Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Ciśnienie opon na torze
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
marcinecznik
Witam.

Chciałem zapytać doświadczonych forumowiczów o własne doświadczenia w temacie:

optymalne ciśnienie w oponach przy jeździe "sportowej"- Track Day itp.
Jak ważny i niesamowicie wpływający na prowadzenie to czynnik, nie ma co do tego dyskusji.

Samochód FWD, rozkład masy 65 - 35. Waga z kierowcą- ok. 1450 kg.

Ze znalezionych materiałów, wynika, że dążymy do podobnej temperatury i ciśnienia we wszystkich kołach, co wiąże się oczywiście w FWD z korektą ciśnienia na zimno.

Przy, powiedzmy, docelowym ciśnieniu 35 PSI (ok. 2,4 bary- tak wiem, zalecają nawet 2,2 na ciepło) na zimno trzeba byłoby tył ustawić na ok. 2,1 natomiast przód nawet na 1,9.

Wszystko zależy oczywiście od toru, prędkości i zakrętów.

Niemniej, chciałbym się dowiedzieć, jakie są Wasze indywidualne oceny.

piwo
duzo zalezy tez od opon. do opon z twardymi bokami laduje sie nizsze cisnienie a do opon z miekkimi bokami zazwyczaj wyzsze by opona nie wykladala sie za bardzo z felgi.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.