Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Problem z ESP
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
zondar
Witam

Panowie zacznę od początku. Pacjent leon Cupra 4 vr 2.8. Do momentu wymiany zawieszenia na gwint od KW oraz zwrotnic i wahaczy od r32 nie było takiego problemu.
W prawych oraz lewych zakrętach włącza się ESP . W większości czuć że hamuje prawy przód.

Błędów brak . Sterownik za radą technika od KW przekodowany na twarde zawieszenie brak poprawy albo prawie nie zauważalna. Na zimowej gumie było odrobinę lepiej.
Patrząc wstecz to raz mi się pojawił błąd czujnika kąta skrętu ale to było dawno.

Czujniki po adoptowane itp .

@agresja
a zbierznosć i geometria ustawiona?
zondar
Tak 2 razy . Ale teraz dla pewności jadę jeszcze raz . Bo goście za 1 razem nie ogarnęli jak należy. Teraz patrze na wydruk to prawe przednie koło idzie w minus bardziej niż lewe
FF2004
a jakie tam masz ESP - MK20 czy MK60. Jak siedzi tam MK20 to ten typ tak ma, pozostaje tylko zmiana na MK60.
RasPL
Wrzuć numer pompy zobaczymy jakie logi by tu zrobic.
zondar
Sterownik mk60 jutro numer wrzucę
zondar
Pompa ma nr 1C0 907 379 F
Kodowanie 0023174
ESP ALLRAD MK60 0103
zondar
I jak Panowie macie jakieś pomysły?
Wrona
A taka prosta rzecz, zloguj czujniki abs i kata skretu podczas jazdy i spokojnej i ostrzejszej, moze gdzies jakies male anomalie wystepuja.
zondar
Jak ogarnąć te logi??
zondar
podbijam temat dalej nie rozwiązany . Wrzuciłem ori kodowanie 0023046 i dalej to samo chce wrzucić kodowanie pod tarcze 334 0023049 i wyrzuca błąd że kodowanie poza zakresem.
jackkpl
A nie zmienila sie ilosc zebow wienca abs po zmianie zwrotnicy?
Druga sprawa- czy polozenie drazkow kierowniczych wzgledem wahacza jek jak w fabryce.
FF2004
Skontaktuj się z Golem Garage, on robił dla mnie zmianę pompy MK20 na MK60 i ogarnął całe kodowanie MK60.
zondar
CYTAT(jackkpl @ Fri, 15 Dec 2017 - 08:27) *
A nie zmienila sie ilosc zebow wienca abs po zmianie zwrotnicy?
Druga sprawa- czy polozenie drazkow kierowniczych wzgledem wahacza jek jak w fabryce.



Położenie drążków jest inne bo leon 4x4 miał zwykłe blaszane wahacze i zwrotnice ja dałem te od r32 /s3 drążek jest zamieniony stronami i jest niżej
jackkpl
No to jesli esp sie wtrynia przy szybszym zakrecie (buda sie przechyla) to masz odpowiedz. Ja tsk mialem przy nierownoleglych drazkach i wahaczach.
zondar
Ok to co teraz zrobic ? teraz jest tak ze jade 40km\h albo 80 i ta sama rekacja esp
jackkpl
CYTAT(zondar @ Fri, 15 Dec 2017 - 11:48) *
Ok to co teraz zrobic ? teraz jest tak ze jade 40km\h albo 80 i ta sama rekacja esp


Jeśli to to, co ja miałem, to problem u mnie był przy przechyłach samochodu. Przechył powoduje ruch wahacza i drążka, są pod różnym kątem, więc samochód sam skręca podczas przechyłu.

Zrób eksperyment,zmierz sobie sznurkami zbieżność jak samochód stoi, a później podnieś przód o 10cm (normalnie lewarkiem) i zmierz znowu. Jeśli zbieżność się mocno zmieniła, to masz problem smile.gif.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bump_steer
zondar
CYTAT(jackkpl @ Fri, 15 Dec 2017 - 12:39) *
Jeśli to to, co ja miałem, to problem u mnie był przy przechyłach samochodu. Przechył powoduje ruch wahacza i drążka, są pod różnym kątem, więc samochód sam skręca podczas przechyłu.

Zrób eksperyment,zmierz sobie sznurkami zbieżność jak samochód stoi, a później podnieś przód o 10cm (normalnie lewarkiem) i zmierz znowu. Jeśli zbieżność się mocno zmieniła, to masz problem smile.gif.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bump_steer



Pojadę na geometrie i na maszynie sprawdzę na podstawkach. Czyli ustawić zbieżność i podnieść i patrzeć co się dzieje? co ciekawe wg Vw zmienił się tylko kont wyprzedzenia sworznia reszta parametrów ta sama.
jackkpl
CYTAT(zondar @ Fri, 15 Dec 2017 - 12:59) *
Pojadę na geometrie i na maszynie sprawdzę na podstawkach. Czyli ustawić zbieżność i podnieść i patrzeć co się dzieje? co ciekawe wg Vw zmienił się tylko kont wyprzedzenia sworznia reszta parametrów ta sama.

Sam to zrobisz w garażu smile.gif. Ewentualnie podnies auto z 1 strony (koło w powietrzu) i drugim lewarkiem podłóż pod wahacz tego koła, co wisi w powietrzu. To nawet na oko zobaczysz.
A najklepiej to wrzuć fotkę (zdejmij koło) jak to zawieszenie u CIebie obecnie wygląda.
zondar
Ok. Spróbuje smile.gif Chodzi o to ze przy np skręconym kole podnieść wahacz ,
i patrzeć czy przy podnoszeniu nie skręca się bardziej
jackkpl
CYTAT(zondar @ Fri, 15 Dec 2017 - 13:30) *
Ok. Spróbuje smile.gif Chodzi o to ze przy np skręconym kole podnieść wahacz ,
i patrzeć czy przy podnoszeniu nie skręca się bardziej


Heh, postarm się to opisać.

Metoda na sznurek - zaczepiasz sznurek do tylnego koła i ciągniesz do do przedniego koła. zbliżasz sznurek do koła przedniego , dopóki nie dotknie koła. Jak dotknał koła najpierw w tylnej częsci, to masz koło zbieżne (bo tylna część wystaje mocniej). Jak sznurek dotknął najpierw przedniej części, to masz rozbieżne. Dystans między sznurkiem a kołem (w tym miejscu na obwodzie, gdzie go nie dotyka) to zbieżność połówkowa w [mm].

Podnieś przód auta , ustaw koło rowno i wyjmij kluczyk (zablokuj przekładnie kierowniczą). Teraz trzymając sznurek przy kole i lewarując za wahacz zauważysz, czy sznurek się oddala czy zbliża do którejś części koła.
Sznurek musi się zawsze opierać w 1 miejscu koła (opony), w przypadku zieżności na 0 będzie dotykał koła w 2 miejscach.
Takie ustawianie zbieżności się sprawdza, jak masz zbliżony rozstaw kół na obu osiach i identyczne felgi /opony.
zondar
U mnie to wygląda tak samo jak w tym temacie

https://www.briskoda.net/forums/topic/22560...oy-bottom-arms/
tom cio
Pamietac nalezy jeszcze o tym, ze metoda na sznurek dziala tylko wtedy jak masz przod i tyl rowny rozstaw kol, dystanse na przodzie lub tyle i juz eszystko sie rozjezdza.
jackkpl
CYTAT(zondar @ Fri, 15 Dec 2017 - 14:01) *
U mnie to wygląda tak samo jak w tym temacie

https://www.briskoda.net/forums/topic/22560...oy-bottom-arms/

Ciemne to zdjecie z drazkiem kierowniczym, ale wyglada na to,ze musisz opuscic koncowke drazka od zwrotnicy o jakies 3cm i powinno byc ok.
GrzesiekK.
CYTAT(tom cio @ Fri, 15 Dec 2017 - 18:43) *
Pamietac nalezy jeszcze o tym, ze metoda na sznurek dziala tylko wtedy jak masz przod i tyl rowny rozstaw kol, dystanse na przodzie lub tyle i juz eszystko sie rozjezdza.



Praktycznie każde auto FWD ma przednią oś szerszą niż tył o ~10-20mm przeważnie, więc tak to można sobie bieliznę suszyć co najwyżej smile.gif
zondar
CYTAT(jackkpl @ Fri, 15 Dec 2017 - 18:51) *
Ciemne to zdjecie z drazkiem kierowniczym, ale wyglada na to,ze musisz opuscic koncowke drazka od zwrotnicy o jakies 3cm i powinno byc ok.



Dziwne jest to że inny taki zestaw jeździ bez problemu . Auto ta sama płyta podłogowa przecież końcówki drążków itp te same nr .
jackkpl
CYTAT(GrzesiekK. @ Fri, 15 Dec 2017 - 19:37) *
Praktycznie każde auto FWD ma przednią oś szerszą niż tył o ~10-20mm przeważnie, więc tak to można sobie bieliznę suszyć co najwyżej smile.gif

To Ty susz bielizne, a mechanicy w depo beda nadal ustaeiali w ten sposob zbieznosc wink.gif. Jak znasz swoje auto , to ten rozstaw mozesz uwzglednic w pomiarze.
GrzesiekK.
CYTAT(jackkpl @ Fri, 15 Dec 2017 - 20:30) *
To Ty susz bielizne, a mechanicy w depo beda nadal ustaeiali w ten sposob zbieznosc wink.gif. Jak znasz swoje auto , to ten rozstaw mozesz uwzglednic w pomiarze.


Zgadza się, mechanik w depo wie dokładnie co do mm ile ma dana oś i tak ustawi. Ale nie tłumacz chłopakowi z forum tak jak tłumaczyłeś bo to tak nie działa. Sam używam sznurka, płyt plus miarek, różnych cudatw do geo na swoje potrzeby ale wątek jest nie o mnie a o chłopaku który wszczepił przód z innego auta i teraz to już wogóle nie wie ot tak w jakich rozstawach ma auto.
zondar
Nie no rozstaw się nie zmienił smile.gif jest na równo przód tył
GrzesiekK.
CYTAT(zondar @ Fri, 15 Dec 2017 - 20:37) *
Nie no rozstaw się nie zmienił smile.gif jest na równo przód tył



Mylisz się, VAGowskie płyty podłogowe mają w większości 25mm różnicy w rozstawie kół przód-tył. Zmierz to dokładnie.
zondar
Wiem o tym . Mam dystanse i ustawione na równo
jackkpl
CYTAT(GrzesiekK. @ Fri, 15 Dec 2017 - 20:34) *
Zgadza się, mechanik w depo wie dokładnie co do mm ile ma dana oś i tak ustawi. Ale nie tłumacz chłopakowi z forum tak jak tłumaczyłeś bo to tak nie działa. Sam używam sznurka, płyt plus miarek, różnych cudatw do geo na swoje potrzeby ale wątek jest nie o mnie a o chłopaku który wszczepił przód z innego auta i teraz to już wogóle nie wie ot tak w jakich rozstawach ma auto.

Ale ja mu tlumacze nie jak ustawic zbieznosc, a jak zmierzyc zmiane zbieznosci wzgledem ugiecia zawieszenia. A to akurat jest niezalezne od roznicy szerokosci osi smile.gif. Wydaje mi sie,ze jako stary wyjadasz masz tego swiadomosc wink.gif.
zondar
Jutro to sprawdzę smile.gif
GrzesiekK.
CYTAT(jackkpl @ Fri, 15 Dec 2017 - 20:51) *
Ale ja mu tlumacze nie jak ustawic zbieznosc, a jak zmierzyc zmiane zbieznosci wzgledem ugiecia zawieszenia. A to akurat jest niezalezne od roznicy szerokosci osi smile.gif. Wydaje mi sie,ze jako stary wyjadasz masz tego swiadomosc wink.gif.


Ok zakopujemy topór wojenny smile.gif Generalnie mi chodziło o jedną tylko sprawę "Metoda na sznurek - zaczepiasz sznurek do tylnego koła i ciągniesz do do przedniego koła. zbliżasz sznurek do koła przedniego , dopóki nie dotknie koła. Jak dotknał koła najpierw w tylnej częsci, to masz koło zbieżne (bo tylna część wystaje mocniej). Jak sznurek dotknął najpierw przedniej części, to masz rozbieżne. Dystans między sznurkiem a kołem (w tym miejscu na obwodzie, gdzie go nie dotyka) to zbieżność połówkowa w [mm]." - jak chłopak dokładnie nie wie jaka ma różnice rozstawu kół przód tył to w ten sposób nie wywnioskuje nic prawidłowo.
jackkpl
CYTAT(GrzesiekK. @ Fri, 15 Dec 2017 - 20:54) *
Ok zakopujemy topór wojenny smile.gif Generalnie mi chodziło o jedną tylko sprawę "Metoda na sznurek - zaczepiasz sznurek do tylnego koła i ciągniesz do do przedniego koła. zbliżasz sznurek do koła przedniego , dopóki nie dotknie koła. Jak dotknał koła najpierw w tylnej częsci, to masz koło zbieżne (bo tylna część wystaje mocniej). Jak sznurek dotknął najpierw przedniej części, to masz rozbieżne. Dystans między sznurkiem a kołem (w tym miejscu na obwodzie, gdzie go nie dotyka) to zbieżność połówkowa w [mm]." - jak chłopak dokładnie nie wie jaka ma różnice rozstawu kół przód tył to w ten sposób nie wywnioskuje nic prawidłowo.

Jasne, że ta metoda ma ograniczenia i trzeba to robić świadomie smile.gif. Zobacz moje ostatnie zdanie w oryginalnym poscie (pisałem tam o różnicy rozstawu kół).
zondar
Możliwe że przez to że na jednym kole prawy przód jest inny kont wyprzedzenia takie coś się dzieje ?
jackkpl
CYTAT(zondar @ Sat, 16 Dec 2017 - 16:21) *
Możliwe że przez to że na jednym kole prawy przód jest inny kont wyprzedzenia takie coś się dzieje ?

Raczej nie, bo ESP się aktywuje, gdy samochód obraca się wolniej/szybciej niż wynika z czujnika kąta kierownicy.
zondar
Robiłem dziś tak jak pisaliście patrzą na miarkę przy podnoszeniu koła nic się nie działo . Kiedyś czujnik kąta skrętu wywalił błąd ale to było dwa lata temu . Po skasowaniu cisza do dziś ale mam inny to podmienie może to to
jackkpl
CYTAT(zondar @ Sat, 16 Dec 2017 - 21:11) *
Robiłem dziś tak jak pisaliście patrzą na miarkę przy podnoszeniu koła nic się nie działo . Kiedyś czujnik kąta skrętu wywalił błąd ale to było dwa lata temu . Po skasowaniu cisza do dziś ale mam inny to podmienie może to to

Zrób to zdjęcie swojego zawieszenia (żeby było widać wahacz i drążek kierowniczy). Już więcej Ci bez konkretnych informacji nie wywróżymy.
zondar
Zdjęcia jutro zrobię . Dziś zrobiłem logi mam nadzieje że dobrze. Odnośnie logów zaczęło coś szurać w kole po odpięciu kabla cisza. Zaciągnę ręczny i to samo.


https://drive.google.com/open?id=1P8CMUGHoX...IqToXHjYvl5jy_i
zondar
Link do zdjęć wahaczy

https://drive.google.com/open?id=1PJJZE4ihO...1Dk23j-NPkOI1CP
jackkpl
Jak na moje jest nierownolegle, trzebaby odsunac komcowke drazka w dol od zwrotnicy
zondar
Ale jak jak wszystko ori tak jak fabryka wypuściła
jackkpl
Cięzko powiedzieć jak jak smile.gif. Z tych zdjęć tak wygląda, ale może ja źle widzę.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.