Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Jak zacząć od kjs, torów ogólnie startować na legalu?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Vincent
Otóż, od ponad 2 lat jeżdżę samochodem i różne rzeczy robiło się na drodze, od zimowych wyjazdów w góry po nocne rajdy na drogach (bora komorowskiego, muchowiec katowice). Powoli mi się to nudzi szczególnie że nie znam praktycznie nikogo kto robi to co ja i takie zabawy głównie solo potrafią znudzić. A jak już kogoś spotkałem to była to osoba która robiła to bardziej na "pokaz" a nie traktowała tego jak ja jako hobby, nie miała takie zajawki jak ja mam, dodatkowo niektórych ludzi odbieram tak że po jednej nocy nie bardzo mają ochotę to powtórzyć bo się chyba boją. Krótko rzecz ujmując chce się przenieść z ulicy na legalne zawody, doświadczenie zdobyłem bardzo duże na drogach publicznych kosztem stanu mojego samochodu stąd myślę że podstawy prowadzenia samochodem mam także nie chodzi mi o jakieś szkoły doszkalające prowadzenie samochodu (chodź takie też mam w planach) ale bardziej myślę o zawodach kjs, bo na jazdę na torze raczej mnie nie stać. Pytanie mam takie jak zacząć? Jakiś pzm? Tylko co on mi da skoro np. w Tychach na fiacie nie trzeba podobno być w automobilklubie żeby startować. Krótko rzecz ujmując może mnie ktoś naprowadzić jak od tego zacząć? Jak się w ogóle zapisać na jakiś kjs i co trzeba mieć prócz dobrego stanu samochodu?
CZUCZU
oc, nw, dwa kaski, apteczka, gaśnica, prawo jazdy, kamikaze na prawym i sprawne auto. I tyle by zacząć jeździć kjs
Vincent
A jak i gdzie się zapisać? I skąd zdobyć informacje o zbliżających się kjs?
CZUCZU
Facebook, lokalne grupy, fora itp.
SAS Parts
To co Czuczu pisze + najbliższy automobilklub i chyba nic więcej się nie da wymyślić. Plus z członkowstwem w automobilklubie jest taki że masz dostęp do jakiegoś delegata technicznego PZM i pomoże praktycznie w przygotowaniu samochodu do PZM - jaka to pomoc będzie taka będzie, ale będzie bardziej wartościowa niż pomoc na forach, a tym bardziej na fejsiku - pomijając nieliczne grupy - ale ogólnie im bliżej źródeł PZM tym wartościowiej.
olozwirski
CYTAT(CZUCZU @ Mon, 03 Apr 2017 - 09:24) *
kamikaze na prawym

O co chodzi?
wojti RAYLLE
pewnie o tego co nie ma piątej klepki i się nie boi na prawym
CZUCZU
Dokładnie, musi miec jaja i zaufanie
Andrew01
Hej

A ja polecam zacząć od treningów na torze, konkretnie na Kielcach. Na torze jest łatwiej nauczyć się limitów - jest dużo miejsca, można wypaść na zielone i nic się nie dzieje. Na taki lużny trening przyjeżdzasz autem z pełnym bakiem, kaskiem i gaśnicą i jeździsz pół dnia bez przerwy. Pilot nie potrzebny, ale można wziać kumpla który ma Cie w przyszłości pilotować, żeby nabrał zaufania do Twojej jazdy smile.gif.
Kielce są takim torem, gdzie jest chyba z 10 rodzajów nawierzchni, więc naprawdę można się tam wiele nauczyć. Dolna część na której odbywają się treningi składa się w większości z ciasnych zakrętów, więc nauka przed kjs jak znalazł. Jest też zawsze jakaś szybsza partia gdzie trzeba hamować ze 140, więc trochę prędkości też się da zażyć.
Kolejna zaleta takiego treningu - jak ogarniasz nieźle furę (jak piszesz), ale chcesz się czegoś jeszcze nauczyć, to można się podpiąć pod kogoś z dużym doświadzeniem i podpatrzeć jego tor jazdy i punkty hamowania.
Raz w miesiącu są organizowane takie "lajtowe" treningi z niskim wpisowym, tylko musisz wcześniej wyrobić kartę AK Kieleckiego. Jak będziesz zainteresowany tematem to pisz na PW to Ci napiszę dokładnie do kogo się zgłosić.





Vincent
Dzięki wszystkim za informację, po robocie odezwę się do ciebie w sprawie Kielc.
jackkpl
Jeszcze można dodać - siescigam.pl. Tam są praktycznie wszystkie imprezy.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.