MODEL: Bazą projektu jest Opel Kadett B wersja nadwozia LS Coupe z 1967 roku.
Silnik: M50B25 ze strokerem na 2.9 litra (wał korbowy z 2.8 + tłoki nadwymiarowe) blok po rozwiercie i planowaniu, OEM korba M50B25, głowica po pełnym remoncie plus lekki porting kanałów wydechowych, OEM uszczelka pod głowicą, nowy rozrząd, pierścienie, panewki główne Mahle, korbowe King Racing, szpilki głowicy ARP, i wszystko co potrzeba do złożenia na nowo motoru.
Układ smarowania: wydajniejsza pompa oleju z M52, podstawa filtra oleju z wyjściami na chłodnicę, chłodnica oleju Opel Frontera.
Układ dolotowy: alu kolektor ssący KS Racing, przepustnica 90mm, FMIC w układzie v-mount, silniczek krokowy zastąpiony zewnętrznym zaworem do podtrzymania turbo, BOV HKS Style, duży filtr gąbkowy ITG.
Układ wydechowy: custom kolektor wydechowy z nierdzewki, turbo GT3076 na ślizgu (w rezerwie czeka zapasowy rdzeń i ori Garrett), AR na wydechu 1.06, WG 60mm FMIC.PL, bardzo krótki wydech i screamer wychodzące przez błotnik ( bardzo ciekawe efekty wizualne w postaci konkretnych marchew )
Układ wtryskowy: zbiornik alu i swirl pot FMIC.PL, dwie pompy Bosch 044, przewody PTFE w oplocie, chłodnica paliwa na powrocie do zbiornika, złączki AN, alu listwa wtryskowa z Aliexpress zewnętrzny regulator ciśnienia paliwa, wtryski Siemens Deka 630ccm, czujnik ciśnienia paliwa skonfigurowany z EMU w razie awarii.
Elektronika: oryginalna wiązka silnika przerobiona pod EMU, jednostka sterująca Ecumaster EMU (strojenie Hampel Motorsport), świece NGK BKR7E, cewki zapłonowe Napol Performance dedykowane do M50, wskaźniki: temp wody, ciśnienia oleju i paliwa, boost, EGT, obrotomierz.
Układ chłodzenia: alu chłodnica cieczy chłodzącej, główny wentylator ssący z BMW E36 IS, pomocniczo dwa mniejsze Spale tłoczące z przodu chłodnic.
Układ napędowy: skrzynia ZF z BMW 2.8, sprzęgło dwutarczowe od K64, custom wał napędowy, dyferencjał BMW E36 duża głowa przełożenie 3.15 (jest też 2.98 i 3.07 w zależności od potrzeb), półosie BMW E32 750i.
Zawieszenie: gwint ISC wersja drift, przedni jak i tylny wózek zawieszenia Mazda MX5 NC, przekładnia kierownicza BMW E36, kit skrętu wahacze + zwrotnice Funo Auto Tuning (mega robota!)
Układ hamulcowy: OEM hamulce z Mazdy MX5 NC + klocki Hawk, hydrauliczny ręczny na pompie Wilwooda.
Body Kit: prócz dachu i słupków całe body z laminatu wykonane przez Mikinka Body Parts (również wielkie podziękowania za spełnienie wizji właściciela i masę roboty aby najpierw ogarnąć i wyprowadzić seryjne elementy karoserii i dopiero potem odbicie z laminatu).
Karoseria: Total custom, nowa rama i podłoga zrobione od podstaw przez właściciela, klatka bezpieczeństwa Scheffler Safety Cages,
PODZIĘKOWANIA: Mikinka Body Parts, FMIC.PL, Hampel Motorsport, Mickey Garage, K64, Funo Auto Tuning, Forge Racing.
Na wstępie napiszę że auto należy do mojego przyjaciela Marcina i temat jest wystawiony za jego zgodą w miarę postępów będę aktualizować temat.
Budowa auta z mniejszymi i większymi przerwami trwała dwa lata, pierwszy sezon testów, poprawiania fuckupów i wad wieku dziecięcego za nami, obecny rozpoczynający się sezon mamy nadzieję przejechać już bez żadnych niespodzianek, zdjęcia z budowy mogą się nieco różnić od stanu aktualnego auta. Projekt dość nietypowy, z naszych informacji ewenement na skalę światową (znaleźliśmy tylko w Szwecji podobnego Kadetta do driftu ale nowszą wersję C) mieszanka wielu różnych części, może dość dziwna ale po ostatnich testach i dostrojeniu auto na prawdę grubo podaje i dobrze się prowadzi jak na tak customową konstrukcję. Na początku auto było ciemnogranatowe, jednak na ten sezon dostało piękny niebieski kolor z nowego Forda Focusa ST. Jeżeli ktoś ma ochotę zobaczyć Kadetta na żywo w akcji zapraszamy 21-22 kwietnia na Drift Masters Grand Prix do Poznania, lub przed telewizory
Na początek fotki z budowy, potem będę dodawał te bardziej aktualne