Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Jeep Grand Cherokee Trackhawk
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Filmy i Zdjęcia
Stron: 1, 2
Honada
No i Jeep ubogacił kolejny swój model silnikiem z Hellcatów 6.2 V8 Supercharged 717 KM. Lepsza trakcja niż w Chargerze i pierwsza setka w jakieś 3,7 s. V-max 290 km/h. Pewnie wyjdzie taniej niż X5 z 3.0d 258 KM wink.gif Kusi.

http://dailydriver.pl/nowosci/premiery/jee...szy-suv-swiata/


hexx
chyba jest to najszybsze seryjne auto w tym segmencie
Honada
chyba tak. Bentayga wyciąga 301 km/h ale setke robi dłużej (4,1s) i pewnie dlatego Jeep takim hasłem go promuje. Sprawdzałem sobie masę Chargera Hellcata i GC Trackhawka. Różnicy dużej nie było - jakieś 360 kg. Charger to kawał cieżkiej krowy jak na coupe, ponad 2000 kg!
Lincoln e30ix
Grand w tej budzie jest najfajniejszym SUV-em, nawet o SRT nie wspominając, a teraz taka odmiana - szacun!
hexx
Jeździłem SRT8 i robi wrażenie... a jest znacząco słabszy. To jak się tym musi jeździć ? smile.gif
Jakieś inne istotne różnice techniczne między SRT8 Hellcat'em...po za dodatkowymi 250KM ?
Honada
inny silnik oczywiście, nowy układ hamulcowy (w zasadzie to nowy jest przedni zespół tarcz), obniżony zawias, inna skrzynia biegów, mocniejsze półosie itd. no zmian jest dużo. Też jeździłem dotychczasowym SRT8 i po jeździe nim zupełnie odeszła mi ochota na X5-tki czy Q7-mki. Nawet jeden z sąsiadów zamienił swoje Q7 4.2 na SRT8 po tym jak usłyszał, a potem przejechał się tym SRT8. Auto zdecydowanie z charakterem. Tylko bardziej wymagające w prowadzeniu na koleinach.
GIB
czas na 1/4 czy kilometr jest wyznacznikiem szybkości nie 0-100 wink.gif najbliższym przeciwnikiem zwykłego SRT-8 jest chyba ML63 AMG z wolnossącym 6.2 też drze japę niemiłosiernie i moc nawet większa.
hexx
SRT8 kosztuje katalogowo 375k
ile kosztuje Merc ? jak pamiętam coś ponad 500k
Honada
CYTAT(GIB @ Fri, 14 Apr 2017 - 21:45) *
czas na 1/4 czy kilometr jest wyznacznikiem szybkości nie 0-100 wink.gif


Dla mnie jak najbardziej. Ale punkt odniesienia kazdy może mieć inny. Jednego interesuje 1/4 mili, innego tylko 1/8, a kolejnego V-max. a na Onecie 0-100 km/h wink.gif A marketingowiec musi wybrać najbardziej popularny punkt widzenia, więc albo bierze 0-100 km/h,albo v-max.

PS. Trackhawk całkiem ładny czas teoretycznie robi na 1/4 mili. 11,6 sekundy. poziom Audi RS6 Performance 605 KM, a nawet minimalnie lepiej. Ale okaże się w praktyce. Jakby nie patrzeć, będzie w c*uj szybki, nie ma to tamto.
hexx
znana cena ?

Gdyby chodziło tylko o sama różnice w mocy, to kupuje się gotowy dedykowany setup (kompresor) do SRT8 i ma się ponad 600KM... zostawiając w każdych warunkach za sobą X5M i takie tam...
ale skoro zmiany są bardziej poważne ... to naprawdę warto się nad nim pochylić.
Honada
Tylko szacunkowe. Mówi się o 80-85 tys. $. Ale poczekajmy spokojnie na wprowadzenie do Europy.
hexx
cenę zabiją cła i inne opłaty..
no chyba, że wejdzie w końcu CETA
Q40
A nie da się dalej składać aut z usa? laugh.gif
bolus1
dziwie się że nikt nie napisał o tym jak hamuje ten czołg (srt8)...większość pseudo sportowych coupe, limuzyn i innego rodzaju pojazdów nawet mu nie dorównują wink.gif a ciekawe jak będzie hamować ten nowy
HubertRinkon
Parametrami urywa jaja !

Czekam na pierwsze egzemplarze w PL chętnie bym się przejechał
cowboy
kurcze Demon a teraz Trackhawk
jednak w Ameryce ciagle nie dają się downsizingowi wink.gif

jest moc!!
Rob-555
Piekne auto...kozak !
hexx
do tego Jeep poprawił się w jakości materiałów we wnętrzu
TeddyBear
Jeśli chodzi o osiągi to nie należy zapominać o Tesli Model X P100D.
0-100 3,1
https://youtu.be/ecTcTmmw52s
hexx
Tesla ....
Ile zajmie dojechanie Teslą z Helu do Zakopanego ?
Tak tylko pytam, bo kolega te 750km zrobił pikapem Ford Ranger 3.2 manual w 7 godzin 30 minut... ale on ma do setki pewnie ze 12 albo i 15 sekund.
TeddyBear
Nie wiem.
Ktoś pisał, że jest ten Jeep 717 KM to najszybszy SUV. Z tego co mi wiadomo nie, bo Tesla jest szybsza.
A za ile kolega spalił paliwa ? Tak tylko odpowiadam, bo Fabią 1.2 LPG dojedzie się za ... Takie głupie gadanie hexx.
A wracając do tematu to taki Jeep też się średnio nadaje w trasy bo zasięg przy szybszej jeździe też ma zapewne marny i co chwila trzeba się tankować.
Co nie zmienia faktu, że jest kozak smile.gif
Honada
SRT8 palil mi 16 l/100 km przy szybkiej jezdzie w trasie. Bak cos kolo 93 litrow. Noe ma tragedii wink.gif
kirpek
pamiętam jak zobaczyłem i usłyszałem pierwszy raz picukapa dodga z piecem z vipera i pomyślałem że lepszej "terenówki" być nie może, noo może poza amg. teraz to nie mam wątpliwości że nie ma fajniejszej "terenówki".
flapjck1
Gmc sonoma/jimmy jukon jest odpowiedzia na wszystkie glupie proby uczynienia terenowek szybkimi
hexx
CYTAT(TeddyBear @ Sun, 16 Apr 2017 - 22:18) *
Nie wiem.
Ktoś pisał, że jest ten Jeep 717 KM to najszybszy SUV. Z tego co mi wiadomo nie, bo Tesla jest szybsza.
A za ile kolega spalił paliwa ? Tak tylko odpowiadam, bo Fabią 1.2 LPG dojedzie się za ... Takie głupie gadanie hexx.
A wracając do tematu to taki Jeep też się średnio nadaje w trasy bo zasięg przy szybszej jeździe też ma zapewne marny i co chwila trzeba się tankować.
Co nie zmienia faktu, że jest kozak smile.gif

po pierwsze... Tesla to nie jest SUV smile.gif
po drugie.. nie pytam ile spali a w jakim czasie dojedzie i stawiam 10 USD, że szybciej dojedziesz Fabią 1.2 z Helu do tego Zakopanego niż tą Teslą .... smile.gif

Na dobrą sprawę ten Jeep to też nie do końca taki "SUV pełną gębą".
Napęd to Selec-Track. Ne ma reduktora typowego dla aut typu SUV.. tylko możliwość wyboru trybów pracy napędu : tor, sport, auto, śnieg, holowanie
specnaz14
Reduktor jest typowy w suvach?
TeddyBear
A czym jest jak nie SUV-em ? Crossoverem ? Jeden i drugi samochód jest tylko na asfalt.
A ja nie pytam w jakim czasie dojedzie tylko za ile. Dyskusja bez sensu.
16 l/100 km przy szybkiej jeździe w trasie to całkiem całkiem.
Ciekawe na ile będzie można go programem podkręcić tongue.gif Chociaż przy takich mocach to żeby cokolwiek zrobiło różnice to by musiało być z 850 tych kucy.
Pomarzyć dobra rzecz, obstawiam że będzie kosztował u nas koło pół bańki.
hexx
CYTAT(TeddyBear @ Mon, 17 Apr 2017 - 08:48) *
A czym jest jak nie SUV-em ? Crossoverem ? Jeden i drugi samochód jest tylko na asfalt.

No nie jest typowym SUVem .. bo SUV powinien seryjnie potrafić to : https://www.youtube.com/watch?v=mAjGg5cVD1c
a potem wjechać na autostradę i z prędkościami 140-160 zrobić komfortowo kilka setek kilometrów. To jest prawdziwy SUV.
Modelowe przykłady aut typu SUV : Pajero 4, LR Disco 4, RR, Ford Everest (ale nie Edge) JGC, Pathfinder R51, Toyota LC itp.

Niestety, teraz jest mania nazywania wszystkiego co jest ciut większe i ma jakiś 4x4.... że to SUVy.
Gówno prawda... to są tylko co najwyżej Crossovery.
Duże, małe, z mocnym silnikiem lub słabym silnikiem.... ale dalej to tylko Crossovery.

To takie twory marketingowe (choć jest na nie zapotrzebowanie).. które maja wyglądać jak SUVy ale wycięto/zredukowano im właściwości terenowe, bo właściciele i tak z nich nie korzystali.
Marketingowo słusznie, bo jest na nie rosnące zapotrzebowanie.. ale nazewnictwo już jest oszukiwaniem klienta.



Inaczej...
To tak jak by Skodę Octavie 4x4 ubrać w ładne charakterne plastiki (coś jak wersja RS), dać mocniejszy silnik, ładniejsze fotele i postawić obok.... EVO czy STI.
Czy to jest już samochód równy im samochód sportowy ?
hexx
CYTAT(TeddyBear @ Mon, 17 Apr 2017 - 08:48) *
A ja nie pytam w jakim czasie dojedzie tylko za ile. Dyskusja bez sensu.

owszem z sensem
Bo co z tego, że ma 3.1 czy 2.9 do 100km/h .... jak jego zasięg przy optymalnym wykorzystaniu (a więc nie dajemy po akumulatorkach) to jakieś niecałe 500km ..... i dupa
stajesz, podpinasz do gniazdka i czekasz kilka czy kilkanaście godzin aż się bateryjki naładują.
To w ile dojedziesz do zakopanego ? Czy to będzie jakieś 2 dni ? smile.gif
Samochód bez sensu.

Oczywiście, przyszłość jest w autach z tego typem napędu albo hybrydą.. ale na chwilę obecną to tylko gadżety dla krawaciarza... by jeździł/lansował się takim pod korpo i ruszył szybko ze świateł... byle nie za daleko pd cywilizacji i "życiodajnego gniazdka z prądem".
Nic więcej.
hexx
CYTAT(specnaz14 @ Mon, 17 Apr 2017 - 07:53) *
Reduktor jest typowy w suvach?

tak
plus dodatkowo możliwość manualnego sterowania napędami (spinanie mostów 50/50, blokady dyferencjałów itp)
SajneK
CYTAT(hexx @ Mon, 17 Apr 2017 - 09:12) *
tak
plus dodatkowo możliwość manualnego sterowania napędami (spinanie mostów 50/50, blokady dyferencjałów itp)

Więc escalade to SUV czy crossover? smile.gif
hexx
ma reduktor albo blokady napędów czy jakąś możliwość ingerencji w sposób przekazywania napędu ?
SajneK
Nie
cowboy
reduktor i spinanie napędów to chyba raczej cechy terenówki, zaraz dojdziemy do tego że SUV musi byc na ramie i miec wyciagarkę

SUVy powstały w USA i raczej nie do taplania sie w błocie w terenie
hexx
CYTAT(SajneK @ Mon, 17 Apr 2017 - 09:53) *
Nie

pojechał byś z nimi ? : https://www.youtube.com/watch?v=mAjGg5cVD1c
hexx
CYTAT(cowboy @ Mon, 17 Apr 2017 - 09:57) *
reduktor i spinanie napędów to chyba raczej cechy terenówki, zaraz dojdziemy do tego że SUV musi byc na ramie i miec wyciagarkę

SUVy powstały w USA i raczej nie do taplania sie w błocie w terenie

terenówka to jeszcze inna bajka .... a na dobrą sprawę gatunek wymierający
taką terenówka jest na przykład Jeep Wrangler Rubicon

wyciągarkę możesz dołożyć w zasadzie do większości aut
rama ... w SUVie nie ma takiego obowiązku i potrzeby, co pokazało Mitsubishi w Pajero 3 i 4
ale już typowa terenówka powinna mieć ramę
TeddyBear
A do Paryża ciekawe ile dni by się jechało Teslą w takim razie. Jak ktoś potrzebuje jeździć z Zakopanego na Hel to wsiada w inne auto. Ale widzisz, sam już do tego doszedłeś, że taka Tesla służy raczej do lansu wokoło komina. Tak samo jak takim Jeep-em nie zrobisz przeprawy. I to znaczy, że się nie nadaje ? Dla każdego co mu trzeba.
Ja dla siebie bym nie kupił auta takiego jak Tesla bo zamiast dźwięku jak w tramwaju wole ryk silnika jak w SRT.
Co nie zmienia faktu, że było by mi smutno jak by mnie w takim zajebistym Jeepie złoiła elektryczna Tesla gdzieś na mieście tongue.gif
Z tymi SUV-ami tak jest że się rynek dostosowuje do zapotrzebowania.
Swego czasu z tego co się orientuje W164 można był zamówić z jakimś pakietem z reduktorem i blokadami. Tylko mało kto to zamawiał bo i po co. Autem za pół bańki raczej nie będziesz się pchał w teren żeby je porysować i poobijać.
hexx
jak to się mówi... właściciel Tesli pokazuje kobiecie, że jest nowoczesny i świadomy ekologicznie..
oraz, że nie da jej orgazmu smile.gif

PS
dźwięk V8 możesz w Tesli puścić z głośników wink.gif
hubi91
CYTAT(hexx @ Mon, 17 Apr 2017 - 10:11) *
oraz, że nie da jej orgazmu smile.gif

hehe, ciekawe o ile taki jeep wydłuża to i owo.. smile.gif
Dobrze, że wyższość niektórych samochodów amerykańskich pozostaje tylko w sferze wyobrażeń, obecność na ulicach mówi co innego...
(Nie oszukujmy się, jedyna fajna rzecz w takich samochodach jest to, że są oryginalne, bo kto normalny chciałby mieć coś takiego wink.gif) (Joke)
hexx
CYTAT(hubi91 @ Mon, 17 Apr 2017 - 10:17) *
hehe, ciekawe o ile taki jeep wydłuża to i owo.. smile.gif

to tylko pokrowiec wink.gif
specnaz14
Kia Sportage też przez wielu jest nazywana suvem, a niema reduktora czy innych wspomagaczy terenowych:), a nawet często niema napędu na wszystkie koła:).
SajneK
CYTAT(hexx @ Mon, 17 Apr 2017 - 09:58) *

Nie pojechalbym bo nie mam zwyczaju jeżdżenia po rzece. Nie odpowiedziałeś mi na pytanie co to jest escalade wg twojej pokretnej klasyfikacji smile.gif

Ps. Żeby było weselej jest na ramie smile.gif
hexx
kwestia tego czy dał by sobie radę w jeździe po obłoconych i czasem stromych leśnych i polnych drogach... a jak trzeba to przejechał powoli rzez kamienistą rzeczkę.. ?
czy mozna nim pojechać na wyjazd terenowy do Rumunii, Mołdawii lub Albanii ... tak rodzinnie bez ciężkich tras .. ? : https://www.youtube.com/watch?v=OMxA1GQni4E&t=5s

jak tak, to jest to SUV jak nie.. to bardzo duży i wygodny ale jednak crosoverr

nazywając go SUVem.. jak nazwał byś zatem RR czy Mercedesa G ?
kosmita
Ty hexx jesteś tak kwadratowy, że aż zęby trzeszczą. Uparłeś się na jakiś sztywny podział suvy-crossovery na zasadzie ma reduktor/nie ma reduktora, ma blokady/nie ma blokad , a przecież to jest wszystko płynne, bo to całe nazewnictwo to wymysł marketingowców. Dobrze, że nie wplotłeś jeszcze w te gatunki SAC'ów laugh.gif 10-15 lat temu jeszcze nikt nie mówił o crossoverach, bo wtedy wszystko było suvami, a teraz po prostu inaczej to nazywają, bo to jest coś "świeżego" i się sprzedaje.

specnaz14
Jakieś sztywne podziały nie pasują do tej klasy, bo tak dużo różnych aut można wrzucic do wora zwanego suvami że to głowa mała. Tak naprawdę wydaje mi się ze jedna rzeczą która może łączyć te wszystkie auta które można klasyfikowac jako suvy jest podwyższone zawieszenie.
hexx
... a Octavia 3 4x4 z pomalowanymi na czerwono zaciskami to już auto sportowe ... porównywalne z STI smile.gif
bodeka
Niektorzy mowia, ze Suzuki Samurai to pierwszy SUV smile.gif

Samurai

hexx
to mała terenówka
ale bardzo dzielna w terenie
flapjck1
Pierwszy suv to lada niva
hexx
Niva jest robiona od 1977 roku
choć Jeep Wagoneer pojawił się jak pamiętam w na początku lat 60-tych



sama nazwa SUV wywodzi się z USA... i dotyczyła/funkcjonowała ona względem luksusowych samochodów terenowych wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.