Witam wszystkich
Nazywam się Adrian i jestem z Rzeszowa
Od niespełna roku jestem w posiadaniu Mazdy 3 BL MPS
Chciałbym przedstawić wam mój projekt
Na wstępie krótkie wprowadzenie. Auto kupiłem już po częściowym tuningu. W planie było jego dokończenie i ogólne dopieszczenie samochodu.
Niestety rozjebałem silnik, którego ruszanie nie było planowane i wszystko się troche pogmatwało. Na tą chwilę silnik jest już ogarnięty - został zakuty.
Także pomału będę robił resztę rzeczy które są w planie - jak tylko będę miał kase xd. A no i auto ma mi służyć zarówno do jazdy na codzień
jak i do szaleństw z tym że typowo ulicznych nie planuje nim jeździć na żadnym torze no chyba że mnie kiedyś poniesie.
SPECYFIKACJA I ZAKRES MODYFIKACJI:
rocznik: 2010, przebieg: 126 000
SILNIK: 2261 cm3, 4 cylindrowy, benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbodoładowany
zakuty przez Street Shadows Garage
- obróbka bloku (tulejowanie, szlifowanie)
- kute tłoki CP
- kute korbowody Manley
- nowe wzmocnione (grubsze) tuleje cylindrów
- wał korbowy po szlifie
- nowe panewki OEM
- nowe uszczelniacze wału korbowego OEM
- usunięty balans
- obróbka głowicy (frezowanie, zabielenie)
- szpilki głowicy ARP
- nowa uszczelka głowicy OEM
- nowe uszczelniacze zaworowe OEM
- wtryskiwacze wyczyszczone skalibrowane sprawdzone
- świece NGK 6510 (stopień zimniejsze)
- nowy kompletny rozrząd OEM
- wkład wysokociśnieniowej pompy paliwa Autotech
- olej silnika Motul 300V 5w40
UKŁAD DOLOTOWY:
- hybryda fabrycznej turbosprężarki w wykonaniu Perun (lżejsze, wydajniejsze wirniki - z innego stopu metalu)
- kompletny (od turbo) w pełni silikonowy układ dolotowy 3 cale James Barone Racing z osłoną termiczną z wcześniejszego zestawu K&N Typhoon
- zablokowany EGR
W PLANIE: duży intercooler frontowy (zamiast fabrycznego na silniku) z orurowaniem pod silnikiem - SSG, zawór upustowy Go Fast Beats, hydroshield JBR na stożek, uszczelka termiczna i blokada grzania przepustnicy JBR
UKŁAD WYDECHOWY:
- downpipe 3 cale z katalizatorem metalicznym typu high flow owiniety taśmą termiczną całość w wykonaniu Street Shadows Garage
- wydech przelotowy 3 cale z tłumikiem środkowym i dużym końcowym (auto służy na codzień) SSG
UKŁAD NAPĘDOWY: napęd przedni, skrzynia manualna 6 biegowa, fabryczna szpera Torsen
- tylna poduszka silnika poliuretan Custom Performance Enginering 75A
- mocowania mechanizmu zmiany biegów zmienione na aluminiowe James Barone Racing
sprzęgło OEM, wymienione tylko lozysko oporowe i pompa na nowe
- koła lato: opony Bridgestone Potenza S001 225/40, felgi Sparco Pista 18x8 ET 45 srebrny mat, nakrętki kute stalowe GT50 purpurowe długie otwarte
- koła zima: opony Uniroyal MS PLus 225/40, felgi OEM 18x7,5 ET 52,5 pomalowane proszkowo na biało, nakrętki kute stalowe TPI srebrne krótkie zamknięte
W PLANIE: wysprzęglik (pomalu daje sygnaly konca) sprzęgło ACT street z lekkim jednomasem jak obecne fabryczne i dwumas powie dosc, dystanse ( wymiana szpilek na dłuższe), w przyszłości szersze i może lżejsze koła na lato (opony 235 felgi 18x9)
UKŁAD HAMULCOWY:
- zaciski OEM zregenerowane i ocynkowane w srebro (słabo wyszło - do pomalowania na czarno tym razem juz na aucie bo mam dosc jego stania)
- tarcze Disc Brake Australia Street T2 z przodu i z tyłu
- klocki Ferodo DS 2500 z przodu i z tyłu
- przeowdy w stalowym oplocie Goodridge
- płyn hamulcowy Motul RBF 600
ZAWIESZENIE:
- amortyzatory Bilstein B8
- sprężyny Eibach Pro Kit obniżające przód o 25mm i tył o 15 mm
kiedyś tylny stabilizator
może kiedyś jakieś rozpórki ale raczej nie
ElEKTRONIKA:
- seryjny ECU wystrojony MazdaEdit przez Disitune
obecnie auto jest po remoncie i zakuciu-silnik został odprężony i moc spadła, strojenie zostało odłożone do czasu zrobienia FMIC i BOV
w planie także dodatkowe wskażniki - temperatura i ciśnienie oleju oraz EGT
ZMIANY WIZUALNE:
- przyciemnione szyby
- żarniki ksenonów OSRAM Cool Blue 6000K
- podświetlenie tablicy rejestracyjnej LED
- videorejestrator full HD z GPS i czujnikiem ruchu podpięty na stałe (włącza się po odpaleniu auta)
W PLANIE: ośwsietlenie wnętrza LED, dywaniki welurowe na lato (nie mam), wymiana przedniego lewego nadkola (jebany kot) oraz zabezpieczenie antykorozyjne podwozia
ostatni wykres (przed wybuchem):
http://ifotos.pl/z/arwwqxh/
fabrycznie auto ma 260 KM i 380 NM
Docelowo po FMIC, BOV i strojeniu finalnym ma byc 360-380 KM i ~480-500 NM
jakieś fotosy:
więcej dodam później bo jestem obecnie na zadupiu i za długo to trwa