Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Regulowany korektor siły hamowania w układzie krzyżowym.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
g40pwrd
Witam. Koniecznie potrzebuję porady dotyczącej mojego układu hamulcowego. Składam od podstaw VW Polo 86c i oryginalny korektor siły hamowania był już wyeksploatowany. Auto będzie obniżone więc kupno seryjnego zamiennika korektora mi się nie widzi za bardzo (wiem że można go wyregulować do obniżenia) i pomyślałem że zastąpię go regulowanym korektorem na pokrętło. W Polo jest jeszcze krzyżowy układ hamulcowy i w tej chwili pojawiło się ziarno niepewności czy takie rozwiązanie które przedstawię poniżej się sprawdzi i będzie poprawnie hamować. Mam już wszystko przygotowane do poskładania ale pomyślałem że lepiej zapytam na forum fachowców, korektor zawsze można zwrócić póki jeszcze nie wpięty. Pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedź smile.gif

duchu22
Bedzie dzialac ale nie rob tak bo w przypadku przerwania ktoregokolwiek przewodu tracisz caly hebel. Doloz drugi regulator i zostan przy ukladzie krzyzowym.

karolluczak
Nie bedzie wink.gif Hamulec miekki jak gumowa piłka, bez szans.
Mozesz zastosowac albo rajdowo/wyscigowy do systemu 2 obwodowego, albo przerobic korektor z belki na srubke smile.gif Nowy ate na tylna belke kosztuje jakies 250pln smile.gif
g40pwrd
Gites, o to mi chodziło, potrzebowałem tego rozwiania wątpliwości wink.gif Tamten specjalny pod układ krzyżowy nawet nie brałem pod uwagę ze wzgl. na cenę tongue.gif . To regulowany odeśle, a co powiecie na takie "dławiki" wkręcane w w przewód?



Taką opcje też rozpatrywałem, i teraz wydaje mi się że chyba najlepsza chociażby ze względu na zachowany układ krzyżowy. Tak było robione też w Scirocco. Ale przy tym rozwiązaniu znowu rodzi mi się pytanie o jakim parametrze te korektory będą odpowiednie? Jeden z mocniejszych słyszałem że jest 3/15 ale może jakieś słabsze też byłyby dobre. Orientujecie się jak je dobrać bez jeżdżenia po warsztatach na pomiary ciśnienia i bez liczenia? Myślę, że najlepiej byłoby sprawdzić jakie były w Scirocco montowane albo w Astrze (bo też widzę że są) lub w aucie o podobnych gabarytach i takie brać po prostu, z wymianą by nie było problemu jak coś. Co o tym myślicie?
karolluczak
W astrach i kadettach oraz corsach byl pelen przekroj. Przebadaj temat przeróbki takiego na regulowany śrubka, nie jest to trudny temat

kris4cars
Co do opla to WRONG!!!!
Kadety astry i pochodne miały korektory w zależności od tylnych hampli różne (dwa wymiary bębna oraz tarczobęben)
Dopiero wersje kombi miały regulowany na tylnej osi.

PEACE AND LOVE
sari
Felicja tez miała dlawiki, ja kupiłem do sciro nowe ate chyba 70/30 jeżdżę już cztery lata bez zastrzeżeń, przegląd ok, układ klasyczny wink.gif
G4 Racing
CYTAT(Bogdan9999 @ Sat, 06 May 2017 - 01:33) *

Ale tutaj chodzi o korektor dwuobwodowy. Te z Wilwooda na pewno jest zwykły.
Kiedyś, do wybebeszonego Cinquecento, w którym blokowało tył, zrobiłem dwuobwodowy regulowany korektor wykorzystując zaworki z regulacyjne z cylinderków. I o dziwo dział...
g40pwrd
Dobra, zdecydowałem że poskładam układ wykorzystując dławiki ATE 3/25 z Astry F / Punto. Bardzo dziękuje i pozdrawiam wszystkich którzy się udzielali, za wskazówki. Jakbym nie napisał tutaj tematu z zapytaniem to pewnie bym źle zbudował układ ale na szczęście nie jestem aż tak uparty smile.gif . Uważam że temat można zamknąć.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.