Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Średni remont tdi afn
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
tvn
Padła decyzja o średnim remoncie, ponieważ Passat w pięknym wydaniu i w super stanie blacharsko-lakierniczym a kupno 20-letniego słupka w idealnym stanie mija się z rzeczywistością i niemal graniczy z cudem i nadal nie wiesz co masz..
Podpowiedzcie Szanowni Koledzy jakich marek użyć pierścieni, panewek, uszczelki pod głowice, innych uszczelek, śrub i czy warto wkładać nową pompę oleju bo pamiętam jak kiedyś gdzieś kolega @ rob555 wspominał,że te pompy lubią padać.
Pewnie zaraz ktoś stwierdzi ,że to się nie opłaca i pewnie będzie miał rację ale czasami po prostu mamy sentyment do pewnych aut i pieniądze nie są tu priorytetem smile.gif smile.gif
Bardzo proszę o rzeczowe i praktyczne podejście do tematu smile.gif
A d a m
Pierścienie Mahle, Goetze, Kolbenschmidt
Panewki Mahle, Glyco, Kolbenschmidt
Uszczelki Erling
Simmeringi Corteco, Erling
Śruby Erling

Co do pompy to jeśli nie widać nadmiernego zużycia to bym zostawił.
Pablo155
Pierścienie mogą być jeszcze NPR
Panewki KING bearings
Uszczelki victor reinz
Śruby i uszczelniacze podobnie
tvn
chcemy to zrobić szczerze, na najlepszych jakościowo częściach, bez drutowania i żeby to polatało parę ładnych lat smile.gif
p.s Może któryś z Kolegów pamięta jakie powinno być ciśnienie oleju przy 903obr/min przy wodzie 90st i oleju 90st ?
16vg60
Cisnienie oleju przy tych tem.co podales to min. 2b przy 2tys.obr

Na wolnych wychodzi cos lekko ponad 1b z tego co pamietam ,ale autodata podaje przy 2tys. sprawdzac
tvn
Koledzy, a czy przy niewielkich progach jest sens szlifować gładzie cylindrowe czy odpuścić to sobie?
Tomek89
Howanie można delikatne zrobić, bo jak gładź bez szlifu krzyżowego to możesz pierścienie zminieniać co sezon a i tak będzie palił olej.
sophisty
Myślę, że honowanie przed wcześniejszym sprawdzeniem owalizacji i pasowania to mus. Co do uszczelek/simmeringów z mojego doświadczenia absolutnie NIE Corteco. Nie zawiodłem się nigdy na Elring/Reinz.
radekrp90
Z panewek to raczej bym się skupiał tylko na Glyco/KS.
Pompa oleju do sprawdzenia ale lepiej wymienić. Problem w nich to zaworek regulacyjny. Poprawne parametry to (cytat z ELSA): @2000 obr/min, temperatura oleju 80 stC - nie mniej jak 2 bar; dla obrotów >2000 - ciśnienie nie może przekroczyć 7 bar. Jeśli to następuje wymienić pokrywę pompy oleju zintegrowaną z zaworem upustowym.

Jakie w ogóle są aktualne parametry silnika? Ciśnienia oleju, sprężania? Może nie ma potrzeby ruszania dołu silnika, a wystarczy tylko rewizja.
Ja bym się skupił na wtryskach, pompie, wale korbowym i głowicy. To są newralgiczne punkty 1.9 TDI. Aby ukatrupić panewki czy tłoki przelot musi być już konkretny albo trzeba mieć pecha.
w0wacik
Jak jest sentyment i fundusze i bez drutowania, to rozbieraj do śrubki, blok i głowica do pomiarów i dopiero dalej kombinuj. Z doświadczenia wiem, że to jest kompletnie bez sensu :-D
Georgii
CYTAT(tvn @ Wed, 03 May 2017 - 14:21) *
chcemy to zrobić szczerze, na najlepszych jakościowo częściach, bez drutowania i żeby to polatało parę ładnych lat smile.gif
p.s Może któryś z Kolegów pamięta jakie powinno być ciśnienie oleju przy 903obr/min przy wodzie 90st i oleju 90st ?


Jestem za. W tym wypadku lepiej postawić na Mahle. Jakość zawsze robi swoje. Wiem coś o tym.
SYLWEK28
Odgrzeje temat, w tdi 1Z/AFN tuleje cylindrowe nie są wymienne, tylko szlifowanie i osiowanie bloku? Jak się później dobiera nadwymiarowe tłoki i pierścienie?
radekrp90
Z tego co pamiętam robi się w "najgorszym" przypadku na 2.0 - tłoki są dostępne i uszczelki też da się dopasować.
Standardowo nadwymiary .25 i .50 mm chyba, że pytasz o coś innego.

Patrząc na szybko w katalog Mahle są nawet ich tuleje cylindrowe więc z tulejowaniem na porządnej jakości częściach również nie ma problemu.
tom cio
Nie lepiej poszukac bloku bez progow? Przehonowacdac nowe pierscienie dobrze dotrzec i bedzie chodzil drugie 20 - kilka lat.
SYLWEK28
CYTAT(radekrp90 @ Wed, 23 Jan 2019 - 07:11) *
Z tego co pamiętam robi się w "najgorszym" przypadku na 2.0 - tłoki są dostępne i uszczelki też da się dopasować.
Standardowo nadwymiary .25 i .50 mm chyba, że pytasz o coś innego.

Patrząc na szybko w katalog Mahle są nawet ich tuleje cylindrowe więc z tulejowaniem na porządnej jakości częściach również nie ma problemu.


do tdi vp są tuleje? podrzuć proszę link bo nie widzę.
lukas313
CYTAT(SYLWEK28 @ Wed, 23 Jan 2019 - 17:58) *
do tdi vp są tuleje? podrzuć proszę link bo nie widzę.


Jak chcesz to mam w garażu mahle orginał tuleje 4 szt.
Oddam za śmieszne pieniądze bo leżą i się kurzą.
Jak co to pisz.
radekrp90
CYTAT(SYLWEK28 @ Wed, 23 Jan 2019 - 17:58) *
do tdi vp są tuleje? podrzuć proszę link bo nie widzę.

Nie wiem czy link będzie działał: https://catalog.mahle-aftermarket.com/eu/en....xhtml?eid=3335
Mahle 029 WV 20 00, cena niby około 100 PLN ale nie wiem jak z dostępnością.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.