Panowie zacznę od początku. Pacjent leon Cupra 4 vr 2.8. Do momentu wymiany zawieszenia na gwint od KW oraz zwrotnic i wahaczy od r32 nie było takiego problemu. W prawych oraz lewych zakrętach włącza się ESP . W większości czuć że hamuje prawy przód.
Błędów brak . Sterownik za radą technika od KW przekodowany na twarde zawieszenie brak poprawy albo prawie nie zauważalna. Na zimowej gumie było odrobinę lepiej. Patrząc wstecz to raz mi się pojawił błąd czujnika kąta skrętu ale to było dawno.
Czujniki po adoptowane itp .
@agresja
Wed, 31 May 2017 - 08:47
a zbierznosć i geometria ustawiona?
zondar
Wed, 31 May 2017 - 08:49
Tak 2 razy . Ale teraz dla pewności jadę jeszcze raz . Bo goście za 1 razem nie ogarnęli jak należy. Teraz patrze na wydruk to prawe przednie koło idzie w minus bardziej niż lewe
FF2004
Wed, 31 May 2017 - 09:19
a jakie tam masz ESP - MK20 czy MK60. Jak siedzi tam MK20 to ten typ tak ma, pozostaje tylko zmiana na MK60.
RasPL
Wed, 31 May 2017 - 15:59
Wrzuć numer pompy zobaczymy jakie logi by tu zrobic.
zondar
Wed, 31 May 2017 - 22:50
Sterownik mk60 jutro numer wrzucę
zondar
Sun, 04 Jun 2017 - 19:18
Pompa ma nr 1C0 907 379 F Kodowanie 0023174 ESP ALLRAD MK60 0103
zondar
Wed, 07 Jun 2017 - 21:16
I jak Panowie macie jakieś pomysły?
Wrona
Thu, 08 Jun 2017 - 11:39
A taka prosta rzecz, zloguj czujniki abs i kata skretu podczas jazdy i spokojnej i ostrzejszej, moze gdzies jakies male anomalie wystepuja.
zondar
Thu, 08 Jun 2017 - 21:10
Jak ogarnąć te logi??
zondar
Thu, 14 Dec 2017 - 21:25
podbijam temat dalej nie rozwiązany . Wrzuciłem ori kodowanie 0023046 i dalej to samo chce wrzucić kodowanie pod tarcze 334 0023049 i wyrzuca błąd że kodowanie poza zakresem.
jackkpl
Fri, 15 Dec 2017 - 08:27
A nie zmienila sie ilosc zebow wienca abs po zmianie zwrotnicy? Druga sprawa- czy polozenie drazkow kierowniczych wzgledem wahacza jek jak w fabryce.
FF2004
Fri, 15 Dec 2017 - 10:01
Skontaktuj się z Golem Garage, on robił dla mnie zmianę pompy MK20 na MK60 i ogarnął całe kodowanie MK60.
zondar
Fri, 15 Dec 2017 - 11:22
CYTAT(jackkpl @ Fri, 15 Dec 2017 - 08:27)
A nie zmienila sie ilosc zebow wienca abs po zmianie zwrotnicy? Druga sprawa- czy polozenie drazkow kierowniczych wzgledem wahacza jek jak w fabryce.
Położenie drążków jest inne bo leon 4x4 miał zwykłe blaszane wahacze i zwrotnice ja dałem te od r32 /s3 drążek jest zamieniony stronami i jest niżej
jackkpl
Fri, 15 Dec 2017 - 11:41
No to jesli esp sie wtrynia przy szybszym zakrecie (buda sie przechyla) to masz odpowiedz. Ja tsk mialem przy nierownoleglych drazkach i wahaczach.
zondar
Fri, 15 Dec 2017 - 11:48
Ok to co teraz zrobic ? teraz jest tak ze jade 40km\h albo 80 i ta sama rekacja esp
jackkpl
Fri, 15 Dec 2017 - 12:39
CYTAT(zondar @ Fri, 15 Dec 2017 - 11:48)
Ok to co teraz zrobic ? teraz jest tak ze jade 40km\h albo 80 i ta sama rekacja esp
Jeśli to to, co ja miałem, to problem u mnie był przy przechyłach samochodu. Przechył powoduje ruch wahacza i drążka, są pod różnym kątem, więc samochód sam skręca podczas przechyłu.
Zrób eksperyment,zmierz sobie sznurkami zbieżność jak samochód stoi, a później podnieś przód o 10cm (normalnie lewarkiem) i zmierz znowu. Jeśli zbieżność się mocno zmieniła, to masz problem . https://en.wikipedia.org/wiki/Bump_steer
zondar
Fri, 15 Dec 2017 - 12:59
CYTAT(jackkpl @ Fri, 15 Dec 2017 - 12:39)
Jeśli to to, co ja miałem, to problem u mnie był przy przechyłach samochodu. Przechył powoduje ruch wahacza i drążka, są pod różnym kątem, więc samochód sam skręca podczas przechyłu.
Zrób eksperyment,zmierz sobie sznurkami zbieżność jak samochód stoi, a później podnieś przód o 10cm (normalnie lewarkiem) i zmierz znowu. Jeśli zbieżność się mocno zmieniła, to masz problem . https://en.wikipedia.org/wiki/Bump_steer
Pojadę na geometrie i na maszynie sprawdzę na podstawkach. Czyli ustawić zbieżność i podnieść i patrzeć co się dzieje? co ciekawe wg Vw zmienił się tylko kont wyprzedzenia sworznia reszta parametrów ta sama.
jackkpl
Fri, 15 Dec 2017 - 13:11
CYTAT(zondar @ Fri, 15 Dec 2017 - 12:59)
Pojadę na geometrie i na maszynie sprawdzę na podstawkach. Czyli ustawić zbieżność i podnieść i patrzeć co się dzieje? co ciekawe wg Vw zmienił się tylko kont wyprzedzenia sworznia reszta parametrów ta sama.
Sam to zrobisz w garażu . Ewentualnie podnies auto z 1 strony (koło w powietrzu) i drugim lewarkiem podłóż pod wahacz tego koła, co wisi w powietrzu. To nawet na oko zobaczysz. A najklepiej to wrzuć fotkę (zdejmij koło) jak to zawieszenie u CIebie obecnie wygląda.
zondar
Fri, 15 Dec 2017 - 13:30
Ok. Spróbuje Chodzi o to ze przy np skręconym kole podnieść wahacz , i patrzeć czy przy podnoszeniu nie skręca się bardziej
jackkpl
Fri, 15 Dec 2017 - 13:48
CYTAT(zondar @ Fri, 15 Dec 2017 - 13:30)
Ok. Spróbuje Chodzi o to ze przy np skręconym kole podnieść wahacz , i patrzeć czy przy podnoszeniu nie skręca się bardziej
Heh, postarm się to opisać.
Metoda na sznurek - zaczepiasz sznurek do tylnego koła i ciągniesz do do przedniego koła. zbliżasz sznurek do koła przedniego , dopóki nie dotknie koła. Jak dotknał koła najpierw w tylnej częsci, to masz koło zbieżne (bo tylna część wystaje mocniej). Jak sznurek dotknął najpierw przedniej części, to masz rozbieżne. Dystans między sznurkiem a kołem (w tym miejscu na obwodzie, gdzie go nie dotyka) to zbieżność połówkowa w [mm].
Podnieś przód auta , ustaw koło rowno i wyjmij kluczyk (zablokuj przekładnie kierowniczą). Teraz trzymając sznurek przy kole i lewarując za wahacz zauważysz, czy sznurek się oddala czy zbliża do którejś części koła. Sznurek musi się zawsze opierać w 1 miejscu koła (opony), w przypadku zieżności na 0 będzie dotykał koła w 2 miejscach. Takie ustawianie zbieżności się sprawdza, jak masz zbliżony rozstaw kół na obu osiach i identyczne felgi /opony.
Pamietac nalezy jeszcze o tym, ze metoda na sznurek dziala tylko wtedy jak masz przod i tyl rowny rozstaw kol, dystanse na przodzie lub tyle i juz eszystko sie rozjezdza.
Ciemne to zdjecie z drazkiem kierowniczym, ale wyglada na to,ze musisz opuscic koncowke drazka od zwrotnicy o jakies 3cm i powinno byc ok.
GrzesiekK.
Fri, 15 Dec 2017 - 19:37
CYTAT(tom cio @ Fri, 15 Dec 2017 - 18:43)
Pamietac nalezy jeszcze o tym, ze metoda na sznurek dziala tylko wtedy jak masz przod i tyl rowny rozstaw kol, dystanse na przodzie lub tyle i juz eszystko sie rozjezdza.
Praktycznie każde auto FWD ma przednią oś szerszą niż tył o ~10-20mm przeważnie, więc tak to można sobie bieliznę suszyć co najwyżej
zondar
Fri, 15 Dec 2017 - 20:28
CYTAT(jackkpl @ Fri, 15 Dec 2017 - 18:51)
Ciemne to zdjecie z drazkiem kierowniczym, ale wyglada na to,ze musisz opuscic koncowke drazka od zwrotnicy o jakies 3cm i powinno byc ok.
Dziwne jest to że inny taki zestaw jeździ bez problemu . Auto ta sama płyta podłogowa przecież końcówki drążków itp te same nr .
jackkpl
Fri, 15 Dec 2017 - 20:30
CYTAT(GrzesiekK. @ Fri, 15 Dec 2017 - 19:37)
Praktycznie każde auto FWD ma przednią oś szerszą niż tył o ~10-20mm przeważnie, więc tak to można sobie bieliznę suszyć co najwyżej
To Ty susz bielizne, a mechanicy w depo beda nadal ustaeiali w ten sposob zbieznosc . Jak znasz swoje auto , to ten rozstaw mozesz uwzglednic w pomiarze.
GrzesiekK.
Fri, 15 Dec 2017 - 20:34
CYTAT(jackkpl @ Fri, 15 Dec 2017 - 20:30)
To Ty susz bielizne, a mechanicy w depo beda nadal ustaeiali w ten sposob zbieznosc . Jak znasz swoje auto , to ten rozstaw mozesz uwzglednic w pomiarze.
Zgadza się, mechanik w depo wie dokładnie co do mm ile ma dana oś i tak ustawi. Ale nie tłumacz chłopakowi z forum tak jak tłumaczyłeś bo to tak nie działa. Sam używam sznurka, płyt plus miarek, różnych cudatw do geo na swoje potrzeby ale wątek jest nie o mnie a o chłopaku który wszczepił przód z innego auta i teraz to już wogóle nie wie ot tak w jakich rozstawach ma auto.
zondar
Fri, 15 Dec 2017 - 20:37
Nie no rozstaw się nie zmienił jest na równo przód tył
GrzesiekK.
Fri, 15 Dec 2017 - 20:43
CYTAT(zondar @ Fri, 15 Dec 2017 - 20:37)
Nie no rozstaw się nie zmienił jest na równo przód tył
Mylisz się, VAGowskie płyty podłogowe mają w większości 25mm różnicy w rozstawie kół przód-tył. Zmierz to dokładnie.
zondar
Fri, 15 Dec 2017 - 20:50
Wiem o tym . Mam dystanse i ustawione na równo
jackkpl
Fri, 15 Dec 2017 - 20:51
CYTAT(GrzesiekK. @ Fri, 15 Dec 2017 - 20:34)
Zgadza się, mechanik w depo wie dokładnie co do mm ile ma dana oś i tak ustawi. Ale nie tłumacz chłopakowi z forum tak jak tłumaczyłeś bo to tak nie działa. Sam używam sznurka, płyt plus miarek, różnych cudatw do geo na swoje potrzeby ale wątek jest nie o mnie a o chłopaku który wszczepił przód z innego auta i teraz to już wogóle nie wie ot tak w jakich rozstawach ma auto.
Ale ja mu tlumacze nie jak ustawic zbieznosc, a jak zmierzyc zmiane zbieznosci wzgledem ugiecia zawieszenia. A to akurat jest niezalezne od roznicy szerokosci osi . Wydaje mi sie,ze jako stary wyjadasz masz tego swiadomosc .
zondar
Fri, 15 Dec 2017 - 20:52
Jutro to sprawdzę
GrzesiekK.
Fri, 15 Dec 2017 - 20:54
CYTAT(jackkpl @ Fri, 15 Dec 2017 - 20:51)
Ale ja mu tlumacze nie jak ustawic zbieznosc, a jak zmierzyc zmiane zbieznosci wzgledem ugiecia zawieszenia. A to akurat jest niezalezne od roznicy szerokosci osi . Wydaje mi sie,ze jako stary wyjadasz masz tego swiadomosc .
Ok zakopujemy topór wojenny Generalnie mi chodziło o jedną tylko sprawę "Metoda na sznurek - zaczepiasz sznurek do tylnego koła i ciągniesz do do przedniego koła. zbliżasz sznurek do koła przedniego , dopóki nie dotknie koła. Jak dotknał koła najpierw w tylnej częsci, to masz koło zbieżne (bo tylna część wystaje mocniej). Jak sznurek dotknął najpierw przedniej części, to masz rozbieżne. Dystans między sznurkiem a kołem (w tym miejscu na obwodzie, gdzie go nie dotyka) to zbieżność połówkowa w [mm]." - jak chłopak dokładnie nie wie jaka ma różnice rozstawu kół przód tył to w ten sposób nie wywnioskuje nic prawidłowo.
jackkpl
Fri, 15 Dec 2017 - 22:13
CYTAT(GrzesiekK. @ Fri, 15 Dec 2017 - 20:54)
Ok zakopujemy topór wojenny Generalnie mi chodziło o jedną tylko sprawę "Metoda na sznurek - zaczepiasz sznurek do tylnego koła i ciągniesz do do przedniego koła. zbliżasz sznurek do koła przedniego , dopóki nie dotknie koła. Jak dotknał koła najpierw w tylnej częsci, to masz koło zbieżne (bo tylna część wystaje mocniej). Jak sznurek dotknął najpierw przedniej części, to masz rozbieżne. Dystans między sznurkiem a kołem (w tym miejscu na obwodzie, gdzie go nie dotyka) to zbieżność połówkowa w [mm]." - jak chłopak dokładnie nie wie jaka ma różnice rozstawu kół przód tył to w ten sposób nie wywnioskuje nic prawidłowo.
Jasne, że ta metoda ma ograniczenia i trzeba to robić świadomie . Zobacz moje ostatnie zdanie w oryginalnym poscie (pisałem tam o różnicy rozstawu kół).
zondar
Sat, 16 Dec 2017 - 16:21
Możliwe że przez to że na jednym kole prawy przód jest inny kont wyprzedzenia takie coś się dzieje ?
jackkpl
Sat, 16 Dec 2017 - 21:07
CYTAT(zondar @ Sat, 16 Dec 2017 - 16:21)
Możliwe że przez to że na jednym kole prawy przód jest inny kont wyprzedzenia takie coś się dzieje ?
Raczej nie, bo ESP się aktywuje, gdy samochód obraca się wolniej/szybciej niż wynika z czujnika kąta kierownicy.
zondar
Sat, 16 Dec 2017 - 21:11
Robiłem dziś tak jak pisaliście patrzą na miarkę przy podnoszeniu koła nic się nie działo . Kiedyś czujnik kąta skrętu wywalił błąd ale to było dwa lata temu . Po skasowaniu cisza do dziś ale mam inny to podmienie może to to
jackkpl
Sat, 16 Dec 2017 - 21:55
CYTAT(zondar @ Sat, 16 Dec 2017 - 21:11)
Robiłem dziś tak jak pisaliście patrzą na miarkę przy podnoszeniu koła nic się nie działo . Kiedyś czujnik kąta skrętu wywalił błąd ale to było dwa lata temu . Po skasowaniu cisza do dziś ale mam inny to podmienie może to to
Zrób to zdjęcie swojego zawieszenia (żeby było widać wahacz i drążek kierowniczy). Już więcej Ci bez konkretnych informacji nie wywróżymy.
zondar
Mon, 18 Dec 2017 - 20:47
Zdjęcia jutro zrobię . Dziś zrobiłem logi mam nadzieje że dobrze. Odnośnie logów zaczęło coś szurać w kole po odpięciu kabla cisza. Zaciągnę ręczny i to samo.