Witam.
Chciałem zapytać doświadczonych forumowiczów o własne doświadczenia w temacie:
optymalne ciśnienie w oponach przy jeździe "sportowej"- Track Day itp.
Jak ważny i niesamowicie wpływający na prowadzenie to czynnik, nie ma co do tego dyskusji.
Samochód FWD, rozkład masy 65 - 35. Waga z kierowcą- ok. 1450 kg.
Ze znalezionych materiałów, wynika, że dążymy do podobnej temperatury i ciśnienia we wszystkich kołach, co wiąże się oczywiście w FWD z korektą ciśnienia na zimno.
Przy, powiedzmy, docelowym ciśnieniu 35 PSI (ok. 2,4 bary- tak wiem, zalecają nawet 2,2 na ciepło) na zimno trzeba byłoby tył ustawić na ok. 2,1 natomiast przód nawet na 1,9.
Wszystko zależy oczywiście od toru, prędkości i zakrętów.
Niemniej, chciałbym się dowiedzieć, jakie są Wasze indywidualne oceny.