jackkpl
Wed, 14 Jun 2017 - 11:10
Mi osobiście nie robi, czy ścigam się z autem na slicku czy nie. Ja nie mam slicków z prostej przyczyny - na semi dojadę na tor , polatam i wrócę. Jakbym miał mieć 2 komplety slicków (na sucho, na mokro), to do auta się nie pomieszczę i musiałbym jeździć lawetą. Laweta to koszty.
Wiadomo, że jak ktoś wpadnie na nowym slicku michelina to wytnie innych, ale to jest właśnie specyfika tego sportu. Ten kto ma hajs, ma przewagę. A ci co nie mają, muszą kombinować
.
Jest jeszcze inna kwestia - cel imprezy Niektórzy muszą za wszelką cenę wygrać. Wygrywanie jest przyjemne, ale mnie bardziej interesuje poprawianie własnych czasów z roku na rok i porównanie postępów do innych uczestników. Dlatego chyba regulamin, że komuś się zabrania slicka może być kiepski. Na wielu imprezach slick = klasa open z wydumkami.
Andrzejsr
Wed, 14 Jun 2017 - 11:36
CYTAT(GodISmE @ Wed, 14 Jun 2017 - 10:31)
Zasada w przypadku takiej inicjatywy jest prosta: 90% osob bedzie pewnie na semi i bez klatki. Jesli dopuscimy pelne slicki, to te 90% nie bedzie widzialo sensu w sciganiu sie z nimi, bo to 1,5-2 s. na Poznaniu.
Powinna byc jedna zasada wspolna na wszystkie szesc torow, a bez klatki taka zasada moze byc jedna: semi.
Jak juz sie rozchula impreza za kilka lat i wszyscy beda mieli super mega project cary tylko na tor, to pewnie ze pelne slicki
To że jest coś na slicku to mega projekt? bez przesady. Cinquecento na slicku to zaraz mega projekt ? Slick nie, a nie wiem swap silnika tak, dołożenie doładowania tak? przebudowa zawieszenia tak? szpera tak? (Jacek, nie , nie do Ciebie , ogólnie piszę
)
I dlaczego za kilka lat tak, a teraz nie.
Może być przecież właśnie Otwarta - OPEN klasa jak na 4-nano na przykład, czy SPORT jak w CA CUP czy coś podobnego chyba było w tregulaminie Youngtimer na Słomczynie (czy Łodzi?) i tyle (slick, klatka, wybebeszenie , duże modyfikacje itd.).
90% nie będzie się chciało ścigać, no wiecie co.
GodISmE
Wed, 14 Jun 2017 - 11:38
No wiec moze wtedy osobna klasa dla takich zawodnikow... Zobaczymy, na razie trzeba zebrac chetnych w ogole
Andrzejsr
Wed, 14 Jun 2017 - 11:48
CYTAT(Techno @ Wed, 14 Jun 2017 - 10:50)
...Ja bym nie szukał dużych obostrzen w regulaminie, raczej dobrze podzielił na klasy ze wzgledu na rodzaj silnika i napędu, jak się impreza rozkręci i bedzie frekfencja to można komplikowac regulaminy ....
...
No właśnie, jak będzie więcej chętnych niż miejsc to można ograniczać wtedy czy mnożyć klasy, żeby więcej niż 2-3 osoby w jednej było.
HubertRinkon
Wed, 14 Jun 2017 - 12:54
Jest już trochę imprez w stylu track day w PL więc jest na kim się wzorować , coś poprawić .
Byłeś na RACE DAY w Łodzi w mojej ocenie to jedna z lepszych imprez w PL pod względem organizacji , ilości jazdy .
GodISmE
Wed, 14 Jun 2017 - 13:56
... tak tylko przy okazji, bo przegladam fotki na strone ... kto tu jest na pełnych slickach?
http://escargofoto.wixsite.com/escargo/kop...taItem-ivsfh2gt
Andrzejsr
Wed, 14 Jun 2017 - 14:19
Pewnie zaraz miała zacząć się ulewa
Jak tam chcesz, zawsze można pojechać na TD w ramach którego będzie się impreza odbywać niezależnie - uczestnicząc po prostu w TD danego dnia żeby warunki takie same były - jeśli to taka formuła będzie, że w ramach trackdaya przez tor organizowanego. Czasy są tak samo mierzone , pod tablicą sobie można porównać - grupa nieklasyfikowana to wszyscy nie-uczestniczący w TAP wówczas będą.
Żeby nie było że tylko o mnie chodzi, sam o żadne miejsca i tak nie powalczę w klasie 2000 ze 150 końmi i amatorską jazdą. Po prostu uważam że to ogranicza mocno i bezzasadnie udział części potencjalnie chętnych, którzy postawili na opony właśnie. Będzie wyścig garażowo - hardwarowy
HubertRinkon
Wed, 14 Jun 2017 - 14:30
W mojej ocenie podział na klasy powinien być jak najprostszy ( bez dziesiątek podziałów ) Generalka , awd , rwd , fwd . ( lub coś podobnego)
Tommo
Wed, 14 Jun 2017 - 14:41
Ja to bym najpierw się zastanowił jak przekonać ludzi do nowego cyklu imprez. Jak już ktoś wspomniał, konkurencja jest na rynku i to dobrze ugruntowana. Bez dobrego pomysłu i atrakcyjnej oferty będzie bardzo trudno.
the Hitcher
Wed, 14 Jun 2017 - 14:45
CYTAT(jackkpl @ Wed, 14 Jun 2017 - 11:10)
Mi osobiście nie robi, czy ścigam się z autem na slicku czy nie. Ja nie mam slicków z prostej przyczyny - na semi dojadę na tor , polatam i wrócę. Jakbym miał mieć 2 komplety slicków (na sucho, na mokro), to do auta się nie pomieszczę i musiałbym jeździć lawetą. Laweta to koszty.
popieram, i popieram autora tematu w kwesti - semi max, przy slikach mniej jezdzących na semisliakch bedzie chciało sie scigać
jackkpl
Wed, 14 Jun 2017 - 14:51
CYTAT(Tommo @ Wed, 14 Jun 2017 - 14:41)
Ja to bym najpierw się zastanowił jak przekonać ludzi do nowego cyklu imprez. Jak już ktoś wspomniał, konkurencja jest na rynku i to dobrze ugruntowana. Bez dobrego pomysłu i atrakcyjnej oferty będzie bardzo trudno.
Podstawa to brak cykli, które odwiedzają kilka torów w Polsce. Jest 4Nano/SeatRacing, ale w tym roku są tylko 2 tory.
Są imprezy klubowe (np Mazdaspeed), gdzie jeden raz byliśmy na Torze Poznań, drugi będzie pewnie Ułęż lub Czaplinek. Nie zmienia to faktu, że nie ma tam zbyt dużej konkurencji (tzn jak ktoś ma dobrze przygotowany sprzęt, to nie ma z kim walczyć).
HubertRinkon
Wed, 14 Jun 2017 - 15:28
Pojedz na Bednary myślę że znajdziesz rywali
jackkpl
Wed, 14 Jun 2017 - 16:05
CYTAT(HubertRinkon @ Wed, 14 Jun 2017 - 15:28)
Pojedz na Bednary myślę że znajdziesz rywali
Tam napewno znajdę
. I jeszcze długo ich nie dogonię. Niestety Bednary to cykl 1 lokalizacji.
GodISmE
Sun, 18 Jun 2017 - 23:14
Calkiem interesujacy podzial na klasy w tych Pszczolkach:
21.Klasy na zawodach:
- Klasa Open : Klasyfikacja generalna wraz z autami bez homologacji drogowej
- Klasa RCP : Wszystkie auta z seryjnymi układami wydechowymi
- Klasa 1000+ : Wszystkie auta o pojemności większej niż 1000cm3, ale nieprzekraczającej
1600cm3 (poza AWD)
- Klasa 1600+ : Wszystkie auta o pojemności większej niż 1601cm3 włącznie, ale nie
przekraczającej 2200cm3 (poza AWD)
- Klasa 2200+ : Wszystkie auta o pojemności większej niż 2201cm3 włącznie (poza AWD)
- Klasa AWD : Wszystkie auta z napędem na cztery koła
Auta benzynowe z doładowaniem przechodzą o klasę wyżej niż ich pojemność, diesle zostają
w swojej klasie pojemnościowej.
jackkpl
Mon, 19 Jun 2017 - 11:02
Myślę, że podział sensowny. W końcu wankle nie były traktowane jak nie wiadomo co. Kolega RX8 z wanklem latał w klasie z innymi wolnossakami do 2.2 litra. Czyli BRZ 200 hp, S2000 ~250 itp.
Techno
Mon, 19 Jun 2017 - 14:17
Faktycznie podział sensowny i logiczny
jackkpl
Mon, 19 Jun 2017 - 15:12
Jedyne "ale" to słabe AWD - tutaj nie mają szans w klasie. Ale wiadomo, że nie ma sensu na tor pchać się AWD, który nawet na 1-ce nie ma problemów z trakcją.
GodISmE
Mon, 19 Jun 2017 - 16:15
Im bardziej o tym mysle i czytam, tym bardziej dochodze do wniosku ze tu nie ma dobrego rozwiazania. Zawsze bedzie jakies ale... Trzeba wiec na podstawie juz zgloszonych zawodnikow zdecydowac i dopasowac do nich. Tak bedzie fair.
Tommo
Mon, 19 Jun 2017 - 16:18
CYTAT(jackkpl @ Mon, 19 Jun 2017 - 15:12)
Jedyne "ale" to słabe AWD - tutaj nie mają szans w klasie. Ale wiadomo, że nie ma sensu na tor pchać się AWD, który nawet na 1-ce nie ma problemów z trakcją.
A czym się różni słabe awd od słabego fwd 1600 ? Jeden i drugi ma słabe szanse na pudło w swojej klasie. Taki już urok tego sportu.
jackkpl
Mon, 19 Jun 2017 - 16:28
CYTAT(Tommo @ Mon, 19 Jun 2017 - 16:18)
A czym się różni słabe awd od słabego fwd 1600 ? Jeden i drugi ma słabe szanse na pudło w swojej klasie. Taki już urok tego sportu.
To, że FWD/RWD masz klasy pojemnościowe, a AWD wszystko ląduje w 1 kotle.
Tommo
Mon, 19 Jun 2017 - 16:36
CYTAT(jackkpl @ Mon, 19 Jun 2017 - 16:28)
To, że FWD/RWD masz klasy pojemnościowe, a AWD wszystko ląduje w 1 kotle.
To jeśli o to chodzi, to klasa "seryjne wydechy" jest najbardziej poszkodowana. Jakieś Clio czy Ibiza będzie się z Lambo biło
jackkpl
Mon, 19 Jun 2017 - 16:38
CYTAT(Tommo @ Mon, 19 Jun 2017 - 16:36)
To jeśli o to chodzi, to klasa "seryjne wydechy" jest najbardziej poszkodowana. Jakieś Clio czy Ibiza będzie się z Lambo biło
Ehh, chyba się czepiasz. To jest podklasa na te zawody, bo pewnie będzie jakaś nagroda w stylu wydech z upustem u organizatora. Tak samo jak podklasa AMG , gdzie są rozdawane dodatkowe nagrody.
the Hitcher
Tue, 20 Jun 2017 - 09:06
Też mi ta klasa 'seryjne wydechy' nie pasuje....choć mądrować się nie zamierzam, bo podziału nie zaproponuję.
Może poza tym, żeby zamiast seryjne wydechy, była klasa 'seryjne auta np do 200KM', czyli bez gwintów, klatek itp...
[Yossarian]
Tue, 20 Jun 2017 - 10:02
Jedyny realnie sprawiedliwy podział to jakby były klasy dzielone po stosunku KM/kg. Ale bez ważenia i pomiaru każdego auta na hamowni przed zawodami to jest niemożliwe do zrobienia
Wszelkie dzielenie wg. modyfikacji jest jak dla mnie bez sensu, bo jak np. sprawdzić, czy ktoś nie ma ostrzejszych wałków zamontowanych itd. itp. Takie dzielenie skończy się tym, że będzie więcej sprawdzania aut i protestów, niż jeżdżenia
Andrzejsr
Tue, 20 Jun 2017 - 10:47
Pewnie że nie da się posprawdzać, i założyć trzeba że każde w zasadzie auto będzie jakośtam modyfikowane. Dlaczego jedna modyfikacja jest ok a inna nie ? 90% forum jest o modyfikacjach a nie o technice jazdy tak naprawdę
Klasa całkiem seryjna - też rozsądna, ale _całkiem niemodyfikowana_ , łącznie z fotelem , nie tylko wydechem. Dlaczego tylko wydech?
Ten podział z Pszczółek ok mi się też zdaje, choć dziwne te 2200cm3 a nie 2000, pewnie ktoś tam się łapał jeszcze
Co do mnożenia klas - na classicauto jest aż do 160 zawodników na raz, a niektóre klasy to tylko 2-3 auta raptem. Tak że nie ma co przesadzać z mnożeniem klas.
Główne kryteria to powinny być - napędzane osie , doładowanie, pojemności i tyle kropka. I tak dużo już z tego kombinacji.
I dodatkowo to np. jak w classicauto -gdy zbyt mała ilość startujących w danej klasie - automatycznie przechodzą do klasy wyższej. Żeby tak z 5-10 aut w jednej klasie było.
A w ogóle to pierwszy rok mogłaby być tylko i wyłącznie generalka z podziałem na ośki i AWD i tyle. Na rozruch i sprawdzenie ilu chętnych w ogóle.
feels3
Tue, 20 Jun 2017 - 11:12
Te podziały na klasy to IMO nigdy nie będą sprawiedliwie, mam za sobą rok startów w jednej lidze, plus 2 starty w innych imprezach i moje wnioski są takie że na 30 aut na liście, powinno być 30 klas
Każde auto inne, z zupełnie innym potencjałem, nawet jak niektóre mają podobną moc to i tak jeżdżą inaczej.
Ciężki temat.
W Pszczółkach byłem w tą niedzielę, byłem w klasie 2200, ale zerkałem na zupełnie inne auta jeśli chodzi o odnośnik z którymi próbowałem walczyć
W Słomczynie też był podział na pojemność, i też IMO się nie sprawdził taki podział. Największa pojemność wcale nie była najszybszą bo wpadło do niej sporo zwykłych seryjnych aut.
Lincoln e30ix
Tue, 20 Jun 2017 - 11:24
Powstanie tej klasy wynikało z faktu, że głównym sponsorem jest firma RPC, która funduje zwycięzcy klasy zrobienie wydechu z nierdzewki.
Też byłem, wyniki słabe ale ubawiłem się. Podziękowania dla Jacka za wskazówki.
Andrzejsr
Tue, 20 Jun 2017 - 11:30
No ale o to chodzi, to nie ma być sprawiedliwie i nie będzie, cały sęk w tym , jakieś z grubsza ramy i w ich zakresie poruszanie się w ramach możliwości/środków/pomysłów .
To nie sprawdzian umiejętności kierowców tylko sumy kierowcy i sprzętu łącznie (i opon czy slick czy nie slick
) . Dla samych kierowców to gokarty czy puchary danej marki i modelu są gdzie sprzęt każdy ma ten sam, tylko kierowca jest inny.
Natomiast po ostatniej akcji z całkowicie spalonym do cna BMW w ramach trackday'a, to bym bardziej na bezpieczeństwie się skupił i jego ramach a w nich zero-tolerancji z niedopuszczaniem włącznie jeśli coś zagraża. Tak patrzę na systemy gaśnicze i jakoś strasznie drogie nie są takie podstawowe, a od kiedy jeżdżę (a niedużo przecież ) 3 razy już palące się wozy spotkałem, dwa opanowane bardziej lub mniej pożary (jeden jeździł, drugi już nie mógł) , a ten trzeci teraz na amen wypalony.
bob.dsk
Tue, 20 Jun 2017 - 14:11
Bardzo fajne i proste rozwiązanie ! Robicie licencję, kupujecie BMW e30 lub e36 i startujecie w 318is CUP PL w ramach WSMP !
W tym roku mamy 27 zawodników, ten sam silnik, zawias, hamulec, opona, waga itp
jackkpl
Tue, 20 Jun 2017 - 14:38
CYTAT(bob.dsk @ Tue, 20 Jun 2017 - 14:11)
Bardzo fajne i proste rozwiązanie ! Robicie licencję, kupujecie BMW e30 lub e36 i startujecie w 318is CUP PL w ramach WSMP !
W tym roku mamy 27 zawodników, ten sam silnik, zawias, hamulec, opona, waga itp
A można tam wprowadzać jakieś zmiany? Ustawienia zawiasu (kąty,wysokość), dokładanie aero itp? Jeśli auto jest "tak jak jest" i nie można nic modyfikować, to dla mnie odpada. Ja muszę mieć w co ręcę włożyć
.
Andrzejsr
Tue, 20 Jun 2017 - 14:52
Licencję PZMOTU ? czy jakieś inne są jeszcze ?
edit - już znazlałem.
No proszę - do równych szans jest kolejna możliwość.
[Yossarian]
Tue, 20 Jun 2017 - 17:37
Tylko trzeba auta na bmw powymieniac, żeby tam jeździć - nie po to skakałem z radości jak odjechał mój były is, żeby teraz znów się w to wepchać
Kombinujmy dalej
Jeszcze mi taki pomysł przyszedł do głowy odnosnie klas: homologacje FIA + podział na pojemnosci. Np. 1.6 do 2.0 N-grupa, 1.6-2.0 A-grupa, 1.6-2.0 Open (czyli wszystko co nie mieści się w homologacjach). I tak dla każdej pojemności. Problemy jednak wtedy są takie: kto to będzie sprawdzał? I czy znajdzie się dość aut by było co dzielić
Biorąc to powyższe pod uwagę ,pozostaje chyba zaakceptować, że sprawiedliwie nie będzie i cieszyć się jazdą
bob.dsk
Wed, 21 Jun 2017 - 12:23
CYTAT(jackkpl @ Tue, 20 Jun 2017 - 14:38)
A można tam wprowadzać jakieś zmiany? Ustawienia zawiasu (kąty,wysokość), dokładanie aero itp? Jeśli auto jest "tak jak jest" i nie można nic modyfikować, to dla mnie odpada. Ja muszę mieć w co ręcę włożyć
.
Puchar jest po to aby duże znaczenie miały umiejętności. Co do ustawień to jest cały regulamin co możesz a czego nie możesz ale jeśli chodzi o zawias to masz GAZ GOLD który ma regulację. Silnik tez może być na zewnętrznym kompie więc opcje nowych map itp są dozwolone. Jeśli chodzi o aero to przy tych mocach jest one zbędę bo dołożenie spojlera na klapie spowolni cię tak na prostych... Przyjedz kiedyś na rundę WSMP i zobacz jak to wygląda a gwarantuję Ci że się zajarasz! Jazda wokół komina i ściganie się z czasem to przy wyścigu jest tylko zabawa
GodISmE
Thu, 14 Sep 2017 - 00:10
the Hitcher
Thu, 14 Sep 2017 - 11:57
Zajebiście:) Gratki bo strona nowoczesna, wybór torów na 2018 fajny:) no i przede wszystkim szacun, że realizujesz założenia
GodISmE
Fri, 15 Sep 2017 - 13:57
Pierwsze fury już dodane!
pawel934
Fri, 15 Sep 2017 - 14:24
O, jestem!
primox
Tue, 19 Sep 2017 - 11:50
Świetna inicjatywa, choć projekt trudny
W ubiegłym roku RoboM zorganizował FWD Cup na Torze Poznań, impreza pół-zamknięta, aby nie było tam przypadkowych ludzi. Ja wziąłem udział w 1 eliminacji, mieliśmy swoje sesje na Torze w ramach TDTP, 2x trening, 2x quali 2x wyścig po 5 kółek. Duży wysiłek organizacyjny po stronie RoboM, na bank na dłuższą metę nie do utrzymania tylko dla kogoś kto robi to z pasji a reszta przyjeżdża na gotowe. Ale jak widać da się.
Obecnie amatorskie ściganie na wysokim poziomie w PL to 2 miejsca: SuperOES Kielce i PSB. Przepis? prosty podział na klasy i niemal zero ograniczeń na BK.
Wyścig zbrojeń w tym sporcie to norma i jeśli ktoś próbuje go ograniczać regulaminem to skazuje imprezę na marginalizację. Przykład: YTcup/Asfaltowy na torze słomczyn gdzie mimo klatki nie można mieć drzwi z laminatu, mimo, że całą próbę można jechać na jednym biegu. Podobnie zabójstwem jest skomplikowany podział na klasy - patrz GSMP, super impreza, kibice, oprawa medialna, niesamowity klimat, ale chyba nawet sami zawodnicy gubią się w klasasch.
TA w czystej postaci to super sprawa, ale to nigdy nie będzie tania zabawa. Moim zdaniem 3 klasy: na2000, na2000+ i OPEN są wystarczające, może ewentualnie jakaś niskobudżetowa klasa z restrykcjami na niższe budżety (np CC/SC na oponach race gc/extreme)
ps. wymóg posiadania homo E to tak naprawdę jest wyścig zbrojeń bo komplet topowych semi to 3000 w górę, podczas gdy komplet full slicka z formuly w stanie 90% z ODSu to mniej niż 1000ziko
Andrzejsr
Tue, 19 Sep 2017 - 12:02
Ja doczytałem fajny zapis - że jedynym ograniczeniem będzie regulamin danego Trackday'a - danego organizatora.
I to mi się zdaje bardzo ok i można na tym poprzestać. No bo jak czegoś Organizator nie dopuści - to nie pojedzie na danym TD (np. głośny wydech) a jak dopuści to pojedzie (np. slick) i tak będzie mieć mierzone czasy, choćby poza kwalifikowaniem się w Timeattackpoland.
Co do opon z homo tak to właśnie wygląda jak kolega wyżej napisał, a zresztą bez przesady - dopuszczone swapy silnika, a niedopuszczone miałyby być opony?
GodISmE
Tue, 19 Sep 2017 - 13:18
Mysle ze sprzet - w tym opony - bedzie tylko ograniczony regulaminem danego track-daya ale to musze jeszcze zweryfikowac kiedy bedzie juz ustalona lista torow. Pixers sie pojawil i ma juz pomiar czasow, no i jakis na polnocy by Sie przydal, np. Pszczolki.
Co do podzialu na klasy, to bedzie on zrobiony w oparciu o zawodnikow juz zarejestrowanych. Tylko tak ma to sens. Po ostatnim Jatrzabiu juz widac, ze auta ktore powinny teoretycznie byc w innych klasach kreca takie same czasy! Przede wszystkim RX8 vs. Zetki. Jedna RX-8 objechala e46 m3, evox i moja Zetke a za mna same RXy!
Dlatego mysle ze klasy zrobie w oparciu o indywidualnie ustawione grupy wg BOP - balance of performance. I tylko trzy wtedy, np. Slabsze, lekkie lub male auta jak Opeal Corsa, Peugeot 106, Honda Civic, Alfa; sredniaki jak rx8, zetki, e46 bmw, evo; grube ryby jak nowe i szybkie fury po 400hp, w tym prosiaki, supercary, ultralekkie... Zobaczymy
PS. Co to jest PSB?
the Hitcher
Tue, 19 Sep 2017 - 13:32
Power stage Bednary
soldi
Tue, 19 Sep 2017 - 15:20
W Pszczółkach jest impreza RCP TimeAttack - upalanie w sesjach po kilka okrążeń. Brak ograniczeń/wymagań sprzętowych, pomiar czasu przez cały dzień. W tym sezonie w kalendarzu jest 8 rund. Dobrze "żre" więc raczej przyszły sezon też się będzie kręciło.
maciek19
Thu, 21 Sep 2017 - 23:22
polecam też zobaczyć na AB CUP i BMW CHALLENGE - bo bardzo fajnie jest to zorganizowane pod względem klas, pucharów, i regulaminów.
alphaOne
Mon, 25 Sep 2017 - 15:10
dobry wątek, będę śledził temat
GodISmE
Sun, 22 Oct 2017 - 16:56
34 zawodników aktualnie. Dobijemy do 50, to pomyślimy o podziale na klasy
http://www.timeattackpoland.pl/
jackkpl
Sun, 22 Oct 2017 - 18:26
CYTAT(GodISmE @ Sun, 22 Oct 2017 - 16:56)
34 zawodników aktualnie. Dobijemy do 50, to pomyślimy o podziale na klasy
http://www.timeattackpoland.pl/Przy 50 podzielimy na 2 klasy po 25, wolniejsi i szybsi
.
Tommo
Sun, 22 Oct 2017 - 20:24
Ja bym się zapisał ale jeszcze nie mam samochodu
cowboy
Mon, 23 Oct 2017 - 09:16
ja mam samochód który moze juz da rade ale nie wiem czy bedzie klasa amator / fun
feels3
Mon, 23 Oct 2017 - 12:39
A będzie tam ktoś inny niż amator for fun?
jackkpl
Mon, 23 Oct 2017 - 12:43
CYTAT(cowboy @ Mon, 23 Oct 2017 - 09:16)
ja mam samochód który moze juz da rade ale nie wiem czy bedzie klasa amator / fun
Wszyscy jestesmy amatorami, nie pekaj
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.