Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Type R Fn2 vs..?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
Stron: 1, 2
asgi88
Czesc,
Zastanawiam się bardzo nad kupnem Fn2 jednak nie jestem do końca przekonany do niego.
Problem największy Fn2 to brak możliwości zwiększenia mocy, dolot wydech i tyle, ale tak będzie w każdym N/A niestety. Gdyby civic był trochę szybszy to myślę ze nie miał bym wątpliwości;/

Budżet to 30-35tys, choć fajnie by było znalesc cos ciekawszego taniej:)
Silnik N/A, robię bardzo krótkie odcinki,
Pojemność do 2L gdyz auto na 90% będzie ściągane z Niemiec

kompot
Najszybsze 2.0 N/A to chyba S2000.
FN2 to raczej kiepski samochód sportowy - trochę wolny i nie jest mistrzem zakretow, ale to solidne zbudowane, niezawodne auto, gdzie wiekszosc rzeczy pracuje jak nalezy, jest spojna a auto ma niezłe maniery i przy tym calkiem rasową charakterystykę i dźwięk.
Jego 3 podstawowe wady to:
-zawieszenie jest bardzo twarde (ale daleko mu do S2000 AP1)
-irytujaco słaba widocznosc do tylu
-jakies problemy ergonomiczne typu lokalizacja wlacznikow, brak pamieci ustawienia fotela przy uchylaniu dla pasazerow z tylu
Przejedź się i oceń, innej rady nie ma.
Inna opcja w powiedzmy podobnym klimacie to Clio 3RS, ale to segment niżej.
[Yossarian]
Z kompaktów N/A do 2.0 nie ma nic szybszego. No Clio jest, ale to mniejsze auto. Jeszcze ewentualnie można się zainteresować USDM Si bo to też K20 i 200 KM, a ma z tyłu wielowahacz. No i występował w 4d i 2d.
mitusm
Solidne, dobre auto z pancernym silnikiem i nadal oryginalnym wyglądem. Boję się że podana kwota nie wystarczy na zakup sensownej sztuki. Co do zwiększania mocy, to z silników N/A najlepsze co można kupić.
Ale wszystko raczej w cenie 100zł za 1KM tak do 250ps. Wyżej już drożej, chyba że będziesz polował na używane części.
Tom-Lee
CYTAT(asgi88 @ Wed, 24 May 2017 - 15:18) *
Czesc,
Zastanawiam się bardzo nad kupnem Fn2 jednak nie jestem do końca przekonany do niego.
Problem największy Fn2 to brak możliwości zwiększenia mocy, dolot wydech i tyle, ale tak będzie w każdym N/A niestety. Gdyby civic był trochę szybszy to myślę ze nie miał bym wątpliwości;/

Budżet to 30-35tys, choć fajnie by było znalesc cos ciekawszego taniej:)
Silnik N/A, robię bardzo krótkie odcinki,
Pojemność do 2L gdyz auto na 90% będzie ściągane z Niemiec


Polecam Ci bardzo ten woz, jak znajdziesz w dobrej cenie i stanie to bierz bez wahania. To jest ostatni wolnossacy Type-R i moim zdaniem ma takze najwiekszy potencjal (K20Z4) przy tym jest kompletnie bezawaryjny. Zeby auto ogolnie zaczelo jezdzic trzeba zrobic maly pakiet, uzbiera sie niezla sumka. Niestety nic za darmo. To nie B-seria w VIgen. Z silnika spokojnie mozna zrobic wtedy 250+ ale i tak seria wdech/wydech + Hondata zrobi robote na co dzien. Nie ma co rozkminiac, bedziesz zadowolony.
h8r
Clio 3RS będzie nieco szybsze...
hubi91
CYTAT(h8r @ Thu, 25 May 2017 - 11:27) *
Clio 3RS będzie nieco szybsze...

Z zewnątrz ładny, ale w środku to taki kondon przy fn2, że już pal sześć te 0,1s to setki
MisioLBN
CYTAT(hubi91 @ Thu, 25 May 2017 - 12:02) *
Z zewnątrz ładny, ale w środku to taki kondon przy fn2, że już pal sześć te 0,1s to setki

Zupełnie jak by japoński samochód w środku był ładny... Taki sam plastik fantastik.
hubi91
CYTAT(MisioLBN @ Thu, 25 May 2017 - 12:46) *
Zupełnie jak by japoński samochód w środku był ładny... Taki sam plastik fantastik.

Plastik jest, ale co z tego skoro jakoś wygląda. Wiadomo, sprawa subiektywna, ale dla mnie design środka w tym wypadku jest nie do przełknięcia. (nie wiem czy siedzę w fiacie panda czy sportowym wozie za 100k, w japończykach środek też jest ujowy, ale wygląda on inaczej niż w gów**wozach)

Sam oceń:
CLIO
CTR
asgi88
CLIO za małe i ten środek, Fn2 bardzo mi się podoba ale jak się Okaże że budżet za mały mimo wszystko to poszukam ewentualnie ep3
Tom-Lee
Poczekaj chwile i dozbieraj. Dodatkowo ten woz jest mega praktyczny ze swoim ogromnym bagaznikiem. Nie bedziesz mial takze wiekszego problemu z odsprzedaza w przyszlosci.
mitusm
Ep3 słaby środek. W dzisiejszych czasach fn2 kupuje się dla wyglądu i kultowego silnika. Osiągi są, ale nie ukrywajmy każde 2.0T da radę FN2 bez włożeniu worka kasy w tuning k20...
Porszak
blok k24, strojenie, bedzie wiecej niz 50+
kaj1990
Jeśli nie potrzebujesz 4 miejsc to może 350Z? Wiem że pojemność większa, ale mocny silnik N/A, szybsze i niezawodne?
Chycu
CYTAT(kaj1990 @ Thu, 25 May 2017 - 18:39) *
Jeśli nie potrzebujesz 4 miejsc to może 350Z? Wiem że pojemność większa, ale mocny silnik N/A, szybsze i niezawodne?

wystarczy 35k na 350z które nie będzie gruzem?
kaj1990
Jakiś czas temu oglądałem takiego za 38... i nie był gruzem... moim zdaniem warto wziąść pod uwage.... może kwestia szczęscia, aczkolwiek nie orientuje się na tyle w temacie ztki czy można coś kupić za 35.... są nawet tańsze ale wiadomo:) niech napisze do Coobcia:) on napewno odpowie czy 35 starczy
BlackDaro
CYTAT(hubi91 @ Thu, 25 May 2017 - 13:37) *
Plastik jest, ale co z tego skoro jakoś wygląda. Wiadomo, sprawa subiektywna, ale dla mnie design środka w tym wypadku jest nie do przełknięcia. (nie wiem czy siedzę w fiacie panda czy sportowym wozie za 100k, w japończykach środek też jest ujowy, ale wygląda on inaczej niż w gów**wozach)

Sam oceń:
CLIO
CTR


W clio sport wnętrze przypomina daewoo tico i jest obrzydliwe, a jakoś wszyscy chwalą/polecają ten model jako najlepszego hothatcha tongue.gif Podejrzewam, że za kilka lat, jak ceny mocno spadną z RSem będzie podobnie i nikt już wtedy nie będzie zwracał uwagi na to wnętrze, a zawsze znajdzie sie ktoś, kto będzie szukał czegoś małego ze stosunkowo dużym/mocnym silnikiem N/A. I jaki będzie miał wtedy wybór, jak wszystkie ,,klasyczne" hothatche będą już tylko na szrotach... Na ten model jeszcze przyjdzie czas wink.gif Ale fakt, dać teraz tyle za samochód i męczyć sie patrząc codziennie na takie wnętrze to troche lipa.
kompot
Ja chyba coś źle pacze...
FN2 vs najszybsze Clio III RS z zeperfs
http://www.zeperfs.com/en/duel1595-2937.htm
Civic zawsze minimalnie z przodu ze startu zatrzymanego, choć umówmy się, to nie jest szybkie auto.
Ledwo wciągnąłem 120d 184 KM a z Clio 2 Sport 182 KM było praktycznie równo ( http://www.zeperfs.com/en/duel1595-1213.htm ). Megane 3 RS 250 to przy tym dynamit.
hubi91
CYTAT(kompot @ Thu, 25 May 2017 - 22:10) *
Ledwo wciągnąłem 120d 184 KM

OT Widoczne bylo po czipie EOT
kompot
Czy ja wiem, to było z rolki, cos koło:
80-180 minimum, CVC 16, BMW 17.7
http://www.zeperfs.com/en/duel1595-4019.htm
matteusz
Clio 3 RS na wprost jest wolne, wolniejsze od 2 RS 172 KM, sprawdzone.
kompot
Które, bo różniły je chyba zarówno przełożenia jak i silnik (moc i moment).
GIB
Jak FN2 to chyba tylko ten final edition ze szperą, na wprost miałem kiedyś przyjemność z jednym CTR UFO i kurcze Vectra za 3 koła była może maskę z tyłu do 140 km/h. Trochę słabo. Honda strzeliła sobie trochę w stopę montując praktycznie tak samo mocny silnik jak w EP do sporo cięższej FN. Takie moje 3gr, że wcale nie trzeba AMG 45 żeby taką hondę z kreski pokarać. Mowa o seryjnej i defaultowym kierowniku ofc. wink.gif
asgi88
I to jest największy problem typeR, chyba jednak trzeba wybrać coś z doładowaniem.
mitusm
Wszystko zależy czego oczekujesz od auta i jak jeździsz. Nie jest żadnym odkryciem że doładowane auto będzie szybsze od N/A. Jak dla mnie fn2 jest super autem na codzień którym czasami można mocniej wdepnąć i wkręcić motor ponad 8tyś obr. Mamy praktycznie bezawaryjne wozidło z fajnym wyglądem.
qba_bdg
CYTAT(asgi88 @ Wed, 24 May 2017 - 15:18) *
Czesc,
Zastanawiam się bardzo nad kupnem Fn2 jednak nie jestem do końca przekonany do niego.
Problem największy Fn2 to brak możliwości zwiększenia mocy, dolot wydech i tyle, ale tak będzie w każdym N/A niestety. Gdyby civic był trochę szybszy to myślę ze nie miał bym wątpliwości;/

Budżet to 30-35tys, choć fajnie by było znalesc cos ciekawszego taniej:)
Silnik N/A, robię bardzo krótkie odcinki,
Pojemność do 2L gdyz auto na 90% będzie ściągane z Niemiec


FN2 to bardzo fajne auto. Super się prowadzi w serii, ale fakt, mocy brakuje.
Co do braku możliwości zwiększenia mocy to chyba żart
M4C13K
Wątpie żeby w tej kasie udało sie znaleźć coś bez przygód
, 35k to absolutne minimum żeby zacząć myślec o tym aucie. Ja byłem sceptycznie nastawiony bo wcześniej jeździłem accordem z h22 i już miałem dość tej charakterystyki, ale skrzynia i motor w fn2 to zupełnie inna bajka. Na codzień na prawde nie czuć niedostatku momentu, w trasie trochę tak, ale nie jest strasznie. Dolot, wydech i strojenie mocno to auto odtyka, więc potencjał jakiś na mody jest, tym bardziej jest szansa wrzucenia tej czapki na k24 co pozwala już krzesać spory moment (relatywnie spory;)) Ja ostatecznie kupilem bmw w gnoju, ale bardziej musiałem niż chciałem... Jak nie robisz ekstremalnie długich tras to auto jest naprawdę ciekawe, wnętrze jest ma super klimat, lepszy niż w czymkolwiek innym w tej kasie (imo).
asgi88
Obecnie zmiana pracy sprawiła że Auta używam może raz w tyg i jest to wypad do sklepu:), dlatego wybór padł na n/a ale nieukrywam ze 35tys to spora kasa i trochę bym później był zły na siebie jakby 1.8t czy 2.0tdi po programie mnie objezdzalo. Plusem fn2 jest to ze naprawdę fajnie się prezentuje z zewnątrz jak i w środku.
siewcu
Pytanie jeszcze ile chcesz kasy włożyć w auto... Chociaż mało które auto da frajdę wkręcania silnika do 8k z haczykiem smile.gif
M4C13K
Fun bedzie na pewno! Na dobrym dolocie fajnie brzmi, wysoko i ochoczo sie wkręca ten motor. W serii troche to auto zatraciło charakter poprzednich wersji, ale dzięki temu to naprawdę fajny wybór na daily. Potencjał jest na moce, ale to jednak będzie sporo kosztować (sporo sporo jak za stosunek kasa/efekty)... I na szybszych trasach bedziesz mial problem żeby pobawić się z jakimkolwiek mocniejszym dieslem, przy wyższych prędkościach brakuje pary i to jest jakiś tam problem. Będziesz musiał gonić i trzymać się bardzo wysokich obrotów co na dłuższą mete poprostu męczy.

Broń boże nie zaglądam Ci w portfel, ale jak masz określony budżet, nie chcesz wywalić dużo na akcyze to zakładam, że zwracasz uwagę na koszty eksploatacji auta. Te w fn2 są naprawde niewielkie. Ten samochód będzie względnie tani w utrzymaniu a oferuje sporo w zamian.
Tom-Lee
FN2 nie jest wolnym autem, jest wolne w serii. Mam obecnie 255km/235nm i jezdzi bardzo dobrze. Jak mowilem, dolot, wydech i strojenie wystarczy. Ale jak calosciowy budzet wynosi 35k to odpada.
hubi91
Klasyka
"Chcę, żeby było tanie, nie psulo się i było szybkiego "

Wybierz 2 z 3... ctr to nie jest krol prostej
M4C13K
CYTAT(hubi91 @ Sat, 27 May 2017 - 20:57) *
Klasyka
"Chcę, żeby było tanie, nie psulo się i było szybkiego "

Wybierz 2 z 3... ctr to nie jest krol prostej

No w przypadku tego budżetu trzeba wybierać, królem prostej nie jest, ale jest przyjemne i potrafi sprawić, że serducho szybciej zabije;) Auto ma charakter, umówmy sie atmosferyczne silniki wymierają, fajnie spróbować czegoś takiego póki można dostać w miarę świeży rocznik:)
Porszak
Przejedz sie czyms pomodzonym(od biedy zostaje YT), zobaczysz o co chodzi jesli nie wiesz o czym mowimy. nie zawsze bycie szybszym na prostej daje frajde. pytanie co lubisz, co Ci podpasuje bardziej?
Tom-Lee
https://www.youtube.com/watch?v=Hrq-vsE9nzw
matteusz
CYTAT(kompot @ Fri, 26 May 2017 - 20:03) *
Które, bo różniły je chyba zarówno przełożenia jak i silnik (moc i moment).

Ph1, z Ph2 nie miałem przyjemności.
GIB
CYTAT(mitusm @ Sat, 27 May 2017 - 08:57) *
Wszystko zależy czego oczekujesz od auta i jak jeździsz. Nie jest żadnym odkryciem że doładowane auto będzie szybsze od N/A. Jak dla mnie fn2 jest super autem na codzień którym czasami można mocniej wdepnąć i wkręcić motor ponad 8tyś obr. Mamy praktycznie bezawaryjne wozidło z fajnym wyglądem.


W tym wypadku wziałbym chyba RX8 z wanklem za 35 tys można już ogarnąć coś po remoncie z wyeliminowanymi wadami i rondo przelecieć bokiem czego w Civiku nie uświadczysz, obroty do 10k rpm jeśli masz życzenie i skręca superfajnie.
Joe89
Tylko w Civiku nie trzeba zaglądać co sezon do silnika i kompresja nie spada w oczach wink.gif
asgi88
Chodzi mi o coś mocniejszego co nie ma jakiś wad konstrukcyjnych jak np. tfsi, fsi i nie będzie mu szkodzilo długie stanie na parkingu i krótkie odcinki. Biorąc pod uwagę ze budżet jest na styk zastanawiam się jeszcze nad ep3. Kryteria co do pojemności wynikają tylko z niechęci do akcyzy, gdyby trafiło się coś ciekawego w woj. łódzkim to czemu nie ale musiała by być przysłowiowa "igła".
Tom-Lee
TajpR EP3, wiele, wiele lat temu jak tez bylem na zakupie juz wtedy byly szrotem. Gleboko watpie, ze znajdziesz cos niezajechanego, no ale moze.
kompot
CYTAT(Tom-Lee @ Sat, 27 May 2017 - 21:00) *

Ladnie to chodzi!

Co do szpery jeszcze, na dobrej oponie UHP na ulice to wlasciwie rzecz zbedna w tym aucie. Sam chcialem te wersje Championship White, ale juz wyroslem z jezdzenia po kilkaset kilometrow po samochody i mam zwykle GT.
Tom-Lee
Zgadzam sie, mozna sie jakos obejsc bez szpery. A jak ktos potrzebuje koniecznie to szukac uzywki i znajdzie w dobrym budzecie. Listwa modow wozu z video jest krotka a jak pieknie jedzie i brzmi, poezja!
M4C13K
No zapina zacnie, chociaż przez ten prędkościomierz nie wiele widaćwink.gif Mierzyleś ile to robi 0-200 albo ćwiarę? Szkoda, że nie ma tego w 5 drzwiach, no niby jest sedan, ale nie do znalezienia u nas sad.gif Filmik tylko potwierdza, że modzic można i że fn2 to propozycja godna poważniejszego rozważenia.
GIB
Jakieś 14-15 sek 100-200 z licznika. Całkiem przyzwoity wynik jak na wolnossące 2.0
Sebas01
@Tom-Lee

Ile kosztuje średnio podniesienie mocy na 255/235? - ja widziałem u jakiegoś tunera 20 000 za taka operacje smile.gif
M4C13K
Ja sobie powiedziałem po h22a7, że już nie kupie 4 cylindrowej niedoładowanej sraki, ale po przejażdzce k20 było spoko. Czy moment, który generuje seria po podstawowych modach nie jest uciążliwy na codzień? Czy jedyna szansa na dobra elastycznosc i szerszy power range jest k24? Zacząłem myśleć o tajperze przez ten temat;) Boje się, że przesiadka z diesla 200/400nm spowoduje po dłuższym obcowaniu jednak rozczarowanie...
Sebas01
Pewne, że jest to że zawsze będzie trzeba kręcić i to wysoko aby zaczęło ładnie jechać smile.gif Nie ma opcji, żeby od dołu ładnie szło jak turbo-benzyna/diesel smile.gif Elastyczność z niskich RPM na pewno będzie dużo gorsza :/
Tom-Lee
Cena zalezy od tego czy uda sie dostac jakies uzywane graty czy wszystko nowe. Wybor jest ogromny, ale ceny srednio przystepne. Potrzebujesz nowej pompy oleju bez balansu, doprezyc motor, zalozyc ostrejsze walki w glowicy. Do tego kompletny uklad dolotowy, wieksza przepustnica, kolektor. Kompletny wydech takze z kolektorem oraz Hondate. Taniej zrobic K24 albo doladowac ale z drugiej strony to juz nie to samo.

No i Honda nigdy krolem elastycznosci nie byla, ale nie dlatego kupuje sie ten woz. Tyle, ze ja nie jestem obiektywny.
Sebas01
Dlatego zapytałem o cenę smile.gif bo u pewnego tunera STAGE 1 (+10KM i 10NM) - hondata to już koszt 3300 smile.gif a 15KM to już 4500 zł smile.gif Wiadomo, że tu nie ma co porównywać cen do turbodoładowanych benzyn bo wiadomo, że tuning N/A kosztuje dużo więcej smile.gif Obecnie mam 1.4 turbo, który generuje 190 NM czyli tyle co type R w serii od 2200RPM a to tylko 130KM smile.gif

- no inny typ samochodu smile.gif civic daje frajde z kręcenia i po to jest VTEC + super układ kierowniczy, który robi mega robotę. Szczerze czasami lubię pojeździć zwykłym civiciem 1.4 ufo 83KM bo wklejanie się w zakręty daje czasami więcej funu niż XX koni smile.gif

- dodatkowa kwestia to fakt, że w Warszawie często chyba kroją UFO :/
Tom-Lee
Chyba nawet wiem o ktorym tunerze mowisz... smile.gif Na co dzien wystarczy sam dolot z wydechem i strojenie. Duzy plus, ze ten woz jest zupelnie bezawaryjny. Z kradziezami niestety fakt...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.