłem. Odnośnie zmiany kierunku obrotów silnika, rzeczywiście lekko uprościłem. No jest jeszcze jedna opcja, silnik zostawić w spokoju i pomiędzy skrzynię a dyfer dać zamiast wału dwa wały i skrzynkę przekładniową.
tekkenfan
Thu, 15 Jun 2017 - 23:49
a nie łatwiej po prostu wrzucić BPeka z np. VVT który w serii ma teoretyczne 146KM, do tego wałek, wydech i powinno być te zakładane 160KM, tyle że nie będzie takie łał z kręcenia do 12krpm
.
Grizzli
Thu, 15 Jun 2017 - 23:53
Jest cięższy, mało, ale zawsze, a moim zdaniem robienie wszystkich demontowalnych paneli i poszycia drzwi z laminatu (taki jest plan) po to, żeby wóz nie przytył względem stanu początkowego to lipa.
tekkenfan
Fri, 16 Jun 2017 - 00:04
a jaka jest niby różnica wagi między tymi silnikami?
Grizzli
Fri, 16 Jun 2017 - 00:19
Różnica w wadze silników to prawie trzydzieści kilogramów.
P.S.
A B6ZE(RS) po takich modach prawdopodobnie był by lżejszy od seryjnego.
!markos
Fri, 16 Jun 2017 - 12:53
Serio chcesz przez to wszystko powiedzieć, że nikt na świecie nie rozkminił sensownego swapa do takiego auta jak Twoje i wszystkie opcje będą trwale psuły ten fenomenalny balans, nad którym tak się rozwodzisz..?
PS.
I nie, nie zrobisz B16B, bo jest zasadniczo nie do kupienia, a jak je znajdziesz, to i tak odpuścisz, bo zabije Cię cena.
Pietrek.L
Fri, 16 Jun 2017 - 13:06
To nie lepiej będzie wyciąć cały blok z aluminium na CNC?
Grizzli
Fri, 16 Jun 2017 - 13:57
B16B to blok z B18, wał korbowy z B16, tłoki i korbowody są własne, głowica chyba z B16A2, taki zlepek. Odnośnie rozkładu masy, ten samochód ma niemal idealny rozkład masy 50:50 co daje świetne zachowanie w zakrętach. Wsadzenie jakiegoś klocka spowodowało by wynoszenie przodu.
Odnośnie bloku cnc, o ile dało by się to zrobić, o tyle gotowy jestem na duźe, a nie kosmiczne koszta.
!markos
Fri, 16 Jun 2017 - 18:17
B16B to nie jest tak prosty zlepek jak Ci się wydaje. Jak dojdziesz do 185+ koni z B16, to pogadamy o kosztach i sensowności tego zabiegu.
Jeśli gotów jesteś myśleć o bloku CNC, to ja wymiękam, niech ten wątek dalej się toczy, jestem ciekaw kiedy otrzeźwiejesz
srbenda
Fri, 16 Jun 2017 - 19:06
Extreme Tuners robią bloki na CNC. Napisz do nich.
SAS Parts
Fri, 16 Jun 2017 - 23:53
No to wypada napisać jak to na SR.PL
BIERZ BMW !!!!
A tak serio pomyśl o dmuchnięciu, tanio, szybko, solidnie.
Grizzli
Sat, 17 Jun 2017 - 08:35
Dlatego, że 1.6 w serii wytrzymuje jednego bara, to dmuchali już turbo, kompresorem i wiatraczkiem z chińczyka, krótko mówiąc nic specjalnego, a N/A już prawie nikt nie dłubie jakoś mocniej. Old school do mnie przemawia. Jestem młody, ale podejście do tuningu mam jak dinozaur. A BMW śmierdzi (bez obrazy, pierwsze drifty waliłem e36 kompotem 2.5 z zeszperowanym najkrótszym dostępnym dyfrze, co prawdza pożyczanym od kochającego dziadka, ale zawsze) Ale serio to nie jest jakiś wybitnie kosztowny projekt. Za rozwiert i tulejowanie, plus dokładka, jakieś pięć koła, wałki koło dwuch, wydech chcę wyspawać sam, ale i tak jakiś tysiąc za materiał, głowica tysiąc, EMU trzy kafle, tłoki trzy koła, korby trzy koła, nowe wtryski pół, sumując i zaokrąglając 20 tysięcy. Teraz turbo, sama turbina dwa tysie, ic tysiąc, emu znów trzy tysie, wtryski pół, spiek dwa, trzy tysiące, wydech to samo, orurowanie z nierdzewki i sylikonu tysiąc. Głowica tysiąc, zestaw zaworów, pewnie kolejny tysiąc, koniecznie większe kapcie i felgi bo moment trzy tysie, wałki i tak by wpadły dwa tysie. Wychodzi z marginestem na niespodzianki 18 tysięcy, ale regularnie będę musiał kupować droższe opony i regenerować sprzęgło, zamiast za połowę tego kupić nowy zestaw od 1.8.
GrzesiekK.
Sat, 17 Jun 2017 - 09:08
Chłopaku za 20k srebrników to z K serii zrobisz dużo ponad 300KM.
Misior
Sat, 17 Jun 2017 - 09:09
CYTAT(GrzesiekK. @ Sat, 17 Jun 2017 - 09:08)
Chłopaku za 20k srebrników to z K serii zrobisz dużo ponad 300KM.
CYTAT(Grizzli @ Sat, 17 Jun 2017 - 08:35)
ale regularnie będę musiał kupować droższe opony i regenerować sprzęgło, zamiast za połowę tego kupić nowy zestaw od 1.8.
Linarr
Sat, 17 Jun 2017 - 10:30
sztuka dla sztuki, ja bym szedł w moc. Dłubie się najmocniejszy silnik a nie najsłabszy bo to nie ma żadnego sensu, a spiek nie pada po 10tys km zwłaszcza przy jakiś 300koniach
GrzesiekK.
Sat, 17 Jun 2017 - 11:01
Bez przesady, taka K seria to jest nadal auto do jazdy po bułki do sklepu
!markos
Sat, 17 Jun 2017 - 13:31
CYTAT(Grizzli @ Sat, 17 Jun 2017 - 08:35)
Dlatego, że 1.6 w serii wytrzymuje jednego bara, to dmuchali już turbo, kompresorem i wiatraczkiem z chińczyka, krótko mówiąc nic specjalnego, a N/A już prawie nikt nie dłubie jakoś mocniej
Jak już zrozumiesz dlaczego tak jest, to może zatrzyma Cię to przed podjęciem katastrofalnych dla portfela decyzji bez żadnej gwarancji efektu. No ale z drugiej strony jeśli uważasz, że dobre mody dające wymierne efekty i powodujące, że auto robi się zwyczajnie bardzo szybkie bez zepsucia tego wspaniałego balansu, to jednak nie ma dla Ciebie ratunku i musisz wywalić ten hajs, żeby zrozumieć, że to nie był dobry kierunek
Ci mniej rozsądni ludzie uczą się na własnych błędach... To zwykle jest dość drogie i bywa koszmarnie bolesne. Twój wybór.
Grizzli
Sat, 17 Jun 2017 - 13:33
Linarr zwykle tak jest, ale tu jest łatwiej dłubać 1.6, bo pasują głowice z z serii, bo jest dużo możliwości z wałami korbowymi, żeby nie skłamać chyba cztery. Hamburgery ten silnik oblatały w każdą stronę i ma potencjał. A to tłuczone K24 waży niemal dwa razy więcej.
Kras
Sat, 17 Jun 2017 - 14:14
CYTAT(Grizzli @ Sat, 17 Jun 2017 - 13:33)
Linarr zwykle tak jest, ale tu jest łatwiej dłubać 1.6, bo pasują głowice z z serii, bo jest dużo możliwości z wałami korbowymi, żeby nie skłamać chyba cztery. Hamburgery ten silnik oblatały w każdą stronę i ma potencjał. A to tłuczone K24 waży niemal dwa razy więcej.
K24 wazy 2x wiecej niz Mazdowe 1.6??? To stwierdzenie jest dokladnie jak caly ten temat
Grizzli
Sat, 17 Jun 2017 - 14:46
To powiedz mi proszę ile waży k24, bo B6ZE z olejem, kolektorami i resztą osprzętu waży 220 funtów.
P@bLO
Sat, 17 Jun 2017 - 16:38
K20 wazy w okolicach 280funtow wiec jak ci za ciężko to weź K serie rovera z vvti to okolice 210 funtów według angoli.
JME
Sat, 17 Jun 2017 - 17:06
Nie ma możliwości zrobić tego tak, aby cylinder był dzielony. Nawet gdybyś dokładkę przytwierdził do bloku na stałe, padnie to bardzo szybko. Jedyna opcja to tuleje zrobić wyższe od bloku o wymiar tej dokładki pod głowicę. No i poza tym co wymieniłeś, musiałbyś pewnie dobrać dłuższe śruby głowicy/szpilki. Jak chcesz go wyżej kręcić to zamień popychacze na mechaniczne, do 12 na pewno nie zakręcisz, ale opisany problem wyeliminujesz, trochę rpm zyskasz (o ile jest sens tak wysoko kręcić ten motor). Ja osobiście bym posłuchał chłopaków, kilka aut zrobisz to będziesz miał takie samo zdanie.
Grzesi(E30)k
Sat, 17 Jun 2017 - 17:25
Wsadz latwodostepny i rozwojowy silnik ,a braki w wadze i balansie rozwiazesz zawieszeniem. Jakis Ohlins pewnie da sie wyregulowac pod te kilka kg wiecej
!markos
Sat, 17 Jun 2017 - 17:31
CYTAT(Grizzli @ Sat, 17 Jun 2017 - 13:33)
Hamburgery ten silnik oblatały w każdą stronę i ma potencjał.
Sam to piszesz, ale wciąż nie widzisz, że wyważasz otwarte drzwi...?
Tu masz wagi ze skrzynią:
http://www.superstreetonline.com/how-to/tr...etrain-weights/Same silniki - musisz sobie poszukać, ale ciężko mi wyobrazić sobie sytuację, w której ten silnik jest dwukrotnie cięższy niż Twój.