Sarithis
Tue, 21 Mar 2017 - 17:04
Witam,
Na wstępie powiem, że jest to moje pierwsze auto, a motoryzacją NIGDY się nie interesowałem, więc jestem jeszcze kompletnym laikiem.
Posiadam samochód Toyota Celica GTS T23, rocznik 2004, silnik 1.8, 192KM. Jest to najmocniejsza wersja tego modelu auta. Silnik VVTL-I posiada układ zmiennych faz rozrządu.
Mój mechanik twierdzi, że nie powinienem tego auta już w żaden sposób tuningować, ponieważ i tak już z niego nic nie wycisnę - dalsze zwiększanie mocy narazi ten silnik na zatarcie i o wiele szybszą eksploatację. Czy to prawda? Jeśli nie, to co mógłbym tam wsadzić? Nie chodzi tylko o moc, ale też o wygląd auta. Rozważałem już sporo możliwości, ale tak jak pisałem - nie znam się na tym, więc sam nie wiem, czy wybrane przeze mnie części w ogóle będą pasować, albo czy na rynku są lepsze odpowiedniki:
- chiptuning - mechanik stanowczo odradzał, ale chciałbym znać Waszą opinię
- świece Brisk
- strumienica wydechu Michael Sport - nie wiem za bardzo, czy to cokolwiek da w przypadku mojego auta, dlatego pytam tutaj
- tłumik sportowy ULTER - mój obecny trochę trzeszczy, coś w środku się urwało i nie potrafią tego naprawić
- wkład filtra powietrza PIPERCROSS (sport)
- układ dolotowy COLD AIR
- dystanse do kół - podobno pogorszą przyczepność i rozkład ciężaru samochodu, czy to prawda?
Będę wdzięczny, jeśli udzielicie mi rady w związku z powyższymi częściami, ewentualnie coś oprócz tego powinienem kupić? Może z czegoś zrezygnować?
WLD_Wlodi
Tue, 21 Mar 2017 - 19:40
Pomyśl jeszcze nad podświetlanymi dyszami spryskiwaczy i chromowanymi ramionami wycieraczek.
Sarithis
Tue, 21 Mar 2017 - 19:51
CYTAT(WLD_Wlodi @ Tue, 21 Mar 2017 - 19:40)
Pomyśl jeszcze nad podświetlanymi dyszami spryskiwaczy i chromowanymi ramionami wycieraczek.
Yep, do tego jeszcze zawieszenie kompletu choinkowego na antenie radia i zamontowanie niebieskiego podświetlenia w środku
. Po to założyłem ten wątek, aby rozwiać moje wątpliwości. Jeśli uważacie, że W OGÓLE nie powinienem ruszać tego auta i zostawić je w stanie fabrycznym, żeby uniknąć tzw. "wiejskiego tuningu", to proszę powiedzcie mi o tym ^^ Sarkastyczne komentarze nie są na miejscu, bo rozmawiacie z laikiem, a nie weteranem motoryzacji... nie wiem co jest dobre, a co złe.
*Pinio
Tue, 21 Mar 2017 - 20:29
Nie wiem który numer Gt czytasz ... Ale stanowczo zbyt stary
Porszak
Tue, 21 Mar 2017 - 20:30
a czy zanim zalozyles ten watek to w ogole cokolwiek wczesniej poszukales?
ile kasy masz na mody? bo to jest klucz do wszystkiego.
kwaszak
Tue, 21 Mar 2017 - 20:49
Kup BMW
16vg60
Tue, 21 Mar 2017 - 21:51
CYTAT(*Pinio @ Tue, 21 Mar 2017 - 20:29)
Nie wiem który numer Gt czytasz ... Ale stanowczo zbyt stary
Faktyczne jakbym czytal gt z 2000r ,do listy jeszcze magnetyzery i mamy typowe mody z lat 90/00 :-)
Jak nie masz kpl. zielonego pojecia ,to jezdzic seria i czytac podobne tematy ,cos sie dowiesz i bedzie Ci latwiec cos chciec
Sarithis
Tue, 21 Mar 2017 - 22:21
CYTAT(*Pinio @ Tue, 21 Mar 2017 - 20:29)
Nie wiem który numer Gt czytasz ... Ale stanowczo zbyt stary
Nie wiedziałem o istnieniu tego czasopisma do momentu, w którym przeczytałem Twój komentarz ;p Mam rozumieć, że w tych czasach nie montuje się już do aut takich rzeczy jak strumienica wydechu, świece brisk, czy tłumik sportowy?
CYTAT(Porszak @ Tue, 21 Mar 2017 - 20:30)
a czy zanim zalozyles ten watek to w ogole cokolwiek wczesniej poszukales?
ile kasy masz na mody? bo to jest klucz do wszystkiego.
Tak, czytałem sporo. Niestety jak widać, informacje które zebrałem są albo przestarzałe, albo sprzeczne, albo z niepewnego źródła. DLATEGO właśnie zwracam się do Was - weteranów i ekspertów od tuningowania - z nadzieją, że mi choć trochę doradzicie. Niestety póki co tylko dwie na pięć odpowiedzi wnoszą coś konkretnego do tematu (Twoja i 16vg60).
Mój budżet: 5000 - 10000 zł.CYTAT(16vg60 @ Tue, 21 Mar 2017 - 21:51)
Faktyczne jakbym czytal gt z 2000r ,do listy jeszcze magnetyzery i mamy typowe mody z lat 90/00 :-)
Jak nie masz kpl. zielonego pojecia ,to jezdzic seria i czytac podobne tematy ,cos sie dowiesz i bedzie Ci latwiec cos chciec
Pewnie na tym się skończy z takim feedbackiem :/ Człowiek chce się czegoś nauczyć, czegoś się dowiedzieć, a ludzie zamiast pomóc nowicjuszowi, ciskają w niego uszczypliwymi sarkazmami. Oczywiście nie mam tu Ciebie na myśli.
Porszak
Tue, 21 Mar 2017 - 22:30
chlopaki z ztr tuning kidys zastec meczyli ten silnik.
poszukaj tu na forum, jak szukajka nie dziala to wpisz ten silnik/jego ozn/ model auta w google dodajac racingforum, cos powinno wypasc. byl jakis kompresor od TTE chyba kiedys
na jakies bardzo powazne mody dycha to bedzie za malo(stozki itp sobie daruj) wiec lepiej to odloz i smigaj tym autem, bedziesz mial na dobry olej, serwis itd
Sarithis
Tue, 21 Mar 2017 - 23:08
CYTAT(Porszak @ Tue, 21 Mar 2017 - 22:30)
chlopaki z ztr tuning kidys zastec meczyli ten silnik.
poszukaj tu na forum, jak szukajka nie dziala to wpisz ten silnik/jego ozn/ model auta w google dodajac racingforum, cos powinno wypasc. byl jakis kompresor od TTE chyba kiedys
na jakies bardzo powazne mody dycha to bedzie za malo(stozki itp sobie daruj) wiec lepiej to odloz i smigaj tym autem, bedziesz mial na dobry olej, serwis itd
Ok, dzięki za opinię, tak zrobię
Jeśli niczego konkretnego tu nie znajdę, to daruję sobie wszelkie modyfikacje silnika.
nomad66
Wed, 22 Mar 2017 - 05:33
układy wydechu typu ulter mają tylko wyglądać sportowo, prawdziwie sportowe wydechy gotowe to supersprint czy akrapovic. Patrząc na stosunek mocy z litra (106,6KM/L) Każda ingerencja w silnik wolnossący wiąże się już z ogromnymi kosztami i niewielkimi przyrostami.Jeździj serią, i tak jak na pierwsze auto to szybki wóz.
Prędzej możesz zwrócić uwagę na zawieszenie (jakieś bilstein b6/koni sport + sprężyna eibach/h&r/weitec lub dobry gwint) czy hamulce (stan przewodów, większe tarcze i zaciski, wyczynowe odpowiedniki z dopuszczeniem do użytku drogowego). Szybkie auto to nie tylko mocny silnik.
kowalczykowy
Wed, 22 Mar 2017 - 09:40
Masz dwie możliwości, albo zostawiasz silnik w postaci wolnossącej albo zakładasz turbo. Wolnossące modyfikację dadzą mniej ale też będą tańsze do pełnego momentu. musisz sobie ustalić jaki masz cel mocowy jak chcesz +25/30KM to ostrzejsze wałki dobry dolot/wydech i strojenie np ecumaster em det3 powinno zamknanc się w 4k. Jeśli chodzi o turbo to już temat na dłuższą lekture. Możesz założyć tzw soft turbo do seryjnego silnika i malo dmuchać w nadziei że silnik to przyjmie będzie to ok 7k za 80-100KM, albo odrazu pójść na gubo zakuc silniki i przygotować go na moce 400+ kasa 15k. WybierZ sobie i znajdź jaki zakład tuningowy. Skąd jesteś
A ps, żadne zatarcia nie mają związku z podnoszeniem mocy... Czasem może coś wybuchnąć ale to jak się spierdzieli robotę . Pozdro;)
pinin
Wed, 22 Mar 2017 - 10:27
Przy takim budżecie ogarnij sobie kolektor wydechowy, wydech, dolot i strojenie.
Możesz polecieć z wałkami, w anglii tego trochę znajdziesz. Jeśli ma być dość szybko, to szukaj kompresora z TTE, i najważniejsze - zmień mechanika do tego typu grzebania. Pojęcia nie ma za grosz o takich tematach.
Co do dystansów, to przez zwiększenie rozstawu kół zmieniasz charakterystykę prowadzenia - najpierw zainwestuj w dobre gumy a potem baw się z takimi tematami
Rezor
Wed, 22 Mar 2017 - 10:49
jak wyżej: ogumienie, potem zawias. Raczej tym na ćwiartki śmigał nie będziesz więc o moc powinieneś się martwić na końcu. Jak będzie za wolny, a kasy brak to jogging, żeby zrzucić parę kilo + wywalenie zbędnych gratów z samochodu
goldi860628
Wed, 22 Mar 2017 - 12:27
proponuje zaczac od hamowni
i zobaczyc ile brakuje do serii.. a budzet wlasnie przeznaczyc na ten cel by seryjna moc znow byla
Kras
Wed, 22 Mar 2017 - 14:30
CYTAT(kowalczykowy @ Wed, 22 Mar 2017 - 09:40)
jak chcesz +25/30KM to ostrzejsze wałki dobry dolot/wydech i strojenie np ecumaster em det3 powinno zamknanc się w 4k.
Hahahahaha. Dobre. Ty wiesz o jakim silniku tu mowa?To nie B18C. Bedziesz mial szczescie jesli takimi modami przebijesz w nim 200PS...i to zakladajac, ze jakos w miare trzyma serie.
Ruszanie 2ZZ to rzezba w g... chyba, ze sie za to zabrac jak ZT. Tylko ze tam budzet to blizej 40k niz 4.
Najprosciej i najtaniej - poszukac uzywki kompresora TTE lub Lotusa (zdarzaja sie po 4-5kPLN) plus strojenie i miec nadzieje, ze nic nie kleknie. Moze te 230PS i troche momentu wyjdzie. Ale nie nastawialbym sie na jakakolwiek dlugowiecznosc/bezawaryjnosc tego motoru.
Owko
Wed, 22 Mar 2017 - 23:01
Jeśli auto jest w pełni sprawne (prawie na pewno nie jest) to:
1. Dobre opony.
2. Zawias.
3. Hamulec.
4. Ewentualnie odelżać, zależy, czy z autem wiążesz się na zawsze/akceptujesz, że tuningowane radykalnie straci przy odsprzedaży.
PS. Nie kozaczyć na drogach publicznych, przejechać się na TPTD.
PS2. Nie ruszać motoru.
Sarithis
Thu, 23 Mar 2017 - 13:43
Ok, dzięki wszystkim za rady i opinie, przynajmniej się czegoś nauczyłem ^^. Zrobię tak, jak sugerujecie - pojadę do serwisu ASO w celu
dokładnego sprawdzenia, czy auto jest w 100% sprawne. Przejadę się też na hamownię. Zacznę od wymiany opon, zawieszenia (bez obniżania), hamulców, tarcz i świec. Wydech i tak muszę wymienić, także kupię coś z Supersprinta, tak jak sugerowaliście.
W przyszłości, kiedy zaoszczędzę trochę więcej kasy, oddam go do jakiegoś profesjonalnego serwisu tuningowego w celu przerobienia silnika na turbo, odciążenia, instalacji dolotu i przeprowadzenia strojenia. Kompletnie nie zależy mi na cenie tego auta podczas sprzedaży, także to akurat nie gra roli
No i zastanowię się nad zmianą mechanika, bo rzeczywiście jego "poglądy" w tej kwestii kompletnie różnią się od Waszych ;D
Owko
Thu, 23 Mar 2017 - 16:12
ASO defaultowo nie umi. Gdzie mieszkasz?
Kras
Thu, 23 Mar 2017 - 17:20
ASO nie tylko nie umi ale zwyczajnie nie zna i sie boi tego silnika.
Q40
Thu, 23 Mar 2017 - 18:34
itb, wydech, tytany, kilogramy śruto 10k rpm i można w 225-240 kucy na normalnym paliwie celować, tyle, ze to kij w porównaniu do kosztów, bez przeskoczenia 14:1 niewielki sens inwestować w to n/a.
Sarithis
Thu, 23 Mar 2017 - 19:17
CYTAT(Owko @ Thu, 23 Mar 2017 - 16:12)
ASO defaultowo nie umi. Gdzie mieszkasz?
Mieszkam w okolicach Katowicach.
CELICA FAN
Sat, 25 Mar 2017 - 14:12
Byli tacy co to ruszali i myśleli ze cos to da. Dało jedynie zlopanie oleju. Obstawiam ze wyjdzie jakies 170 koni, te silniki maja problem z zaworkiem od lifta. 90 % nie trzyma mocy
WojtekMR
Sat, 25 Mar 2017 - 14:58
culmen
Sun, 26 Mar 2017 - 21:33
CYTAT(WojtekMR @ Sat, 25 Mar 2017 - 14:58)
*magnuson mp90
goldi860628
Wed, 19 Apr 2017 - 23:45
2zz ma inny problem...
Kras
Thu, 20 Apr 2017 - 13:35
Haha, zeby tylko taki...caly ten silnik to jest jeden wielki problem.
CELICA FAN
Thu, 20 Apr 2017 - 17:25
No fakt, ten motór to Toyocie nie wyszedł. Miał byc następca Beamsa, a wyszła kupa. Wszystkie 192 konne jakie widziałem w Celicach miały na hamowni około 170 koni.
KSJZ_Kuba
Fri, 21 Apr 2017 - 00:15
Na szczescie wyglada na to ze bywaja wyjatki
Kras
Fri, 21 Apr 2017 - 09:01
Ciekawe jak dlugo pozyje
Poza tym Lotusy maja swoj wlasny komputer wiec moze tez byc tam jakas roznica.
KSJZ_Kuba
Fri, 21 Apr 2017 - 10:30
CYTAT(Kras @ Fri, 21 Apr 2017 - 09:01)
Ciekawe jak dlugo pozyje
Poza tym Lotusy maja swoj wlasny komputer wiec moze tez byc tam jakas roznica.
Ma kilkanaście tys przebiegu więc mam nadzieje że jeszcze pożyje, pancerne wychodzi na to że nie są jednak w lotusach mają cięższy ale lepszy żywot, chłodnice oleju, częściej świadomi użytkownicy i oleje. Bankowo zawsze do wymiany na gówniana miska olejowa na coś z przegrodami bo OEM ma kształt jak na sałatkę...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.