Piki
Fri, 21 Apr 2017 - 11:14
Czy nowe 4 cylindrowe silniki diesla montowane w XC60(MY2017)/XC90/S90/V90 o oznaczeniu D4 (D4204T14) 190KM@400Nm oraz D5 (D4204T23) 235KM@480Nm różnią się między sobą mechanicznie, czy też Volvo zastosowało zagrywkę jeszcze z ery 5 cylindrowych diesli gdzie różne wersje mocowe motorów dzielił tylko soft?
sebazgg
Sat, 22 Apr 2017 - 21:14
drag_op
Sat, 22 Apr 2017 - 23:26
Słupki te same, ciekawe jak osprzęt a raczej turbiny.
D5 na pewno ma ten cały PowerPulse - układ ze zbiornkiem podciśnieniowym pozwalający na wyeliminowanie turbodziury (w skrócie mówiąc). Tutaj może być główna różnica.
nevada
Sun, 23 Apr 2017 - 08:46
Ciekawe jest to, że "nowe" 4 cylindrówki Volvo mają wspólne bloki, wały i bodajże korbowody- dla diesli i benzyn.
drag_op
Sun, 23 Apr 2017 - 14:32
A to już nie było znane w przypadku starszych modularów 2.4?
TLR
Mon, 24 Apr 2017 - 09:39
Są to konstrukcje Volvo czy PSA?
drag_op
Fri, 05 May 2017 - 09:08
VOLVO, nazywa się to bodajże VED4 (Volvo Engine Diesel 4).
ju-by
Thu, 18 May 2017 - 11:05
Nowe D4 i D5 z rodziny Drive-E (dwa litry, cztery cylindry) są do siebie bardzo podobne, ale mają też pewne różnice mechaniczne. D4 ma dwie turbosprężarki bez, uprośćmy to, „zmiennej geometrii”. D5 ma dwie turbiny, z czego jedna ma „zmienną geometrię”. I w D5 turbosprężarka jest większa. Dodatkowo tylko D5 ma system Power Pulse, czyli dwulitrowy baniaczek ze sprężonym powietrzem, które trafia do kolektora wydechowego, eliminując tzw. turbodziurę.
tomek 1980
Thu, 18 May 2017 - 20:53
Witam,
CYTAT("ju-by")
Dodatkowo tylko D5 ma system Power Pulse, czyli dwulitrowy baniaczek ze sprężonym powietrzem, które trafia do kolektora wydechowego, eliminując tzw. turbodziurę.
możesz coś więcej podrzucić na ten temat, może jakieś fotki ?
Pozdrawiam.
rumianko
Fri, 19 May 2017 - 11:33
https://www.youtube.com/watch?v=sz7M9589uLgnawet podchodziliśmy do tematu żeby to zaadoptować do 1.9tdi na vklr
kompot
Fri, 19 May 2017 - 18:13
I czemu nie wyjszło?
tomek 1980
Sat, 20 May 2017 - 17:39
Witam, dzięki
rumianko za podrzucenie tematu.
CYTAT("rumianko")
nawet podchodziliśmy do tematu żeby to zaadoptować do 1.9tdi na vklr smile.gif
O tym samym pomyślałem.
Napisz czy działacie w ta stronę ?
Pozdrawiam.
ju-by
Tue, 20 Jun 2017 - 16:13
CYTAT(tomek 1980 @ Thu, 18 May 2017 - 21:53)
Witam,
możesz coś więcej podrzucić na ten temat, może jakieś fotki ?
Pozdrawiam.
Polecam ten filmik
https://www.facebook.com/EngineeringClub1/v...73834422878717/
tomek 1980
Thu, 22 Jun 2017 - 01:13
Witam, serdecznie podziękował.
Pozdrawiam.
lazik
Sat, 23 Sep 2017 - 19:59
Trochę podbiję temat.
Szukam daily drivera ostatecznie chyba stanie na XC60.
Pozostało tylko pytanie czy D4 czy D5?
Jeździłem testówką D5 i jeździło całkiem przyjemnie - ale spalanie praktycznie na poziomie 6-cio cylindrówek konkurencji.
D5 na papierze zauważalnie szybsze - pytanie czy w praktyce jest tak samo? Czy będzie duża różnica w spalaniu, awaryjności itp? Macie jakieś doświadczenia?
Zastanawiam się czy D5 jest warte tej dopłaty.
wujek_
Mon, 20 Aug 2018 - 21:28
Niby warte. Ale eg mnie 4 garnki w aucie za ponad 2 setki to kpina.
pawel934
Tue, 21 Aug 2018 - 15:11
No tak, ale 6 garów to zupełnie inny poziom cenowy. Fajnie wyposażone XC60 D5 kupisz za 230k. Poruszając się w tych widełkach cenowych u konkurencji (GLC, X3) i tak mówimy o silnikach czterocylindrowych, sześciocylindrowe 3.0 to już bliżej 300k wychodzi.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.