Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Volvo D4 vs D5
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
Piki
Czy nowe 4 cylindrowe silniki diesla montowane w XC60(MY2017)/XC90/S90/V90 o oznaczeniu D4 (D4204T14) 190KM@400Nm oraz D5 (D4204T23) 235KM@480Nm różnią się między sobą mechanicznie, czy też Volvo zastosowało zagrywkę jeszcze z ery 5 cylindrowych diesli gdzie różne wersje mocowe motorów dzielił tylko soft?
sebazgg
Wychodzi na to ze to te same motory.

http://www.vpdpresse.dk/pics/170225_Techni...c_Volvo_S90.pdf
drag_op
Słupki te same, ciekawe jak osprzęt a raczej turbiny.
D5 na pewno ma ten cały PowerPulse - układ ze zbiornkiem podciśnieniowym pozwalający na wyeliminowanie turbodziury (w skrócie mówiąc). Tutaj może być główna różnica.
nevada
Ciekawe jest to, że "nowe" 4 cylindrówki Volvo mają wspólne bloki, wały i bodajże korbowody- dla diesli i benzyn.
drag_op
A to już nie było znane w przypadku starszych modularów 2.4?
TLR
Są to konstrukcje Volvo czy PSA?
drag_op
VOLVO, nazywa się to bodajże VED4 (Volvo Engine Diesel 4).
ju-by
Nowe D4 i D5 z rodziny Drive-E (dwa litry, cztery cylindry) są do siebie bardzo podobne, ale mają też pewne różnice mechaniczne. D4 ma dwie turbosprężarki bez, uprośćmy to, „zmiennej geometrii”. D5 ma dwie turbiny, z czego jedna ma „zmienną geometrię”. I w D5 turbosprężarka jest większa. Dodatkowo tylko D5 ma system Power Pulse, czyli dwulitrowy baniaczek ze sprężonym powietrzem, które trafia do kolektora wydechowego, eliminując tzw. turbodziurę.
tomek 1980
Witam,
CYTAT("ju-by")
Dodatkowo tylko D5 ma system Power Pulse, czyli dwulitrowy baniaczek ze sprężonym powietrzem, które trafia do kolektora wydechowego, eliminując tzw. turbodziurę.

możesz coś więcej podrzucić na ten temat, może jakieś fotki ? tongue.gif
Pozdrawiam.
rumianko
https://www.youtube.com/watch?v=sz7M9589uLg

nawet podchodziliśmy do tematu żeby to zaadoptować do 1.9tdi na vklr smile.gif
kompot
I czemu nie wyjszło?
tomek 1980
Witam, dzięki rumianko za podrzucenie tematu.
CYTAT("rumianko")
nawet podchodziliśmy do tematu żeby to zaadoptować do 1.9tdi na vklr smile.gif

O tym samym pomyślałem. tongue.gif
Napisz czy działacie w ta stronę ?
Pozdrawiam.
ju-by
CYTAT(tomek 1980 @ Thu, 18 May 2017 - 21:53) *
Witam,

możesz coś więcej podrzucić na ten temat, może jakieś fotki ? tongue.gif
Pozdrawiam.


Polecam ten filmik
https://www.facebook.com/EngineeringClub1/v...73834422878717/
tomek 1980
Witam, serdecznie podziękował.
Pozdrawiam.
lazik
Trochę podbiję temat.

Szukam daily drivera ostatecznie chyba stanie na XC60.
Pozostało tylko pytanie czy D4 czy D5?

Jeździłem testówką D5 i jeździło całkiem przyjemnie - ale spalanie praktycznie na poziomie 6-cio cylindrówek konkurencji.
D5 na papierze zauważalnie szybsze - pytanie czy w praktyce jest tak samo? Czy będzie duża różnica w spalaniu, awaryjności itp? Macie jakieś doświadczenia?

Zastanawiam się czy D5 jest warte tej dopłaty.
wujek_
Niby warte. Ale eg mnie 4 garnki w aucie za ponad 2 setki to kpina.
pawel934
No tak, ale 6 garów to zupełnie inny poziom cenowy. Fajnie wyposażone XC60 D5 kupisz za 230k. Poruszając się w tych widełkach cenowych u konkurencji (GLC, X3) i tak mówimy o silnikach czterocylindrowych, sześciocylindrowe 3.0 to już bliżej 300k wychodzi.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.