Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Nissan Z350 (Z33) by Łukasz83
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Łukasz83
Witam, mam na imię Łukasz i jestem nowy na forum. Chciałbym przedstawić Wam mój projekt.

Nissan Z350 (Z33) Fairlady Z

Silnik VQ35DE Revup (3,5l V6 301KM seryjnie)

W moim posiadaniu od kwietnia 2012 roku. Kupiony jako seria, od tego czasu przeszedł szereg modyfikacji:

Obecnie wygląda to następująco:

Stylistycznie:
1) Zmieniony przedni zderzak Vis Racing Sport z dokładkami z carbonu
2) Zmieniony tylny zderzak Vis Racing Sport z carbonowym dyfuzorem
3) Progi z carbonu Carbon Creations
4) Carbonowa maska z wlotami powietrza SEIBON
5) Carbonowe lusterka
6) Carbonowy spojler
7) Słupki B z carbonu Nismo
8) Carbonowe klamki zewnętrzne
9) Kolor auta zmieniony na złoty mat
10) Tytanowe końcówki wydechu Fairlady Z
11) Felgi 19 cali Vertini drift gold (9cali przód, 10,5 cala tył)
12) Opony Yokohama Advan Sport V103 235/35/19 przód, 265/35/19 tył
13) 3 dodatkowe wskaźniki na słupku bocznym (temp wody, ciśnienie oleju i skład mieszanki paliwowo-powietrznej)
14) Zmieniona kolorystyka pod maską na złoto-czerwony kolor
15) Carbonowe dodatki pod maską
16) Podświetlenie podwozia 7 kolorów do wyboru
17) Indywidualna tablica rejestracyjna W0 Z33
18) Detale: korek wlewu oleju Nismo, złote śruby pod maską, loga Z zamiast Nissan, carbonowe kierunkowskazy, carbonowa antena Nismo, złoty hak (tow hook)
19) Fotele kubełkowe Sparco Forza R333
20) Pasy szelkowe Takata Drift III
21) Harness bar
22) Carbonowe elementy wnętrza (konsola środkowa, klamki wewnętrzne, panele sterowania szybami, rozpórka tylna)

Modyfikacje mechaniczne:

23) Układ dolotowy K&N Typhoon ze stożkowym filtrem powietrza i dolotem zimnego powietrza spod zderzaka bezpośrednio na filtr
24) Zmieniony kolektor ssący + porting
25) dołożony 10 mm spacer
26) Kolektory wydechowe Stillen w termoizolacji
27) Wywalone katalizatory, downpipe
28) Kompletny układ wydechowy HKS style
29) Wzmocnione sprzęgło z kevlarowymi okładzinami
30) Zawieszenie gwintowane ISC Sport
31) Zawieszenie pneumatyczne PLS (pneumatic lift system)

Obecnie na dniach szykuje się uturbienie auta przy współpracy z Coobcio Garage (Coobcia jak sądzę nie trzeba nikomu przedstawiać) oraz firmy Fmic (www.fmic.pl), w której ze względu na szeroki asortyment części do tuningu, fachowe doradztwo i podejście do klienta zaopatruję się we wszelkie niezbędne do projektu części.
Zestaw prawdopodobnie na bazie turbosprężarki Garrett T3/T4e z powiększonym o 4 mm kołem kompresji CNC lub Precision PT6266 (trwają rozmowy), do tego oczywiście zakucie silnika i inne niezbędne przy tej pracy rzeczy.

Chciałem dodać parę zdjęć auta, ale niestety jako Świeżak nie umiem tego zrobić, więc wrzucam link do mojego pierwszego filmiku na youtube z budowy auta począwszy od dnia zakupu do stanu sprzed kilku miesięcy

https://www.youtube.com/watch?v=Cb2vWc_s6r4

Po uturbieniu wrzucę 2 część filmu.
Pietrek.L
Fotki wrzucasz opcją wstaw obrazek, ewentualnie jak nie chce wejść, to na serwerze ze zdjęciami ppm "kopiuj adres obrazu" i wklejasz to między [ img] [ /img] na forum (z nawiasów kwadratowych usuń spację).

Tutaj masz poradnik jak wrzucać filmy na forum http://www.racingforum.pl/Jak-wstawiaAe-filmy-t54983.html

Wzór opisu samochodu (napisz nowy opis w nowym post'cie, admin edytuje pierwszy) http://www.racingforum.pl/Zasady-tego-foru...ATW-t14754.html

Czekam na efekt końcowy, jaki cel 500KM?
m6nj
Nieźle doinwestowany sprzęt! gratuluje.
Odnosząc się do estetyki nie mój gust zupełnie- czarna z tymi carbonami wyglądałaby bardziej racingowo a mniej need for speed:)
To pewnie widziałeś https://www.youtube.com/watch?v=qnaSDeNMBcA smile.gif

pzdr
marcinwrxsti
Toż to show car:) Jak jeździ? Bo wygląda "grubo".
bolus1
nonono esteta się trafił i te neony biggrin.gif musisz założyć turbo i duży blowoff bo wściekły już jest teraz musi być szybki
Łukasz83
M6nj założenie od początku było need for speed - lubie ten styl nie patrząc na to czy to modne czy nie. Na początku miał być czarny mat ale doszedłem do wniosku ze nie będzie widać carbonu wiec dla odcinki poszedł złoty mat smile.gif tak znam filmik z zetka Briana nawet subskrybuje ten kanał jako jedyny wink.gif dla mnie zetka Briana jest najlepsza zetka jaka widzialem wink.gif

Marcinwrxsti jeździ jak 300 konny tylnonapedowiec - na początku jest fajnie potem człowiek dochodzi do wniosku ze jest za wolny dlatego podnosimy moc dwukrotnie wink.gif

Bolus1 masz w 100% racje tak więc niedługo działamy wink.gif

https://postimg.cc/image/5rpd7zi3x/
Porszak
masz rezonatory przy wydechu, jak one spelniaja swoja role? slyszysz jakis rezonans czy jest wszystko ok?
gicy
fajna ta furmanka i nawet te neony tego nie zmienią. Widząc co włożyłeś do tej pory w ten samochód, reszta słusznych klamotów jest tylko kwestią czasu.
Pietrek.L
Łukasz83
Porszak przy jeździe w pewnym zakresie obrotów (2000-3000) słychać taki rezonans co jest bardzo wkurzające dla ucha - próbowałem to bezskutecznie namierzyć (do tej pory nie wiem czy to gdzies wibruje blacha lub plastiki czy to coś z wydechem)
Pietrek dzięki za przekształcenie linka w fotkę. Naprawdę nie wiem jak to zrobić próbowałem i nie wychodzi tongue.gif
Porszak
byc moze wlasnie tem zakres mialy wyciac rezonatory i nie do konca im sie to udaje.
Łukasz83
Gicy dzięki obiecuję ze klamoty będą słuszne a ten czas powoli nadchodzi wink.gif
andriei
Film na YT jest niedostępny
Łukasz83
Andriei mieszkasz w Polsce? W Polsce działa bez problemu wiem ze jest niedostępny np w Niemczech
andriei
No nie w polsce.
Niezły dzik się zapowiada
Łukasz83
Zapadła decyzja ze zestaw będzie ma bazie turbosprężarki Precision PT6266. Zastanawiam się tylko jakie sprzęgło zapodać żeby dało się w miarę komfortowo jeździć po mieście
Łukasz83
W oczekiwaniu na turbo zwiększam moc domowymi sposobami wink.gif

https://m.youtube.com/watch?v=Hi4rpyS65_4
bolus1
działa?
Łukasz83
Co ma nie działać? Jak wymiana świec, magnetyzery i sportowa wkładka filtra razem wzięte biggrin.gif mogę pożyczyć różdżkę - sam sprawdzisz. Będzie Pan zadowolony tongue.gif
Łukasz83
No po długich oczekiwaniach auto w końcu trafiło do warsztatu - frukty wszystkie gotowe do montażu, a więc zaczynamy smile.gif
bolus1
czekam na efekty i zdjęcia z rozbiórki motoru
Łukasz83
Będę informował na bieżąco choć dodawanie zdjęć jest tu trochę skomplikowane ale myślę że damy radę wink.gif na razie będzie wyjmowany piec i auto jedzie do lakiernika na malowanie komory bo te srebrne kielichy powodują u mnie depresjębiggrin.gif
Coobcio
No panie podziałane wczoraj trochę było a w poniedziałek o 12:00 zabiera auto laweta i wieździe do Fenix Motors na lakierowanie tego co pod maską jest - jeszcze troche roboty mamy żeby kabelki podkrecać od grodzi...
Parę fotek z przebiegu prac:

Misia demontująca przedni zderzak:


Wczesne stadium rozbiókowe:


I troszkę większa demolka:


Oj było zabawy, kable od diod bezmyślnie popodpinane tertytkami do instlacji silniukowej i co chwila jak by ciagneliśmy za silnik to on się opierał i trzeba było jak chirurg odcinać wsio po kolei
pneumatyka w zawieszeniu także pozawijana w okół dolnej rozporki... No ale wreszcie udało się wyrwać chwasta:


Haha a sprzęgło widać że od nowości jeździło w tym aucie (docisk na pewno) bo wymieniane musiało być - świadczą o tym nie dokręcone śruby od skrzyni biggrin.gif


Plan jest na Kuty piec 3,5L na wałkach Kelforda Stage 2, do tego całość dodmuchamy turbosprężarką PT6266 z żeliwkiem .82 tongue.gif
Łukasz83
Auto już u lakiernika do końca tygodnia powinno być gotowe i wraca do Coobcia na właściwą robote
Coobcio
No Fenix swoje zrobił czas na Coobcio Garage:

Wał pozostał w nominale tylko nowe panewki wleciały i zostały sprawdzone luzy - wsio mieści się w tolerancji dla fabrycznie nowego silnika:


Kucizna, pierścionki górne wymagały jedynie powiększenia przerwy:


Gotowe do zanurzenia w bloku:


Blok spasowany tak by oleju nie chlało i za mocno kucizna nie stukała - choć ty już chyba nie zwracasz uwagi Lukaszu jak coś stuka puka napierdala tongue.gif ??
+ dodatkowo wzmocnienie tulei coby ich nie zdeformowało i żeby dłużej uszczelki pod głowami żyły jak będziesz chciał korzystać z mocy 500+ na dobre biggrin.gif


Głowica będzie odświeżona bo już trochę nalotu ma + twardsze sprężyny BC + regulacja luzów zaworowych pod wałki Kelford Stage 2

To działamy smile.gif
Łukasz83
Pięknie nie mogę się doczekać jak go odbiore smile.gif
Łukasz83
Jest pierwszy wykresik. Na doladowaniu 0,4 podbijanym do 0,9 wyszło 610 KM i 666 Nm. Ale w tym sezonie robimy sofcik 0,4 narastające do 0,6 żeby trochę nauczyć się jeździć i spalić dotychczasowe laczki a w następnym sezonie dokładamy do pieca
m6nj
ojjj grubo- bardzo grubo!
CaliforniaKid
Cóż to za korby bo na fotce ledwie widać grawer na jednej z nich?
Łukasz83
Korby CRS
bolus1
no i jest szybki i wściekły, szybko poszło! bezawaryjnej i bezkolizyjnej życzę!
Łukasz83
Dzięki wink.gif A tu filmik z pomiaru

https://m.youtube.com/watch?v=fjfpuiSWQuY
Coobcio
No to maszyna w 95% ready i pojawiła się na Japfescie i dobrze się tam prezentowała - jeden z 3 najbardziej zajawiskowych aut zlotu na niemal 400 pojazdów smile.gif

Jak silnik wyfrunął spod maski to usunęliśmy z niej praktycznie wszytko i zawieźliśmy auto do Fenixów na pomalowanie pod maska na złoto:


A i elementy dolotu i turbosprężarki także zostały pokolorowane:


Ogarnę się to trochę więcej fotek wyślę smile.gif

Auto zostało zestrojone na doładowaniu 0,6 bara i generuje 500KM i 620Nm, większe moce nie miały sensu bowiem w chwili obecnej na 3 biegu mieli...
Dokoksujemy jak wlecą R888 biggrin.gif

ddziaduch
CYTAT(Coobcio @ Mon, 31 Jul 2017 - 14:35) *
No to maszyna w 95% ready i pojawiła się na Japfescie i dobrze się tam prezentowała - jeden z 3 najbardziej zajawiskowych aut zlotu na niemal 400 pojazdów smile.gif

Jak silnik wyfrunął spod maski to usunęliśmy z niej praktycznie wszytko i zawieźliśmy auto do Fenixów na pomalowanie pod maska na złoto:


A i elementy dolotu i turbosprężarki także zostały pokolorowane:


Ogarnę się to trochę więcej fotek wyślę smile.gif

Auto zostało zestrojone na doładowaniu 0,6 bara i generuje 500KM i 620Nm, większe moce nie miały sensu bowiem w chwili obecnej na 3 biegu mieli...
Dokoksujemy jak wlecą R888 biggrin.gif

Fotki nie działają. Wrzuć na np. imgur
Łukasz83
Auto już smiga. Nie umiem wrzucać tu fotek ale na Youtube wrzuciłem dziś 2 część filmu z budowy auta. Można ją zobaczyć po wpisaniu w wyszukiwarce yt "z33 turbo pl". Kto nie widział polecam też część 1 gdzie jest początek wprowadzania zmian począwszy od całkowicie seryjnej zetki "z33 pl"
Łukasz83
Powoli rozglądam się za kolejnymi modami - tym razem myślę o swapie hamulców i zastanawiam się z czego przeszczep byłby najlepszy. Obecnie chodzi mi po głowie nissan r35 gtr. Pytanie do Was - Może ktoś się orientuje czy zaciski hamulcowe w gtr byly takie same czy różniły się w przed- i po lifcie (tj do 2011r i po 2011r)
Coobcio
Średnicą tarcz się różniły 380>390mm i obstawiam że zaciskiem albo zwrotnicą.
Dla Ciebie bez znaczenia bo i tak będzie się dorabiało adapter pod Ciebie smile.gif

Ps. na szybko jedno foto spod maski, jak maszyna była w trakcie Prac, o aktualne Foto trzeba poprosić Łukasza - właściciela tongue.gif
Łukasz83
Autko powoli budzi sie na nowy sezon. Obecnie tworzy się big brake kit na bazie 6-tloczkowych zaciskow z panamery turbo (przod) i 4-tloczkowych z cayenne turbo (na tyl). Na przód zostały zakupione tarcze pływające 380mm z BMW M4. Ponadto w celu poprawienia trakcji wpadły na tył opony toyo t1sport o szerokość 300mm. Nareszcie jakoś to klei wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.