Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Hot hatch 30tys vol.999
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
Squbany
Witam,
Początkowe założenia
1.30k
2.bezawaryjność/koszty eksploatacyjne>wynik w 0-100
3. Możliwość założenia lpg, nie chodzi mi tu o wciskanie go na siłę, jednostka musi być dostosowana, nie jest to jednak punkt warunkujący kupno.
4.Możliwość dalszych modyfikacji w rozsądnych cenach, 10k zł za 20km zdecydowanie odpada.

Auto głównie do DD, roczny przebieg około 10k km.

Wstępne typy po przeczytaniu paru tematów.

Seat Leon 1 Cupra 1.8T BAM/AMK, rozumiem, że różnica w tych silnikach to jedynie program. Czy da się tą różnicę wyrównać stosując jednie inne "sterowniki"?
Honda Civic Ep3, jak tutaj wygląda sprawa modowania, awaryjności tych silników?
Audi a3 8p 3.2 V6, wszystkie jednostki 3.2 to FSI, przy których gaz jest praktycznie nie do wykonania? Skrzynia DFG, rozrząd, zależą od egzemplarza czy jest to pakiet startowy min 5k zł na start?

Jak to będzie wyglądać po modach, który z tych aut zrobi lepszy wynik mając na uwadze moc/pieniądze?

Dodatkowa informacja:Pod reką mam również audi b7 2.0 TDI 170km + chip, jest auto jest w rodzinie w bardzo dobrym stanie(znam pełną historię auta i jego bolączek), oprócz oczywistych różnic sylwetkowych i "przeznaczenia" , czy różnica między wymienionymi 3 modelami będzie bardzo odczuwalna w czystej kwestii wyniku 0-100/ pokonywaniu zakrętów?

Odrzuciłem;
Megane RS- sylwetka jest dla mnie nie do zaakceptowania
Focus ST 2.5 - bardzo wąski rynek
Golf V Gti

Dzięki za pomoc
Grand_
Kluczowe pytanie czy chesz turbowóz czy wolnossący samochód,
W wolnossącym musisz liczyć 200 zł za 1 hp średnio i to jest dobry przelicznik
W Turbowozie zwykle poniżej 100zł za 1hp.
Oczywiście wszystko w pewnych granicach.
Ja bym skłaniał się ku FOCUS ST, co z tego że wąski rynek, to atut, mieć auto które nie występuje tak często jak VAG czy inne BMW
Augustin
Jeśli te założenia mają być w 100% spełnione to z VAG-a zostaje 1,8T
- Cuprę bym odrzucił bo chyba? brak 4x4? a to dla mnie duzy minus, najlepiej S3 8L lub Audi TT 225 quattro, może TT beznadziejne wizualnie, jak dla mnie dobry killer po sofcie 225 z napędem na 4 buty i fajne coupe

Audi A3 3,2 V6 drogie w utrzymaniu, lpg załozysz ale opcje podniesienia mocy drogie, raczej uturbienie wchodzi w grę bo samym softem to uzyskasz 12 koni...
No i dziwne Focus ST wąski rynek a A3 3,2 V6 to nie??

Jak dla mnie:
- Focus ST 2,5
- Opel Astra 2,0 turbo (lub OPC)
- Volvo C30 T5
- Saab 9-3 mk2 turbo
ewentualnie inny segment ale auto młode np 2009-2010 - Mitsubishi Colt 1,5 turbo - lekkie, zwinne i duże możliwości podniesienia mocy.
pinin
30k pln na Focusa ST to trochę za mało. Cztery dychy teraz pozwalają myśleć o czymś sensownym, poniżej zazwyczaj ulepy jak siemasz wiktor.
Malisz
Audi a3 8p 3.2 V6 to MPI a nie FSI, podobnie jak w TT MK2. Gaz spokojnie zakłada się w rozsądnych pieniądzach, dźwięk super. Niestety nie da się zwiększyć mocy w rozsądnych $$$.
TeddyBear
Jak do 8P 3.2 V6 dołożysz turbo to zamiata prawie wszystko co spotkasz na ulicy. Tylko taka zabawa jak się orientowałem 20k. Focus ST +1
Aval
Jakie są koszty utrzymania i awaryjność Foki ST? Wypowie się ktoś?
Augustin
Focus ST mk2:
podstawowy serwis (rozrząd + oleje, płyny, filtry) ok 800 zł
Sprzęgło ok 900 zł, koło dwumasowe ok 1500 zł
regeneracja turbo ok 1000 zł

wycieki z silnika ok 500 zł
czasem nieszczelność kabiny - woda w środku ok 150 zł

Amortyzatory przód kpl - ok 550 zł
tył kpl - 480 zł

Tarcze hamulcowe przód/tył ok 650 zł
stefdeath
Są jeszcze takie auta jak ibiza fr / cupra 1.8T lub tdi 130/160KM
Ewentualnie polo gti 1.8T. Małe to to i pewnie po samym sofcie będzie łykać większość aut na drodze przy dużo niższym spalaniu niż w STku.
luisgomes6
Przy przebiegu zaledwie 10 tysięcy rocznie to myślę, że zakładanie gazu i w ogóle samo patrzenie na to ile auto będzie spalać jest mało sensowne. Kup to co jest najszybsze i problem z głowy.
pinin
Polo GTI jest niemal nie osiągalne u nas w kraju - czyli wyjazd po auto na zachód. Tutaj problem, bo tam średnie auta są droższe niż igły u nas w kraju biggrin.gif
Ibiza to fajna alternatywa, ale też jest ich jak na lekarstwo. Większość to już dość zmęczone egzemplarze, ale warto poszukać czegoś ok.

Może Coopera s? R56 już można znaleźć w tym budżecie, R53 to już naprawdę fajny egzemplarz będzie, ale tam to 240-260km to max co można mieć i dość małe to.
TeddyBear
Ale chodzi jak gokart wink.gif
Augustin
W woli wyjaśnienia, ja osobiście wątpie w niskie spalanie Polo/Ibizy 1,8T, jak takie auta będą rozkręcone np na 200 koni, to przy konkretnym deptaniu i korzystaniu z mocy raczej zbyt wiele mniej nie spalą niż taki Focus ST.
Spokojnie z 14-15/100 można liczyć w mieście przy konkretnym butowaniu auta, a na trasie 9-10/100
To nie TDI, żeby 1,8T zejść poniżej 10 tak jakoś realnie to chyba dotykanie gazu jakby parzył biggrin.gif

Miałem styczność z A3 1,8T 200 koni po sofcie, to w mieście 12/100 to on palił jak się go ze dwa razy przegoniło a potem jeździło spokojnie, gdyby tak ciągle upalać auto to tam nie mowy o oszczędnej jeździe.
A przecież samo A3 8L aż tak dużo cięższe nie jest niż Ibiza czy Polo IV.

Pytanie tylko czy autor chce się bawić w takie małe autka, praktycznie dla 2 osób jeśli miało by być jakoś komfortowo.

To już bym wolał TTkę quattro 225 typu BAM itp.
stefdeath
Twierdzisz że mała ibiza w 1.8T przy tym samym stylu jazdy spali podobnie co cięższy focus z 2.5 w 5 garach ? biggrin.gif
lightman
a3 8p 3.2 vr6 z wtryskiem pośrednim to totalny sleeper z 4x4...polecam to autko ale ze skrzynią dsg gdzie jest międzygaz przy redukcjach w trybie S, zmiany biegów w kierownicy, aktywny wydech etc..konkurenci to mają? W stosunku do aut wymienionych tutaj to no cóż 4x4 250KM z superszybką skrzynią na której urywasz cenne sekundy porównując do manuali to przepaść pod każdym względem. Mało mocy? dozbieraj kasy i atakuj 500KM w końcu masz 4x4 wink.gif
na koniec porównaj sobie jakość wykończenia kabiny, użytych materiałów w Audi z takim Focusem to zrozumiesz co to znaczy auto premium.
moja była erka : https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a3-3-2-q...e-ID6yFcuF.html
Squbany
Audi a3 3.2 V6, jak to w końcu jest z tym gazem, jest możliwość instalacji czy wręcz przeciwnie? Czytając kolejne wątki są same sprzeczne informacje, jeden człowiek mówi jak najbardziej, inny, że jednostka się do tego nie nadaje. Rozumiem, że wszystkie audi miały silniki R32, czy ile było oznaczeń/rodzajów tych silników?.Ogromnym plusem w audi jest oczywiście 4x4, ogromnym minusem jednocześnie koszta rozrządu oraz ewentualnie skrzyni dfg, gdzie z auta za 30k zrobi się 40.

Wróciłem do focusa 2.5 st tak jak radziliście i zdecydowanie teraz biorę go pod uwagę, dosyć łatwy montaż gazu, dosyć proste modyfikacje aby uzyskać moc pod 300km.Tutaj pytanie jak wygląda stockowy focus przy audi biorąc pod uwagę statystyki?

I 3 wątek, honda ep3, z tego co udało mi się przeszukać dosyć mało prostych modyfikacji można tutaj wykonać, widziałem parę 230km egzemplarzy i w sumie to wszystko, lpg nie widziałem natomiast w żadnym.Jak ep3 prezentuję się na tyle dwóch powyżej?

Edit:
Audi vs focus http://www.zeperfs.com/en/duel1148-1328.htm
Audi vs honda http://www.zeperfs.com/en/duel1148-175.htm
Focus vs honda http://www.zeperfs.com/en/duel1328-175.htm

Biorąc pod uwagę te statystki ep3 wypada nadzwyczaj słabo, przy 0-100 quattro nie będzie miało sobie równych, jednocześnie zastanawia mnie jak wyglądałoby to przy modowanym focusie pod te 300km.
iceman_n
w a3 3.2 jest zwykły wtrysk i silnik się lubi z lpg

3.2 fsi w audi to v6 a nie vr

vr6 fsi ma pojemność 3.6 i chyba tylko w q7 szedł

jest też 3.2 vr6 fsi, ale to w passacie b6
Korton
CYTAT(iceman_n @ Sat, 22 Apr 2017 - 21:41) *
vr6 fsi ma pojemność 3.6 i chyba tylko w q7 szedł


Passat B6 3.6 R36 (vr6), Superb II 3.6 (v6)
lovwelas
30-go stycznia 2016 roku zakupiłem Ibize 6l CUPRA 1.8t 180km 2007r.
Auto kupiłem dzień po tym jak sprzedałem dotychczasowe auto.
Trafił mi sie na prawde świetny egzemplarz, serwisowany do końca. Wszystkie wpisy do ksiązki potwierdzone fakturami. (najdroższa sztuka jaka była w tym momencie na sprzedaż)
Auto Już w serii moze pogonić wiele mocniejszych aut, a to dlatego że nie waży 1500kg.
Po dołożeniu rozpórek, dobrej jakości zawieszenia gwintowanego i regulowanego stabi samochód zaczął naprawde fajnie skręcać.
W mieście (małym mieście, gdzie mieszkam) bez specjalnego wysyłku schodze ponizej 10l przy pociskaniu miedzy 12-13l
Trasa na tempomacie 120km/h 7,5l
W serii masz Hamulec 312. Często tez mozna spotkać z 4 tłoczkowymi zaciskami AP Racing. I duzy frontowy cooler.
TIP+DP 3"+program = 220-230km i juz jest miło.

łatwiej ją znaleśc niz Polo GTI i wg mnie lepiej wyglada.
Ja ze swojej strony moge śmiało polecić.



Grzegonz
A co z fiatem punto abarth? Myślałeś o tym modelu?
lightman
W Audi jest skrzynia dwusprzęgłowa DSG a nie zadne DFG. Silnik w A3 ma wtrysk pośredni a nie bezpośredni czyli łyka LPG. Chcesz podnosić moc a za chwile wrzucac kilkadziesiąt kilo balastu LPG?
Dziwne to trochę ale cóż...różne są zboczenia
nevada
30tys. to rejon dobrze zrobionych EP3ek.
Mam taką 240konną, zeszperowaną, wszędzie poli, regulowane amory, duży hamulec z 4 tłoczkami Brembo etc.
Auto dostarcza mocnych wrażeń, czuć że jest szybkie.

Bliżej mi do 40stki, niż 30stki i już wink.gif wiem że cyferki nie powiedzą czy auto jest fajne czy nie.
EPka ma super skrzynie, lewar w idealnym miejscu, buda ma sensowną sztywność i ze zrobionym zawiasem jest bardziej nadsterowna niż pod (jeśli chcesz).
W Civiku cyferki dupala nie urywają, ale na ulicy/torze nie odstaje od nowego Type-R'a.
Do setki jest szybsza, potem 315koni w FK2 robi swoje i przejeżdża przy ca. 150km/h- sprawdzałem osobiście. Na Poznaniu brat robił 1:56 taką EPką.
Spalanie przy wydziczaniu to rejon 12,5 litra na setkę, normalnie szybko w mieście to 10,5.
Momentu po strojeniu też styka, na tyle, że zimą ruszam z dwójki. Zawsze można założyć słupek 2,4 z Accorda i zawsze ruszać z dwójki wink.gif
Gazu nie mam, ale dobra instalacja (strojenie) i nie powinno być kłopotu.
BlackDaro
Coś o wspomnianym audi a3 3.2:-)
Znajomy przesiadl sie na to ze starej s3 zrobionej na 270+. Jeśli to istotne to straszny kat z niego i znęca sie nad samochodami, widze jego i jego samochód prawie codziennie. Ta stara 1.8T więcej stała rozebrana niż jeździła, wymienił tam chyba już wszystko, a i tak było strach ruszać sie gdzieś dalej, po 2 latach był szczęśliwy że ją sprzedał.
Teraz tą 3.2 jeździ już też 2 lata i jeszcze tu nic nie popsuł mimo kaskaderskiego stylu jazdy, więc to dobry samochód:-) W 1.8T nie miał gazu, w 3.2 ma, różnicy na lpg nie czuć, warunek odpowiednio wydajna instalacja. Mówi, że 1.8T 270KM i 3.2 250KM palą podobnie. On jest mega zadowolony i nawet nie myśli o sprzedaży.
Augustin
Jak dla mnie w 3,2 V6 problemem jest drogi serwis oraz to że auto na manualnej skrzyni jedzie kiepsko jak na 3 litry i 250 koni, dopiero dsg ratuje sprawę ale tylko do 100, może 120 km/h powyżej jedzie to auto słabo.
Takie CLK 320 lepiej sobie poradzi zakresy 120 km/h - 180 km/h
Poza tym LPG pewnie będzie droższe - 6 garów, serwis raczej tylko ASO, bo który Mirek z warsztatu zna takie jednostki w Audi?
A samo DSG jest skrzynią podwyższonego ryzyka, także jak dla mnie 3,2 V6 jest dla koneserów, dla miłośników tego fajnego brzmienia a nie dla tych którzy chcą gonić 2,0 turbo 250-300 koni na autostradach.
matteusz
No tak, w tym kraju nikt się na VAG'ach nie zna, a takie vr6 to technologia NASA i nikt oprócz ASO się tego nie dotknie rolleyes.gif
Do autora tematu: przejedź się każdym z tych aut, bo o ile na papierze wyglądają podobnie, o tyle odczucia z jazdy są zupełnie inne. Jeśli poczujesz się dobrze w Audi to na pewno nie odnajdziesz się w CTR i na odwrót, a Cupra to taki kompromis.
Augustin
Tylko pamiętaj że A3 3,2 Vr6 to nie Passat B5 1,9 tdi, samych sztuk do kupienia wystawionych jest w PL 10, a mechanicy podpinają komputery i wymieniają wszystko co się da, mechanik musi znać problemy danego silnika a nie tylko podpinać komputer i wymieniać to co mu tam pokaże.
Olej czy klocki każdy wymieni ale porządny serwis takich jednostek to już tylko nieliczni.
BlackDaro
CYTAT(Augustin @ Thu, 27 Apr 2017 - 20:10) *
Jak dla mnie w 3,2 V6 problemem jest drogi serwis oraz to że auto na manualnej skrzyni jedzie kiepsko jak na 3 litry i 250 koni, dopiero dsg ratuje sprawę ale tylko do 100, może 120 km/h powyżej jedzie to auto słabo.
Takie CLK 320 lepiej sobie poradzi zakresy 120 km/h - 180 km/h
Poza tym LPG pewnie będzie droższe - 6 garów, serwis raczej tylko ASO, bo który Mirek z warsztatu zna takie jednostki w Audi?
A samo DSG jest skrzynią podwyższonego ryzyka, także jak dla mnie 3,2 V6 jest dla koneserów, dla miłośników tego fajnego brzmienia a nie dla tych którzy chcą gonić 2,0 turbo 250-300 koni na autostradach.


Tak, dsg jest też w tym powyżej opisanym przypadku. Jego właściciel już od dłuższego czasu zastanawia sie czy kupić działke, czy turbić to audi.
To było konkurencyjne auto, ale 10 lat temu, dziś dupy nie urywa, ale wciąż ma swoje zalety. Dla miłośników turbołamania karku i taniego modzenia będzie lipa;)

Lpg droższe? Bo 6 garów? Ty na poważnie?smile.gif Czy to żart?
Jak ktoś kupuje samochód za 30k to czymże przy tym jest te ,,pare złotych" więcej na montaż lpg w 6cyl, przecież to dopiero początek wydatków, to nie stary golf na gaźniku i trzeba być tego świadomym.

A z tym ASO i Mirkami z warsztatu to chyba też przegięcie.
To w Polsce mamy jeszcze średniowiecze?
Wszędzie jeszcze sami kowale?
Nie popadajmy w skrajności:)

Ja nie lubie vagów, ale ten ma fajny dźwięk i ogólnie auto przyjemne, ideałów nie ma.
BlackDaro
Teraz doczytałem, że samochodem będzie robione tylko 10kkm rocznie. Mało. Przy takich małych przebiegach to nawet nie wiem czy warto zakładać lpg.
rwtnt
Brzmisz jakby wydawanie 30tys na auto było wielkim wydatkiem... Jak ktoś kupuje stare a3 3.2 za te 30tys to te kilka tys zł na instalację gazową raczej nie jest dla niego groszami bo jeździłby nowym s3 czy rs3... wtedy faktycznie to są grosze.

A 3.2 bez turbo jest wolne i pali spore ilości pb 98.... Do tego drogi rozrząd... Większość egzemplarzy ma ogromne przebiegi i nie było porządnie serwisowane. W sumie jak 99% aut w Polsce.... Do tego dsg w tak starym aucie to proszenie się o problemy.

Takie a3 3.2 to 25-40tys + z 10tys średnio na pakiet startowy opony, filtry, rozrząd itp. plus 30-40tys na turbo są lepsze pomysły na wydanie 80tys zł.

To raczej auto dla pasjonata, który za relatywnie niewielkie pieniądze zrobi sobie r32 turbo jako 2-3 auto.
BlackDaro
rwtnt
Twoim zdaniem 30 tysi na auto to malutki wydatek? Każdy taką sumke odrazu wyciąga z kapelusza? Chyba żyjemy w innym kraju:)

W poście Augustina chodziło o większy koszt założenia lpg w silniku 6cyl. niż 4cyl.
To o ile to będzie większy koszt?
Odpowiadam.
Bardzo niewielki w stosunku do ceny auta.
Jeżeli ktoś kupuje samochód za 30kafli, a dodatkowy tysiąc to dla niego dużo, to nie jest to samochód dla niego, bo najzwyczajniej w świecie nie stać go na taki samochód. Coś takiemu je&nie to dopiero będzie płacz.
Oszczędzać na wszystkim i przeliczać każdą złotówke to może sobie właściciel daewoo tico za 1000zł.

Pisząc o tej konkretnej a3 chciałem zobrazować, że to nie takie mało odporne gówno jak o nim piszą i nawet to stare dsg po dużym przebiegu sie nie poddaje mimo ciągłego upalania i wariowania.

A czy taka a3 jest warta uwagi to już autor tematu musi przeprowadzićić jazdy próbne i sam sobie ocenić, bo każdemu będzie podobało sie co innego:)
rwtnt
Odniosłem to do tego, że nowa fabia dobrze wyposażona to pułap 70tys więc te 30tys zł na auto nie wydaję się wielkim budżetem. Wbrew obiegowej opinii 3.2 nie są wcale bezobsługowe mają też swoje wady, które czasem potrafią się ujawnić. A dsg w aucie z przebiegiem 200-300tys też potrafi być małą bombą.. sprzęgła, mechatronika. Do tego bez turbo od 100+ to auto kompletnie nie jedzie. Jednak polecam trochę dołożyć i kupić s3 8p.
Squbany
Witam raz jeszcze, po rewizji wszystkich możliwości zawęziłem poszukiwania jeszcze bardziej.
Zostawiam sobie 3 opcje, we wszystkich tych 3 modelach planowałbym wrzucić stage 2.
1.Leon cupra BAM(oczywiście bierze tu górę opcja finansowa, gdzie kupując leona za 22k, praktycznie 10 zostawałoby na dalsze modyfikacje i w cenie dwóch poniższych miałbym skończony "projekt".

2.Focus ST 2.5

3.Astra H OPC, generalnie tutaj na papierze o dziwo wygląda to najlepiej pod względem wyników, niestety nie miałem jeszcze okazji przejechać się tym samochodem, czy rzeczywiście opel zrobił tak ciekawy hot hatch?Co do pozostałych dwóch, silnikowo nie miałbym nic do zarzucenia, jak natomiast prezentuje się 2.0T?Nie jest to Vag i przeglądając różne fora, dosyć rzadko mogłem się spotkać z jakąkolwiek inna modyfikacją tego auta oprócz wgrania chipu.Także nie orientuje się za bardzo jakie mam tutaj możliwości.
Hudy
Poczytaj sobie astracoupe.pl tam chłopaki mają rozkminionego leta na każdy możliwy sposób (co prawda forum o astrze g, ale silnik jest praktycznie taki sam, a i jest też temat o opc h).
pinin
Co do astr to silniki nie są tak rozkminione jak 1.8t i do tego tak wytrzymałe.
W leonie wrzucasz k04 z tfsi/tsi i robisz nieco ponad 320km. Tutaj w budżecie 10kpln na mody zapewne się zmieścisz, ale zapasu dużego nie będzie (tak na szybko: turbo z zestawem konwersyjnym 3-4kpln, wydech 2kpln, icek 1,5kpln, do tego wtryski, pompa, jakieś świece, strojenie i masa pierdół i okolice 10kpln+ wychodzi).
Focus fajny, ale budżet za mały.

Przejedź się każdym, poczytaj fora miłośników i wybierz. Ja osobiście opli nie uznaję, ale to prywatna opinia. Generalnie wszystkie te auta będą spoko do latania po mieście, chociaż focus ma możliwość dużo lepszego prowadzenia z uwagi na napęd (ale to jest możliwość, bo jak tam zrobisz 400KM to już zostanie raczej auto na prostą).
gucior
nie wiem ile masz wzrostu ale ja jak wychodził Focus ST i nim jeździłem czułem się fatalnie za kierownicą przy wzroście 190cm+
siedzisz w nim jak na zydlu pod dachem,
z plusów zdecydowanie gang motoru i prowadzenie, z minusów spore spalanie jak na w sumie kusą moc.

z astra ppc będzie kłopot z podażą i tutaj można się nastawić na długie poszukiwania.
kaj1990
Jak znajdziesz zdrowegą Astrę h to mozesz smialo brac... mam astre coupe z podobnym silnikiem... warunek auto musi byc zdrowe... 300 koni oraz 450nm to nie jest problem w tym aucie.... koszt utrzymania niski ... jak masz jakies pytania na temat silnika to mozesz wyslac pw... jak bede mogl pomogę...

Nie szukałbym OPC tylko gtc... łatwiej znaleźć a różnica w osprzęcie nie jest tak duża moce można zrobic podobne...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.