Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Mazda 3 MPS ADIST by SSG
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
adist
Witam wszystkich biggrin.gif

Nazywam się Adrian i jestem z Rzeszowa

Od niespełna roku jestem w posiadaniu Mazdy 3 BL MPS

Chciałbym przedstawić wam mój projekt wink.gif


Na wstępie krótkie wprowadzenie. Auto kupiłem już po częściowym tuningu. W planie było jego dokończenie i ogólne dopieszczenie samochodu.
Niestety rozjebałem silnik, którego ruszanie nie było planowane i wszystko się troche pogmatwało. Na tą chwilę silnik jest już ogarnięty - został zakuty.
Także pomału będę robił resztę rzeczy które są w planie - jak tylko będę miał kase xd. A no i auto ma mi służyć zarówno do jazdy na codzień
jak i do szaleństw z tym że typowo ulicznych nie planuje nim jeździć na żadnym torze no chyba że mnie kiedyś poniesie.



SPECYFIKACJA I ZAKRES MODYFIKACJI:

rocznik: 2010, przebieg: 126 000


SILNIK: 2261 cm3, 4 cylindrowy, benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbodoładowany

zakuty przez Street Shadows Garage

- obróbka bloku (tulejowanie, szlifowanie)
- kute tłoki CP
- kute korbowody Manley
- nowe wzmocnione (grubsze) tuleje cylindrów
- wał korbowy po szlifie
- nowe panewki OEM
- nowe uszczelniacze wału korbowego OEM
- usunięty balans
- obróbka głowicy (frezowanie, zabielenie)
- szpilki głowicy ARP
- nowa uszczelka głowicy OEM
- nowe uszczelniacze zaworowe OEM
- wtryskiwacze wyczyszczone skalibrowane sprawdzone
- świece NGK 6510 (stopień zimniejsze)
- nowy kompletny rozrząd OEM
- wkład wysokociśnieniowej pompy paliwa Autotech
- olej silnika Motul 300V 5w40


UKŁAD DOLOTOWY:

- hybryda fabrycznej turbosprężarki w wykonaniu Perun (lżejsze, wydajniejsze wirniki - z innego stopu metalu)
- kompletny (od turbo) w pełni silikonowy układ dolotowy 3 cale James Barone Racing z osłoną termiczną z wcześniejszego zestawu K&N Typhoon
- zablokowany EGR

W PLANIE: duży intercooler frontowy (zamiast fabrycznego na silniku) z orurowaniem pod silnikiem - SSG, zawór upustowy Go Fast Beats, hydroshield JBR na stożek, uszczelka termiczna i blokada grzania przepustnicy JBR


UKŁAD WYDECHOWY:

- downpipe 3 cale z katalizatorem metalicznym typu high flow owiniety taśmą termiczną całość w wykonaniu Street Shadows Garage
- wydech przelotowy 3 cale z tłumikiem środkowym i dużym końcowym (auto służy na codzień) SSG


UKŁAD NAPĘDOWY: napęd przedni, skrzynia manualna 6 biegowa, fabryczna szpera Torsen

- tylna poduszka silnika poliuretan Custom Performance Enginering 75A
- mocowania mechanizmu zmiany biegów zmienione na aluminiowe James Barone Racing

sprzęgło OEM, wymienione tylko lozysko oporowe i pompa na nowe

- koła lato: opony Bridgestone Potenza S001 225/40, felgi Sparco Pista 18x8 ET 45 srebrny mat, nakrętki kute stalowe GT50 purpurowe długie otwarte
- koła zima: opony Uniroyal MS PLus 225/40, felgi OEM 18x7,5 ET 52,5 pomalowane proszkowo na biało, nakrętki kute stalowe TPI srebrne krótkie zamknięte

W PLANIE: wysprzęglik (pomalu daje sygnaly konca) sprzęgło ACT street z lekkim jednomasem jak obecne fabryczne i dwumas powie dosc, dystanse ( wymiana szpilek na dłuższe), w przyszłości szersze i może lżejsze koła na lato (opony 235 felgi 18x9)


UKŁAD HAMULCOWY:

- zaciski OEM zregenerowane i ocynkowane w srebro (słabo wyszło - do pomalowania na czarno tym razem juz na aucie bo mam dosc jego stania)
- tarcze Disc Brake Australia Street T2 z przodu i z tyłu
- klocki Ferodo DS 2500 z przodu i z tyłu
- przeowdy w stalowym oplocie Goodridge
- płyn hamulcowy Motul RBF 600


ZAWIESZENIE:

- amortyzatory Bilstein B8
- sprężyny Eibach Pro Kit obniżające przód o 25mm i tył o 15 mm

kiedyś tylny stabilizator

może kiedyś jakieś rozpórki ale raczej nie


ElEKTRONIKA:

- seryjny ECU wystrojony MazdaEdit przez Disitune

obecnie auto jest po remoncie i zakuciu-silnik został odprężony i moc spadła, strojenie zostało odłożone do czasu zrobienia FMIC i BOV

w planie także dodatkowe wskażniki - temperatura i ciśnienie oleju oraz EGT


ZMIANY WIZUALNE:

- przyciemnione szyby
- żarniki ksenonów OSRAM Cool Blue 6000K
- podświetlenie tablicy rejestracyjnej LED
- videorejestrator full HD z GPS i czujnikiem ruchu podpięty na stałe (włącza się po odpaleniu auta)

W PLANIE: ośwsietlenie wnętrza LED, dywaniki welurowe na lato (nie mam), wymiana przedniego lewego nadkola (jebany kot) oraz zabezpieczenie antykorozyjne podwozia



ostatni wykres (przed wybuchem):

http://ifotos.pl/z/arwwqxh/

fabrycznie auto ma 260 KM i 380 NM

Docelowo po FMIC, BOV i strojeniu finalnym ma byc 360-380 KM i ~480-500 NM



jakieś fotosy:



więcej dodam później bo jestem obecnie na zadupiu i za długo to trwa tongue.gif
GodISmE
Pewnie kolejny zakatowany Disi przez poprzedniego właściciela - czy to twoja sprawka raczej? wink.gif Moc się da zrobić ale momentu nie wytrzymują te silniki i bum bum! wink.gif Od kogo kupiłeś - jest na forum mazdamps.pl? Edit: a, już widzę wink.gif Kolejny do kolekcji.
Powiem tak.. mam już kilka lat 6 MPS i jako dzienne autko jest super ale nic bym w nim nie dłubał, bo to nie jest auto do tego. No chyba że wywalasz 13k na zakucie wink.gif

PS. Tak z ciekawości - Mirek zdradził ci w końcu jego świąteczny sekret, czy nie?
adist
nie, mirek nie zdradzil mi swojej tajemnicy

szczerze mowiac do tej pory nie mam pojecia co bylo zrodlem moich klopotow

wedlug SSG przyczyna lezala po stronie ukladu paliwowego

obecnie mam 1 nowy wtryskiwacz (podawal o 6% inaczej) reszta jest ok

mozliwe ze mialem mega pecha z paliwem ale watpie

korby byly cale, za to 3 tloki pekly

silnik po zakupie byl w dobrej kondycji - mial mierzona kompresje i szczelnosc przed zrobieniem hybrydy turbo (turbo akurat padlo - po wydechu, stad decyzja o hybrydzie przy okazji regeneracji)

byly wlasciciel nie udziela sie na forach, za to regularnie serwisowal auto w ssg
GodISmE
A jakie modyfikacje ci SSG robilo przed bum bum i co poprzedni właściciel modyfikował?
Mirek to małoprzyjemny gość ale zna się na rzeczy ... sam już wybuchnął chyba 2 lub 3 swoje MPS-y lol!
adist
ja przed bum bum robilem przelot 3" (downpipe zrobil poprzedni wlasciciel), wymiane dolotu na 3 cale (poprzedni wlasciciel jezdzil na 2,5) i hybryde turbo co dalo 343 KM i 452 NM - byl potencjal na wiecej ale blokowal TMIC a wtedy nie mialem kasy zeby odrazu FMIC robic (byly wlasciciel doszedl do 320 KM, zrobil tez pompe paliwa)
GodISmE
Stroil misiek?
Nie zastanawia cie co zawinilo? Trzy tloki na raz!
adist
tak, stroil misiek

mam logi i wszystko wyglada ok..

wiadomo ze 3 tloki naraz nie pekaja bez powodu

tylko ze wszystko wskazuje na jakas przyczyne zewnetrzna

auto bylo dobrze zlozone i wystrojone i dobrze jezdzilo

oczywiscie ze mnie zastanawia co to bylo i dlugo bylem mega wkurwiony

ale nie da sie jednoznacznie stwierdzic

poprostu jakis mega pech, zreszta nie 1 juz sie "przejechal" na tym silniku

naszczescie wszyscy co go zakuli sa zadowoleni i nie maja zadnych problemow

wiec pogodzilem sie z tym i licze na dlugie i szczesliwe cieszenie sie autem
adist
Jedną rzecz zmieniłem po tym wszystkim. Już nie tankuje na BP jak wcześniej, tylko na Orlenie. SSG i Masters Tuning tak radzą. BP powprowadzało jakieś ulepszacze i auta coraz częściej stukają na ich paliwie. Poza tym paliwo to jest eksportowane i łatwiej je ochrzcić. Natomiast Orlen to polska stacja z normalnym paliwkiem i niby dbają o jakość. Oni zalewają robione auta na Orlenie hamują je stroją i jest OK. Generalnie teraz pilnuje wszystkiego, heh wrecz maniakalnie. Ale nie boje sie zapierdalac wink.gif
Mis
Nie śmigałeś wcześniej białym Golfem R?
Słyszałem właśnie jakieś plotki, że mocny MPS śmiga po mieście. Kupa roboty odwalona w SSG przy aucie. smile.gif
Jak ogarniesz furmankę na zero odezwij się na PW, zobaczymy z podobnymi autami jak podaje bez widowni któregoś wieczoru na S19. smile.gif
adist
tak jeździłem wcześniej erka, na pewno sie odezwe wink.gif
GIB
Jeździłem z seryjnym MPS BL i nawet z moją 200 konną ciężką VB dostawał baty czemu zmieniłeś Golfa R na tego FWD cudaka?
adist
jesli chodzi o zmiane to skomplikowane

natomiast jesli chodzi o porownanie aut to w mazdzie lepiej sie czuje i bardziej ona do mnie pasuje

golf byl po dzwonie sciagniety z wloch, wiecej nie kupie takiego auta bylo milion pierdol do zrobienia ktore mnie denerwowaly

mazda jest w 100% bezwypadkowa (nie liczac kota ktory rozjebal nadkole i slizg zderzaka) wszystko jest na swoim miejscu i dziala jak pownno kazdy najmniejszy szczegol, pochodzi z polskiego salonu i zostala kupiona od 1go wlasciciela ktory o nia dbal, zapierdalal bo do tego jest ale z glowa, mial pojecie o aucie i doinwestowywal je

nie stac mnie na erke w takim stanie i na jej tuning tongue.gif

co do osiagow to potwierdzam seryjnie slabo to wyglada trzeba sporo kasy wpakowac zeby fajnie jezdzilo to auto, ja nie zaluje wyboru

nie zalezy mi az tak na osiagach bo wiadomo ze erka z dsg i 4x4 zbierala sie duzo lepiej, wole zeby w aucie sie cos dzialo troche walki z trakcja jednak manual itp zreszta szczerze mowiac przy wiekszych predkosciach mps lepiej wychodzi jest lzejszy ma lepszy balans a przy odpowiednim zawieszeniu poduszkach silnika dobrych oponach itp nie ma problemu z trakcja mimo ze to fwd
zajebiscie mi sie jezdzi tym autem smile.gif tyle ze do pelni szczescia potzrebuje jeszcze oprocz fmic lepsze sprzeglo i jakas procedure startu bo opanowanie dynamicznego ruszania jest bardzo trudne

poza tym mps jest bardzo rzadkim autem ludzie nie znaja go czesto zadaja mi pytania co to za auto z jednej strony nie rzuca sie w oczy az tak jak erka a z drugiej wlasnie wrecz przeciwnie
wole miec zajebiscie zrobionego mpsa niz seryjna erke w podobnej cenie
casej
"...wole miec zajebiscie zrobionego mpsa niz seryjna erke w podobnej cenie" popieram w 100% tą wypowiedz chocby miało sie to tyczyć jakichkolwiek marek i modeli samochodów wink.gif wole tańsze i doinwestowac , porobić niż droższe i seryjne biggrin.gif

a co do fwd to jesli jest ~350ps +szpera to daje to bezproblemowo rade na suchym i dobrej oponie wink.gif bo chyba nikt nie jest taki głupi żeby scigać sie w deszczu i mokrej nawierzchni wink.gif
siewcu
To jeszcze napisz ile kosztuje seryjna, zdrowa Rka + wydech i program, i ile Cię kosztował MPS zrobiony do tych 360 KM.
adist
zrobienie MPSa na 360-380 KM w SSG, czyli: FMIC, pompa wysokiego cisnienia, dolot, hybryda turbo, kompletny wydech, zimniejsze swiece, strojenie to koszt ~18K

nie wymaga to zakucia silnika (ja akurat mialem pecha no coz przynajmniej mam nowy silnik, ale jezdzi duzo takich niekutych mpsow i mają się dobrze), fabryczne sprzeglo tez daje rade
(ja wrzuce lepsze dopiero jak mi sie skonczy)

oprocz tego jeszcze z rzeczy typu must do: twardsza tylna poduszka silnika i mocowania skrzyni (konieczne przy tej mocy) z 1K

tak wiec wychodzi 19K, w zaokragleniu niech bedzie 20

reszta modow ktore ja robilem to juz sa rzeczy ktore robilbym w obu autach - erke tez bym obnizal, seryjne hamulce w obu autach byly dla mnie za slabe itp ale jesli chodzi o takie rzeczy
to ja generalnie trzymam sie takiej zasady ze zmieniam cos na lepsze jak fabryczne sie skonczy/padnie

zadbanego seryjnego MPSa mozna kupic za jakies 50K tak wiec zrobionego na "full" jesli chodzi o moc mozna miec za ~70

oczywiscie zadbanego uzywanego MPSa czesto mozna kupic juz w jakims stopniu doinwestowanego a kazdy wie ze jak sie wlozy 20k w auto to nie znaczy ze sie je potem sprzeda 20k drozej

ja np kupilem auto z polowa tego co mam obecnie

z tym ze z erka jest podobnie wiec to pomijam

jesli chodzi o kwestie wyposazenia to w mpsie producent zaznaczyl za klienta wwszystkie mozliwe opcje

natomiast w erce sporo rzeczy z wyposazenia bylo na liscie wyposazenia dodatkowego i cieko znalesc full opcje a jak sie juz znajdzie to sporo kosztuje

na ten moment patrzac na polski rynek za 70K nie da sie kupic zdrowej niesprowadzanej z zagranicy (po jakims wypadku) 4 drzwiowej (bo to jest hot hatch zeby byl tez funkcjonalny) erki

nie wiem czemu pytales o zdrowa erke + wydech i program w kazdym razie tuning tego auta tez jest drozszy, ja swoja kupilem z kompletnym wydechem supersprintu ktory kosztowal jakies 10k,
jakbym mial robic sam to tylko Armytrix (rozpierdol w tym aucie) koszt 10-15k, ew MG taniej i spokojniej, no generalnie w Compsporcie bym to auto robil bo sie na nich znaja tak
jak MPSa robie w SSGi jesli chodzi o erke drozej to wychodzi

dla porownania kompetny wydech do mpsa w SSG to jakies 5,5k z tym ze bez klapek regulujacych glonosc itp tuning mazdy to troche prostszy tuning bo nie ma sensu pakowac tam takiego wydechu


podsumowujac, jesli chodzi o twoje pytanie koszt zdrowej zadbanej dobrze wyposazonej erki z wydechem i programem jest na pewno wiekszy niz koszt mpsa zrobionego na full i to nie tylko w kwestii mocy

ja bym powiedzial ze taka erka to 90-100K a mps 80
adist
kilka fotek











RasPL
ponizej tego 70k kolega kupił 6r po programie i modyfikacjach na 350, ładnie brzmiacy wydech, dsg po serwisie (12k PLN) więc co kto lubi i jakie szczęście ma
m6nj
Jak porównywać mając zdrowy rozsądek mazdę fwd 2.3 ze starym kulejącym powyżej 300hp motorem do rki. Ja osobiście nie postawiłbym obok siebie vw i mazdy pomijając już nawet kwestię napędu.
Dodatkowo zakułeś disi więc Twoje koszta to nie 80 a ponad 100k.. za tą kasę można kupić bardzo mocne awd typu rs czy choćby s3, czy inne golfy porobione na 600-800hp.

No ale szanuje decyzję i życze bezawaryjności i radości z auta.
BL nigdy mi się nie podobał, z przodu wygląda wręcz komicznie, ale Twoje auto prezentuje się całkiem ładnie:) pzdr
adist
hehe no ja sie wjebalem w koszta niestety, dobra nie ma sie co spierac, nie chcialem porownywac mpsa i erki bo wiadomo ze jesli chodzi o potencjal to roznica jest spora, mps mi wystarcza i mial byc tanszym autem wyszlo jak wyszlo, przynajmniej mniej pali no i sporo sam w nim zrobilem wiec wiem ze dlugo pojezdzi xd chcialem pokazac autko i przy tym zostanmy wink.gif
siewcu
Tylko widzisz. To, że Ty byś tam pchał tylko i wyłącznie armytrixa to nie znaczy, że każdy inny też musi. Równie dobrze można tam zrobić przelot u tłumikarza, który się tego podejmie i będzie działać, kosztując pewnie 10% ceny. Tuning mazdy prostszy? W MPS "zrobienie MPSa na 360-380 KM w SSG, czyli: FMIC, pompa wysokiego cisnienia, dolot, hybryda turbo, kompletny wydech, zimniejsze swiece, strojenie to koszt ~18K" a w Rce robisz wydech, program i masz 360 KM. 18k w Rce? Zobacz najpierw ile tam wyjdzie mocy po włożeniu 18k robiąc to logicznie(a nie zaczynając od wydechu za 15k, który nie da nic, bo takie masz fanaberie), a potem porównuj które auto wychodzi taniej. A potem się zastanów ile osób ogarnie Rke jak coś się zesra, a ilu masz ogarniętych tunerów, którzy się podejmą grzebania w MPSie. Chcesz porównywać? Porównuj auta po tych samych modach. MPS robisz w SSG, bo się znają, a z Rką trzeba latać do Bielska do Compsportu - a w Warszawie nie masz np R-Performance, gdzie też ogarniają? Szukasz problemów, żeby udowodnić, że MPS jest lepszy i tańszy od Rki i taniej się podnosi moc.
adist
Wiesz, masz racje - ja mam taki problem ze zawsze pcham najlepsze rozwiazania i dlatego nie moge miec erki tongue.gif bo jak slysze armitrixa to nie mam ochoty na nic innego, lubie jak mi dolot fajnie swiszczy i tak ze wszystkim to chyba jakas choroba xd Jak Mis spytal skad ta zmiana napisalem ze to skomplikowane, jednak jeszcze bardziej niz myslalem. Nie klocmy sie juz o to, ponioslo mnie z tymi porownaniami, nie chce udowadniac ze MPS jest lepszy bo ogolnie rzecz biorac nie jest, poprostu dla mnie byl lepszym rozwiazaniem, przynajmniej z zalozenia:P erka krzyczy ze jest drogim autem a mazda to taka niewiadoma w sumie. Sam wyglad to tez kwestia gustu, erka mi sie podoba ale jest taka stonowana (pod względem kształtow - golf ma sie podobac duzej grupie odbiorcow, mps nie trafi do wszystkich jest specyficzny). Tak wiem ze malo osob ogarnia te auta i dlatego wlasnie latam z nim do SSG co w sumie jest minusem ale rekompensuje to plus w postaci jezdzenia rzadkim autem. A no i jeszcze kwestia prowadzenia tych aut. w golfie uklad kierowniczy chodzi leciutko masz wrazenie ze elektronika wszystko robi za Ciebie w mazdzie jest mechaniczna szpera a kierownica przekazuje Ci informacje o kazdym manewrze, podczas przyspieszenia musisz ja mocno trzymac - mi to bardziej odpowiada. W kazdym razie to co pisalem bylo proba wytlumaczenia mojego wyboru nic wiecej, mozliwe ze to wyglada jak szukanie na sile usprawiedliwenia, nie wazne, niech bedzie ze co kto lubi smile.gif
RasPL
Ja nie pisalem o r32 tylko o golf r 2.0Tfsi wink.gif r32 po wlozeniu 30k pokazuje moc bo tak to tylko ryczy na przelocie smile.gif Mazda zle mi sie kojarzy blacharsko, silniki zawsze mieli trwałe. Tak jak napisałem co kto lubi.
casej
siewcu pokaż mi 6R po wydechu i programie na 360hp... niewykonalne...

jak dla mnie 2.3disi jak i każdy inny silnik na turbie cenowo modyfikuje sie tak samo bądź podobnie z podobnymi przyrostami mocy.
z tym że 2.0tfsi oklepany jest na wszystkimi strony a z 2.3 niewiele ludzi coś grzebie co nie znaczy ze nie mozna bo w stanach lataja 600-700 konne MPS-y
m6nj
Jak to niewykonalne? Niby dlaczego? Wkład pompy do tego jeszcze albo i to nie..
Tu masz wykres na kołach bez wydechu tylko dp 3" i dolot.


Po wkładzie pompy auto wypluło ponad 370 hp.
torek
Powiem Ci Adist, że jestem, skłonny uwierzyć w to BP.. też tankowałem na BP.. też MPS.. i u mnie pękł tłok w 3 miejscach ale dodatkowo korba wyszła przez blok.. nie upieram się że to paliwo.. ale obecnego Speeda już tankuje na Orlenie wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.