Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Opel Kadett B LS Coupe 1967 Drift Spec
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
farmer91
MODEL: Bazą projektu jest Opel Kadett B wersja nadwozia LS Coupe z 1967 roku.

Silnik: M50B25 ze strokerem na 2.9 litra (wał korbowy z 2.8 + tłoki nadwymiarowe) blok po rozwiercie i planowaniu, OEM korba M50B25, głowica po pełnym remoncie plus lekki porting kanałów wydechowych, OEM uszczelka pod głowicą, nowy rozrząd, pierścienie, panewki główne Mahle, korbowe King Racing, szpilki głowicy ARP, i wszystko co potrzeba do złożenia na nowo motoru.

Układ smarowania: wydajniejsza pompa oleju z M52, podstawa filtra oleju z wyjściami na chłodnicę, chłodnica oleju Opel Frontera.

Układ dolotowy: alu kolektor ssący KS Racing, przepustnica 90mm, FMIC w układzie v-mount, silniczek krokowy zastąpiony zewnętrznym zaworem do podtrzymania turbo, BOV HKS Style, duży filtr gąbkowy ITG.

Układ wydechowy: custom kolektor wydechowy z nierdzewki, turbo GT3076 na ślizgu (w rezerwie czeka zapasowy rdzeń i ori Garrett), AR na wydechu 1.06, WG 60mm FMIC.PL, bardzo krótki wydech i screamer wychodzące przez błotnik ( bardzo ciekawe efekty wizualne w postaci konkretnych marchew biggrin.gif )

Układ wtryskowy: zbiornik alu i swirl pot FMIC.PL, dwie pompy Bosch 044, przewody PTFE w oplocie, chłodnica paliwa na powrocie do zbiornika, złączki AN, alu listwa wtryskowa z Aliexpress tongue.gif zewnętrzny regulator ciśnienia paliwa, wtryski Siemens Deka 630ccm, czujnik ciśnienia paliwa skonfigurowany z EMU w razie awarii.

Elektronika: oryginalna wiązka silnika przerobiona pod EMU, jednostka sterująca Ecumaster EMU (strojenie Hampel Motorsport), świece NGK BKR7E, cewki zapłonowe Napol Performance dedykowane do M50, wskaźniki: temp wody, ciśnienia oleju i paliwa, boost, EGT, obrotomierz.

Układ chłodzenia: alu chłodnica cieczy chłodzącej, główny wentylator ssący z BMW E36 IS, pomocniczo dwa mniejsze Spale tłoczące z przodu chłodnic.

Układ napędowy: skrzynia ZF z BMW 2.8, sprzęgło dwutarczowe od K64, custom wał napędowy, dyferencjał BMW E36 duża głowa przełożenie 3.15 (jest też 2.98 i 3.07 w zależności od potrzeb), półosie BMW E32 750i.

Zawieszenie: gwint ISC wersja drift, przedni jak i tylny wózek zawieszenia Mazda MX5 NC, przekładnia kierownicza BMW E36, kit skrętu wahacze + zwrotnice Funo Auto Tuning (mega robota!)

Układ hamulcowy: OEM hamulce z Mazdy MX5 NC + klocki Hawk, hydrauliczny ręczny na pompie Wilwooda.

Body Kit: prócz dachu i słupków całe body z laminatu wykonane przez Mikinka Body Parts (również wielkie podziękowania za spełnienie wizji właściciela i masę roboty aby najpierw ogarnąć i wyprowadzić seryjne elementy karoserii i dopiero potem odbicie z laminatu).

Karoseria: Total custom, nowa rama i podłoga zrobione od podstaw przez właściciela, klatka bezpieczeństwa Scheffler Safety Cages,

PODZIĘKOWANIA: Mikinka Body Parts, FMIC.PL, Hampel Motorsport, Mickey Garage, K64, Funo Auto Tuning, Forge Racing.

Na wstępie napiszę że auto należy do mojego przyjaciela Marcina i temat jest wystawiony za jego zgodą smile.gif w miarę postępów będę aktualizować temat.
Budowa auta z mniejszymi i większymi przerwami trwała dwa lata, pierwszy sezon testów, poprawiania fuckupów i wad wieku dziecięcego za nami, obecny rozpoczynający się sezon mamy nadzieję przejechać już bez żadnych niespodzianek, zdjęcia z budowy mogą się nieco różnić od stanu aktualnego auta. Projekt dość nietypowy, z naszych informacji ewenement na skalę światową (znaleźliśmy tylko w Szwecji podobnego Kadetta do driftu ale nowszą wersję C) mieszanka wielu różnych części, może dość dziwna ale po ostatnich testach i dostrojeniu auto na prawdę grubo podaje i dobrze się prowadzi jak na tak customową konstrukcję. Na początku auto było ciemnogranatowe, jednak na ten sezon dostało piękny niebieski kolor z nowego Forda Focusa ST. Jeżeli ktoś ma ochotę zobaczyć Kadetta na żywo w akcji zapraszamy 21-22 kwietnia na Drift Masters Grand Prix do Poznania, lub przed telewizory tongue.gif

Na początek fotki z budowy, potem będę dodawał te bardziej aktualne smile.gif

















































farmer91
Kilka aktualniejszych zdjęć (nowy kolor, kit skrętu od FAT i ostateczny wgląd z pod maski) i parę zdjęć z zeszłego roku z wypadów na zawody smile.gif





















proszę moderatora o pomoc we wstawieniu zdjęć bo coś nie moge tego ogarnąć :/
kkkacper
wez to ogarnij bo nie da sie ogladac wink.gif

kod musi wygladac tak, ze na poczatku masz [ IMG ] adres z .jpg na koncu [ / IMG ]


Tylko bez tych spacji wszystkich, ja musialem wkleic bo inaczej bys nie widzial co napisalem tongue.gif
farmer91
no robiłem tak właśnie bo dostałem instrukcję ale nie wiem czemu jakiś błąd mi sie pojawiał przy dodawaniu tematu odnośnie zdjęć :/ konkretnie taki: Przepraszamy, ale dynamiczne strony w tagach [IMG] nie są dopuszczalne.
Linarr
znacznik url musi być na zewnątrz znacznika img wink.gif
czyli pierw url potem img, link, /img , /url

a najlepiej to zmień url na img w każdym linku i będzie tak

BeeMiX
Paweł jaja Ci urwe za poprawianie tych tagów tongue.gif Zerknij teraz jak to zrobiłem i już bedziesz wiedział smile.gif
EssiRS
Ogrom pracy. Gratuluje efektu końcowego!
Przy takim rozstawie kół łatwo opanować samochód w drifcie?
farmer91
Auto trochę inaczej się prowadzi niż typowe auta do tego przeznaczone ale kierowca zadowolony. Ogólnie można powiedzieć że podwozie to mazda mx5 gdzie w drifcie jeżdżą takie sprzęty. Rozstaw osi według danych fabrycznych wygląda tak: Kadett 2416mm a Mx5 NC 2330, czyli Opel jest nawet trochę dłuższy.
EssiRS
Znany mi "problem" stąd zwróciłem na to uwagę.
Trudniej utrzymać taki samochód w poślizgu i bardzo łatwo "przegiąć", szczególnie przy takim poszerzeniu.
Wygląda bojowo. Fajny i oryginalny.
Mirage
wreszcie coś indywidualnego do jazdy bokiem. Super
kuki_VU
Lubie to smile.gif
Gratulacje projektu i pochwala za indywidualnosc
flapjck1
Stylistycznie to kola za duze, poza tym wszystko miodzio smile.gif
farmer91
Początkowo były 16" ale ciężko o sensowne szersze opony do upalania i wjechały 17. Śmieszne to on w serii wyglądał na 13" i kwadratowych nadkolach :-P
flapjck1
no wlasnie wiem ze klopot z sensownymi gumami, a nawet jak sa to 13tki sa pieronsko drogie aktualnie...

Mi tam stara gwardia na 13tkach pasuje miodzio
Georgii
Wygląda to nieźle, dzięki za zdjęcia! Nie ma co, jednak warto zaufać jakości Mahle.
krusta
genialnie to wyglada smile.gif
Kywak
Pięknie to chodziło w Poznaniu na DMGP! Naprawdę szacun dla Marcina, który szedł piecem. Jaka moc i waga obecnie? Bo zastanawiało mnie od piątkowych treningów wink.gif .
farmer91
Ani waga ani moc nieznana tongue.gif przypuszczalnie moc w okolicach 450-500km chociaż niektórzy twierdzą że więcej (boost 1.2 bara, widziałem wykres takiego strokera z borgiem s200 i na 1 barze było 455km 655Nm także przypuszczam że tu powinno być trochę więcej) jak będzie możliwość to też go zważymy, ale powinno być w okolicach 1 tony, bo faktycznie jest lekki dzięki czemu jest szybko co chyba było widać na Poznaniu smile.gif No Marcin grubo cisnął co było widać po kwalifikacjach, całą Polską czołówkę wyprzedził, także jak widać nie trzeba mieć 1000km i auta za miliony monet, a żeby było śmieszniej to całe zawody przejeżdżone były na oponach bieżnikowanych, a nie semislickach Federala czy Achillesa :-D niedosyt i pewien niesmak pozostał po werdykcie sędziów, no ale taki sport... Ogólnie szukamy sponsora z czym nie jest łatwo... Ale dziękujemy za dobre słowa smile.gif

P.S. Kywak masz może jakieś foty albo filmy z DMPG?
Fawor
Nie widziałem tego tematu wczesniej i byłem mega zaskoczony oglądając live z Poznania smile.gif Ale to auto chce jechac bokiem! Mega kąt i jednoczesnie prędkości nie ustępujące czolówce. To jest na prawde sprzęt to wygrywania DMGP smile.gif
farmer91
Podobno transmisja w TV to straszne dno było, 3/4 gadania a 1/4 to przejazdy dopiero od top 8 chyba...

Znalazłem nagrania przejazdów z kwalifikacji
Pierwszy na 74pkt
https://youtu.be/2yCInDZDqLk

I drugi na 92pkt który był drugim najlepszym wynikiem kwalifikacji, przed Marcinem był tylko James Deane z 93pkt, cała reszta Polskiej czołówki za nim, także jest się z czego cieszyć.
https://youtu.be/K_TYpeoUQ5k

Szkoda tylko że sędziowie mówią jedno na briefingu a robią co innego podczas oceniania przejazdów w parach.
Kywak
farmer91, niestety nie mam nic, bo byłem zajęty prowadzeniem zawodów i gadaniem wink.gif .

Fajnie, że można nawiązać walkę nie mając 700+ i na oponach bieżnikowanych - pociesza mnie to w zamyśle składając auto na kolejny sezon. Niestety budżet na zrobienie auta, żeby wystartować w zawodach powoli zaczyna być "kosmiczny", ale jak widać da się biggrin.gif !
Fiki
CYTAT(farmer91 @ Mon, 24 Apr 2017 - 20:41) *
No Marcin grubo cisnął co było widać po kwalifikacjach, całą Polską czołówkę wyprzedził, także jak widać nie trzeba mieć 1000km i auta za miliony monet

Auto (i kierownik) podawało przeokrutnie. Miłe zaskoczenie zobaczyć w akcji wóz znany z forum. Ja w pewnym momencie aż odpaliłem RF na telefonie, żeby się upewnić, czy tam aby na pewno siedzi TYLKO zestrokerowane M50. biggrin.gif Jest potencjał do klepania aut z czołówki, życzę powodzenia na kolejnych rundach.

CYTAT(farmer91 @ Mon, 24 Apr 2017 - 20:41) *
niedosyt i pewien niesmak pozostał po werdykcie sędziów, no ale taki sport...

Koła miał ciągle na asfalcie. Ja tam się jarałem utrąceniem tych separatorów, i również zawiodłem na werdykcie.
farmer91
No właśnie aż chce się powiedzieć że to "tylko" stare poczciwe m50 z kilkoma poprawkami :-P cieszy nas bardzo to że auto się podoba i robi WOW wyglądem i stylem jazdy tam gdzie się pojawia :-)

Wiemy że auto było cały czas na asfalcie i nas również zdziwił werdykt sędziów zwłaszcza po tym co mówili wcześniej na briefingu tzn że potrącenie klipa/ separatorów nie będzie skutkowało wynikiem 0 pkt jeśli auto nie zostanie wytrącone z rytmu i nie zmieni toru jazdy, a jakoś w przejeździe przed dogrywką jego rywal jak uderzył w clipingpointa przed samą metą na tyle mocno że rozerwał zderzak a pachołek poleciał w powietrze aż to było dobrze...

Dwa pierwsze przejazdy top32 gdzie rywal "zabrał" ostatniego clipa
https://youtu.be/fIQZ_uA-SHQ
https://youtu.be/RB-061MmeNc

A tutaj dogrywka gdzie Marcin musnął separatory ale widać też jak dojeżdża rywala jako goniący
https://youtu.be/PRGnLqy3A0Y
https://youtu.be/2tGApG-VXks

Szkoda że skończyło się tak szybko ale nawet nie było raczej sensu iść rozmawiać do sędziów, telewizja itd... Ja od samego początku Drift Masters mówiłem że te separatory na całej długości trasy są nie potrzebne, albo powinny stać pół metra od krawędzi asfaltu, bo nie raz są takie sytuacje właśnie że zawodnik kołami jedzie po asfalcie, a tym co wystaje zabiera je, przy okazji uszkadzając swoje auto.
HIO
Super robota ! biggrin.gif

Lubie takie customy, a do tego jak widać da się tym dobrze pojechać na zawodach. smile.gif

Ja bym chętnie zobaczył jakieś aktualne szerokie zdjęcie tego co pod maską i stanowiska pracy kierownika wink.gif
Jak rozwiązane są pedały, sprzęgło,hamulec? jakiś pedal box?


Binek
Świetnie to wygląda. Mnóstwo pracy. Efekt jest powalający. Była tego samochodu jest idealna no i poszerzenia pasują dobrze. Gratulacje smile.gif
farmer91
Pedały sprzęgła i hamulca to e30 lub e34, (nie pamiętam już dokładnie) a pedał gazu to citroen c1/ toyota aygo tongue.gif laugh.gif
Jak będzie okazja to zrobię foto "biura kierownika" bo faktycznie nie ma a też jest w równie oryginalnym stylu co całe auto, a względem zdjęcia z pod maski na poprzedniej stronie zmieniła się listwa wtryskowa i przepustnica, ale też jak będzie możliwość to zrobię nowe foto obrazujące całość maszynowni smile.gif
farmer91
Pietrek.L to Ty jesteś autorem tego artykułu i Ty prowadzisz tą stronę?
Pietrek.L
Nie, podsyłam linki "znajomemu" z USA, jak znajdę coś ciekawego.
farmer91
Zastój w sezonie spowodoway różnymi czynnikami, ale ostatnio kadett był na wadze i wyszło 1100kg w stanie gotowym do jazdy z pełnym zbiornikiem paliwa. Liczyliśmy na mniej, ale z drugiej strony jednak klatka, motor i rama w podłodze trochę waży. Po za tym auto trafiło do chłopaków od skrętu (Funo auto tuning
) na nowy kolektor wydechowy.

Chciałem zrobić foty wnętrza ale że photobucket umarł to trzeba to jakoś inaczej ogarnąć. Gdzie można zamieścić foty żeby nie uciekły z forum?
drag_op
imgur.com
farmer91
Dawno nic tu się nie działo, auto żyje cały czas, było kilka zmian, przy chwili czasu coś zaktualizuję, a teraz wrzucę filmiki znalezione na YouTube z dwóch tegorocznych eventów Drift Open, w Toruniu i Pszczółkach. Można posłuchać jak zmienił się dźwięk na nowym kolektorze wydechowym, pod obciążeniem nie przypominam już to raczej w ogóle m50 :-)

https://youtu.be/3KRNaUQq97k
https://youtu.be/MiQn5yZJeUg
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.