Czesc.
Jesienią żona kupiła Peugeota 407 coupe (2.2 benzyna 163KM) 2008 rok. Po przejechaniu 3tys km zmieniłem rozrząd, olej, filtry itp. , po kolejnych 7 tyś na 2 cylindrze stało się to:
Zobaczcie, że na drugim (uszkodzonym) cylindrze ktoś założył zawory ssące innego kształtu:
Teraz tak:
1/ stawiam na wtryskiwacz (przepalony tłok jest pod zaworem ssącym)
2/ czy mogło to być spowodowane złym ustawieniem rozrządu? (ustawiłem na blokadach, zgodnie z zaleceniami producenta), pracował cicho i płynnie.
3/ czy powinieniem wymienić katalizator? - dla prawidłowych odczytów sondy lambda - tez za katem.
4/ czy ktoś remontował ten silnik? są tłoki nadwymiarowe czy wstawiać tuleje?
5/ czy w ogóle jest sens naprawy czy szukac drugiego silnika (w czym jeszcze siedziały?)
I jeszcze prośba do osób które sa w posiadaniu serwisówek do tego silnika. Szukam czegoś co mi się przyda przy składaniu silnika. głownie momenty dokręcania i w ogóle co do czego:)
Oznaczenie silnika:
Zapomniałem zrobić zdjęcia wtryskiwacza - na 2 cylindrze jego wygląd jest inny niż na pozostałych, tzn dysze są ciemniejsze, jakby brudne.
I napisze jeszcze ze to auto żony i swapy odpadają a pisze na tym forum bo jestem tu od jakiegoś czasu:)
z góry dziękuję za opinie i porady.