Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 1.8T + TD04HL-19T problem ze spalaniem stukowym
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Audi Sport
Berez1991
Witam wszystkich.

Może ktoś z forum nam pomoże. Zrobiliśmy z ziomkiem furmane:
- 1.8T AWT silnik rozebrany przejrzany, nowe pierścienie nominały blok w eleganckim stanie,
- głowica po kompletnej regeneracji nie wzmacniana tylko zwykła regeneracja
- świece pfr6q po 20 k km
- cewki beru po 20 k km
- wtryski bosch 630cc regulator 3barowy
- nowa pompa 4b zamiennik
- turbo td04hl-19t
- wydechy doloty itp Fmic 240mm
- doładowanie 1.45B
- maf 3" max 258 gram
Jest problem, ponieważ nie mozemy zwiekszyć doładowania ze względu na spalanie stukowe.
Na doładowaniu 1.45B:
AFR : jest korekcja na sondzie, ale nie jest za ubogo. (Afr od ok 3 tys 12.5 schodzi do 11.9)

Faktyczny zaplon kolo 4 st rosnie do ok 10


Chcemy przekroczyć barierę 300km ale nie da rady
Czy ktos pomoże. Czemu to cofanie występuje? Co na to poradzić?
Czy zmiana na cewki TFSI i świece PFR7Q może pomóc?
Fawor
Daj 1+31, 3+20 i 114+115. Ja bym zostawił obecny boost bo jest bardzo spoko i poprawił zapłon. Skąd wiecie, ze jeszcze nie ma 300? Był już hamowany? Kto stroi w ogóle?
nextcrew
Ja bym stawiał na cewki, ja miałem u siebie nowe cewki Beru i przy mocniejszym booscie wypadał zapłon , po wymianie na cewki z TFSI problem ustąpił
Berez1991
Jeszcze nie był hamowany bo nie ma sensu. Auto nie jedzie jakby miało 300..
Problem jest taki, że nie da rady poprawić juz zapłonu.
W jakis sposób mogę zmierzyć backpressure?

W aucie jest oczywiscie przelot 2.5" na dwóch tłumikach.

nextcrew
Kupowałeś nowe cewki czy używki? Ponoć te z tfsi się nie psują.
RasPL
Na cewki tfsi to vag nawet akcje serwisową miał i psują się jak każde. Nowa podziała dłużej.
respect2
Dp3"? Jesli masz taka opcje to sprobuj rozpiac wydech zaraz za dp i wtedy przeloguj. Moze jednak wydech za ciasny?
RasPL
3" a potem 2.5" to ciasny wydech na 300 koni ?
Berez1991
To nic, zamawiam cewki tfsi nowe. A co do DP to jest 3" pozniej wydech na 2.5"
nextcrew
Cewki mialem nowe, przy mocy 0.5b z K04-064 dawały rade . Po podniesieniu boosta do 1.3b zdmuchiwało i wypadały zapłony, Cewki uzywane TFSI już po tej akcji serwisowej i smiga bez problemu.
Swiece Denso ik22
Berez1991
CYTAT(Fawor @ Tue, 11 Apr 2017 - 10:52) *
Daj 1+31, 3+20 i 114+115. Ja bym zostawił obecny boost bo jest bardzo spoko i poprawił zapłon. Skąd wiecie, ze jeszcze nie ma 300? Był już hamowany? Kto stroi w ogóle?


Fawor
na screenie masz potrzebne logi.
Nextcrew
U nas nie ma problemu z wypadaniem zapłonu tylko ze spalaniem stukowym.
Fawor
ja Ci napisałem jakie są potrzebne, screena widzialem.
Mis
Jak masz 258g/s to masz okolice 320KM albo masz nieszczelny dolot na odcinku turbo-ic-przepustnica-kolektor.
Jaki stopień sprężania, odprężałeś czy zapomniałeś? Jakie paliwo w logu zalane?
Tutaj pomoże naprawa/odprężenie/przejście na E85.
Berez1991
CYTAT(Mis @ Thu, 13 Apr 2017 - 15:14) *
Jak masz 258g/s to masz okolice 320KM albo masz nieszczelny dolot na odcinku turbo-ic-przepustnica-kolektor.
Jaki stopień sprężania, odprężałeś czy zapomniałeś? Jakie paliwo w logu zalane?
Tutaj pomoże naprawa/odprężenie/przejście na E85.


Szczelność jest. Paliwo Shell V-power nitro plus
Odprężyć silnik na 300 koni?
Mis
Jak na razie to masz po remoncie silnik, który miał seryjnie 9,5:1, a po planowaniu głowicy i może bloku (tego nie wiem) ma jeszcze wyższy, średnio się to nadaje na 1,45b na pośrednim wtrysku na PB98-100 jak widać. A TD04-19T też nie jest turbosprężarką wielkości GT35 i jakiś tam backpressure powoduje i egt, wszystko składa się do kupy i jest jak jest.

Wszystkie setupy na hybrydach na benzynie w fabrycznych, nieotwartych, nieodprężonych słupkach 1.8T z fabrycznym CR (mniejsza już o to czy 9 czy 9,5:1) gdzie robi się 260-310KM to jest walka z cofkami i trzymaniem boostu.

Jakie masz żeliwo w tym TD04?
Jaki masz obecnie stopień sprężania?
Jaka temperatura w dolocie podczas robienia loga?
Berez1991
CYTAT(Mis @ Thu, 13 Apr 2017 - 17:58) *
Jak na razie to masz po remoncie silnik, który miał seryjnie 9,5:1, a po planowaniu głowicy i może bloku (tego nie wiem) ma jeszcze wyższy, średnio się to nadaje na 1,45b na pośrednim wtrysku na PB98-100 jak widać. A TD04-19T też nie jest turbosprężarką wielkości GT35 i jakiś tam backpressure powoduje i egt, wszystko składa się do kupy i jest jak jest.

Wszystkie setupy na hybrydach na benzynie w fabrycznych, nieotwartych, nieodprężonych słupkach 1.8T z fabrycznym CR (mniejsza już o to czy 9 czy 9,5:1) gdzie robi się 260-310KM to jest walka z cofkami i trzymaniem boostu.

Jakie masz żeliwo w tym TD04?
Jaki masz obecnie stopień sprężania?
Jaka temperatura w dolocie podczas robienia loga?


Żeliwo 7cm
Nie jestem juz w stanie zmierzyć jakie mam CR
Temperatura na poczatku 20 na koniec 37 C
Mis
Żeliwo w takim razie masz najlepsze, niech zgadnę downpipe 3 cale? Reszta wydechu jaka średnica i tłumiki?
Temperaturowo tragedii nie ma, wracamy do punktu wyjścia czyli CR według mnie.
Berez1991
CYTAT(Mis @ Thu, 13 Apr 2017 - 20:44) *
Żeliwo w takim razie masz najlepsze, niech zgadnę downpipe 3 cale? Reszta wydechu jaka średnica i tłumiki?
Temperaturowo tragedii nie ma, wracamy do punktu wyjścia czyli CR według mnie.


DP 3" później 2.5". Wydechy customowe dwa. Wszystko od Mar-tec
Z CR nie dam rady juz zmierzyć. Blok nie był planowany tylko głowica. O ile dobrze pamietam było zebrane 0.04mm
Fawor
dasz to 114/115?
Berez1991
CYTAT(Fawor @ Thu, 13 Apr 2017 - 22:33) *
dasz to 114/115?


mokro na drodze niestety
http://vaglog.pl/log-114_115_uylqI.html
spychu
CYTAT(Berez1991 @ Thu, 13 Apr 2017 - 17:27) *
Szczelność jest. Paliwo Shell V-power nitro plus

CYTAT(Mis @ Thu, 13 Apr 2017 - 17:58) *
średnio się to nadaje na 1,45b na pośrednim wtrysku na PB98-100 jak widać.

Panowie a od kiedy Nitro Plus to 98-100 ?
Nitro Plus to najzwyklejsze 95 z dodatkami czyszczacymi, Shell nie ma zadnego paliwa 98.

Jedynie FuelSave 95, NitroPlus 95, NitroPlus Racing100 wiec jesli zalozyciel tematu faktycznie leje zwykle Nitro Plus a nie Racing100 to nie ma sie co w sumie dziwic, ze ten zaplon tak reaguje zaczynajac od tego dziadowskiego paliwa smile.gif
rOBERTO795
Zalej pb98 Lotos ,Orlen lub V-power Racing 100 oct a nie jakieś nitro!!!!
Fawor
heh, spychu zawsze czujny smile.gif

Faktycznie jesli to log na 95 to nie ma co się dziwić, że tak wygląda zapłon...i tak dużo w takim razie pokazało na przepływce.

BTW całkiem ładnie to wstaje...to jest oem 19t czy już jakas hybryda na lekkim kole?
Berez1991
CYTAT(Fawor @ Tue, 18 Apr 2017 - 12:31) *
heh, spychu zawsze czujny smile.gif

Faktycznie jesli to log na 95 to nie ma co się dziwić, że tak wygląda zapłon...i tak dużo w takim razie pokazało na przepływce.

BTW całkiem ładnie to wstaje...to jest oem 19t czy już jakas hybryda na lekkim kole?


No na shellu jest 95, 95 nitro + i rancing 100
Zalałem Full 95 nitro + bo podobno to odpowiednik 98 a kosztuje wiecej niz zwykła 98 na innych stacjach.

Ale zaleje teraz zwykle 98 jak to wyjezdzie.
Jezeli chodzi o turbo to ori volvo 16t przerobiona ma 19t. Koło zwykle nie cnc.
spychu
CYTAT(Berez1991 @ Tue, 18 Apr 2017 - 12:49) *
Zalałem Full 95 nitro + bo podobno to odpowiednik 98 a kosztuje wiecej niz zwykła 98 na innych stacjach.
Ale zaleje teraz zwykle 98 jak to wyjezdzie.

Kto Ci takich glupot do glowy nakladl ? smile.gif
Jest to najzwyklejsze 95 i nigdy nie bedzie odpowiednikiem zadnej 98.

Zalej tak jak Roberto napisal 98 z Lotosu albo Orlenu i na tym strojcie auto, po wystrojeniu na pb98, Racing100 z Shella to specjalne okazje przykladowo na gorace dni i upalanie w takich warunkach albo rolki 60-vmax w kazdych warunkach.

Laczenie 95 z boostami po 1.5b i oczekiwanie 300+ to jakas farsa.
Berez1991
CYTAT(spychu @ Tue, 18 Apr 2017 - 12:57) *
Kto Ci takich glupot do glowy nakladl ? smile.gif
Jest to najzwyklejsze 95 i nigdy nie bedzie odpowiednikiem zadnej 98.

Zalej tak jak Roberto napisal 98 z Lotosu albo Orlenu i na tym strojcie auto, po wystrojeniu na pb98, Racing100 z Shella to specjalne okazje przykladowo na gorace dni i upalanie w takich warunkach albo rolki 60-vmax w kazdych warunkach.

Laczenie 95 z boostami po 1.5b i oczekiwanie 300+ to jakas farsa.


Pracownik shella.biggrin.gif
Pytałem czemu nie ma 98 to powiedzieli że to jest odpowiednik no to uwiezylem biggrin.gif.

Zaleje 98 i porównam pózniej logi.
Fawor
a ja pytałem o 114/115 bo nieraz wystarczy troche loada uwolnić i zapłon sam sie przyjmie. Ale tutaj widzę, że jest juz ładnie dojechane powyżej 200 tongue.gif
Mis
Moje przeoczenie, zrozumiałem, że zalał V-Power Racing, ale jak gość ma seryjny stopień sprężenia (a pewnie wyższy od zabielenia głowicy) i leje PB95 to mistrzostwo świata, brakuje tylko IC mniejszego od serii, wydechu 2 cale i byłby komplet. biggrin.gif
Berez1991
CYTAT(Mis @ Tue, 18 Apr 2017 - 14:43) *
Moje przeoczenie, zrozumiałem, że zalał V-Power Racing, ale jak gość ma seryjny stopień sprężenia (a pewnie wyższy od zabielenia głowicy) i leje PB95 to mistrzostwo świata, brakuje tylko IC mniejszego od serii, wydechu 2 cale i byłby komplet. biggrin.gif


Porównywałem paliwo lotos 98 i shell V-power nitro+. Żadna różnica.

Ale wyjeżdżę to paliwo. Zaleje na Orlenie i wtedy Wrzucę loga.
spychu
CYTAT(Berez1991 @ Tue, 18 Apr 2017 - 16:28) *
Porównywałem paliwo lotos 98 i shell V-power nitro+. Żadna różnica.
Ale wyjeżdżę to paliwo. Zaleje na Orlenie i wtedy Wrzucę loga.

Jesli tak faktycznie jest to Mis juz dwa razy odpowiedzial Ci dlaczego i dodajac zwiekszone CR ponad serie wraz z boostem, ktorym tylko chcecie zrobic moc (patrzac na pierwszy post) nic dziwnego, ze to wszystko dzialac nie chce.
Fawor
A w ogóle to bym to shamował jak nie uda sie nic więcej ugrac zapłonu, bo moim zdaniem jest to po prostu kres tego motoru. Jak pokaże okolice 320-330KM to po prostu na tej turbinie tam się już nie da więcej zrobić nie ze względu na to, ze coś działa źle smile.gif TD04 to nadal mała dupa wydechowa
spychu
Ale przeciez tam wyraznie cos dziala zle bo zaplon gora 10' z cofkami po 5' to jakis dramat. Raczej bym tak optymistycznie nie podchodzil do tych 320-330KM tylko z przeplywki

I dalej skoro zalozyciel tematu pisze, ze przez zaplon nie moga zwiekszyc boostu, ciekaw jestem ile chca ladowac docelowo, bo 1.3b gora jak dla mnie jest bardzo git i zamiast 1.5b na takim dziadowskim zaplonie z cofkami, zdecydowanie bym wolal miec to 1.3b z zaplonem o 10' wiekszym bez cofek.

Ktory setup by wygenerowal wiecej mocy ? smile.gif ja smiem twierdzic, ze ten drugi z nizszym boostem o egt nie wspominajac.
Fawor
Na pewno. Też napisałem, ze nie rozumiem dlaczego autor chce miec górą więcej boostu z tego maleństwa.
Mis
CYTAT(Fawor @ Thu, 20 Apr 2017 - 11:45) *
Na pewno. Też napisałem, ze nie rozumiem dlaczego autor chce miec górą więcej boostu z tego maleństwa.

GT35 to to nie jest, ale TD04HL-19T na żeliwie 7mce to nie jest aż taka malizna, jak turbo dobrze zrobione to na tym można przywalić uczciwe 360KM (niekoniecznie w 1.8T, ale można). Jednak zgadzam się, że największy sens jest przywalić z tego uczciwe, niewymęczone 300-320KM i nie być na granicy wydajności turbo. smile.gif
Fawor
koni wyjdzie tyle ile wyjdzie, ale samego boostu nie ma sensu ładowac powyzej 1,3 na takich obrotach, bo to na bank jest juz na granicy sprezarki.
Berez1991
CYTAT(Fawor @ Thu, 20 Apr 2017 - 12:37) *
koni wyjdzie tyle ile wyjdzie, ale samego boostu nie ma sensu ładowac powyzej 1,3 na takich obrotach, bo to na bank jest juz na granicy sprezarki.


No wiadomo ze boosta zmniejszymy, bo nie ma sensu tak pompować.
Log na pfr6q
http://vaglog.pl/log-020_033_002_O38cf80.html
I na świecach o stopień zimniejszych
http://vaglog.pl/log-020_033_004_lzCl7.html

Logi moga chyba nie być zbyt miarodajne, bo na dworze było chłodniej niż przy logach na poczatku postu.

Co do planowania głowicy to znalazłem fotkę - zdjęte -0.08
Fawor
logi chyba niezbyt miarodajne, bo nie ma wynikowego zapłonu biggrin.gif
GREGOR10
Robiłem coś takiego swego czasu
http://gregor10.pl/audi-a4-b6-1-8t-bex-190...04-19t-stage-3/

Na stacjonarnej wyszło na tym 314KM/ 370NM PB98

Turbo jest dosyć małe , chyba że założy się żeliwo 7cc to wtedy można bardziej poszaleć z mocą smile.gif
Zaletą małego żeliwa jest dół niemal jak seria smile.gif

Uwage zwracać na paliwo, z moich doświadczeń 95 nitro plus zachowuje się jak typowe 95, Polecam 98 z orlenu , sprawdzone dobre paliwo
Berez1991
Wszystkim dziekuje za odpowiedzi. Gregor10 żeliwo u mnie to 7cm

Logi po zmniejszeniu boostu i świecach o stopień zimniejszych
http://vaglog.pl/log-003_020_033_b8JvDc.html
http://vaglog.pl/log-115_118_GryFb1l.html

Nie chodzi mi o kto wie jaki boost tylko o luźne 30X koni.. Takie było założenie projektowe.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.