Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E46 M57N vs. W203 320 CDI
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic > Kupujemy samochód eksploatacyjny
arek-lin
Cześć,
Planuję zmianę auta. Generalnie miałem E36, 2xE46, teraz mam E39 M52TUB28 więc co nieco wiem o BMW. MB zawsze wydawał mi się totalną kanapą jednak między kolejnymi Bmkami miałem W202 C280 w wersji sport czyli fabrycznie (chyba) -25mm i byłem zaskoczony. Auto było komfortowe, ale nie tak pontonowate jak się spodziewałem. Sztywniejsze i lepiej prowadzące się niż obecne E39 z NIVO i bez mpaka.
Myśląc o kolejnym aucie rozważam diesla. Na papierze E46 330d 204km i C 320 CDI mają podobne osiągi. Jak E46 reaguje na program to wiem, nie wiem jak MB i co na to skrzynia biegów (w C320 CDI jest chyba tylko automat?). Ma ktoś info sprawdzone jak C320 CDI reaguje na wirusa i jakich osiągów można się spodziewać? Zbliżonych do E46 po programie czy wyraźnie gorszych? Coś się lubi wysrywać?
Jak prowadzenie MB? Czy prowadzenie w Avantgard będzie zbliżone do E46 bez mpaka? Domyślam się, że mpakietowe zawieszenie będzie w BMW lepsze niż w MB.
Jeśli ktoś ma jakieś info na ten temat to proszę się podzielić smile.gif
kompot
W C320CDI chyba był manual, ale wtedy moment obrotowy był ograniczony do 400 Nm. Tyle kojarzę.
K@rol
w203 tylko polifta szukaj, avantgarde daje rady.
Frolik
Zdecydowanie polecam BMW 330d, jak dla mnie duzo fajniejsze auto. W203 to najgorszy chyba model merca z ostatnich 20 lat...
arek-lin
A jak w tym porównaniu czyli W203 polift 320 CDI ma się E90 325d lub 330d? Ma ktoś bezpośrednie porównanie? Nie ukrywam, że po zakupie wleci program i z tego co znalazłem MB generuje 600 Nm a to już robi wrażenie
Malisz
E90 330dA jedzie podobnie jak W203 320 CDI 7G. BMW jest minimalnie szybsze do 100, za to Mercedes zaczyna uciekać powyżej 200. Skrzynia w MB dobra, chociaż trzeba kupić sprawdzony egzemplarz, bo (podobno) droga w naprawie. Mam w domu 3 auta z tą skrzynią i póki co (odpukać) nic się nie dzieje, a mają przelotu nawet 280 tys km. Interesowałem się kiedyś chipem, skrzynia podobno znosi całkiem duży moment (powyżej 600Nm), więc może w przyszłości wpadnie wirus. Z tego co kojarze z forum MB, sporo osób poleca jakis zakład w Płocku.
kirpek
Wtryskiwacze nieregenowalne w razie fuckupu w mercu.
arek-lin
Dzięki wielkie, daje mi to pogląd na sytuację.
Co do wtrysków w mercu też dobrze wiedzieć bo w BMW za 500 zł/szt są zregenerowane, a używki mają podobną cenę.
Gdyby nie świetne wspomnienie W202 to w ogóle bym na merca nie patrzył, a tak to było jedno z najlepszych aut jakie miałem.
Do tego rocznie robię około 30 000 km więc mało nie jest i nie mogę sobie pozwolić na wydumkę czy wydmuszkę dla osiągów
TeddyBear
Do niedawna do Mondeo MK4 też wtryski były nie regenowalne a teraz już są więc sprawdź bo w Mercu może się to zmieniło. Ale fakt, jak pamiętam, że się nie da jak w Mondeo.
Malisz
W internecie znalazłem dwa ogłoszenia o regeneracji wtrysków, więc chyba już jest i do Merca smile.gif
arek-lin
Witam wszystkich,
Właśnie kupiłem C320 CDI 7G, zobaczymy jak będzie się sprawować.
Jaką normę musi mieć olej do silnika? Znalazłem takie info: Należy stosować olej zgodny z normą MB 229.51 ( 229.31 lub 228.51) zatem może być 229.31 czy musi być 229.51? Chce kupić Millersa i Trident 5W30 ma włśnie 229.31
CrocodileReggae
Ale co 3 olej ma 229.51... po co się zastanawiać?
arek-lin
Od kiedy zalalem Millersa do kilku aut to nie biorę innego oleju, stąd moje pytanie
CrocodileReggae
Lałem raz tridenta do om646... nic szczególnego. Np fuchs był lepszy.
arek-lin
Ok, dzięki.
Panowie mam pytanie odnośnie OM642. Czy są jakieś typowe bolączki i problemy, które można wyleczyć przed awarią silnika? Mam na myśli znane rzeczy, łatwe do usunięcia, a mogące spowodować duże szkody jak na przykład klapki w kolektorze w M57 czy rozrząd w N47.
arek-lin
Czy to normalne, że po wejściu w tryb ABS, ESP INOPERATE ESP dalej działa? Przez tryb Dyno też interweniuje
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.