CYTAT(TeddyBear @ Mon, 17 Apr 2017 - 08:48)
A czym jest jak nie SUV-em ? Crossoverem ? Jeden i drugi samochód jest tylko na asfalt.
No nie jest typowym SUVem .. bo SUV powinien seryjnie potrafić to :
https://www.youtube.com/watch?v=mAjGg5cVD1ca potem wjechać na autostradę i z prędkościami 140-160 zrobić komfortowo kilka setek kilometrów. To jest prawdziwy SUV.
Modelowe przykłady aut typu SUV : Pajero 4, LR Disco 4, RR, Ford Everest (ale nie Edge) JGC, Pathfinder R51, Toyota LC itp.
Niestety, teraz jest mania nazywania wszystkiego co jest ciut większe i ma jakiś 4x4.... że to SUVy.
Gówno prawda... to są tylko co najwyżej Crossovery.
Duże, małe, z mocnym silnikiem lub słabym silnikiem.... ale dalej to tylko Crossovery.
To takie twory marketingowe (choć jest na nie zapotrzebowanie).. które maja wyglądać jak SUVy ale wycięto/zredukowano im właściwości terenowe, bo właściciele i tak z nich nie korzystali.
Marketingowo słusznie, bo jest na nie rosnące zapotrzebowanie.. ale nazewnictwo już jest oszukiwaniem klienta.
Inaczej...
To tak jak by Skodę Octavie 4x4 ubrać w ładne charakterne plastiki (coś jak wersja RS), dać mocniejszy silnik, ładniejsze fotele i postawić obok.... EVO czy STI.
Czy to jest już samochód równy im samochód sportowy ?