Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: BMW 135i - za i przeciw
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic > Kupujemy samochód eksploatacyjny
turskimp
Zastanawiam się nad zmianą Alfy MiTo na cos innego. Alfa ma 255 km, wprawdzie dostępne przy wysokich obrotach ale można nią sprawnie pojechać.

Z tego względu szukam czegoś ok. 300 km żeby był postęp. Przebiegi roczne nieduże więc tylko benzyna wchodzi w grę. Gabarytowo tytułowa seria 1 lub minimalnie większe.

Budżet w idealnym świecie do 70k, z możliwością naciągnięcia jeśli trafi się rodzynek. Na starcie bez tuningu (max program).

Wpadła mi w oko seria 1, dokladnie​j 135i. Nie wiem wiele na jej temat, mam nadzieję że pomożecie smile.gif interesuje mnie wszystko, od awaryjnosci, przez prowadzenie po to, czy warto szukać m135 zamiast zwykłej?

Podaż jest mega mała, w zasadzie znalazłem standard 135i i limitowana wersje Sauber (ktoś coś na jej temat?) na otomoto więc liczę się z tym, że trochę czasu może minąć zanim coś trafię.

Dzięki za pomoc! I ewentualne alternatywy smile.gif
hubi91
Nie wiem o jakiej 1er mowa, ale strzelam, że e87.
Do 2010 roku siedział tam N54, od 2010 N55.
N54 to 2 turbo i trochę więcej mankamentów, po 2010 1 turbina i trochę bardziej dopracowany osprzęt.
n54 w automacie zf6hp w serii to straszny muł odczuwalnie. To nie jest sportowy samochód i to czuć.
Po sofcie te 380 koni wypluję, jak się doda do tego wydech to zaczyna to jako tako jechać i brzmieć.
Z pewnością doładowane 3.0 będzie odczuwalnie mocniejsze od Alfowego 1.4, chociaż tak jak mówię jeśli masz 255 koni w manualu, to przepaści na dzień dobry nie odczujesz...
Ja mogę powiedzieć tylko, żebyś nie kupował samochodu od handlarza, bo to zbyt skomplikowana konstrukcja, żeby się potem w serwisowanie ulepa bawić. Jeśli na dzień dobry masz problem z elektroniką i turbo to koszty mogą nieprzyjemnie zaskoczyć...
turskimp
Dzięki, chodzi o e82/e87 - to, co stoi na Allegro to roczniki 2009/2010 wg VIN. Silnik zapewne N54, do sprawdzenia w konkretnych sztukach - dzięki za wskazówkę.

Skrzynia jaką chcę to manual, jeśli przesiadać się na automat to tylko dwusprzęgłówka. Ale zaskoczyłeś mnie opinią o N54+automat, muszę doczytać bo opinie na temat 135i, które widziałem były z gatunku "nie muł" smile.gif

Jakie są główne różnice między standardową 135i (w M pakiecie, z dodatkami M performance) a M135i? Wiem o mechanicznej szperze w M, coś jeszcze?
kompot
Nie mylisz przypadkiem M135i z 1 M coupe? M135i wyszlo zdaje sie dopiero w nowej jedynce.
vvojt
Jak wyżej, dopiero F20 w 2012 weszło z M135i. E87 kończyło się na 1M Coupe, poza tym klasykiem zostaje Ci tylko 135i, których też i tak praktycznie nie ma jak zauważyłeś ;/
exocet
Co do automatu, to polifty miały dkg
turskimp
Tak, 1M, dzięki za poprawienie. Czyli 1M to biały kruk. 135i daje frajdę z jazdy ale jest dość ucywilizowane i też ciężko coś znaleźć a M135 to nowa generacja i pewnie sporo fajniejszy samochód ale budżet to pewnie 110k+.

Dzięki, jeśli ktoś miałby coś jeszcze do dodania to chętnie się dowiem - np.czy warto iść w 135 za okolice 70-80k czy szukać czegos innego (czego?). Postaram się tez na dniach obejrzeć Saubera z Warszawy żeby samemu wyrobić sobie opinie.
hubi91
Ten sam silnik siedzi np. w 3er e92, tu podaż masz większą.
1 coupe jest rzadszy, dzięki czemu bardziej się wyróżnia, ale też trudniej kupić (i sprzedać).
Ogólnie samochodów do 70-80k jest cała masa różnych modeli, zależy co potrzeba.
Akurat odpowiednika e82 nie ma za bardzo w innych markach. W tej cenie jest np. audi tt 8j, w tym budżecie można poszaleć turbo, awd, dsg i inne szmery bajery. (300-400koni nie jest problemem w tych samochodach)
Na merca CLA może być trochę za mało, chyba, że na jakiego 1.0 w przód napędzie z korbotroniciem, ale to bez sensu.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.