Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Corsa B c20xet Drag Fwd
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Adam_Imielin
Witam. Chciałbym opisać swój projekt który powstał w prowizorycznym garażu i bardzo ograniczonym budżecie.

Model:

Opel Corsa B 1.4

Modyfikacje:

-Silnik c20xe z astry f
-Głowica ks700 po regeneracji i lekkim portingu
-Blok seria
-Tłoki c20let
-Korby Pec
-Silnik odpreżony kanapką
-Płyta podpory wału skręcona arp
-nowy rozrząd

Układ wydechowy:

-Turbo replika gt3530 od k64
-Kolektor wydechowy custom by lamik
-wastegate 50mm
-Wydech 76mm w maskę

Układ dolotowy:

-Kolektor ssący custom by lamik
-Przepustnica vr6
-Ic 600x300x76
-Orurowanie nierdzewka
-Blow off 50mm

Układ paliwowy:

-Wtryski lucas 1200cc
-Pompy dwa jakieś chinole
-Zbiornik alu 30l z wbudowanym Swirllpot-em by max tune

Układ napędowy:

-Skrzynia biegów f18+
-Elektro szpera:)
-sprzegło vr6
-Półosie custom

Zawieszenie:

-Gwint ta-technix
-poliuretan
-Rozporka góra i dół​
-Hamulce Vectra b 2.0
-Opony używki m&t 26x10.5 r16


Elektronika:

-Megasquirt III Łukasz Lamik
-Procedura startu
-flat schift
-Cewki tfsi


Karoseria:

-Wydmuszka
-Szyby poliwęglan 2mm

Aktualnie moc 490hp i 600nm na 1.8b i paliwie e85 i seria walki.
Stage 2 wkrótce:
-Walki 286* by świątek
-Turbo replika gt3582 ar63


Wielkie podziękowania za mega pomoc i strojenie bracią lamik.

Ps: buda 5d dlatego że była okazją kupić w mega stanie bez oznak korozji, waga auta jeszcze nie znana, osiągów nie miałem okazji sprawdzić, testowe przejazdy 1/4 12.7s i prędkość na mecie 132km/h z racji problow z wypadaniem zapłonu na 4biegu;)















k64
no wkoncu. jest torpeda

pozdr k64
yotomeczek
Jak toto jeździ?
Adam_Imielin
Bliżej znane osiągi będą końcem czerwca po testach w Niemczech
Fawor
12,7 przy 134km/h mówi już sporo smile.gif W DE powinny być niskie 11 albo i wysokie 10 jak napęd wytrzyma.
Adam_Imielin
Na 10s nawet nie liczę bo to raczej po za zasięgiem ale średnia 11 wykręcić było by fajnie:)
Adam_Imielin
Lecimy stage 2 smile.gif
DawidLwa
Tloki i korby zostają ? Co to za turbo ?
k64
CYTAT(DawidLwa @ Thu, 15 Jun 2017 - 23:54) *
Tloki i korby zostają ? Co to za turbo ?



gt3582r .63 dupa . 540 obrobi . (znow ma malo) tongue.gif tongue.gif
piana_sta
CYTAT(k64 @ Fri, 16 Jun 2017 - 06:27) *
gt3582r .63 dupa . 540 obrobi . (znow ma malo) tongue.gif tongue.gif



Podwójna kulka?
DawidLwa
CYTAT(k64 @ Fri, 16 Jun 2017 - 06:27) *
gt3582r .63 dupa . 540 obrobi . (znow ma malo) tongue.gif tongue.gif


Hehe jakie by nie było to i tak za małe tongue.gif
k64
CYTAT(piana_sta @ Fri, 16 Jun 2017 - 22:06) *
Podwójna kulka?

nie , seria Joural. na cwiartke nie koniecznie musi to szybko wstawac a roznica w cenie polowa.
Adam_Imielin
CYTAT(DawidLwa @ Thu, 15 Jun 2017 - 23:54) *
Tloki i korby zostają ? Co to za turbo ?

Tak tłoki i korby zostają te same, a turbo replika oczywiście od k64 gt3582 ar63 smile.gif
kubzik123
Niezle panie wink.gif trza sie ustawic raz wink.gif
Adam_Imielin
CYTAT(kubzik123 @ Tue, 20 Jun 2017 - 21:50) *
Niezle panie wink.gif trza sie ustawic raz wink.gif

No trzeba obowiązkowo:)
Adam_Imielin
Stage 2 wstępnie wystrojony

Narazie odcinka dosyć nisko, potestujemy i pewnie będziemy kręcić wyżej i dmuchać więcej jeśli będzie taka potrzeba.

Niestety Corsa miała problemy żeby jechać prosto, wpadło też usztywnienie zawieszenia dzieki Szymon Lipina i Patryk Nadolski smile.gif




strus
Patent ze sprzeglem jak u mnie, a znaczenie ma czy masz Sachs czy LUK, bo docisk LUKa byl sztywniejszy.
Porszak
czemu nie zastąpiliście tulei drążków reakcyjnych łożyskami, teraz i tak te tuleje nie pracują( chyba, że praktyka pokazuje inaczej?)
Fawor
moim zdaniem zyskując 30KM na ostatnich 200obr zabrałes sobie 500 obr powerbandu - pole pod krzywą jest znacząco mniejsze, niż na poprzednim setupie. Jestes w ogóle z tego zadowolony?
Adam_Imielin
CYTAT(Fawor @ Tue, 05 Sep 2017 - 14:17) *
moim zdaniem zyskując 30KM na ostatnich 200obr zabrałes sobie 500 obr powerbandu - pole pod krzywą jest znacząco mniejsze, niż na poprzednim setupie. Jestes w ogóle z tego zadowolony?

Trafne spostrzeżenie, ale plan jest zakręcić 8500rpm a nie da się tego zrobić na seryjny walku i a turbo też trzeba było zastąpić ciut większym jeśli ten setup nie osiągnie zamierzonego celu, będzie się kombinować dalej.
SAS Parts
To usztywniienie zawieszenia nie będzie działac. Lącznik poprzeczny wahaczy będzie pękał na spoinach uszu przy wahaczach. Tego elementu nie powinno być. Żeby to działało, to zamiast fabrycznych tulei gumowo metalowych w wahaczu powinny być łożyska a rura która spina teraz wahacze powinna spinać ale mocowania wahaczy w budzie a nie wahacze. Te rurki "wspomagające" drążki reakcyjne mogą zostać, nawet bym w tym momencie wywalił drążki reakcyjne a założył stabilizator klasyczny on mocno poprawi stabilność.
Adam_Imielin
CYTAT(SAS Parts @ Sat, 09 Sep 2017 - 10:01) *
To usztywniienie zawieszenia nie będzie działac. Lącznik poprzeczny wahaczy będzie pękał na spoinach uszu przy wahaczach. Tego elementu nie powinno być. Żeby to działało, to zamiast fabrycznych tulei gumowo metalowych w wahaczu powinny być łożyska a rura która spina teraz wahacze powinna spinać ale mocowania wahaczy w budzie a nie wahacze. Te rurki "wspomagające" drążki reakcyjne mogą zostać, nawet bym w tym momencie wywalił drążki reakcyjne a założył stabilizator klasyczny on mocno poprawi stabilność.

Łącznik spinający wahacze już został usunięty i wpadła dolna rozpórka wahacza
SAS Parts
CYTAT(Adam_Imielin @ Sun, 10 Sep 2017 - 18:17) *
Łącznik spinający wahacze już został usunięty i wpadła dolna rozpórka wahacza


I bardzo dobrze, bo jakby urwało się ucho od któregoś wahacza i "wyciągnęłoby" tą rurę, to nic by nie wybuchło, ale strachu miałbyś sporo.
Fawor
CYTAT(Adam_Imielin @ Fri, 08 Sep 2017 - 21:50) *
Trafne spostrzeżenie, ale plan jest zakręcić 8500rpm a nie da się tego zrobić na seryjny walku i a turbo też trzeba było zastąpić ciut większym jeśli ten setup nie osiągnie zamierzonego celu, będzie się kombinować dalej.

moim zdaniem ten setup i tak nie obskoczy efektywnego 8500, bo krzywa momentu na końcu juz spada. To turbo nie utrzyma wydajności w mapie.
Adam_Imielin
CYTAT(Fawor @ Mon, 11 Sep 2017 - 12:00) *
moim zdaniem ten setup i tak nie obskoczy efektywnego 8500, bo krzywa momentu na końcu juz spada. To turbo nie utrzyma wydajności w mapie.

Na dupie 82ar wtedy będzie
Fawor
ale to nic nie zmieni w wydajności strony ssącej smile.gif Przynajmniej moim zdaniem. No ale testuje i dajcie znać, będzie więcej organoleptycznej wiedzy w tuningowym świecie smile.gif
strus
Te 520km przy jakim cisnieniu?

Moment fakt spada ale nie jakos drastycznie, mysle ze jak by odcinke zwiekszyc to i na tym turbo by jeszcze moc rosla.
Adam_Imielin
CYTAT(strus @ Tue, 10 Oct 2017 - 17:45) *
Te 520km przy jakim cisnieniu?

Moment fakt spada ale nie jakos drastycznie, mysle ze jak by odcinke zwiekszyc to i na tym turbo by jeszcze moc rosla.

Moc na 2barach doładowania, docelowo odcinka dużo wyżej ma być
Er-a-de-ek
Mega kozacki projekt.

Te 520kunia to na tłokach od leta czy już kucizna wpadła?

O ile spadają obroty przy zmianie biegu. Pytam ponieważ widzę że turbo ładuje efektywnie bardzo wysoko.

Ps. na wtryskach 1200cc w ogóle ma wolne obroty czy faluje?
Adam_Imielin
CYTAT(Er-a-de-ek @ Fri, 03 Nov 2017 - 22:59) *
Mega kozacki projekt.

Te 520kunia to na tłokach od leta czy już kucizna wpadła?

O ile spadają obroty przy zmianie biegu. Pytam ponieważ widzę że turbo ładuje efektywnie bardzo wysoko.

Ps. na wtryskach 1200cc w ogóle ma wolne obroty czy faluje?

Tak na ori tłokach z let-a, obroty w granicach 5400/5500
Rpm tak więc na styk przy tej odcince. Wtryski bardzo ładnie trzymają wolne obroty.
Tomasz76
Jaki CR przy takiej mocy ?
kubzik123
Kolego od ilu wstaje ci te turbo? Tak jak na wykrecie 4k cos sie zaczyna dziac i 5k dopiero pakuje? Jak to ma sie w realu masz jakies filmiki?
Adam_Imielin
CYTAT(Tomasz76 @ Tue, 21 Nov 2017 - 21:59) *
Jaki CR przy takiej mocy ?

Cr około 8,0:1
Adam_Imielin
CYTAT(kubzik123 @ Wed, 22 Nov 2017 - 05:33) *
Kolego od ilu wstaje ci te turbo? Tak jak na wykrecie 4k cos sie zaczyna dziac i 5k dopiero pakuje? Jak to ma sie w realu masz jakies filmiki?

Niestety nie mam żadnego filmu jak to jedzie tylko z dyno. Pod ćwiartkę ok bo nie wypada z boostu.
Adam_Imielin
CYTAT(kubzik123 @ Wed, 22 Nov 2017 - 05:33) *
Kolego od ilu wstaje ci te turbo? Tak jak na wykrecie 4k cos sie zaczyna dziac i 5k dopiero pakuje? Jak to ma sie w realu masz jakies filmiki?

https://youtu.be/wo_GYPG-dfw
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.